Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
BaloeBeer schreef:
12-12-2017 18:42
Ik hoop dat ie morgen moet werken zodat ik naar aanleiding van gisteren nog iets kan zeggen tegen hem, ofnouja ik hoop meer dat hij vraagt of de combinatie die ik maandag heb meegenomen lekker was (omdat ik vroeg of ze iets hadden, het vak was leeg. Ik had er 2 van nodig maar er was 1 voorradig). Als hij er niet zelf over begint dan wil ik proberen het aan te kaarten van 'nou, de combi was niet zo lekker hoor! ik hoop dat jij maandagavond wel lekker hebt gegeten' en als hij daar leuk op reageert en hij zegt wat ie heeft gegeten (en anders, als ik durf vraag ik er naar) en als het iets is wat ik lust, dan ALS ik durf te zeggen 'oh, kijk je had het goed voor mekaar. Mag je wel een keer voor mij maken'. Maar goed, in mijn hoofd klinkt alles sowieso beter dan als ik het daadwerkelijk moet zeggen.. :-[

Je merkt en voelt vanzelf of het klikt en hoe het loopt van zijn kant.
Ondertussen doet hij natuurlijk hetzelfde bij jou.
Probeer er wel bij te lachen. ;) ;)

Op deze manier ontwikkel je ook je eigen gevoel.
Want hij moet jou natuurlijk niet alleen leuk vinden. Je ontdekt ook of JIJ hem leuk vindt.

Je hebt niks te verliezen want hij blijft een leuk gesprek.
Maar ondertussen krijg je het antwoord wat je wil vanzelf.
lindaatje1900 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 19:00
1.28% gewijzigd
:popcorn:
Je bent al op de goede weg Baloe Beer :-] Ik ben er nog steeds zeker van dat contact maken in het echt en niet via social media, veel meer indruk maakt, dat je in iemands gedachten komt. Nogmaals, zie het ook als leermoment (klinkt suf, maar je gaat er echt van leren). Het gaat misschien niet eens zozeer om die jongen maar om jouw lef. Hoe ga je je voelen als je hem wel durft te vragen om elkaar na zijn werk te ontmoeten? In eerste instantie ga je je voelen als een stomme muts....
Oh nee! Ik heb het gedaan! Hoe stom kon ik zijn!?
Dat zal waarschijnlijk het eerste gevoel en gedachten zijn. Daarna, Ik heb het wel maar gedaan! Jemig, ik heb het gedaan, ik heb het gedurfd!
Zijn reactie zal alles zeggen over hem: reageert hij flauw of lullig, dan is het gewoon geen echt leuke jongen...
Misschien heeft hij al een vriendin maar is hij wel vriendelijk en gevleid.
Misschien reageert hij zelf verlegen en weet niet wat te zeggen, misschien krijg je niet de reactie die je hoopt.Misschien loopt hij wel weg zonder echt te reageren. Misschien blijft het daarbij.
Ook dan lijkt hij me niet echt leuk....
Maar waar het omgaat is dat jij het gedurfd hebt. En dat je niet ter plekke dood neervalt daarna. Wil hij niet? K.t. Heel jammer. Maar nogmaals je leert ervan en als je iemand anders ontmoet in welke situatie dan ook zal het wellicht iets minder eng zijn om te laten blijken dat je hem leuk vindt, mee te vragen.
:heart:
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Maar goed, hoe nu verder. In de supermarkt.
Zelfspot. Neem een loopje met jezelf. Je stelt je dan kwetsbaar op, maar met een greintje humor is dat niet erg. Het breekt het ijs.
Neem jezelf niet te serieus! Hoe erg is het nou helemaal dat je hem leuk vindt...
En hij dat mag weten.
Bijvoorbeeld: - ik schud het zo even uit m'n mouw (p.s. ik zit in een soortgelijke situatie dus niet dat ik denk dat het allemaal zo simpel is :-$ maar ik merk dat ik me stukken beter voel als ik om mn eigen acties en reacties ook wel kan lachen en ja! Met effect naar hem!) Zeg bv "ik ben die klant die iedere keer over van alles en nog wat komt vragen en bestellen, bij jou.. .Ik bestel daardoor soms meer dan wat ik nodig heb.Sjonge, m'n keukenkastjes kunnen het amper aan! Maar dat komt omdat ik eigenlijk iets anders wil vragen. Ik zou het leuk vinden om je eens buiten dit supermarktgebeuren te zien, met je te kletsen. Ik snap dat het not done is, ik ben hier een klant...Maar nu ben ik even geen klant maar iemand die je graag nog es zou zien buiten de winkeltijden om' En varieer er lustig op los.
Doodeng. ja. Maar je hebt niks te verliezen. En rug recht, hoofdje omhoog, als hij niet wilt, flauw of niet reageert: gewoon je boodschappen blijven doen.
Maar het kan heel goed zijn dat hij het heel leuk vindt! Ja, dat moeten we eens doen, zegt! - ik ga ook altijd aan de haal met worst-case-scenario's- maar in het echt valt het eigenlijk altijd reuze mee ;) En nogmaals, reageert hij als een hork, dan is hij niet leuk!
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Lieve post Javier.
Ik sluit me er helemaal bij aan.

Het is ook doodeng BaloeBeer. Maar je zult toch de eerste stap zelf moeten zetten.
Even moed verzamelen, maar je kunt het!
spannend hoor, hoe laat ga je naar de supermarkt? En wat nou als hij er niet is vandaag? Dan een fb bericht?
Ik vind je suggestie een goeie! Hoop dat hij in de supermarkt is en dat je het aandurft.

En belangrijk: het gaat er niet om WAT je zegt, maar juist meer de manier HOE. Je mag het best een beetje als een geintje brengen en dan is het aan hem te 'raden' (weet even geen ander woord) of je het meent of niet. Subtiliteit is key...
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Oh shit, hij was er vandaag niet (of begint pas vanmiddag). Ik had echt al mijn moed bij elkaar geraapt om een gesprek aan te knopen.. (dat wat ik eerder zei, dat wilde ik doen).
En, wat is je plan nu? :)
Ja, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik had namelijk verwacht dat ie aan het werk zou zijn ha-ha!
Terug naar de supermarkt in de loop van de middag.
IJzer smeden als het heet is en je hebt er nu je zinnen op gezet.

Heb je niets nodig? Dan koop je een rolletje plakband of iets anders wat je helemaal niet nodig hebt.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
In de herkansing .... succes!
Ik snap dat je het eng vind, Je geeft jezelf veels te veel tijd tot nadenken!, Juist de dingen die je zegt op het moment dat het nodig is zeg je vanuit je hart en dat raakt de mens, Niet het robot stemmetje die je thuis hebt zitten oefenen.

Wat is het ergste dat er kan gebeuren?, Een akward moment?, Vind ik juist wel kunnen in zo een situatie.

Je kan het!
Hightower schreef:
13-12-2017 14:53
Terug naar de supermarkt in de loop van de middag.
IJzer smeden als het heet is en je hebt er nu je zinnen op gezet.

Heb je niets nodig? Dan koop je een rolletje plakband of iets anders wat je helemaal niet nodig hebt.
Ik ben vanmiddag weg, moet naar de orthodontist. Als ik redelijk op tijd terug ben (ortho is in een andere stad) dan ga ik misschien terug, en anders morgen na mijn werk (ben rond 12:00 klaar). Ik wil het echt proberen te doen, dat wat ik zei.

Wat mij vandaag wel opviel.. hij werkt vaak samen met hetzelfde meisje en ze deed opeens ‘aardiger’ en glimlachte etc..
Wat is er zo erg aan afwijzing?
Geloof me, het valt allemaal reuze mee en mocht je afgewezen worden ben je het over een jaar wel vergeten en kun je er om lachen!
Maar je bent dan wel trots dat je het gewoon probeerde!

Voor mij werkte het volgende zinnetje goed:
Als hij mij afwijst is het gewoon not meant to be, klaar :)
Niet te zwaar aan tellen en gewoon gaan met die banaan,
ik zou hem gewoon op FB een bericht doen, maar dat ben ik haha!
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Als ik dit topic lees voel ik me even terug 16 xD
Bloody_Mary schreef:
13-12-2017 15:16
Als ik dit topic lees voel ik me even terug 16 xD
Zo voel ik mij soms ook in deze situatie ha-ha!
HighOnLife schreef:
13-12-2017 15:14
Wat is er zo erg aan afwijzing?
Geloof me, het valt allemaal reuze mee en mocht je afgewezen worden ben je het over een jaar wel vergeten en kun je er om lachen!
Maar je bent dan wel trots dat je het gewoon probeerde!

Voor mij werkte het volgende zinnetje goed:
Als hij mij afwijst is het gewoon not meant to be, klaar :)
Niet te zwaar aan tellen en gewoon gaan met die banaan,
ik zou hem gewoon op FB een bericht doen, maar dat ben ik haha!
Ik wilde ook eerst een Facebook bericht doen. Mocht ik vanavond of morgen de kans niet hebben gehad om mijn idee uit te voeren dan wil ik hem toevoegen op Facebook, óf een berichtje sturen op Facebook. Ik weet nog niet welke van de 2 het dan gaat worden.
Goed dat je nog steeds hetzelfde plan hebt! Is de supermarkt niet tot 21.00 uur open bij jullie? Dan moet 't vast nog lukken! Je kan het Baloe. :D
Waarom zou dat meisje ineens aardiger tegen je doen?
Haal je nu geen dingen in je hoofd die er niet zijn?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
13-12-2017 16:15
Waarom zou dat meisje ineens aardiger tegen je doen?
Haal je nu geen dingen in je hoofd die er niet zijn?
Ik bedoel niet dat ik denk dat het meisje er iets mee bedoeld, maar het valt wel op, that’s all ha-ha.
BaloeBeer schreef:
13-12-2017 16:45
Ik bedoel niet dat ik denk dat het meisje er iets mee bedoeld, maar het valt wel op, that’s all ha-ha.
Ziet ze mischien jouw verliefde hoofd :rolling:
Varenna schreef:
13-12-2017 15:37
Goed dat je nog steeds hetzelfde plan hebt! Is de supermarkt niet tot 21.00 uur open bij jullie? Dan moet 't vast nog lukken! Je kan het Baloe. :D
20:00. Ik moet nu nog naar huis en dan even kijken of ik mij fit genoeg voel, anders wordt het sowieso morgen! De orthodontist heeft aardig wat gedaan..
Helaas was ie er niet, dus hij heeft lekker een dagje vrij. Wat zou ik doen? Vanavond iets met Facebook of morgen of vrijdag in de winkel hem aanspreken? Ik weet namelijk niet of ik morgen tijd heb, moet werken en ga 's middags weg.
Facebook!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven