roddeldorp?

14-12-2017 10:35 101 berichten
Hi Allen,

Dank voor jullie reacties! Het is me wederom helder.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-12-2017 11:59
Reden: op verwijderd, maatregelen zijn genomen
92.78% gewijzigd
Je bent zo open over deze gebeurtenis dat je nu alvast aankondigt het topic te verwijderen?
:facepalm:
ons gezin of onze familie is perfect!!!!
daar gaat het vaak om, hoe komen wij over op anderen, kijk ons eens perfect zijn.

Topic verwijderen vind ik trouwens zeer ongewenst en mag niet volgens de regels
Lekker onherkenbaar '29 jaar geleden' :facepalm:
Alvast wat reclame aan het maken? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Is het je nooit opgevallen dat er simpelweg heel veel verschillende mensen met verschillende ideeën en meningen en gewoonten en gebruiken zijn? Dat iedereen dingen weer anders doet? Ook binnen een familie of gezin. Is niks raars aan.
In een dorp(je) kom je vaker dezelfde mensen tegen en ken je elkaar, dus ja, dat zal ook wel meewerken in de sociale controle en niet anoniem kunnen zijn, waardoor je soms beter even je mond houdt, voor je eigen rust.
Als er maar hoor en wederhoor plaatsvind. Als het een hele familie betreft kan dat wel ff duren. Verder ben ik benieuwd wat jouw rol is in deze familie?
En vooral waarom vind je dit nodig? Wat is de noodzaak?
Misschien willen die familieleden niet meer geconfronteerd worden met een oud verhaal waar ze toch niks (meer) mee kunnen.

Waarom wordt de publiciteit nu na al die tijd gezocht? Wat is het doel?
There is always something happening, and it's usually right now
Nu wil ik heel graag weten waar het over gaat!
Waarom zou je het hier niet neerzetten als je er zo open over bent?
Wij als leers hebben niets aan dit topic want wij krijgen niets te lezen.

Jij als To hebt ook niets aan dit topic want je krijgt geen antwoorden.

Het maakt namelijk nogal uit wat de gebeurtenis is geweest.

Een tante die in de media zegt dat haar vader haar misbruikt heeft geeft namelijk hele andere gevolgen dan dat tante zegt er 29 jaar geleden t Ee zijn achter komen dat haar vader al eerder getrouwd was geweest en ze 2 halfzusjes blijkt te hebben.

Dat het ene familielid dodelijk is verongelukt omdat een ander familielid met drank op reed geeft hele andere effecten dan familielid 1 is ontslagen vanwege diefstal en werd vanaf toen onderhouden door familielid 2
Grobbekuiken_ schreef:
14-12-2017 10:51
Misschien willen die familieleden niet meer geconfronteerd worden met een oud verhaal waar ze toch niks (meer) mee kunnen.

Waarom wordt de publiciteit nu na al die tijd gezocht? Wat is het doel?

Dit dus.

Of er speelt schuldgevoel of schaamte of men is bang hierop aangekeken te worden... dat kan ook allemaal zonder dat iemand 'schuld' heeft.

Ben ook wel benieuwd waarom die ene dat verhaal in de media gaat gooien. Is dat om het zelf te verwerken? En zo ja, waarom is het belang van die ene zwaarder dan van die mensen die de gebeurtenis willen gedekt houden?

Is er een maatschappelijke relevantie van het verhaal? Kunnen anderen daar iets uit leren?
'Waar je niets mee te maken hebt, niets aan kunt doen', zeg je. Ik denk dat je familie zich dan toch ongemakkelijk voelt, bang is alsnog te worden afgerekend.

Als mijn vader, zus, moeder, kind in de bak zou zitten, schreeuw ik dat ook niet van de daken. Eigenlijk vreemd want ikzelf heb geen ernstig strafbaar delict gepleegd. Toch omgemak of schaamte denk ik.

Ik kan me voorstellen dat de sociale controle in een dorp veel groter is en men bang is dat generaties later Het Verhaal nog steeds bekend is.
Waarom naar de media...zijn jullie zo belangrijk?

Klinkt als een slecht verhaal... :@@:
To, je kondigt nu al aan dat je de Op gaat leeghalen, wat wil je dan eigenlijk met dit topic?

Nog even over dat roddelen, heb je er wel eens bij nagedacht dat als dit verhaal (wat het dan ook is) breeduit in de media komt, mensen toch hun eigen invulling gaan geven, zo van waar rook is, is vuur. Ik begrijp wel dat lang niet iedereen zit te wachten om zich dan ineens te moeten verdedigen om maar vooral duidelijk te krijgen dat het iets is waar niemand in de familie schuldig aan is. En zeker niet iets wat al zo lang geleden speelde.

Dus nogmaals, wat is het doel?
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 14-12-2017 11:12
0.35% gewijzigd
Hadewychh schreef:
14-12-2017 10:41
Misschien heeft ze er wel 14 jaar bij opgeteld.
TO,

Ik denk zeker wel dat de frequentie roddelen anders is in een stad dan in een dorp.
Ik heb tot mn veertiende in een dorp gewoond, daar ken je mekaar en wordt veel meer over mekaar gekletst dan in een stad
Ik heb op mn dertiende iets traumatisch meegemaakt (een zeer ernstig, bijna dodelijk ongeval), daar kwamen binnen de korste keren ook de gekste verhalen uit en het hele dorp wist het. (leverde wel veel kaartjes op, dat is dan weer leuk. Die heb ik allemaal nog.. ;-D )

In een stad is dat heel anders, ik woon nu sinds een jaar in een hele leuke buurt waar je de buren regelmatig spreekt en soms zelfs op de koffie gaat bij mekaar.
Ligt in een stad echt aan de wijk, hiervoor woonde ik in een buitenwijk, vinex achtig, daar sprak je mekaar veel minder, hing je ook niks buiten en was het roddelniveau ook een stuk hoger.

Jammer trouwens dat TO aardig flauwe reacties krijgt, met open zijn over de gebeurtenissen bedoelt ze i.m.o tegenover familie en mensen die het wat aangaat er gewoon over praten als daar behoefte aan is.
Niet het op een openbaar forum gooien waar het wemelt van nieuwsgierige middelbare *************die dol zijn op drama van een ander.. :cencored: mensen... :devil: ;)
anoniem_359398 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 11:13
0.95% gewijzigd
Hadewychh schreef:
14-12-2017 10:41
Alvast wat reclame aan het maken? ;-)
Er komt vast ook een boek uit!
Man man man wat een tokkie familie
Wat wil je met dit topic en wat moeten wij met iets dat je straks toch weer weggehaald?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
BeerVanEenVent schreef:
14-12-2017 11:14
Man man man wat een tokkie familie

Huh? Waarom?
Ivy_Signe schreef:
14-12-2017 11:04
'Waar je niets mee te maken hebt, niets aan kunt doen', zeg je. Ik denk dat je familie zich dan toch ongemakkelijk voelt, bang is alsnog te worden afgerekend.

Als mijn vader, zus, moeder, kind in de bak zou zitten, schreeuw ik dat ook niet van de daken. Eigenlijk vreemd want ikzelf heb geen ernstig strafbaar delict gepleegd. Toch omgemak of schaamte denk ik.

Ik kan me voorstellen dat de sociale controle in een dorp veel groter is en men bang is dat generaties later Het Verhaal nog steeds bekend is.
Je maakt dezelfde gedachtegang als ik. En dat is het ook. Zelf geen schuld of aandeel en toch schamen en ongemak. Vreemd toch?
yourlocalhero schreef:
14-12-2017 11:09
Waarom naar de media...zijn jullie zo belangrijk?

Klinkt als een slecht verhaal... :@@:

Ik gok de vader van Rachel Hazes :-).

Hangt idd af wat dit familiegeheim is TO. Is iemand getraumatiseerd, heeft opa zijn kinderen misbruikt? Of zijn er idd meerdere kinderen uit een vorige relatie. Ik snap wel dat de lading bij het een wat groter is dan bij het ander.

En wat bedoel je met media? Facebook, dan zal de belangstelling groot zijn maar minder groot dan als het om een BN-er gaat en het komt bij RTL Boulevard.
Dit is een oplossing voor welk probleem?
Je zal ook de weerklank moeten verwachten en kunnen verdragen als je het in de media gooit, kan soms ver gaan ...... Je hoeft de voorbeelden maar op te noemen wat er kan gebeuren.
ouwewijsneus schreef:
14-12-2017 10:40
ons gezin of onze familie is perfect!!!!
daar gaat het vaak om, hoe komen wij over op anderen, kijk ons eens perfect zijn.

Topic verwijderen vind ik trouwens zeer ongewenst en mag niet volgens de regels
Naar buiten toe hoog houden dat alles perfect is. Dat zal het zijn inderdaad. En ik ben het met je eens. Topic verwijderen is zeer ongewenst en mag inderdaad niet. Maar ik ga het toch doen. sorry!
MonicaG schreef:
14-12-2017 10:57
Dit dus.

Of er speelt schuldgevoel of schaamte of men is bang hierop aangekeken te worden... dat kan ook allemaal zonder dat iemand 'schuld' heeft.

Ben ook wel benieuwd waarom die ene dat verhaal in de media gaat gooien. Is dat om het zelf te verwerken? En zo ja, waarom is het belang van die ene zwaarder dan van die mensen die de gebeurtenis willen gedekt houden?

Is er een maatschappelijke relevantie van het verhaal? Kunnen anderen daar iets uit leren?
Ja er is een maatschappelijke relevantie. Namelijk wat doet een dit met een familie en hoe kun je dit voorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven