Groot leeftijdsverschil.
maandag 11 december 2017 om 23:10
Hoi,
Ik ben een meisje van 18 ( over 2 maand 19 ) en ik heb gevoelens voor een man dat 2 keer zo oud is als mij ( 37 ).
Nu, ik had al lang ondervonden dat ik graag aandacht krijg van oudere mannen. Heb ook al altijd oudere vriendjes gehad, maar die waren max 5 jaar ouder. Ik besef maar al te goed dat dit een serieuze leeftijdsverschil is, en dus een reden om daar nachtje over te slapen.
Ik vind het zelf een beetje lastig. Zou een keer met zo'n man moeten thuis komen.. Met een jongen van rond mijn leeftijd is dat uiteraard makkelijker en acceptabeler. Maar ja, als je nu eenmaal verliefd bent.
Soms denk ik ook wel dat ik naar een soort "vaderfiguur" op zoek ben. Omdat het toch een serieus leeftijdsverschil is, en ik mijn vader verloren had toen ik 6 was, dus ben ik alleenstaand opgevoed geweest.
En pas nu mis ik hem, als kind had ik daar niet zoveel last van, maar als ik naar films kijk ofzo en daar een mooi vader-dochter relatie zie, word ik emotioneel. Dus dat kan best zijn dat dat de reden is maar daarmee is het niet opgelost.
Wat zou ik doen? Het hem vertellen? Of maar opkroppen en hopen dat mijn gevoelens voorbij gaan?
Ik ben een meisje van 18 ( over 2 maand 19 ) en ik heb gevoelens voor een man dat 2 keer zo oud is als mij ( 37 ).
Nu, ik had al lang ondervonden dat ik graag aandacht krijg van oudere mannen. Heb ook al altijd oudere vriendjes gehad, maar die waren max 5 jaar ouder. Ik besef maar al te goed dat dit een serieuze leeftijdsverschil is, en dus een reden om daar nachtje over te slapen.
Ik vind het zelf een beetje lastig. Zou een keer met zo'n man moeten thuis komen.. Met een jongen van rond mijn leeftijd is dat uiteraard makkelijker en acceptabeler. Maar ja, als je nu eenmaal verliefd bent.
Soms denk ik ook wel dat ik naar een soort "vaderfiguur" op zoek ben. Omdat het toch een serieus leeftijdsverschil is, en ik mijn vader verloren had toen ik 6 was, dus ben ik alleenstaand opgevoed geweest.
En pas nu mis ik hem, als kind had ik daar niet zoveel last van, maar als ik naar films kijk ofzo en daar een mooi vader-dochter relatie zie, word ik emotioneel. Dus dat kan best zijn dat dat de reden is maar daarmee is het niet opgelost.
Wat zou ik doen? Het hem vertellen? Of maar opkroppen en hopen dat mijn gevoelens voorbij gaan?
anoniem_312733 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 23:12
0.31% gewijzigd
donderdag 14 december 2017 om 21:29
donderdag 14 december 2017 om 21:52
Hij doet vriendelijk tegen het kleine zusje van iemand die voor hem werkt.Girl-1999 schreef: ↑13-12-2017 12:15Ik weet niet of hij interesse in mij heeft. Maar hij doet altijd zo lief, en hij kijkt ook lang naar mij als ik weg kijk (wat natuurlijk niet per se wil zeggen dat als je iemand knap vindt dat je die persoon ziet zitten ). Hij lijkt mij ook wel een hele verstandige man. Maar juist om zijn charisma en goede uitstraling ( altijd zeer verzorgd en beleeft ) vind ik hem zo aantrekkelijk. Ik denk bijna heel de tijd aan hem..
En het kleine zusje bouwt daardoor in haar hoofd een soort droomman en wordt verliefd op dat droombeeld.
Je kent hem niet, je weet niets van hem, je fantaseert alleen maar, zoals een puber over een popidool fantaseert.
Dit heeft helemaal niets met liefde te maken, dus ga jezelf en je broer niet voor schut zetten bij die man
vrijdag 15 december 2017 om 00:15
Ik vraag me af waarom niemand haar aanraadt om de afwezigheid van haar vader te verwerken. Ze geeft Zelf al aan dat Dat misschien de oorzaak is van haar daddy issues. TO, los van wat je kiest of doet zou ik wel (laten) onderzoeken waarom jij vaak op oudere mannen valt. Als je zelfbeeld al laag is en je kiest vaker een oudere (en dus machtigere) partner, loop je het risico om in een voor jou ongezonde relatie te belanden.
Wil je nog wel bij je vriend blijven?
Ik denk trouwens persoonlijk dat je op seksueel gebied eerder teleurgesteld gaat raken dan dat je er heel blij van word.
Ik denk trouwens persoonlijk dat je op seksueel gebied eerder teleurgesteld gaat raken dan dat je er heel blij van word.
vrijdag 15 december 2017 om 10:24
In die situatie wel de realiteit. Gigantisch veel mensen lopen er een blauwtje, worden afgewezen door de persoon waar ze een crush op hebben / verliefd op zijn. Die moeten ook allemaal verder met hun leven.
Ik vraag mij af of jij wel eens iemand hebt afgewezen die verliefd was op jou, TO.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
vrijdag 15 december 2017 om 10:48
Ik zou deze meneer vreemd vinden wanneer hij met een meisje van 18 in zee gaat. Ja, misschien niet vreemd als je er leuk uit ziet. Maar niet voor serieus.
Dus ik hoop dat het gewoon bij jouw fantasie blijft en verder zou ik je aanraden eens met een psycholoog te praten omdat je blijkbaar vaker op (veel!) oudere mannen valt. Ik vind dat op je 18e niet heel doorsnee.
Dus ik hoop dat het gewoon bij jouw fantasie blijft en verder zou ik je aanraden eens met een psycholoog te praten omdat je blijkbaar vaker op (veel!) oudere mannen valt. Ik vind dat op je 18e niet heel doorsnee.
vrijdag 15 december 2017 om 11:02
Ja, heb ik al moeten doen. Maar is altijd heel moeilijk aangezien ik mensen niet graag kwets.jaw schreef: ↑15-12-2017 10:24In die situatie wel de realiteit. Gigantisch veel mensen lopen er een blauwtje, worden afgewezen door de persoon waar ze een crush op hebben / verliefd op zijn. Die moeten ook allemaal verder met hun leven.
Ik vraag mij af of jij wel eens iemand hebt afgewezen die verliefd was op jou, TO.
vrijdag 15 december 2017 om 22:08
Waarom zou ik daar teleurgesteld van zijn?Caracolita schreef: ↑15-12-2017 00:15Ik vraag me af waarom niemand haar aanraadt om de afwezigheid van haar vader te verwerken. Ze geeft Zelf al aan dat Dat misschien de oorzaak is van haar daddy issues. TO, los van wat je kiest of doet zou ik wel (laten) onderzoeken waarom jij vaak op oudere mannen valt. Als je zelfbeeld al laag is en je kiest vaker een oudere (en dus machtigere) partner, loop je het risico om in een voor jou ongezonde relatie te belanden.
vrijdag 15 december 2017 om 23:36
Omdat je zelf nog jong en fris bent en veel mannen van 35+ hem niet meer omhoog krijgen (sorry als ik generaliseer). Ik zou als 18-jarige iig niet opgewonden raken van een man die zowel ouder is. zou dan echt een IEW-gevoel krijgen.
Jammer dat je niet reageert op de echt belangrijke zaken, namelijk je daddy issues verwerken en nagaan waar je fascinatie voor oudere mannen vandaan komt.
Jammer dat je niet reageert op de echt belangrijke zaken, namelijk je daddy issues verwerken en nagaan waar je fascinatie voor oudere mannen vandaan komt.
vrijdag 15 december 2017 om 23:43
Geen idee welke mannen jij kent, maar de mannen die net als ik 50+ zijn en waar ik het bed mee deel, hebben daar anders totaal geen moeite mee. Dus ik denk dat die 35+ mannen er ook best nog wel raad mee zullen wetenCaracolita schreef: ↑15-12-2017 23:36..... veel mannen van 35+ hem niet meer omhoog krijgen
(sorry als ik generaliseer). ..
zaterdag 16 december 2017 om 00:29
Euh 35+ is toch nog zo oud niet om al zulke beperkingen te hebben? Wel erg om te horen, moest het nu 53 + zijn kon ik het nog goed geloven. En moest ik weten hoe ik met dit probleem zou moeten omgaan zou ik dat zeker en vast gedaan hebben hoor. Btw zelfs als die heel knap is? Maar begrijp dat wel. Daarom dat ik er ook niet direct met vriendinnen over babbel, ze gaan ook reageren met " ieuw , ben je wel goed..(enz)".Caracolita schreef: ↑15-12-2017 23:36Omdat je zelf nog jong en fris bent en veel mannen van 35+ hem niet meer omhoog krijgen (sorry als ik generaliseer). Ik zou als 18-jarige iig niet opgewonden raken van een man die zowel ouder is. zou dan echt een IEW-gevoel krijgen.