roddeldorp?

14-12-2017 10:35 101 berichten
Hi Allen,

Dank voor jullie reacties! Het is me wederom helder.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-12-2017 11:59
Reden: op verwijderd, maatregelen zijn genomen
92.78% gewijzigd
Grobbekuiken_ schreef:
14-12-2017 12:36
Volgens mij begrijp je echt niet wat er gezegd wordt.

Andere vraag, is die gebeurtenis iets van voor jij geboren bent of nog klein was?
Kun je je dan ook niet voorstellen dat familie die dit wel heel bewust hebben meegemaakt niet nog een keer door dat hele verhaal willen?
Ik heb het bewust meegemaakt en indertijd ook al met verbazing gekeken naar de manier waarop ermee omgegaan werd. En nare gebeurtenissen overkomen ons nu eenmaal allemaal. Als ik een documentaire zie over een persoonlijk verhaal van iemand, kijk ik daar met interesse naar en neem ik dat mee in mijn leven. Dat heeft invloed op hoe ik naar zaken kijk en ik probeer daarvan te leren.
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
14-12-2017 12:43
Ik heb het bewust meegemaakt en indertijd ook al met verbazing gekeken naar de manier waarop ermee omgegaan werd. En nare gebeurtenissen overkomen ons nu eenmaal allemaal. Als ik een documentaire zie over een persoonlijk verhaal van iemand, kijk ik daar met interesse naar en neem ik dat mee in mijn leven. Dat heeft invloed op hoe ik naar zaken kijk en ik probeer daarvan te leren.
Niet iedereen wil nare gebeurtenissen breed uitgemeten zien voor het oog van de hele natie.
Dat jij vindt dat het moet kunnen is duidelijk maar dat was mijn vraag niet. Ik vroeg of jij je er geen voorstelling van kan maken dat de familieleden er níet meer mee geconfronteerd willen worden en al helemaal niet via media.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
14-12-2017 12:49
Niet iedereen wil nare gebeurtenissen breed uitgemeten zien voor het oog van de hele natie.
Dat jij vindt dat het moet kunnen is duidelijk maar dat was mijn vraag niet. Ik vroeg of jij je er geen voorstelling van kan maken dat de familieleden er níet meer mee geconfronteerd willen worden.
Nee, dat kan ik niet begrijpen. Ik begrijp niet waarom dat erg is.
14-12-2017 12:50
Goh, nou, ik noem maar wat hoor, maar mensen die geen zin hebben om persoonlijke dingen via een ander in de media uitgespeld te zien bijvoorbeeld zonder dat ze daar kennelijk invloed op hebben.

Werkelijk, je zou met mij ook een probleem hebben als je me zoiets wil flikken terwijl al die tijd al duidelijk is dat ik geen zin heb het erover te hebben.
14-12-2017 11:18
Naar buiten toe hoog houden dat alles perfect is. Dat zal het zijn inderdaad. En ik ben het met je eens. Topic verwijderen is zeer ongewenst en mag inderdaad niet. Maar ik ga het toch doen. sorry!
En denk je dat dat helpt? Eenmaal op internet blijft het op internet... sorry.

even ter bewijs

Een hoop geheimzinnigheid dus. Deze leden van de familie zijn bang dat er geroddeld wordt en dat er ongewenste vragen worden gesteld. En daar zit mijn vraag: waarom zou je bang zijn dat er vragen worden gesteld over een gebeurtenis waar je niets mee te maken hebt? Waar je niets aan kunt doen? Ik begrijp het gewoon niet.
14-12-2017 12:30
Ik ben zeker bereid om dit van meerdere kanten te bekijken. Ik ben ook niet degene die de media heeft opgezocht, maar ik vind het prima dat er nu eindelijk eens over wordt gesproken.

Je bent helemaal niet bereid om het van verschillende kanten te bekijken. Zo te lezen vind je het wel spannend dat dit door iemand anders in de media is gebracht, en probeer je nu op verholen wijze het vuur nog eens wat extra op te stoken. Door anoniem, en met een smoesje (kom op, die hele vraag uit je OP is slechts een flauw excuus) nog eens wat extra aandacht te genereren.

Als jij het van alle kanten wilde bekijken had je je hele openingspost niet zo semi-onherkenbaar geschreven, had je de verantwoording voor alle heisa niet op een ander afgeschoven en zou je invoelender zijn ten opzichte van familieleden die aangeven hier schade van te ondervinden.
Grobbekuiken_ schreef:
14-12-2017 12:55
Goh, nou, ik noem maar wat hoor, maar mensen die geen zin hebben om persoonlijke dingen via een ander in de media uitgespeld te zien bijvoorbeeld zonder dat ze daar kennelijk invloed op hebben.

Werkelijk, je zou met mij ook een probleem hebben als je me zoiets wil flikken terwijl al die tijd al duidelijk is dat ik geen zin heb het erover te hebben.
Natuurlijk als ik, ik noem maar eens wat, een bank heb overvallen. En ik heb mijn straf uitgezeten en een ander in de familie gaat daarover de media opzoeken zou ik dat heel vervelend vinden. Omdat ik het heb gedaan en dat niet in de media wil zien en omdat ik dat wil verbergen omdat dat invloed heeft op mijn carrière bijv. Maar in dit geval heeft niemand schuld, het is de familie overkomen. En daarom is de geheimzinnigheid ook zo vreemd.
nina1966 schreef:
14-12-2017 12:58
En denk je dat dat helpt? Eenmaal op internet blijft het op internet... sorry.

even ter bewijs

Een hoop geheimzinnigheid dus. Deze leden van de familie zijn bang dat er geroddeld wordt en dat er ongewenste vragen worden gesteld. En daar zit mijn vraag: waarom zou je bang zijn dat er vragen worden gesteld over een gebeurtenis waar je niets mee te maken hebt? Waar je niets aan kunt doen? Ik begrijp het gewoon niet.
ok
14-12-2017 13:11
Natuurlijk als ik, ik noem maar eens wat, een bank heb overvallen. En ik heb mijn straf uitgezeten en een ander in de familie gaat daarover de media opzoeken zou ik dat heel vervelend vinden. Omdat ik het heb gedaan en dat niet in de media wil zien en omdat ik dat wil verbergen omdat dat invloed heeft op mijn carrière bijv. Maar in dit geval heeft niemand schuld, het is de familie overkomen. En daarom is de geheimzinnigheid ook zo vreemd.

Het recht op privacy van jouw familieleden is je blijkbaar ook vreemd....

Soms kun je ook dingen gewoon accepteren zonder ze te begrijpen.
MonicaG schreef:
14-12-2017 13:14
Het recht op privacy van jouw familieleden is je blijkbaar ook vreemd....

Soms kun je ook dingen gewoon accepteren zonder ze te begrijpen.
huh? Hoezo?
Wat ik zeg: jij bent open over die dingen naar je omgeving toe, maar je houdt er geen rekening mee dat jouw openheid de privacy van je familie schaadt.

En dat het niet is omdat je dingen niet begrijpt dat je ze dan maar mag negeren: jij begrijpt niet waarom zij willen zwijgen en dus accepteer je dat niet.

Ik vind beide houdingen eigenlijk bijzonder kwalijk en getuigen van zeer weinig empathisch vermogen; je stelt jouw belang bij openheid ver boven hun vraag om privacy.
14-12-2017 12:50
zoals ik al zei, je hebt erg weinig inlevingsvermogen in anderen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Misschien maken wij het wel groter dan het is.

Als ik bovenstaande lees dan moet ik denken aan een enorme oplichtingszaak. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat een aantal mensen ruchtbaarheid aan de zaak wilde geven wat ik mij goed kan voorstellen maar de andere helft schaamde zich zo erg dat ze de zaak liever wilden laten rusten.
Ik kan me voorstellen dat als het iets soortgelijks is dat je dan geneigd bent om het in de openbaarheid te brengen zodat je anderen kunt behoeden voor de ellende dat het met zich meebrengt.

Maarja we weten niet wat er speelt, het kan van alles zijn, dus vind ik het moeilijk oordelen.

Het hangt ook van de motivatie af van degene die iets naar buiten brengt. Wat valt er te 'winnen'. Roem, geld of wil je anderen behoeden?
laten we wel wezen, er is een altijd een categorie mensen die smullen van de dirt van anderen en ik kan me heel goed voorstellen dat je daar niet op zit te wachten vanwege iets wat bijna 30 jaar geleden is gebeurd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Romy2017 schreef:
14-12-2017 13:22
Misschien maken wij het wel groter dan het is.

Als ik bovenstaande lees dan moet ik denken aan een enorme oplichtingszaak. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat een aantal mensen ruchtbaarheid aan de zaak wilde geven wat ik mij goed kan voorstellen maar de andere helft schaamde zich zo erg dat ze de zaak liever wilden laten rusten.
Ik kan me voorstellen dat als het iets soortgelijks is dat je dan geneigd bent om het in de openbaarheid te brengen zodat je anderen kunt behoeden voor de ellende dat het met zich meebrengt.

Maarja we weten niet wat er speelt, het kan van alles zijn, dus vind ik het moeilijk oordelen.

Het hangt ook van de motivatie af van degene die iets naar buiten brengt. Wat valt er te 'winnen'. Roem, geld of wil je anderen behoeden?
Het wordt inderdaad veel groter gemaakt dan het is. Ik kan me de reacties van anderen obv deze vage informatie wel voorstellen. De motivatie van diegene die dit naar buiten brengt is eerlijk en gerechtvaardigd in mijn ogen. Dank voor je reactie!
Misschien omdat ze er toch iets mee te maken hebben? Zijn er misschien dingen voorgevallen waar jij geen weet van hebt? Ik snap ook niet zo goed waarom er een boekje open gedaan moet worden na zo'n lange tijd, of überhaupt. Ik denk dat je omschrijving té vaag is om er iets zinnigs op te zeggen.

@moderator, in de huisregels staat dat een hele OP niet gequote mag worden, daarnaast quotte ik van een andere site. Reden voor niet quotte hele op is omdat het duidelijk is dat je erop reageert, maar dat is hier ook niet meer het geval.
anoniem_654f44eab910a wijzigde dit bericht op 14-12-2017 14:03
Reden: niet eens met mod
68.42% gewijzigd
Zucht. Je bent niet in staat om je andere visies dan die van jezelf voor te stellen. Die 'zijn' vreemd en niet-kloppend omdat jij er anders naar kijkt. Je kunt niet alles begrijpen van wat anderen belangrijk vinden en hoe anderen dingen zien, maar kunt er op z'n minst respect voor hebben en rekening mee houden.

Net als de huisregels hier. Je gaat er officieel mee akkoord, en opent dan een topic waarin je aankondigt je er niet aan te houden? Raar gedrag hoor.
dubbel

En daarom is de geheimzinnigheid ook zo vreemd.
Ik vind je best geheimzinnig hier, voor iemand die die geheimzinnigheid vreemd vindt.
Of.. is dat meer om bij ons/het publiek al wat nieuwsgierigheid en aandacht te genereren?
14-12-2017 13:29
Het wordt inderdaad veel groter gemaakt dan het is. Ik kan me de reacties van anderen obv deze vage informatie wel voorstellen. De motivatie van diegene die dit naar buiten brengt is eerlijk en gerechtvaardigd in mijn ogen. Dank voor je reactie!
Ik krijg juist de indruk dat je onze reacties helemaal niet kan voorstellen.
In jouw en mediazoekers ogen mag het dan nog zo eerlijk en gerechtvaardigd zijn, je gaat daarbij totaal voorbij aan dat de familie daar heel anders over denkt. Jullie bepalen dus nu eigenlijk dat de familie zich daar maar overheen moet zetten, ondanks het feit dat ze al die jaren al aangeven dit verder te willen negeren.
Eerlijk gezegd vind ik dat dan weer behoorlijk egoïstisch.
QueenArachnia schreef:
14-12-2017 14:16
Ik vind je best geheimzinnig hier, voor iemand die die geheimzinnigheid vreemd vindt.
Of.. is dat meer om bij ons/het publiek al wat nieuwsgierigheid en aandacht te genereren?
Als dat zo is To, roep dan ook maar waar het gepubliceerd/uitgezonden wordt en wanneer. Kunnen we zelf bepalen of het de moeite van die geheimzinnigheid waard is.
Grobbekuiken_ schreef:
14-12-2017 14:18
Ik krijg juist de indruk dat je onze reacties helemaal niet kan voorstellen.
In jouw en mediazoekers ogen mag het dan nog zo eerlijk en gerechtvaardigd zijn, je gaat daarbij totaal voorbij aan dat de familie daar heel anders over denkt. Jullie bepalen dus nu eigenlijk dat de familie zich daar maar overheen moet zetten, ondanks het feit dat ze al die jaren al aangeven dit verder te willen negeren.
Eerlijk gezegd vind ik dat dan weer behoorlijk egoïstisch.
Geloof het of niet, maar jouw reacties zorgen ervoor dat ik beter begrijp waar de pijn bij enkelen vandaan komt.
Grobbekuiken_ schreef:
14-12-2017 14:22
Als dat zo is To, roep dan ook maar waar het gepubliceerd/uitgezonden wordt en wanneer. Kunnen we zelf bepalen of het de moeite van die geheimzinnigheid waard is.
hahahaha, nee dus.
14-12-2017 14:31
Geloof het of niet, maar jouw reacties zorgen ervoor dat ik beter begrijp waar de pijn bij enkelen vandaan komt.
Die 'enkelen', bedoel je ons of je familie?
Grobbekuiken_ schreef:
14-12-2017 14:37
Die 'enkelen', bedoel je ons of je familie?
familie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven