Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
O heerlijk zeg! Ik dacht ook dat je zwanger was, maar kon niet meer bedenken dat we voor je mee hebben gedacht geniet er van dan!
Iemand misschien tips voor Engelse/Amerikaans klinkende jongensnamen, maar dan niet 'ordinair' (sorry, wil niemand voor het hoofd stoten) á la Jayden enzo?

Meer namen als Samuel, Joshua, Colin, Kay (okay, net allemaal van Engelse afkomst, maar om ff een stijl aan te geven).

Jongensnamen zijn echt verrekte moeilijk, meiden zijn een stuk makkelijker
Nou ik vind het erg moeilijk. Jitse vind ik eigenlijk niet zo leuk. Ik had echt wel een hoop namen, maar manlief en ik kunnen het gewoon niet eens worden.

En wat vinden jullie van Stijn & Yuri?

Of Stijn en Tycho?
Dan zou ik voor Stijn & Tycho gaan.
Eefje; Stijn en Yuri vind ik leuk, Stijn en Tycho ook!

Stijn en Tigo vind ik nóg mooier staan. En Yuri kun je evt ook schrijven als Joeri? Of Youri? (misschien helpt dat?)
Kunnen jullie nog 1 keer je mening geven over de volgende namen?

- Mads

- Mees

- Moos

- Guus

- Sjors

Vind het allemaal leuke namen en we komen er niet uit!!
quote:1984 schreef op 22 februari 2009 @ 13:14:

- Mads niet zo leuk

- Mees Ja!! Leuk!

- Moos Ook leuk

- Guus Flater?!

- Sjors doet me teveel aan gtst denken

- Mads Nee

- Mees Ja, leuk

- Moos Mwah, gaat

- Guus Nee

- Sjors Neeee

1984, dit is MIJN lkijstje van 3 jaar terug! (Haha)

Mees en Mats (Zoals ik em dan zou schrijven) zijn erg leuk.

Bij ons werd het Moos.

(En we hadden in het rijtje ook nog een Ties staan)
Ben blij met de reacties!!

Ga zelf voor Mees, Moos of Mats....maar ik beslis niet alleen...

Is Mees niet heeel populair aan het worden?
onze twee boys heten diego gabriel en rafael brian

brian spreek je uit als briean dus niet brijan

en ja we hebben veel comentaar gehad want wie vernoemt zijn kind naar voetballers? nou wij want wij vinden het mooie namen.

- Mads, mwah wel leuk.

- Mees, heel leuk! (ik ken er maar 1)

- Moos, mwah, denk aan mozes

- Guus, leuk!

- Sjors, mwah

SuzieLynn;

Jack, William, Joshua, Lachlan, Thomas, Riley, Cooper, James, Noah, Ethan, Daniel, Oliver, Ryan, Samuel, Benjamin, Matthew, Liam, Lucas, Alexander, Jacob, Luke, Isaac, Max, Adam, Harry, Tyler, Zachary, Christian, Blake, Oscar, Jesse, Logan, Tony, Sebastian, Caleb, Joel, Aidan/Aiden, Seth, Kai, Callum, Sean, David, Luca, Dominic, Xavier, Aaron, Justin, Jamie, Tristan, Beau, Sam, Flynn, Zane, Eliah, Levi.
quote:blogbabe schreef op 17 februari 2009 @ 16:10:

[...]

Lars

Stan

Sven

Sverre

Ingmar

Yannick

Niels

Ole

Dank je!

Ik vind een variatie op Niels (Nils) wel leuk. Ook Ole is erg leuk. Met de rest vd namen helaas al te veel associaties.
quote:kaboinkie schreef op 19 februari 2009 @ 12:39:

[...]

Een gezinnetje in mijn buurt heeft ook een Bjorn (zonder puntjes dus) en daar is dit jaar een Twan bij gekomen. Is dat iets?Helaas, een vervelend oud-buurjongetje had diezelfde naam. Die gaat het dus niet worden.
quote:lau72 schreef op 19 februari 2009 @ 13:30:

[...]

Onze zoon heet Lasse, is dat wat? Is zeg maar de scandinavische vorm van Laurens.Lasse is leuk! Komt op het lijstje dat ik manlief ga voorleggen.
quote:Catooo schreef op 19 februari 2009 @ 13:40:

Bird73; Bjorn en ..

Alvin, Elis, Viggo, Jonas, Mathias, Aaron, Abel, Bernt, Mart, Birger, Hugo, Imre, Jeppe, Luritz, Olve, Roar, Severin, Sven, Tristan, Vincent, Tobias, Daniel, Sander, Lars, Mats, Jakob, Kasper, Espen, Emil, Elias, Kjeld, Sebastian,

ThimoCatoo, er zitten een paar erg leuke namen tussen. Zelf vind ik Mats erg leuk. Bij manlief is op dit moment Elias favoriet. Als het een meisje wordt gaat ze Sera heten.
loek

raf

storm

ik noem maar wat...??
Bird73; wat een mooie naam Sera! Echt apart en toch simpel, heel mooi. Ik ken ook een meisje wat Zali heet, vind ik ook zo'n mooie simpele naam.

Mats en Elias vind ik eerlijk gezegd niet heel erg bij Sera passen... ander soort naam. Elias misschien nog wel een beetje, mats vind ik echt anders. (maakt verder niet uit hoor). ben je er al beetje verder mee gekomen? Met het lijstje en een paar nachtjes slapen?
Wat vinden jullie van de combinatie Dylan en Jayson???

@1984: als jullie Mees mooi vinden dan doe je die naam toch. O en Mats is ook best wel populair.
quote:Catooo schreef op 01 maart 2009 @ 13:19:

Bird73; wat een mooie naam Sera! Echt apart en toch simpel, heel mooi. Ik ken ook een meisje wat Zali heet, vind ik ook zo'n mooie simpele naam.

Mats en Elias vind ik eerlijk gezegd niet heel erg bij Sera passen... ander soort naam. Elias misschien nog wel een beetje, mats vind ik echt anders. (maakt verder niet uit hoor). ben je er al beetje verder mee gekomen? Met het lijstje en een paar nachtjes slapen?catoo, we zijn er nog niet uit. Het maakt trouwens niet uit dat Mats of Elias niet bij Sera past hoor. Als het een meisje is, gaat ze Sera heten. Naar mijn idee past dat redelijk bij Bjorn. Als het een jongen wordt, weten we het nog niet. Op 11 maart is de 20-weken echo en dan weten we hopelijk meer.
gummetje; Dylan en Jayson vind ik wel bij elkaar passen! Waarom zou je gaan voor Jayson ipv Jason? (ik had nog nooit van Jayson gehoord...)
quote:Catooo schreef op 03 maart 2009 @ 10:35:

gummetje; Dylan en Jayson vind ik wel bij elkaar passen! Waarom zou je gaan voor Jayson ipv Jason? (ik had nog nooit van Jayson gehoord...)Misschien om aan te geven hoe het uitgesproken moet worden, dus als Djeesun?
quote:Lili01 schreef op 12 februari 2009 @ 23:15:

Voor het vernoemen zoek ik een jongensnaam.

Het wordt dus:

Yaron/Ryan/Josh/Aiden/... + Ingmar (dus 2e naam) + vernoeming Hanneke/Johanna (dus 3e naam)

Ik ken 2 jongens die Joan heten, is dat misschien een idee?

Dit kan je op z'n engels uitspreken of op z'n nederlands.

groetjes lili

Thanks nog voor je reactie. Joan vind ik mooi, maar vriend helaas niet. Het lijkt er toch op dat het gewoon Johan als 3e naam gaat worden..
quote:Catooo schreef op 13 februari 2009 @ 20:52:

zonnetje; stom van me, tuurlijk zoek je een jongensnaam. Maar Ingmar is toch ook een meisjesnaam?? (ik ken tenminste maar 1 ingmar en dat is een meisje...of vrouw eigenlijk)

Ideeen voor Hanneke/Johanna vernoemen voor jongen :

Hanno

Johan (is erg voor de hand liggend, vind ik zelf best een gave naam! lekker nederlands, simpel en stoer. niet als eerste naam maar als vernoeming vind ik dit persoonlijk een erg goede optie)

Joan, hierboven genoemd vind ik ook gaaf.

Anders krijg je toch van die vage verwijzingen die net niets zijn.. zou ik niet zo snel voor kiezen. van die gekunselde namen..

Ben benieuwd of je nog iets hebt aan de andere suggesties bij overleg met manlief :D

Grappig, ik ken juist alleen maar mannelijke Ingmars, voor mij is het dus een echte jongensnaam.

Manlief is redelijk meegaand, moet ik zeggen, maar we waren beiden nog steeds niet echt 'wild' van 1 bepaalde naam.

Yaron, Ryan, Josh, allemaal leuk, maar toch nog net niet DE naam.

Nu zijn teruggekomen op Milan.. Eerst bij voorbaat al afgewezen omdat ik liever geen top10-naam wil (ja, misschien stom) maar aan de andere kant ken ik er geeneen in onze omgeving en sja, als wij m mooi vinden.. En Noah en Milan klinkt leuk samen.. toch?? :-s Haha, wat een gedoe he?

Wb de vernoemingen ben ik het met je eens dat de naam wel een beetje bij het origineel in de buurt moet liggen. Zo is Yannick ook een afgeleide van Johannes en vind ik die eigenlijk best mooi, maar ik vind hem net te ver weg..

Dus het wordt waarsch toch 'gewoon' Johan.

Thx nog voor t meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven