Wat nu?? Kerst

16-12-2017 10:14 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben nu ongeveer 3 jaar een relatie. Ik ben gescheiden en heb 3 kinderen. Hij heeft een zoontje uit een vorige relatie. We wonen allebei op ons zelf. Sinds ik gescheiden ben zie ik ernorm op tegen de kerst. Oktober dit jaar heb ik dit met mijn vriend besproken en aangegeven dat ik optijd duidelijke afspraken wilde weten waar ik aan toe was.
Ook aangegeven dat ik het heel graag samen wilde vieren als samengesteld gezin. (Ik moet ook rekening houden met mijn kinderen en mijn ex) vorig jaar was zijn kind en mijn kinderen kerstavond en 1e kerstdag bij expartner en dit jaar zou andersom zijn. Uiteindelijk hebben we afspraken gemaakt dat hij en zijn zoontje 1e kerstdag hier zou zijn met mij en mijn kinderen en we er een leuke dag van gingen maken hij stelde zelf nog voor om uiteten te gaan met de kinderen om het onszelf niet te moeilijk te maken ook ivm drukke banen. Mijn vriend vertelde mij dat zijn moeder ons 2e kerstdag heeft uitgenodigd maar mijn moeder had ons dus ook uitgenodigd. Dus besloten we het bij mijn familie te vieren. Kerstavond viert hij altijd met zijn hele familie en ben ik niet voor uitgenodigd. Waarschijnlijk omdat ik dan ook mijn 3 kinderen meeneem. Maar ik was tevreden met wat er voor 1e en 2e kerstdag was afgesproken. Eindelijk duidelijkheid en iets om naar uit te kijken. Nu vroeg ik mijn vriend donderdag of hij ook in de groepsapp wilde ivm de planning en overleg wbt 2e kerstdag met mijn familie. Toen appte mijn vriend dat hij gister (woensdag) andere afspraken met zijn ex heeft gemaakt en dat onze afspraken dus niet doorgaan. Ik voelde meteen een klap in mijn gezicht. Vol ongeloof. Hoe kan hij dit doen?
De ex van mijn vriend moet ineens (zegt mijn vriend) werken 2e kerstdag dus is zonder overleg met mij is de planning omgegooid. Naar mijn weten worden kerstroosters weken van te voren gemaakt....
Mijn vriend past zich continue aan aan zijn ex tbv zijn kind omdat hij ruzie en moeilijk gedoe van haar kant uit de weg wil gaan. Ook met mijn vriend zijn vrije weekend, 1 in de maand vertikt zijn ex met haar zoon naar de voetbal te gaan en dus gaat mijn vriend alsnog en gaat dat ten koste van ons enige vrije weekend in de maand.
Ik weet niet wat ik nu moet. Ik ben helemaal dicht geklapt. Hij had toch op zijn minst eerst met mij moeten overleggen en samen een oplossing zoeken. Dan had hij mij ook het gevoel gegeven dat ik er toe doe.
noomie82 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 10:18
3.77% gewijzigd
Nee, maar zo kan het wel soms voorkomen dat je ieder jaar weer andere kinderen hebt. Wat moet je dan doen? Andere ideeën?

Bij mijn opa en oma was altijd de regel dat niemand van buiten de familie op familiefoto's kwam totdat iemand verloofd is, dus mijn man mocht daarna ook pas op gezamenlijke familiefoto's. Hij kwam wel al eerder daar over de vloer.
Samengestelde gezinnen zie je vaak met afspraken struggelen tijdens bijzondere verjaar-kerst-feest-huwelijks- dagen. Want alle samengestelde gezinnen hebben vaak twee exen die gemoeid zijn met alle gezamenlijke kinderen. Ooit verwekt en gewenst door dezen en genen. Wat een pech, te verwachten en dus nu vreedzaam (respectvol door alle partijen) op te lossen. Ook wellicht handig:"Wat willen de kinderen?" Luister en je zult versteld staan. Zet em op TO!
eva-luna schreef:
16-12-2017 11:44
Nou, ik vind drie vreemde kinderen erbij best wel veel, eerlijk gezegd. Hoe vaak heeft vriend's familie de kinderen gezien?
Niet vaak of helemaal niet, als ik TO's verhaal zo lees. TOdoet wel eens een bakkie bij zijn ouders, maar ik lees nergens dat de kinderen er dan bij zijn.
En ja sorry, drie kinderen erbij is dan best veel, als je niets met die kinderen hebt.
De schoonfamilie ziet TO en haar kinderen waarschijnlijk als apart gezin, ipv als het samengestelde gezin van TO's vriend.
eva-luna schreef:
16-12-2017 11:44
Nou, ik vind drie vreemde kinderen erbij best wel veel, eerlijk gezegd. Hoe vaak heeft vriend's familie de kinderen gezien?
Niet vaak of helemaal niet, als ik TO's verhaal zo lees. TOdoet wel eens een bakkie bij zijn ouders, maar ik lees nergens dat de kinderen er dan bij zijn.
En ja sorry, drie kinderen erbij is dan best veel, als je niets met die kinderen hebt.

Ja, zo vreemd is mijn redenatie dan toch niet...
[quote=Oudblond
Vriend had het anders moeten communiceren: ' Vriendin we hebben een probleem. Ex haar schema is omgegooid en daardoor moet ik kijken hoe zoon zowel ex als mij als mijn familie wel kan zien tijdens Kerst. Dus sorry maar ik zie geen andere mogelijkheid dan...'.
[/quote]

Dat dus.... Dan was het al zo anders geweest.
Lillybit schreef:
16-12-2017 11:48
De schoonfamilie ziet TO en haar kinderen waarschijnlijk als apart gezin, ipv als het samengestelde gezin van TO's vriend.

Ze wonen toch ook apart?
LAgirl82 schreef:
16-12-2017 11:49
Ze wonen toch ook apart?
Ja inderdaad.
TO geeft ook aan meer saamhorigheid te willen maar dat lijkt me lastig als je niet samenwoont.
LAgirl82 schreef:
16-12-2017 11:49
Ze wonen toch ook apart?
Gut.. wanneer telt to mee? Als ze getrouwd is met vriend?
Noomie82 schreef:
16-12-2017 11:06
Het gaat mij niet om het uiteten. Dat was zijn idee. Gourmetten of mac donalds is ook prima!! En nee zijn ex hoeft geen kerst zonder haar kind. Maar ik mag in een relatie van 3 jaar wel verwachten dat er ook met mij overlegd en nagedacht word over andere opties. Ik heb hierin niks te vertellen qua planning.
Nee toch niet, dat is tussen de ouders. Zelf heb ik zoiets ook nooit overlegd.
Maar dat die dag bij jouw familie zou gevierd worden en hij nu aardig zijn familie gaat betekent niet veel goeds. Er zit al meer fout in jullie relatie. Dat jij steeds zeurt over wat hij doet met zijn zoon zit daar waarschijnlijk voor iets tussen.
8102 schreef:
16-12-2017 11:51

Wat is familie dan? Is dat nu opeens ook vloeibaar geworden dan?
Simitçi schreef:
16-12-2017 11:00
Ik vind je een dramaqueen met je opzien tegen de kerst.
Je kan godbetert je kinderen je familie en je vriend zien.
Tel je zegeningen.
Eens. Kom op zeg, 'een klap in mijn gezicht ', 'helemaal dichtgeklapt '...erg dramatisch allemaal. Een beetje meer flexibiliteit zou je sieren. Je bent best een beetje moeilijk aan het doen, hoor.
Ik heb, gezien je reacties, ook het idee dat je hier vooral op zoek bent naar bijval.
Noomie82 schreef:
16-12-2017 11:30
Zijn moeder en mijn moeder hadden ons beide uitgenodigd voor tweede kerstdag omdat we dan samen waren. Ik heb de keuze aan mijn vriend gelaten en hij koos ervoor om dan naar mijn familie te gaan. Waarschijnlijk omdat hij kerstavond al naar zijn familie gaat.
Mijn vriend zijn hele familie komt elk jaar altijd samen op kerstavond en ik ben niet uitgenodigd.
Ik kom af en toe wel bij zijn familie gewoon voor een bakkie.
Waarschijnlijk ben ik voor kerstavond niet uitgenodigd omdat ik mijn kinderen heb en ze dat te druk/te veel vinden. Dat zou me overigens wel pijn doen. Een andere reden zou ik niet kunnen verzinnen.
Dit is een aanname van jou, je weet niet of dit de reden is. Was je vorig jaar wel welkom op kerstavond? Toen de kinderen bij de exen waren?

Vraag het je vriend, waarom dit zo is. En vraag je af waarom hij blijkbaar bij zijn familie niet aangeeft dat hij het op prijs stelt als jij en de kinderen ook welkom zijn, omdat jullie bij hem horen.

Ik denk dat je de oorzaak van dit soort issues tussen jou en vriend moet zoeken in dat jij veel meer het idee hebt dat jullie een ‘gezin’ vormen, dan hij. Jij hebt het over een samengesteld gezin. Hij heeft een gezin met zijn zoon. En daarnaast heeft hij een vriendin met kinderen. En feitelijk is dat ook zo.
Lillybit schreef:
16-12-2017 11:50
Ja inderdaad.
TO geeft ook aan meer saamhorigheid te willen maar dat lijkt me lastig als je niet samenwoont.
Briljant..
1. Je moet blijven LATten in het belang van de kinderen
2. Zolang je LAT tel je niet mee bij je schoonfamilie

En om het nog erger te maken, moet je blijkbaar getrouwd zijn voor het echt is.

Wordt nog lachen voor mij met drie kinderen, een LAT relatie en een vriend die nooit wil trouwen :woa:

(TO, als het scheelt in het kader van gedeelde smart is halve smart, ik zie mijn vriend 2 a 3 weken niet, inclusief alle feestdagen..)
anoniem_203514 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 12:01
12.08% gewijzigd
Ik denk ook dat je te moeilijk maakt voor je zelf! Ook dat hij met zijn zoontje naar de voetbal gaat, daar moet je juist blij om zijn er zijn zoveel vaders die niet naar hun kinderen omkijken.
fluttershy schreef:
16-12-2017 11:58
Briljant..
1. Je moet blijven LATten in het belang van de kinderen
2. Zolang je LAT tel je niet mee bij je schoonfamilie

En om het nog erger te maken, moet je blijkbaar getrouwd zijn voor het echt is.

Wordt nog lachen voor mij met drie kinderen, een LAT relatie en een vriend die nooit wil trouwen :woa:
Dus ook geen gezellige familiefoto's maken tijdens het kerstdiner mocht je bij schoonouders mee eten, wie weet word je zo ingeruild.
8102 schreef:
16-12-2017 12:00
Dus ook geen gezellige familiefoto's maken tijdens het kerstdiner mocht je bij schoonouders mee eten, wie weet word je zo ingeruild.
Ik zal eraan denken, bedankt voor de tip!
Zit je daar 25 jaar later nog altijd weggedoken op het fotomoment omdat je niet getrouwd bent :rofl:
Maar als het echt zo zou zijn dat mijn kinderen niet welkom zijn met kerst omdat ze daar niet op zitten te wachten. Wanneer dan wel? Wanneer kunnen ze elkaar wel beter leren kennen. (Mijn kinderen zijn 1x bij mijn vriend zijn familie geweest) ik hoef er ook geen uren met ze te zitten en cadeautjes hoeven ze niet voor mijn kinderen te kopen. Die hebben aan kerst gedaan en eventueel kan ik zelf wat eten en een cadeautje voor mijn kinderen regelen. Familiefoto's doen ze niet aan. Zo wel dan wissen ze de digitale foto's waar ik en of mijn kinderen op staan. Zo zit ik elkaar hoor....
Tja, het is toch altijd zo geweest dat als je trouwt je deel wordt van een familie.
Gaat anders één grote soep worden met geld en erfenis en familiezaken ect.
ik zou helemaal dichtslaan als ik weken van tevoren al wist wat ik met de kerstdagen zou gaan doen.
omdat mijn vriend opziet tegen de kerstdagen.....
wij slapen nooit.
Noomie82 schreef:
16-12-2017 11:06
Het gaat mij niet om het uiteten. Dat was zijn idee. Gourmetten of mac donalds is ook prima!! En nee zijn ex hoeft geen kerst zonder haar kind. Maar ik mag in een relatie van 3 jaar wel verwachten dat er ook met mij overlegd en nagedacht word over andere opties. Ik heb hierin niks te vertellen qua planning.
Ik snap allereerst niet dat je je kinderen hierin mee trekt.
Als ik gescheiden zou zijn met kinderen zou ik eerst eens willen zien hoe de relatie van beide kanten gezien wordt.
Daarna zou ik kennis gaan maken met de kinderen.
Jouw kinderen krijgen hier toch ook (wat) van mee?
Eerst de scheiding nu dit gedoe allemaal.
Dat kan toch geen stabiele thuisbasis zijn?
Noomie82 schreef:
16-12-2017 12:03
Mijn kinderen zijn 1x bij mijn vriend zijn familie geweest

Misschien is dat dan wel de reden. 1 keer op 3 jaar tijd. Misschien willen ze je kinderen wel eerst beter leren kennen, na 1 keer kan er ook geen band zijn, toch?
Noomie82 schreef:
Maar als het echt zo zou zijn dat mijn kinderen niet welkom zijn met kerst omdat ze daar niet op zitten te wachten. Wanneer dan wel? Wanneer kunnen ze elkaar wel beter leren kennen. (Mijn kinderen zijn 1x bij mijn vriend zijn familie geweest) ik hoef er ook geen uren met ze te zitten en cadeautjes hoeven ze niet voor mijn kinderen te kopen. Die hebben aan kerst gedaan en eventueel kan ik zelf wat eten en een cadeautje voor mijn kinderen regelen. Familiefoto's doen ze niet aan. Zo wel dan wissen ze de digitale foto's waar ik en of mijn kinderen op staan. Zo zit ik elkaar hoor....
Eh, je hebt 363 andere dagen in het jaar om elkaar te leren kennen. Dus steek daar dan eens tijd in. Jij hebt het steeds over een samengesteld gezin, maar ik lees nergens dat jullie ook zo met elkaar omgaan (jij, vriend en jullie kinderen). En daar hoef je niet eens samen voor te wonen.
eva-luna schreef:
16-12-2017 12:07
Eh, je hebt 363 andere dagen in het jaar om elkaar te leren kennen. Dus steek daar dan eens tijd in. Jij hebt het steeds over een samengesteld gezin, maar ik lees nergens dat jullie ook zo met elkaar omgaan (jij, vriend en jullie kinderen). En daar hoef je niet eens samen voor te wonen.
Maar misschien willen ouders van vriend haar helemaal niet leren kennen. Misschien accepteren ze die scheiding wel helemaal niet van zoon en zijn ex.
8102 schreef:
16-12-2017 11:51
Ik denk zomaar als vriend uitstraalt dat to bij hem hoort, dat zij en haar kinderen onderdeel zijn van zijn gezin, zijn familie daar in mee zal gaan.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 16-12-2017 12:10
1.81% gewijzigd
LAgirl82 schreef:
Tja, het is toch altijd zo geweest dat als je trouwt je deel wordt van een familie.
Gaat anders één grote soep worden met geld en erfenis en familiezaken ect.
Wettelijke rechten of ergens welkom zijn... Zie je zelf dat verschil niet? Tegenwoordig trouwen er veel minder koppels, dat wordt nooit echt, al zijn ze 25 jaar samen?

Btw, ik ben nooit getrouwd met de vader van mijn kinderen (die wilde ook al niet), zijn we dan wél echt of ben ik zijn bijslaap met mijn bastaardjes? :popcorn:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven