Wat nu?? Kerst

16-12-2017 10:14 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben nu ongeveer 3 jaar een relatie. Ik ben gescheiden en heb 3 kinderen. Hij heeft een zoontje uit een vorige relatie. We wonen allebei op ons zelf. Sinds ik gescheiden ben zie ik ernorm op tegen de kerst. Oktober dit jaar heb ik dit met mijn vriend besproken en aangegeven dat ik optijd duidelijke afspraken wilde weten waar ik aan toe was.
Ook aangegeven dat ik het heel graag samen wilde vieren als samengesteld gezin. (Ik moet ook rekening houden met mijn kinderen en mijn ex) vorig jaar was zijn kind en mijn kinderen kerstavond en 1e kerstdag bij expartner en dit jaar zou andersom zijn. Uiteindelijk hebben we afspraken gemaakt dat hij en zijn zoontje 1e kerstdag hier zou zijn met mij en mijn kinderen en we er een leuke dag van gingen maken hij stelde zelf nog voor om uiteten te gaan met de kinderen om het onszelf niet te moeilijk te maken ook ivm drukke banen. Mijn vriend vertelde mij dat zijn moeder ons 2e kerstdag heeft uitgenodigd maar mijn moeder had ons dus ook uitgenodigd. Dus besloten we het bij mijn familie te vieren. Kerstavond viert hij altijd met zijn hele familie en ben ik niet voor uitgenodigd. Waarschijnlijk omdat ik dan ook mijn 3 kinderen meeneem. Maar ik was tevreden met wat er voor 1e en 2e kerstdag was afgesproken. Eindelijk duidelijkheid en iets om naar uit te kijken. Nu vroeg ik mijn vriend donderdag of hij ook in de groepsapp wilde ivm de planning en overleg wbt 2e kerstdag met mijn familie. Toen appte mijn vriend dat hij gister (woensdag) andere afspraken met zijn ex heeft gemaakt en dat onze afspraken dus niet doorgaan. Ik voelde meteen een klap in mijn gezicht. Vol ongeloof. Hoe kan hij dit doen?
De ex van mijn vriend moet ineens (zegt mijn vriend) werken 2e kerstdag dus is zonder overleg met mij is de planning omgegooid. Naar mijn weten worden kerstroosters weken van te voren gemaakt....
Mijn vriend past zich continue aan aan zijn ex tbv zijn kind omdat hij ruzie en moeilijk gedoe van haar kant uit de weg wil gaan. Ook met mijn vriend zijn vrije weekend, 1 in de maand vertikt zijn ex met haar zoon naar de voetbal te gaan en dus gaat mijn vriend alsnog en gaat dat ten koste van ons enige vrije weekend in de maand.
Ik weet niet wat ik nu moet. Ik ben helemaal dicht geklapt. Hij had toch op zijn minst eerst met mij moeten overleggen en samen een oplossing zoeken. Dan had hij mij ook het gevoel gegeven dat ik er toe doe.
noomie82 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 10:18
3.77% gewijzigd
tarataz schreef:
16-12-2017 12:57
Deze kwestie gaat helemaal over jou gevoel van achtergesteld zijn. Het gaat niet over jou kinderen of over kerst of over jou vriend of wat dan ook.
Het gaat over jou. Jij hebt behoefte aan saamhorigheid, gezien worden, erkent worden en dat projecteer je op jou en kinderen en op zijn zoon. Jij hebt werk te doen aan jezelf. Wordt zelfstandiger en zelfbewuster. Zet die roze bril af van alle kindertjes en families gezellig bij elkaar als was het de Plus supermarkt reclame want zo zit de realiteit niet in elkaar. Jij wil dat iedereen bij elkaar is met kerst vanuit een egoïstisch verlangen dat uit jou komt. Dikke kans dat je kinderen het heerlijk vinden om weer eens met zijn drietjes te zijn of bij jou eigen ouders, hun opa en oma. Lekker als van ouds zonder jou vriend en zijn kind erbij. Vráág het jou kinderen eens. ( als ze al eerlijk durven antwoorden want ze voelen ook wel dat jij een bepaald antwoord van ze verwacht)
Je vult een hoop in voor jezelf. Met je plusmarkt reclame. Ik vind 2 dagen op de bank in pyjama met een kerstfilm ook helemaal prima. Liever zelfs. Maar wel met de mensen van wie ik heel veel hou of is dat ook overgeromantiseerd???
En ja ik verwacht in een relatie saamhorigheid, gezien en erkend te worden. Dat lijkt me heel normaal en niks egoïstisch aan.
Mijn kinderen zijn gelukkig heel zelfstandig opgevoed met een eigen mening.
valentinamaria schreef:
16-12-2017 12:03
ik zou helemaal dichtslaan als ik weken van tevoren al wist wat ik met de kerstdagen zou gaan doen.
omdat mijn vriend opziet tegen de kerstdagen.....
Maanden zelfs....😐 Zou ik van mijn partner met kinderen niet verwachten, moet-ie in oktober al met ex om de tafel...
tarataz schreef:
16-12-2017 13:20
Het getuigd van grote geestelijke armoede als je een kind wat geen familie is een cadeautje of een plek aan tafel misgunt louter vanwege het feit dat het geen familie is. Dat je daar überhaupt al over na zou moeten denken vindt ik onbegrijpelijk.
Ruimhartigheid is in jou familie kennelijk een onbekend begrip.

Dat ligt dan blijkbaar aan de familie. Je kent mijn familie en achtergrond niet.
Joostisandersgeaard2 schreef:
16-12-2017 13:21
Wat is de reden van hwt ruimtegebrek dat jij niet bij je vriend kan slapen als zijn zoon daar ook is?
Mijn vriend woont in een twee kamer flatje en slaapt met zijn zoon in 1 bed.
En een cadeautje van 50 euro is wat anders.
Maar goed, dat valt niet uit te leggen.
LAgirl82 schreef:
16-12-2017 13:29
En een cadeautje van 50 euro is wat anders.
Maar goed, dat valt niet uit te leggen.
Dan doen ze 25 euro. bij wijze van spreke. Overal is een mouw aan te passen.
Iets maanden geleden aangeven betekent niet dat er dan maar aan vast gehouden moet worden.
En ook al geef je iets aan, wellicht vind hij het complete onzin. Mag ook. Ik krijg namelijk een beetje het gevoel dat je een prefect plaatje in je hoofd hebt en dit zeker wilde stellen door 'het ruim van te voren' te gooien op 'niet van de feestdagen te houden' en daar moet iedereen rekening mee houden.

Teleurstellingen horen erbij. Hier mee om kunnen gaan scheelt je zoveel stress. Wees blij met de mensen die je hebt om de feestdagen mee door te brengen.
coolpack2 schreef:
16-12-2017 13:28
Maanden zelfs....😐 Zou ik van mijn partner met kinderen niet verwachten, moet-ie in oktober al met ex om de tafel...

De planning is elk jaar om en om. Dus het ene jaar kerstavond en 1e kerstdag bij de ene en 2e kerstdag bij vader/moeder en het jaar erop andersom. Niks ingewikkelds aan voor exen. Ik heb die afspraken toen die tijd met mijn ex afgestemd op de planning van mijn vriend en zijn ex.
Ik wilde alleen de planning en zekerheid van mijn vriend weten voor de dagen.
8102 schreef:
16-12-2017 13:31
Dan doen ze 25 euro. bij wijze van spreke. Overal is een mouw aan te passen.

Dat bedoel ik niet.
Mijn opa en oma willen dingen strikt in de familie houden, ook qua geld. Maar ik wil er niet teveel over kwijt ivm herkenbaarheid.
Dat is meer dan Kerst en een weekend in hun huis.
Noomie82 schreef:
16-12-2017 13:34
De planning is elk jaar om en om. Dus het ene jaar kerstavond en 1e kerstdag bij de ene en 2e kerstdag bij vader/moeder en het jaar erop andersom. Niks ingewikkelds aan voor exen. Ik heb die afspraken toen die tijd met mijn ex afgestemd op de planning van mijn vriend en zijn ex.

Maar planningen kunnen dus veranderen, zeker als je opeens moet werken en je wil toch je kind zien lijkt me.
En wat heeft dit in hemelsnaam te maken met leed van stiefkinderen? Ook al zijn je ouders gescheiden je blijft je eigen opa en oma hebben. Daar ga je als het goed is meestal ook heen met Kerst.
Noomie82 schreef:

Maar zijn ex moet plotseling toch werken blijkt nu, dat is toch overmacht? Je kan toch niet halsstarrig vast blijven houden aan jouw plannen alleen omdat het maanden geleden zo is afgesproken. Vriend had het eerder kunnen zeggen idd, maar door vast te blijven houden zet je hem ook in een spagaat.
There is always something happening, and it's usually right now
LAgirl82 schreef:
Dat bedoel ik niet.
Mijn opa en oma willen dingen strikt in de familie houden, ook qua geld. Maar ik wil er niet teveel over kwijt ivm herkenbaarheid.
Dat is meer dan Kerst en een weekend in hun huis.
Dan snap ik niet wat dat te maken heeft met aanwezigheid en foto's. Ieder zn ding, maar als ik zou merken dat mijn relatie niet voor vol wordt aangezien omdat we niet getrouwd zijn (geregistreerd partnerschap wel goed?) en misschien ook geen kinderen willen zou ik het contact een minder warm hart toedragen, omdat ik mijzelf dan ook niet geaccepteerd voel.
LAgirl82 schreef:
16-12-2017 13:35
Maar planningen kunnen dus veranderen, zeker als je opeens moet werken en je wil toch je kind zien lijkt me.
Ik kan idd soms niet zo goed tegen plotselinge veranderingen. Ik vraag niet voor niets om duidelijkheid en afspraken. En als het toch anders loopt maar uiteindelijk er goed over gecommuniceerd wordt dan kan ik daar prima in mee gaan. Maar niet via een appje laten weten: joh ik heb een andere planning gemaakt en je kijkt maar. Doei.
LAgirl82 schreef:
16-12-2017 13:35
Precies. Daar lost maanden van tevoren vastleggen/bevestigen niks in op.
Noomie82 schreef:
16-12-2017 13:42
Ik kan idd soms niet zo goed tegen plotselinge veranderingen. Ik vraag niet voor niets om duidelijkheid en afspraken. En als het toch anders loopt maar uiteindelijk er goed over gecommuniceerd wordt dan kan ik daar prima in mee gaan. Maar niet via een appje laten weten: joh ik heb een andere planning gemaakt en je kijkt maar. Doei.
Als ie dat letterlijk zo geappt heeft is dat best raar ja. Waarom heb je hem daarop niet gebeld?
coolpack2 schreef:
16-12-2017 13:40
Dan snap ik niet wat dat te maken heeft met aanwezigheid en foto's. Ieder zn ding, maar als ik zou merken dat mijn relatie niet voor vol wordt aangezien omdat we niet getrouwd zijn (geregistreerd partnerschap wel goed?) en misschien ook geen kinderen willen zou ik het contact een minder warm hart toedragen, omdat ik mijzelf dan ook niet geaccepteerd voel.

Nee, ik ga er ook niet teveel over uitweiden ivm herkenbaarheid, maar dat is altijd zo geweest.
Trouwens, dat is ook normaal zo hoor dat je pas toetreed tot een familie dmv een huwelijk. Of je wel of geen kinderen wil dat moet iedereen zelf uitmaken, dat maakt niet uit. Het gaat om familiekwesties ect.
Ik ga niet alles zeggen hier, klinkt misschien vaag, maar goed dit is internet he.
Noomie82 schreef:
16-12-2017 13:42

Dat heeft hij zo geAppt? Weet hij dat je slecht tegen veranderingen kan en hoe jij erin staat?
Het kan ook zijn dat hij kerst totaal niet belangrijk vind.
Jullie zitten blijkbaar niet op dezelfde golflengte, en hebben elk andere verwachtingen.
Noomie82 schreef:
16-12-2017 10:27
Kerstavond ben ik/wij niet uitgenodigd bij zijn familie....
1e kerstdag zou hij dan gewoon hier kunnen zijn met mijn kinderen maar heb ik mijn kinderen moeten teleurstellen dat zijn zoontje niet mee komt, iets waar ze zich ook op verheugd hadden. Tweede kerstdag komt hij dus niet en heb ik mijn familie moeten vertellen dat mijn vriend er toch niet is. Het feit is dat hij constant zijn ex tevreden wil houden maar geen rekening houd dat dit soort acties bij mij en mijn kinderen onrust en onduidelijkheid teweeg brengt.
Heb je autistiforme trekken? Serieuze vraag.
Er viel toch niks te overleggen, ex moet werken, bazen zijn onverbiddelijk.

Het lijkt nu net alsof jij moeilijk doet omdat jouw vriend moeilijkheden met zijn ex uit de weg gaat. Een soort wraak. Moeilijk doen omdat het kan.
Je kunt er ook voor kiezen om niet moeilijk te doen en mee te gaan met de flow, je flexibel opstellen.

Fijn joh dat je vrij bent gedurende de feestdagen.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Iedereen heeft toch autistiforme trekjes?? Ja ook ik.
En idd dat heeft mijn vriend zo geappt. Alleen niet met doei erachter. Wel met zo'n smiley met handen voor ogen erbij. Ik heb hem niet gebeld omdat ik op dat moment best verbouwereerd was...
Noomie82 schreef:
16-12-2017 14:01
Iedereen heeft toch autistiforme trekjes?? Ja ook ik.
En idd dat heeft mijn vriend zo geappt. Alleen niet met doei erachter. Wel met zo'n smiley met handen voor ogen erbij. Ik heb hem niet gebeld omdat ik op dat moment best verbouwereerd was...
Op dat moment ja, maar inmiddels is er alweer wat tijd overheen gegaan.
LAgirl82 schreef:
16-12-2017 13:46
Nee, ik ga er ook niet teveel over uitweiden ivm herkenbaarheid, maar dat is altijd zo geweest.
Trouwens, dat is ook normaal zo hoor dat je pas toetreed tot een familie dmv een huwelijk. Of je wel of geen kinderen wil dat moet iedereen zelf uitmaken, dat maakt niet uit. Het gaat om familiekwesties ect.
Ik ga niet alles zeggen hier, klinkt misschien vaag, maar goed dit is internet he.
Mjah, ik neem aan dat je in die docu ook het stuk over familierecht hebt gezien. Zo vind ik het ook achterhaald om te stellen dat trouwen de norm is. En ik zei al: Geregistreerd partnerschap? Is volgens mij praktisch hetzelfde. Trouwen kun he eigenlijk evengoed afschaffen. Tot de dood je scheidt? Dan is het geld toch mogelijk ook (deels) weg en uit de familie? Dan vraag ik me af of mensen die hertrouwd zijn na een scheiding ook hoger in de schijnbare hiërarchie staan. Maar goed, dit gaat off-topic.
To wat ga je nu doen met deze relatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven