Iemand in de supermarkt.
woensdag 6 december 2017 om 13:18
Hoi Viva-forummers!
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
vrijdag 15 december 2017 om 13:32
Net geweest en hij was er niet. Misschien dat ik vanavond nog even ga want iets wat ik wilde kwam pas vanmiddag.. maar als hij er vanavond niet is.. dan weet ik niet of ik van het weekend nog wel dat kan doen wat ik wilde, dan zijn we al een week verder, dat is toch raar om dan nog iets over een week eerder aan te halen?

vrijdag 15 december 2017 om 18:06
Ik denk eerder dat je 'intonatie' raar gaat zijn dan het onderwerp. Je bent immers al meer dan een week die ene zin aan het oefenen en als je die dan eindelijk gaat zeggen, klinkt het waarschijnlijk hele opgezegd.BaloeBeer schreef: ↑15-12-2017 13:32Net geweest en hij was er niet. Misschien dat ik vanavond nog even ga want iets wat ik wilde kwam pas vanmiddag.. maar als hij er vanavond niet is.. dan weet ik niet of ik van het weekend nog wel dat kan doen wat ik wilde, dan zijn we al een week verder, dat is toch raar om dan nog iets over een week eerder aan te halen?
vrijdag 15 december 2017 om 21:19
Wel eens met Dina. Lijkt me best lastig dat er spontaan uit te krijgen zeg maar. Die zin zit inderdaad al zo in je hoofd, en het is al een tijdje geleden, hij heeft wellicht al geen idee meer waar jij het over hebt met die 'combinatie van eten'. .
Ik zou 't bij Facebook houden. Toevoegen en berichtje sturen. Kunnen we hier niet even samen bedenken wat je hem dan zou kunnen sturen? Tja, ik weet genoeg natuurlijk, maar gaat er dan ook om of je gewoon duidelijk wil zijn met wat je wil (iets met hem gaan drinken bijv), of dat je er eerst om heen gaat draaien en eerst het contact wil leggen.
TO, wat is nu je plan?
Ik zou 't bij Facebook houden. Toevoegen en berichtje sturen. Kunnen we hier niet even samen bedenken wat je hem dan zou kunnen sturen? Tja, ik weet genoeg natuurlijk, maar gaat er dan ook om of je gewoon duidelijk wil zijn met wat je wil (iets met hem gaan drinken bijv), of dat je er eerst om heen gaat draaien en eerst het contact wil leggen.
TO, wat is nu je plan?
vrijdag 15 december 2017 om 22:35
Pfff....Kun je nu echt geen knoop doorhakken?
Voeg hen toe en als hij je accepteert kun je een berichtje sturen met “ leuk dat je me accepteert, etc etc etc”
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 16 december 2017 om 02:24
Wat een rare reactie. Je geeft in je post eerder vandaag zelf ook al aan dat het al een week duurt....
calvijn geeft je precies aan wat je moet doen. Risicoloos. Gewoon toevoegen en als julie vrienden zijn, laagdrempelig berichtje sturen.
PS. je hebt me wel geïnspireerd. Vind nu ook iemand uit de supermarkt leuk

Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
zaterdag 16 december 2017 om 04:49
Het is geen rare reactie. Ik reageerde op het feit dat hij de ZOVEELSTE is dat ik geen beslissing kan nemen. Ik word daar zo moe van, ieder mens is uniek en ieder mens doet de dingen op zijn of haar manier, de ene doet dat zelf en de ander heeft hier en daar wat sturing nodig.. maar jezus, ja, jezus, ik wil niet steeds horen *zeikstem* ‘kun je nou nog niet beslissen?’ Shut up, geef advies of zeg niks en kraak mij niet steeds af, dat word ik al genoeg gedaan in het echte leven dus online hoeft er niet bij.. (tot zover mijn frustratie).Hightower schreef: ↑16-12-2017 02:24Wat een rare reactie. Je geeft in je post eerder vandaag zelf ook al aan dat het al een week duurt....
calvijn geeft je precies aan wat je moet doen. Risicoloos. Gewoon toevoegen en als julie vrienden zijn, laagdrempelig berichtje sturen.
PS. je hebt me wel geïnspireerd. Vind nu ook iemand uit de supermarkt leuk![]()
zaterdag 16 december 2017 om 05:26
Nou Baloe, ik heb wat bedacht.
Je maakt gewoon een ongelukje in de winkel. Kan heel subtiel. Dat past bij je onzekerheid en geen beslissingen kunnen nemen, het doet een beetje klungelig aan, maar ik denk dat ie dan, als het een goeie jongen/man is, wel toehapt, om te helpen. Dat brengt jullie automatisch dicht bij elkaar, mogelijk lichaamscontact en van daaruit verder zien. Dan heb je zonder al te opzichtig avances te maken hem direct dichtbij, hij helpt je, het ijs is gebroken, en dan ..... kun je misschien iets zeggen van .....
Je maakt gewoon een ongelukje in de winkel. Kan heel subtiel. Dat past bij je onzekerheid en geen beslissingen kunnen nemen, het doet een beetje klungelig aan, maar ik denk dat ie dan, als het een goeie jongen/man is, wel toehapt, om te helpen. Dat brengt jullie automatisch dicht bij elkaar, mogelijk lichaamscontact en van daaruit verder zien. Dan heb je zonder al te opzichtig avances te maken hem direct dichtbij, hij helpt je, het ijs is gebroken, en dan ..... kun je misschien iets zeggen van .....
zaterdag 16 december 2017 om 08:03
Ben je helderziend? Ik dacht hier ook aan vanochtend tijdens mijn werk.. maar zoals wat? Mijn sleutels laten vallen, in de hoop dat hij ze opraapt? Of? En wat zou jij dan zeggen, aangezien je zegt ‘kun je misschien iets zeggen van..’20062016 schreef: ↑16-12-2017 05:26Nou Baloe, ik heb wat bedacht.
zaterdag 16 december 2017 om 08:38

zaterdag 16 december 2017 om 08:38
Weet je, reageer er maar niet meer op. Kost je de minste energie.BaloeBeer schreef: ↑16-12-2017 04:49Het is geen rare reactie. Ik reageerde op het feit dat hij de ZOVEELSTE is dat ik geen beslissing kan nemen. Ik word daar zo moe van, ieder mens is uniek en ieder mens doet de dingen op zijn of haar manier, de ene doet dat zelf en de ander heeft hier en daar wat sturing nodig.. maar jezus, ja, jezus, ik wil niet steeds horen *zeikstem* ‘kun je nou nog niet beslissen?’ Shut up, geef advies of zeg niks en kraak mij niet steeds af, dat word ik al genoeg gedaan in het echte leven dus online hoeft er niet bij.. (tot zover mijn frustratie).

zaterdag 16 december 2017 om 09:07
Dat had ik dus anders gelezen. Niet dat hij de zoveelste man is waarbij je geen beslissing durft te nemen, maar dat het in dit geval zo lang duurt.BaloeBeer schreef: ↑16-12-2017 04:49Het is geen rare reactie. Ik reageerde op het feit dat hij de ZOVEELSTE is dat ik geen beslissing kan nemen. Ik word daar zo moe van, ieder mens is uniek en ieder mens doet de dingen op zijn of haar manier, de ene doet dat zelf en de ander heeft hier en daar wat sturing nodig.. maar jezus, ja, jezus, ik wil niet steeds horen *zeikstem* ‘kun je nou nog niet beslissen?’ Shut up, geef advies of zeg niks en kraak mij niet steeds af, dat word ik al genoeg gedaan in het echte leven dus online hoeft er niet bij.. (tot zover mijn frustratie).
En dacht in je eerdere post te lezen dat je er zelf ook wel beetje de balen van krijgt dat het al een week gaande is.
Dus: het was helemaal geen aanval van me op jou. Sterker nog, herken het heel erg. Ik klapte vroeger ook altijd dicht als ik iemand meer dan leuk vond.
En advies: dat heb je al meerdere keren gekregen. In allerlei verschijningen. Van toevoegen op Facebook (en dan wel kletsen) tot zwoel tegen hem zeggen dat hij je nummer heeft en je dus moet / kan bellen.
En Baloe, maak je niet druk om een eventuele vervelende uitkomst. Is even vervelend en je kan echt nog wel in die winkel komen hoor. Als je ineens daarna merkt dat hij je negeert of collega's van hem anders naar je kijken of doen (dat voel je), dan is hij het ook niet waard.
Aangeven dat je iemand leuk vindt is helemaal niets mis mee. Sterker nog, je stelt je daarmee kwetsbaar (en tegelijk volwassen) op en dat maakt je alleen maar mooier!
zaterdag 16 december 2017 om 14:14
Nee, ik uitte mijn frustratie omdat het de ZOVEELSTE reactie in dit topic was dat ik niet kon beslissen.. ik doe het op mijn tempo..Hightower schreef: ↑16-12-2017 09:07Dat had ik dus anders gelezen. Niet dat hij de zoveelste man is waarbij je geen beslissing durft te nemen, maar dat het in dit geval zo lang duurt.
En dacht in je eerdere post te lezen dat je er zelf ook wel beetje de balen van krijgt dat het al een week gaande is
zaterdag 16 december 2017 om 14:21
Hebben we elkaar verkeerd begrepen, ik dacht omdat je advies vroeg WAT je moest doen, niet WANNEER.
Mijn irritatie zat er een beetje in dat je veel adviezen krijgt WAT je moet doen (en niet WANNEER) en dat je zo kattig reageert als iemand voor de 10e keer moet gaan schrijven wat je moet gaan doen.
Maar is uiteindelijk allemaal niet zo belangrijk.
Lees in mijn vorige posts de laatste twee alinea's nog een paar keer door. En laat ze dan goed tot je doordringen.
Maak van je onzekerheid / verlegenheid je kracht. Er zijn genoeg mannen die het woest aantrekkelijk vinden als een vrouw, ook al is ze verlegen, zenuwachtig en onzeker, aangeeft dat ze hem leuk vindt.
zaterdag 16 december 2017 om 14:32
zaterdag 16 december 2017 om 14:59
Doe gewoon iets waar jij je goed bij voelt.
Advies is al veel gegeven. Mij sprak de intro over dat je nu al tig keer iets besteld hebt bij hem en uitpuilende kastjes het meest aan...
Misschien moet je een muts of een handschoen laten vallen... sleutels die hoor je nog als je zoiets gaat doen. Maar gewoon aanspreken lijkt mij het beste.

Advies is al veel gegeven. Mij sprak de intro over dat je nu al tig keer iets besteld hebt bij hem en uitpuilende kastjes het meest aan...
Misschien moet je een muts of een handschoen laten vallen... sleutels die hoor je nog als je zoiets gaat doen. Maar gewoon aanspreken lijkt mij het beste.
Het Viva forum is papaja.
zaterdag 16 december 2017 om 15:11
Handschoenen is wel een idee ja, want dat hoor je niet dus dat heb je ook niet in de gaten. En het aanspreken durf ik niet, tenzij er echt een aanleiding voor is..NymphadoraTonks schreef: ↑16-12-2017 14:59Doe gewoon iets waar jij je goed bij voelt.![]()
zaterdag 16 december 2017 om 15:13
Sleutels laten vallen, echt? Hoe ongemakkelijk zou het zijn als hij daar niks mee doet. Wat ga je dan doen?BaloeBeer schreef: ↑16-12-2017 14:32Ja, dat zal ik doen. Ik ben net klaar met werken en ga mij even opfrissen en dan boodschappen doen. Maar ik wil wel mijn sleutels laten vallen, in de hoop dat hij ze opraapt en er even contact is, want ik zie het niet zitten om het nog aan te halen van maandag.. maar hoe doe ik dit subtiel?