Schop nodig!!

18-12-2017 13:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik een denkbeeldige schop nodig, wie voelt zich geroepen?

Verdrietig worden omdat ex zichzelf (en zijn nieuwe vriendin) een kerstcadeau geeft van bijna 2000 euro.

Achtergrond:,ex probeert aan alle kanten onder een behoorlijke kinderalimentatie uit te komen. Geeft veel gedoe en onzekerheid voor mij.
Vorige week was het nog dreigen met een rechtsgang om de omgangsregeling te veranderen want met co-ouderschap hoeft hij niets te betalen.
En waarom heb jij dan de schop nodig? Je mag toch best balen.. zolang je je kinderen er niet mee belast. En verder sterkte! :hug:
Ik zou ook erg verdrietig worden als ik zou zien dat de prioriteiten van vader niet liggen bij de kinderen, maar bij cadeaus voor zichzelf.

Dat hij het betalen voor de kinderen ziet als een knieval omdat het naar jouw rekening toe moet gaan en hij dit niet kan verkroppen. Misschien omdat hij bang is dat jij er dan een cadeau voor jezelf van gaat kopen, net zoals hij nu doet?
Ik zou ook verdrietig zijn. Maar troost je.... ook met co ouderschap moet hij betalen (of jullie inkomen moet gelijk liggen) maar in dat ge al heb je met co ouderschap de helft minder aan kosten.
Ik denk dat hij eerder een schop nodig heeft.
Laat het los, meer kun je niet doen. Mannen die onder de kinderalimentatie uit willen komen zijn *ssholes. En mannen die aan de ene kant miepen dat ze echt heus niets aan kinderalimentatie kunnen betalen en anderzijds cadeautjes voor zichzelf kunnen kopen van € 2.000 zijn ENORME *ssholes. Dus fijn dat je van 'm af bent!
Dat sterkt je weer in de gedachte dat het maar goed is dat hij nu je ex is.
Afbeelding

Astu!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Dank jullie wel. Klopt dat ik het los moet laten en blij zou moeten zijn dat hij weg is.
Helaas kloppen ratio en gevoel nog steeds niet.
Het belang van zoon telt helaas nauwelijks maar dat ziet hij niet. Volledig in zijn egoïstische levensfase.

Die helft minder kosten bij co-ouderschap, tja dat zou zo moeten zijn maar in de praktijk komen er dan toch veel alleen bij mij te liggen.
Ik heb heel veel last van alle onzekerheden waar ik op dit moment in zit en dan doet hij daar middels dreigementen nog een schepje boven op vanwege geld ...
Als hij wel 2000 Euro voor zichzelf geeft en niks voor de kinderen heeft hij een schop nodig.
Afbeelding
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
delicious35 schreef:
18-12-2017 16:15
Dank jullie wel. Klopt dat ik het los moet laten en blij zou moeten zijn dat hij weg is.
Het belang van zoon telt helaas nauwelijks maar dat ziet hij niet. Volledig in zijn egoïstische levensfase.

Die helft minder kosten bij co-ouderschap, tja dat zou zo moeten zijn maar in de praktijk komen er dan toch veel alleen bij mij te liggen.
Ik heb heel veel last van alle onzekerheden waar ik op dit moment in zit en dan doet hij daar middels dreigementen nog een schepje boven op vanwege geld ...
Hoe bedoel je dat deze kosten feitelijk bij jou komen te liggen? Als hij idd co ouderschap wel aanvechten zullen er hele duidelijke afspraken op papier moeten komen. Kosten 50/50 of jij of hij moet meer verdienen dan de ander. Dan wordt dat naar rato verdeeld. Daarnaast zullen ze de helft minder douchen bij jou, minder vaak kleding wassen en minder vaak mee eten.

Ik snap je punt wel hoor, mijn ex wilde niet dat de kids er op achteruit zouden gaan na de scheiding. We hadden het super goed. Maar ipv dat ik te handhaven gaat hij nu en week in Nederland op vak in de zomer maar wel een mooie reis maken met zijn vriendin. Tsja..... keuzes..... Ik laat het los de kinderen zien het vanzelf
Bij co moet hij ook betalen. Als hij meer verdiend dan jij. Hij heeft recht op co. Helaas in sommige gevallen. Maar veel vaders die liever niet voor hun kind betalen hebben liever ook geen co. Heb je dat geregel uit handen gegeven?
Dat kado van 2000 staat er los van. Hij mag doen wat hij wil. Hoe zuur dat ook is. Het is naar. Maar je kan je er alleen maar bij neerleggen. Sterkte
delicious35 schreef:
18-12-2017 16:15

Kan je zorgen dat je minder tot niet van de Ali afhankelijk bent?
Er is nu geen co-ouderschap. Dat zal een reden hebben.

Stap uit de emotie en blijf in de ratio. Soms heel moeilijk, maar het geeft wel rust.
Het is natuurlijk niet alleen het douchen en de kleding wassen maar ook het kopen van die kleding op tijd, sport, ouderbijdrages school, kadootjes kinderfeestje, kinderfeestje zelf. Een fiets, schooltas, beker en broodtrommel. Ect ect.

Ik zou als hij co ouderschap wil daar dus gewoon meteen goede afspraken over maken. Of hij die co ouderschap nu krijgt of niet. Het is meteen een goede opening omdat nu te regelen.

Ook alvast over de kosten van de middelbare school en vervolgopleiding.
En dan ook vooral hoe dat geregeld gaat worden. Op papier. Zodat LBIO maatregelingen kan treffen als hij zijn deel niet nakomt.
Geen co-ouderschap omdat hij op 25 auto minuten is gaan wonen en daarnaast zijn de onderlinge verhoudingen door de manier waarom het gegaan is nogal gecompliceerd.
Het kost mij moeite om uit de emotie te komen. Ik heb er nog steeds moeite mee om het ook maar enigszins te begrijpen en het te accepteren.

Op dit moment is het nog lastig om de alimentatie niet nodig te hebben. Dit huis is te duur, maar ik moet het wel voor de helft betalen +.gebruikerskosten. Ex verdient een stuk meer dan ik doe. Als het huis verkocht is, kan ik pas een ander huis komen, dat zal schelen. Zal ook rust geven als ik dan mijn financiele plaatje kan opmaken en weet waar ik ga wonen.
Meer werken zou een optie zijn maar ga in Februari aan een opleiding beginnen om mijn werk toekomst beter te maken en dat is op de langere termijn veel beter.

Zaken liggen bij advocaten, maar er is een getekende omgangsregeling.

En inderdaad zijn het al die bij komende kosten die ex ook nu totaal bij mij legt. Kinderfeestje hebben mijn ouders dan ook betaald....

Bedankt voor de tip om dat soort kosten bij co-ouderschap allemaal vast te gaan leggen.
Op 25 minuten van elkaar wonen is het prima mogelijke om te co’en.

Is het nodig om je levensstandaard bij te stellen? Zo te lezen geef je iig een feestje boven je stand.
Zoon gaat er zelf de komende jaren als hij oud genoeg is bijna 2 uur over doen om van de een naar de ander te komen, lastig om dan straks van school naar zijn vader te komen. Daarnaast moet ik nog verhuizen en zal de afstand alleen maar meer worden omdat ex voor mijn totaal de verkeerde richting op is verhuisd.

Ik weet nog niet of ik mijn standaard aan moet passen, ligt aan de kosten van mijn toekomstige huis.
De verjaardag van zoon viel echt heel ongelukkig. Nog geen afspraken over alimentatie en ook nog geen toeslagen.
25 minuten auto is geen 2 uur fietsen.
Voor hem verhuis jij de verkeerde kant uit.

Ik begrijp echt dat het zwaar is, maar je denken zit wel vast.
Lucifermiauww schreef:
18-12-2017 18:01
Het is natuurlijk niet alleen het douchen en de kleding wassen maar ook het kopen van die kleding op tijd, sport, ouderbijdrages school, kadootjes kinderfeestje, kinderfeestje zelf. Een fiets, schooltas, beker en broodtrommel. Ect ect.

Ik zou als hij co ouderschap wil daar dus gewoon meteen goede afspraken over maken. Of hij die co ouderschap nu krijgt of niet. Het is meteen een goede opening omdat nu te regelen.

Ook alvast over de kosten van de middelbare school en vervolgopleiding.
En dan ook vooral hoe dat geregeld gaat worden. Op papier. Zodat LBIO maatregelingen kan treffen als hij zijn deel niet nakomt.
Natuurlijk zijn dat allemaal kosten die hier ook bij horen maart in geval van co ouderschap zullen deze kosten ook verdeeld worden. Bij co ouderschap moet alles goed op papier gezet wordt. Het wad met een voorbeeld van kosten die lager worden als je kinderen maar der helft van de tijd bij je zijn. Het lijkt misschien niks uit te halen maar ook merk echt wel een groot verschil. Zo staat bij ons de verwarming alleen aan als de kinderen er zijn. En de boodschappen zijn echt aanzienlijk minder als het maar met z'n tweeen bent.

Er zijn wel een paar eisen waaraan het moet voldoen om co ouderschap te kunnen voeren dus wellicht krijgt hij dit niet.
Ja waarschijnlijk heb je gelijk maar dit alles is niet mijn keuze geweest, zeker niet.
Ik vind het echt heel zwaar, het belang van zoon, soms weet ik niet meer wat nu in het belang van zoon is. Teveel keuzes die gelijk gemaakt moeten worden.

Mijn reistijd naar mijn werk is nu al 1 uur enkele reis. Niet heel logisch om daar nog meer tijd bij te gaan doen. Moet zoon ook meer naar de opvang en de kosten lopen ook op.
Die twee uur is met het ov. Fietsen zie ik hem de komende jaren dat stuk echt niet doen, is echt geen fijne fietsroute.
Daarnaast is het ook nog verder van mijn familie vandaan en die heb ik ook nodig om een stabile moeder te blijven.
Volgens mij denk k je vooral in problemen en beren.

Kan je het loslaten tot 28 december? Ga dan zitten en maak op een A3 3 kolommen: korte termijn, termijn en lange termijn en schrijf daar alles in.
En dan schrijf je er op 1 januari bij welke acties je moet ondernemen om je kolommen leeg te maken.
Dat zal je het gevoel geven dat je weer controle hebt over je leven.

En sommige dingen blijven. De communicatie met mijn ex zal altijd problematisch blijven en juist nu hij puber is vlamt dit onwijs op.

Therapie heeft me ontzettend geholpen bij het aangeven van mijn grenzen en ze ook vast blijven houden.
Mijn ex rijdt overigens braaf heen en weer.
Afbeelding
Oh, en concentreer je op hoe je zelf kunt voorzien in de financiële behoefte die je noodzakelijk vindt voor jezelf en jullie kind en accepteer waarin je zelf kunt voorzien.

Jezelf zielig vinden omdat een ander meer heeft is echt zo destructief. Voor alles.
Moiren’ schreef:
18-12-2017 23:29
Volgens mij denk k je vooral in problemen en beren.

Kan je het loslaten tot 28 december? Ga dan zitten en maak op een A3 3 kolommen: korte termijn, termijn en lange termijn en schrijf daar alles in.
En dan schrijf je er op 1 januari bij welke acties je moet ondernemen om je kolommen leeg te maken.
Dat zal je het gevoel geven dat je weer controle hebt over je leven.

En sommige dingen blijven. De communicatie met mijn ex zal altijd problematisch blijven en juist nu hij puber is vlamt dit onwijs op.

Therapie heeft me ontzettend geholpen bij het aangeven van mijn grenzen en ze ook vast blijven houden.
Mijn ex rijdt overigens braaf heen en weer.
Ik denk dat je gelijk heb. Ik ben in een klap totaal onverwachts alle controle kwijt geraakt en daarbij ook al mijn zekerheden.
Het terug krijgen daarvan lukt mij tot nu toe niet echt. Ben bang om de verkeerde keuzes te maken omdat ik de gevolgen niet kan over zien.
Ik zal het inderdaad op gaan schrijven.

Het aangeven van grenzen en die vasthouden is een groot onderdeel van mijn werk. Gek genoeg lukt dat dus naar mijn ex toe op dit moment slecht, al denk hij daar anders over.
delicious35 schreef:
18-12-2017 23:48
Ik denk dat je gelijk heb. Ik ben in een klap totaal onverwachts alle controle kwijt geraakt en daarbij ook al mijn zekerheden.
Het terug krijgen daarvan lukt mij tot nu toe niet echt. Ben bang om de verkeerde keuzes te maken omdat ik de gevolgen niet kan over zien.
Ik zal het inderdaad op gaan schrijven.

Het aangeven van grenzen en die vasthouden is een groot onderdeel van mijn werk. Gek genoeg lukt dat dus naar mijn ex toe op dit moment slecht, al denk hij daar anders over.
Werk is echt anders dan thuis ;-)
Amant schreef:
18-12-2017 23:38
Oh, en concentreer je op hoe je zelf kunt voorzien in de financiële behoefte die je noodzakelijk vindt voor jezelf en jullie kind en accepteer waarin je zelf kunt voorzien.

Jezelf zielig vinden omdat een ander meer heeft is echt zo destructief. Voor alles.
Ik vind mijzelf niet zielig omdat hij meer heeft maar ik vind de hele situatie wel enorm oneerlijk.

Hij zegt niets, nooit 1 gesprek gehad. Hij beslist alleen en heeft dan alles en ik niets. Alles in de zin van nieuwe vriendin, aandacht, familie om zich heen, huis zonder verhuiszorgen, duidelijkheid over zijn financien. En ik, alleen, heel ver van familie, geen idee waar ik moet gaan wonen en of ik wel woo ruimte heb als het huis verkocht is, financien die ik niet kan over zien. En een ex die mij onder druk zet, dreigt en mij overal de schuld van geeft
En waarom zelfs dat kan (wil) hij mij niet vertellen.

Misschien heel slecht van mij maar ik hoop dat in dit geval karma echt een bitch blijkt te zijn.
Voor nu vraag ik mij alleen maar af, wat ik toch fout gedaan heb dat ik dit verdien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven