Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Testen lijken lichter te worden. Het is een moment opname, dus misschien gister wel meer gedronken als dag ervoor.
Bloedverlies is er nog wel.
Vandaag poli gebeld en ik moet afwachten (wat een verrassing ) Volgende week weer een test doen en als die veel lichter is of negatief is dan weten we het antwoord al.

Dus maar weer wachten, alsof we dat nog niet lang genoeg doen.
Oh nee taart dat is absoluut niet fijn :( laat je niet gek maken, zoals je zegt, die testen zijn een momentopname.. en hoe langer je er naar kijkt hoe meer (of minder!) je begint te zien. Herken het helaas .. sterkte ! & inderdaad, helaas kan je niet anders dan afwachten..

Lilly dank je wel voor je berichtje, stelt me enigszins gerust, maar de buikpijn blijft helaas aanhouden, zal blij zijn als het donderdag is en ik nog een hartje zie!
Taart en Selin het blijft spannend. Ik blijf voor jullie erwtjes duimen. Ik hoop het zo.

Fijn Rucio. Veel succes woensdag!

Flipje ook hier word aan je gedacht.

Baggal fijn dat je weer even uit de ratrace kan stappen en kan genieten van je gezinnetje en wat rust.

Boulu heb je donderdag een echo? Heel spannend!

Fijn dat hier samen met mij afgeteld wordt. Ik vind ook dat ik heel lang heb moeten wachten. Maar het heeft zo moeten zijn. Ik ben inmiddels ook voldoende opgeklommen uit mijn burn out om het komende traject zo goed mogelijk aan te kunnen. 2018 wordt voor ons het jaar van de waarheid. Wel of geen gezinsuitbreiding. We hopen natuurlijk van wel.
Lieverds! :smooch:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Meiden met positieve test gefeliciteerd...
taart ik hoop dat het niet doorzet.
Duufje wat miet het een pittige week geweest zijn . Ook heel raar om dan ook net weer een positieve test te hebben.. en ja bloedverlies wilt niet altijd wat zeggen. Precies op mijn testwagen begon bij mij mijn bloedverlies en stolsels verloren ik had echt helderrood. Toch een week bloedverlies gehad.. succes meid en ik duim mee voor super nieuws voor jullie.
Hoi Allemaal,

Iedereen met een positieve test, gefeliciteerd!!
Voor degene waar het niet gelukt is, een dikke knuffel!!

Ik zit kerstkaart te schrijven en moest aan jullie allemaal denken...Op de kaart staat 365 dagen vol liefde, geluk en gezondheid gewenst. Voor jullie allemaal zet ik een zwangerschap/gezonde baby erachteraan!! In het nieuwe jaar, als mijn menstruatie begint gaan wij weer starten met een tp. :) succes allemaal!!

Liefs Smurff
-nobody said it was easy-
Goedemorgen Dames,

ik ben weer redelijk bijgelezen. Jullie gaan hard ;-).

Als eerste heel veel dank voor alle lieve berichten op de geboorte- en sterfdag van B.obbi. Heel lief dat jullie zoveel aan ons hebben gedacht.

Piene, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je, ongetwijfeld prachtige, dochter! Hoop dat jullie ontzettend genieten en dat alles goed gaat.

Taart, volgens mij hebben wij op dezelfde dag de terugplaatsing gehad. Maar jij hebt echt veel vroeger getest dan ik en ik vond mezelf al zo stoer dat ik 2 dagen 'te vroeg' durfde... Maar wat een spanning nu voor je zeg. Hoop heel erg dat het bloedverlies stopt en alles goed zit. Heel veel succes met wachten (weer).

Tinkerbell, yes! Gefeliciteerd!

En toch ook weer slecht nieuws helaas. Doces en Labgeek :hug:
Doces vind het voor jou zo ontzettend k*t. Je hebt al zo'n lange adem nodig steeds en het is voor jou ook extra spannend of je lichaam het allemaal trekt. Heel heel vervelend dat je nu weer vanaf het begin moet beginnen, echt waardeloos.

Lilly en Selin, wat fijn dat jullie beide een goede echo hebben gehad. Selin, het blijft wel spannend voor jou. Hoop dat de volgende echo weer goed nieuws geeft. Lijkt me zenuwslopend zo.

Diamond, zoals je weet zijn wij bij hetzelfde ziekenhuis onder behandeling. En ik heb niets dan lof over dit ziekenhuis, maar het ligt misschien heel erg aan de behandelend arts die je treft. Wij zijn wel veranderd van IVF-lab. We zijn van Utrecht overgestapt naar het Radboud omdat we wat vervelende ervaringen hebben gehad in Utrecht. Ik vind het Radboud echt stukken prettiger. Maar de rest van de behandeling is gewoon in het Rijnstate gebeurd.
Als jij je niet goed voelt bij het ziekenhuis, heb je alle recht en alle reden om over te stappen. Maar ik zou je wel willen aanraden om het gesprek nogmaals aan te gaan met de arts bij wie je het evaluatiegesprek hebt gehad. Ik vind het namelijk echt heel vreemd en vooral vervelend voor je dat jij het gevoel hebt dat ze het al een soort van hebben opgegeven met jullie. Dat zou ik nogmaals bespreekbaar willen maken denk ik. Wellicht hebben jullie elkaar helemaal verkeerd begrepen of klikt het gewoon niet met die ene arts. Wij zijn volgens mij een stuk 'hopelozer' qua statistieken en ik heb die indruk nooit gehad, hoewel ze wel heel realistisch zijn heb ik altijd het gevoel gehad dat ze er alles aan wilden doen om ons te helpen. Ik zou dat rottige gevoel in elk geval uit de wereld willen helpen en vervolgens kijken wat je wilt doen. Maar het blijven lastige beslissingen.

Dionne, Noelle en Thjs welkom hier en succes met jullie traject!

Baggal, hoop dat de rust een beetje is weergekeerd en je aan het genieten bent van en met je gezinnetje.

En een update van mezelf .
Ik heb vanaf 3 dagen na de terugplaatsing ongeveer anderhalve week bruinverlies gehad. Af en aan. Soms een paar dagen niet, dan weer een paar dagen wel. Op 1 dag (5dg na tp) was het vrij veel, maar dat lag denk ik ook aan het feit dat het was gemengd met de Utrogestan die zijn weg weer zo'n beetje rechstreeks naar buiten werkte... jakkie. Verder was het weinig en ik heb helemaal geen helder bloed verloren. Het is nu al een paar dagen over en ik begin er een steeds beter gevoel bij te krijgen. Maar het blijft afwachten natuurlijk. Ik heb vanmorgen mijn laatste Utrogestan genomen, dus als er de komende dagen geen bloeding ontstaat, begin ik er echt in te geloven. Hoe eng ik dat ook vind.
Volgens mij vroeg Lilly het; ik heb getest met 'streepjes'. Lekker goedkoop :-)
Teststreep was iets lichter dan de controlestreep, maar overduidelijk aanwezig en behoorlijk donkerroze. Dus wel een overtuigende test.
Voorlopig ben ik dankbaar, gelukkig en bang. En ik hoop dat ik dat de komende 8 maanden mag volhouden. Nu maar even een paar dagen afwachten of er geen bloed komt en dan wachten tot de eerste echo.
Je zou er wat van krijgen, al dat wachten.
En excuses voor mijn enorme proza, jeeeemig...
boulu
@Dionne: Fijn dat het erop zit!! En dat er 3 mooie eicellen zijn gevonden! Hopelijk woensdag een mooie tp :).
mevrouwstippel
Dionne ik duim voor een terugplaatsing en goede bevruchtingen.
Thjs
dionne spannend zeg, hoop dat ze alle 3 de eitjes kunnen bevruchten en dat je woensdag te terugplaatsing heb. ga duimen voor een goeie uitslag!
Zizo
Dionne: de punctie achter de rug. Gelukkig heeft het toch nog drie eicellen opgeleverd, dat is een mooie score als je ziet hoe het met de follikelgroei ging. Nu duimen voor bevruchtingen en hopelijk een terugplaatsing. Spannend dit!
Welja
Dionne wat fijn dat er na de moeizame aanloop er toch 3 eicellen zijn gevonden!
Diamond30
Dionne wat fijn jij ook al zoooo goed nieuws. Ik duim voor je :thumbsup:
Dank jullie wel dames. Gezien de langzame groei zijn wij super blij met het behaalde resultaat. Vandaag word ik door het ziekenhuis gebeld of er een bevruchting plaats heeft gevonden. Mijn duimen draaien hard. Net zo hard als dat ik voor jullie duim, dat alles een goede afloop heeft.

Rucio
Dionne wat een bikkel ben jij zeg! Super fijn dat er 3 eicellen zijn gevonden. Ik duim dat je woensdag een terugplaatsing hebt, wanneer weet je meer over de bevruchtingen?
Het was voor ons zeker een opluchting en je voelde gewoon de spanning van je schouders afvallen. Mijn vriend en ik hebben elkaar letterlijk een high five gegeven :D Hoor vandaag tussen 14.00 - 16.00 uur of er een bevruchting heeft plaatsgevonden, zo ja wat de kwaliteit is en hoe laat de TP woensdag plaatsvindt.
Hoe voel jij je verder? Wat fijn dat er toch nog een aantal follikels zijn gegroeid. Hopelijk dat ze tijdens de punctie alle follikels aan kunnen en dat je vele eitjes hebt. Alvast succes voor morgen!

Taart
Wat spannend zeg, hoop voor je dat het bruine bloedverlies snel afneemt en zich niet meer laat zien. My fingers are crossed
Dat klinkt als een prima streep Duufje. Ik hoop voor je dat het mag resulteren in een heel mooi gezond kindje in augustus 2018!

Ik heb besloten dat ik meer afstand ga nemen van het forum dames. Hopelijk mag deze zwangerschap goed blijven gaan en dan is voor mij de cirkel rond. Ik merk dat ik de laatste tijd behoefte heb om het ICSI gebeuren af te sluiten en te starten met de rest van mijn leven met mijn gezin. Bovendien merk ik dat met dreumes en de toenemende kwaaltjes zoals moe- en misselijkheid ik het ook lastiger vind om alles even bij te houden. Neemt niet weg dat ik jullie allemaal een enorm warm hart toedraag en jullie allen een mooi gezond kindje toewens. Ik blijf wel op de achtergrond meelezen en weet dat ik voor jullie allemaal duim dat 2018 een mooi vruchtbaar jaar mag worden. Ik vond het wel zo netjes om even gedag te komen zeggen in plaats van ineens weg te blijven. Voor mijn eigen gevoel, want in deze drukte hadden jullie het waarschijnlijk niet eens gemerkt ;-D .

Hou jullie sterk en blijf je blik richten op dat doel waar jullie het allemaal voor doen! Mij hielp altijd om te blijven denken “wat niet is, kan nog komen”. Hoe uitzichtloos iets ook lijkt. :redrose:
Duufje, ik heb je op het verlengde wachtbankje gezet in de zwangeren tabel. Heerlijk om te doen!! Fijn te lezen dat het bruinverlies gestopt is!! M'n duimen blijven uiteraard draaien, nu op naar een goede eerste echo!

Dionne, mooie opbrengst, 3 eicellen!! Hebben we ons toch teveel zorgen gemaakt van te voren ;). Zo zie je maar weer, alles kan in dit traject. Hopelijk krijg je vanmiddag goed nieuws!

Taart, sterkte met afwachten. Ik hoop dat het alsnog goed komt... :hug:.
Duufje, fijn dat je er weer bent! Ik vind het best hoopvol klinken wbt het bruinverlies. Bij mij viel de hoeveelheid utrogestan die er weer uit kwam reuze mee trouwens, alleen nadat ik stopte heeft het nog wel een aantal dagen geduurd voor er niets meer uitkwam. Mijn duimen draaien voor je! En je krijgt er inderdaad wat van, van dat wachten.

Dionne, fijn dat er 3 eicellen zijn gevonden! Wanneer hoor je of er bevruchtingen zijn?

Rucio, mijn duimen draaien voor je morgen! Ik hoop op een mooie opbrengst!

Fijn mevrouwStippel dat je eindelijk mag beginnen! Het lijkt me ook wel erg fijn om de burn out achter je gelaten te hebben voor je begint. Het is voor jullie in 2018 dus wel een beetje erop of eronder, ik stem voor erop!

Taart, dat wachten is echt heel slopend. Het is sowieso al heel slopend, maar als je het gevoel hebt dat de testen aflopen dan helemaal natuurlijk. Maar zoals je zelf ook al zegt, het is een momentopname. Hang in there!

Fijn dat je weer mag starten Smurff! En bedankt voor je gelukswensen, ik wens jou hetzelfde!

Flipje, jou wens ik in het bijzonder dat in 2018 eindelijk het tij gaat keren. En wat iemand hier ook al zegt, het komt nooit goed uit om de miskraam op te wekken. Maar ik snap ook wel dat je misschien het moment wil dat het het minste slecht uitkomt.

Boulu, hoe gaat het met jou? Ik heb ook 29 december de eerste echo... Trek je het nog een beetje? Ik vind het maar lang duren...

Thjs, weet je al wanneer je wilt gaan testen?

Zizo, goed dat je er zin in hebt! jouw eerste ivf was ook wel een nachtmerrie, maar volgens mij heb je dat nu goed afgesloten. Ik hoop dat ivf2 hem gaat worden voor jullie!

Lilly en Selin, wat fijn dat jullie weer een goede echo hebben gehad! Heb je nog steeds bedrust Selin?
Lieve Lilly, alle begrip voor je beslissing om wat afstand te nemen.
Ik ga je wel heel erg missen en hoop je nog eens te 'zien'. Jij bent voor mij een van degenen met wie ik haast een soort vriendschap voel ondanks dat we elkaar in real-life niet kennen.
Vind je een onwijze lieverd en ben je ontzettend dankbaar voor alle lieve reacties en het klavertje. Wens je een hele fijne en voorspoedige zwangerschap. X
windmolen
Er zijn uiteindelijk 4 follikels aangeprikt. Ze gingen eigenlijk alleen voor de grootste maar gaven aan dat ze ook de follikels aan zouden prikken waar ze makkelijk bij konden. Die 2 kleinere waren niet veel meer gegroeid, maar ondanks alles zaten er 3 eicellen in. Wij blij en hebben elkaar gewoon een high five gegeven. Hadden het niet verwacht. Medici en lichamen zijn toch wel hele aparte dingen.

mssfiddler
Ik word vanmiddag gebeld of er een bevruchting plaatsgevonden. Toch ook wel weer erg spannend allemaal. Maar we blijven positief.
Duufje schreef:
19-12-2017 10:55
Lieve Lilly, alle begrip voor je beslissing om wat afstand te nemen.
Ik ga je wel heel erg missen en hoop je nog eens te 'zien'. Jij bent voor mij een van degenen met wie ik haast een soort vriendschap voel ondanks dat we elkaar in real-life niet kennen.
Vind je een onwijze lieverd en ben je ontzettend dankbaar voor alle lieve reacties en het klavertje. Wens je een hele fijne en voorspoedige zwangerschap. X
Idem hier! :hug: :heart:

Ps check even of je altijd B.obbi zoo hebt geschreven. Meen me te herinneren toen ik paar weken geleden al je berichtjes teruglas dat ik het weleens zonder punt zag. Maar weet het niet zeker!
Als je het moeilijk vindt om terug te lezen wil ik het nog wel een x checken en evt data doorgeven
Duufje bedankt voor je uitleg en advies. Klopt dat wist ik idd al daar hadden we een tijdje geleden via PB uitgewisseld. Ik weet nog steeds niet wat ik wil maar ik wil sowieso het gesprek aan gaan bij Radboud,gewoon om te kijken en wat ons gevoel daarna zegt. Met onze gyno hadden we altijd goed contact tot idd het laatste gesprek en daar gaan we idd nog wel met hem over ingesprek. Ik maak deze 2e poging gewoon af en kijken dan verder. Ik stuur je zo ff een PB want ik had net ons zkh gebeld en was wel verbaasd over het antwoord wat ze mij gaven. Wat fijn dat je geen bruinverlies meer hebt gehad ik duim voor je dat het goed mag blijven gaan en dat je over 9 maanden een gezonde baby in je armen mag hebben. :flirting: :heart:
Lilly wat jammer ik zou je ook zeker missen en je lieve woorden. Ik snap het heel goed ik hoop dat je zwangerschap goed mag blijven verlopen en wens je veel succes. :bigkiss:

Ik zal later weer ff bij lezen, maar ik duim voor jullie allemaal! :heart: :heart:
Shine bright like a diamond
Nee hoor, hoeft niet. Ik weet dat ik het in het begin niet heb gedaan. Maar dat vind ik wel prima. Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat niet iedereen heel ver terugleest.
Bovendien ben ik toch al zo herkenbaar als wat ;-)
Duufje, wat klink je ondanks alles sterk. En dat je je zelfs dankbaar en gelukkig kan voelen, ik ben hartstikke trots op je! Dat je ook bang bent, tja, dat is heel erg logisch. (volgens mij is iedereen in de zwangerschap in min of meerdere mate bang, wij met de hele MMM nog meer en vaker en wat jij en Flip mee gemaakt hebben...) Ik blijf heel hard voor jullie duimen!

Flip, ik las ergens dat het niet zo goed uitkomt om de medicatie te nemen. Mits het ziekenhuis het geen probleem vind om af te wachten, moet je vooral doen daar waar jij en jouw man jullie goed bij voelen. Deze tijd van het jaar is nu eenmaal druk voor iedereen, dus ook voor jou.

DIonne, mooi aantal! Ik duim voor je voor een goed bericht!

Lilly, ik wens je het allerbeste en een prachtig mooi kindje!

Diamond, ik denk ook dat het verstandig is om het even naar de arts uit te spreken. Misschien bedoelde ze het anders, of heb je iets verkeer geinterpreteerd. Om op gesprek te gaan in een ander ziekenhuis is nooit verkeerd. misschien hebben ze toch andere inzichten. Je kan zo'n afspraak natuurlijk gewoon in plannen en dan tegen de tijd dat je de afspraak daadwerkelijk hebt, ook nog bepalen of je wel of niet gaat. Ik neem aan dat als je bijv 1 week van te voren afbelt, ze dat geen probleem zouden vinden. Kijk naar Boulu, die was (achteraf) al zwanger toen ze in DD al een heel plan opgesteld hadden met bloedprikken etc. Wij hadden ook ons eerste gesprek in DD toen ik eigenlijk nog in de laatste wachtdagen van de 2e IVF zaten, alleen hadden we geen bevruchtringen dus ook geen terugplaatsing. Soms is er best een wachttijd voor een gesprek en kun je alvast beter een afspraak maken.

Hier nog even in de wacht stand. Ik weet nog niet hoe lang het gaat duren. Mocht ik nieuws hebben, dan laat ik het jullie weten.
animal2307 wijzigde dit bericht op 19-12-2017 15:13
Reden: Lilly haar naam was weggevallen ...
0.14% gewijzigd
Halloo, Ik lees af en toe mee in de wirwar van berichten hier.
Wij zijn ondertussen 2 jaar bezig om zwanger te raken. Mijn vriend heeft afgelopen augustus een TESE operatie ondergaan en daar zijn 8 rietjes van ingevroren. Gisteren een dagje zh gehad en waaronder gesprek met de fertiliteitsarts en vpk en prikinstructies.
Als mijn cyclus zo blijft zoals die nu is mag ik 18 Januari beginnen met hormonen prikken. Ben zo benieuwd hoe ik hier op ga reageren. Hebben jullie veel last van de bijwerkingen?
Lieve Lilly, jammer dat je wat afstand gaat nemen maar begrijpelijk. Heel veel geluk met je zwangerschap.

Wat lief smurff. Fijn dat er weer een terugplaatsing aan zit te komen. Succes nog even met het wachten!

Animal ik denk regelmatig aan je. Hoe gaat het met je??

Dionne hoe is het?

Selin succes morgen, ik duim voor een mooie echo! Het is je gegund om nu eens te kunnen genieten van je zwangerschap.

Bedankt voor de succeswensen lieve meiden, de punctie is me dit keer erg meegevallen en ze hebben 6 goede eicellen gevonden. Ik ben zo blij met jullie en dat ik hier van me af kan schrijven. Gelukkig hebben we ervoor gekozen om de punctie toch door te laten gaan, ik hoop dat er een mooi aantal bevrucht worden.
Wat fijn Rucio. Ik duim voor goede bevruchtingen.

Lily dank voor het samen schrijven. Begrijpelijk dat je je nu terug trekt en fijn dat je 'afscheid' komt nemen. Ik duim voor een probleemloze zwangerschap.

Leonie welkom hier. Mijn man heeft ook een TESE gehad. Wij hebben 6 rietjes ingevroren. Ik heb eerder op je topic gereageerd met mijn verhaal. Ik start 27-12 eindelijk met prikken. Dus ik heb nog geen ervaringen met bijwerkingen. Ik lees hier dat het heel erg wisselt van persoon tot persoon.
Veel succes met je traject.
Animal2307
Dankjewel! Duimen draaien van jullie allen heeft goed geholpen 😊

Rucio
Wat fijn dat de punctie is meegevallen en wat een prachtig aantal, 6 eicellen. Hoop dat ze allemaal bevrucht raken en van goede kwaliteit zijn. Duim voor je!
Word je morgen gebeld door het ziekenhuis?

Leonie
Allereerst welkom.
Geen ervaring met TESE. Heb wel begin december moeten spuiten (decapeptyl en Gonal f) heb zelf geen bijwerkingen gehad. Maar het verschilt heel erg per persoon.

MevrouwStippel
Spannend! Alvast heel veel succes gewenst. Ga heel hard voor je duimen.

Met mij is alles goed. Ben gister middag gebeld met heel goed nieuws. Er was sprake van een bevruchting. Zelfs de verpleegkundige was verbaasd.
Heb vanochtend de terugplaatsing gehad. Zit je met een gevulde blaas geduldig te wachten, lopen ze 30 min achter op schema 😳 Had niet langer moeten duren 😬
Er zijn 2 eicellen bevrucht (van de 3) en beide zijn A kwaliteit. Uiteraard is er 1 terug geplaatst en de ander hebben we als reserve.
Mag donderdag 4 januari een test doen. Daar gaan we nu maar naartoe leven vol spanning.
Spannend Dionne. Nu zit je op de befaamde wachtbank.

Thjs wanneer ga jij testen?
Goedemorgen iedereen,

Ik heb vanochtend getest en was helaas negatief. dit is dag 15....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven