roddeldorp?
donderdag 14 december 2017 om 11:43
Tja, omdat de OP quoten niet mag, net als dat je die niet mag verwijderen, ben ik zo vriendelijk geweest om even een weergave van de OP te schrijven in mijn eigen woorden:
Dus 29 jaar geleden is er iets gebeurt, met een maatschappelijke relevantie. Een familielid stapt daar nu mee naar de media. Je familie en jij wonen in een dorp, niemand heeft er iets mee van doen gehad, er is zelfs geen schuldige in het verhaal. Je familie praat er liever niet over en veegt het onderwerp van tafel. En nu zijn ze bang voor roddels? Jij bent open en wist de OP?
Dus 29 jaar geleden is er iets gebeurt, met een maatschappelijke relevantie. Een familielid stapt daar nu mee naar de media. Je familie en jij wonen in een dorp, niemand heeft er iets mee van doen gehad, er is zelfs geen schuldige in het verhaal. Je familie praat er liever niet over en veegt het onderwerp van tafel. En nu zijn ze bang voor roddels? Jij bent open en wist de OP?
donderdag 14 december 2017 om 11:44
Okay, het zou dus kunnen dat dit een eigen leven gaat leiden. Dank voor je uitleg en reactie.
Ik ben echt stomverbaasd dat je dat zelf niet hebt kunnen bedenken.
Maakt dat ik denk dat jij zelf de klokkenluider bent.
Ik ben echt stomverbaasd dat je dat zelf niet hebt kunnen bedenken.
Maakt dat ik denk dat jij zelf de klokkenluider bent.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 14-12-2017 11:46
14.50% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 14 december 2017 om 11:45
Ja.GenieInABottle schreef: ↑14-12-2017 11:43Tja, omdat de OP quoten niet mag, net als dat je die niet mag verwijderen, ben ik zo vriendelijk geweest om even een weergave van de OP te schrijven in mijn eigen woorden:
donderdag 14 december 2017 om 11:48
donderdag 14 december 2017 om 11:51
Tja, dan praat je er wellicht makkelijk over, maar je gedrag laat dus zien dat je zelf ook onzeker over de consequenties bent. Anders hoef je de OP niet te wijzigen. Daarnaast vraag je voor hulp op het forum, ga je akkoord met de huisregels, maar houdt zich daar niet aan. Lekker respectvol naar anderen
donderdag 14 december 2017 om 11:52
enthousiasteling schreef: ↑14-12-2017 11:30Dat is inderdaad het geval. Heeft dus te maken met je eigen levensinstelling. Wat goed dat jij dit realiseert. Openheid is goed voor jezelf, voor de verwerking en om speculaties te voorkomen.
Je bent dus eigenlijk gewoon opzoek naar een antwoord wat je het mooist in de oren klinkt. En wat je wellicht kan gebruiken om jouw keuzes goed te praten?
Openheid is helaas niet in alle gevallen het beste.
donderdag 14 december 2017 om 11:54
Wanneer is openheid niet goed vind jij?shift.delete schreef: ↑14-12-2017 11:52Je bent dus eigenlijk gewoon opzoek naar een antwoord wat je het mooist in de oren klinkt. En wat je wellicht kan gebruiken om jouw keuzes goed te praten?
Openheid is helaas niet in alle gevallen het beste.
donderdag 14 december 2017 om 11:55
misschien wel ja. Ik wist niet goed hoe ik het moest omschrijven.Koffiehagedis schreef: ↑14-12-2017 11:47Super irritant dit. Open dan gewoon geen topic, of geef niet de herkenbare zaken weer. Je had antwoorden op je vraag makkelijk kunnen krijgen in een veel algemener geschreven stuk, dus dit was echt moeilijk doen om niks.![]()
donderdag 14 december 2017 om 11:58
GenieInABottle schreef: ↑14-12-2017 11:51Tja, dan praat je er wellicht makkelijk over, maar je gedrag laat dus zien dat je zelf ook onzeker over de consequenties bent. Anders hoef je de OP niet te wijzigen. Daarnaast vraag je voor hulp op het forum, ga je akkoord met de huisregels, maar houdt zich daar niet aan. Lekker respectvol naar anderenAls je zo in het dagelijks leven ook met mensen omgaat...
Ik vraag inderdaad om hulp en die heb ik gekregen. Dankjewel daarvoor.
donderdag 14 december 2017 om 12:10
Grobbekuiken_ schreef: ↑14-12-2017 11:34Maar dat mag je niet dan ook van anderen verwachten. Iedereen staat daar anders in. Met het opzoeken van media vind ik dat je (of degene die het open wil gooien) die familieleden behoorlijk voor het blok zet, want die denken er heel anders over.
Mee eens.
Ik heb ook wel een paar verhalen die mij zeer gevoelig liggen. Als iemand anders die open zou gooien zou ze aan mij een kwaaie hebben en de kans op een definitieve breuk zou zeer groot zijn.
TO, jouw vrijheid om dat verhaal te vertellen gaat ten koste van anderen, besef je dat en heb je dat ervoor over?
Ik vind je eigenlijk zeer egoïstisch en egocentrisch klinken: jij bent niet bang voor stigmatisering, jij vindt dat er open over moet worden gepraat en degenen die dat niet vinden worden tegen hun wil in te kijk gezet.
Ik besef dat ik reageer vanuit een persoonlijke gevoeligheid, maar ik hoop dat je toch bereid bent om een en ander vanuit de andere kant te bekijken.
donderdag 14 december 2017 om 12:18
Als het voor onnodig (extra) leed zorgt, zoals verschillende mensen hier je proberen uit te leggen.
Jouw vraag zou dus beter kunnen zijn: Is hetgeen wat naar buiten wordt gebracht dusdanig van belang, dat het het extra leed bij mensen die hier niets mee te maken hebben (maar indirect dus wél) daadwerkelijk waard is? Of gaat het hier met name om eigenbelang van degene die hiermee naar buiten komt? En wat is de toegevoegde waarde, aangezien je hier reeds open over bent in het dagelijks leven?
donderdag 14 december 2017 om 12:28
wanneer het schade toe kan brengen aan anderen die onschuldig zijn aan hetgeen gebeurd is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 14 december 2017 om 12:30
Ik ben zeker bereid om dit van meerdere kanten te bekijken. Ik ben ook niet degene die de media heeft opgezocht, maar ik vind het prima dat er nu eindelijk eens over wordt gesproken.MonicaG schreef: ↑14-12-2017 12:10Mee eens.
Ik heb ook wel een paar verhalen die mij zeer gevoelig liggen. Als iemand anders die open zou gooien zou ze aan mij een kwaaie hebben en de kans op een definitieve breuk zou zeer groot zijn.
TO, jouw vrijheid om dat verhaal te vertellen gaat ten koste van anderen, besef je dat en heb je dat ervoor over?
Ik vind je eigenlijk zeer egoïstisch en egocentrisch klinken: jij bent niet bang voor stigmatisering, jij vindt dat er open over moet worden gepraat en degenen die dat niet vinden worden tegen hun wil in te kijk gezet.
Ik besef dat ik reageer vanuit een persoonlijke gevoeligheid, maar ik hoop dat je toch bereid bent om een en ander vanuit de andere kant te bekijken.
donderdag 14 december 2017 om 12:32
Goede vraag waar ik het antwoord niet op weet.shift.delete schreef: ↑14-12-2017 12:18Als het voor onnodig (extra) leed zorgt, zoals verschillende mensen hier je proberen uit te leggen.
Jouw vraag zou dus beter kunnen zijn: Is hetgeen wat naar buiten wordt gebracht dusdanig van belang, dat het het extra leed bij mensen die hier niets mee te maken hebben (maar indirect dus wél) daadwerkelijk waard is? Of gaat het hier met name om eigenbelang van degene die hiermee naar buiten komt? En wat is de toegevoegde waarde, aangezien je hier reeds open over bent in het dagelijks leven?
donderdag 14 december 2017 om 12:35
waarom dan toch naar buiten brengen als het schade kan berokkenen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 14 december 2017 om 12:36
Volgens mij begrijp je echt niet wat er gezegd wordt.
Andere vraag, is die gebeurtenis iets van voor jij geboren bent of nog klein was?
Kun je je dan ook niet voorstellen dat familie die dit wel heel bewust hebben meegemaakt niet nog een keer door dat hele verhaal willen?
Andere vraag, is die gebeurtenis iets van voor jij geboren bent of nog klein was?
Kun je je dan ook niet voorstellen dat familie die dit wel heel bewust hebben meegemaakt niet nog een keer door dat hele verhaal willen?
donderdag 14 december 2017 om 12:43
De media is dus al op de hoogte en het kan nu elk moment gepubliceerd/uitgezonden worden?enthousiasteling schreef: ↑14-12-2017 12:30Ik ben zeker bereid om dit van meerdere kanten te bekijken. Ik ben ook niet degene die de media heeft opgezocht, maar ik vind het prima dat er nu eindelijk eens over wordt gesproken.
Nou, succes dan maar, dit gaat gegarandeerd een hoop shit opleveren met de familieleden vrees ik.
Zijn die eigenlijk op de hoogte?