Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dionne, ik vind het ook vreemd... Bij mij wordt de punctie ook pas ingepland als ze tussen de 20-22 mm zijn. (vandaag 18, dan kunnen ze morgen 20 zijn en dan zeg maar morgenavond de pregnyl en 35 uur later de punctie is natuurlijk een ander verhaal. Maar op de dag dat ze 18 mm zijn al pregnyl, zeker als je er maar 1 grote hebt, vind ik raar dat ze dat adviseren)
Ze vertellen mij elke keer dat vanaf 12 mm ze mee gaan doen. Vanaf 14 mm heeft het zin om ze aan te prikken.
Nu zijn de wonderen de wereld niet uit hoor! Zo had Windmolen bij de 1e IVF 3 grote follikels en 3 kleine en hebben ze toch 6 rijpe eicellen gevonden. Het kan dus wel. Maar een punctie inplannen als er is 1 18 mm is en de rest nog een stuk kleiner, vind ik wel wat vreemd. Vervelend voor je meid! Ik begrijp erg goed dat we je hier erg onzeker mee maken....
Ik moet ook altijd wat langer stimuleren dan gemiddeld. Is niet erg, maar bij mij groeit het ook altijd relatief langzaam. Mijn eigen cyclus overruled zeg ik altijd tegen mezelf ;-) Ik heb altijd op dag 14 mijn eisprong, dan zal ik dat nu ook regelen! Hoe langer je spuit, hoe meer er gaat groeien. Dus ook die van 6 of 8 mm gaan dan groeien. Alleen is de rest dan al zo groot dat je daar niet op kunt wachten.
Weer een negatieve test :( Kan iemand me uit de tabel verzetten?
Labgeek: :hug:. Wat verdrietig :(. Hoe gaat het met je, ben je erg van slag? Je hebt wel nog een aantal cryo's toch? Kun je meteen door voor de volgende terugplaatsing? Sterkte, meid.

Duufje, ik moet vaak aan je denken. Wat zullen deze dagen moeilijk zijn voor je. Ik hoop nog steeds op goed nieuws voor je, maar als het niet zo is zal dat nu wel extra moeilijk zijn :hug:.

Dionne, ook ik blijf het opmerkelijk vinden. Ik heb nog even teruggekeken bij mij (waar Animal ook al naar verwees). Ik had bij m'n eerste (en enige) echo 6 eitjes, 3 daarvan waren al groter dan 20mm en 3 daarvan rond de 11 mm. Om de kleintjes nog een kans te geven heeft mijn arts toen gezegd dat ik nog een extra dag moest doorspuiten en werd de punctie pas 3 dagen na de echo gepland. Er werden toen 5 rijpe eitjes gevonden. Dus hoewel mijn eitjes nog kleiner waren dan die van jou zijn ze toch voldoende doorgegroeid. En m'n grote eitjes waren ook niet te groot ofzo. Ik hoop dat gezien bij jou de kleinere al ietsje groter zijn, ze toch nog voldoende doorgroeien tot zondag.
Aan de andere kant wil ik ook voorzichtig zijn met kritisch zijn op een arts. Ik ben zelf geen arts en ik heb ook niet alle informatie natuurlijk. Ik hoop dus toch maar dat hij weet wat hij doet. Is er overigens bloed afgenomen bij jou om je oestrogeenwaarde te bepalen? Daar zou nog extra informatie uit gehaald kunnen worden wbt hoe de eitjes ervoor staan. Daar weet ik verder niets van af, maar de arts als het goed is wel. Verder ga ik vooral hard voor je duimen voor zondag! Hopelijk gaat het helemaal goed komen en vinden ze toch meerdere eitjes! Als ik iets geleerd heb over dit traject is dat je van te voren van alles kan bedenken, maar het komt toch altijd weer anders ;). Succes!

Oh, en verder nog blij over de goede echo's van Lilly en Selin! Heel fijn, meiden!!
Labgeek1990 schreef:
16-12-2017 08:42
Weer een negatieve test :( Kan iemand me uit de tabel verzetten?
:hug: :(
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Labgeek :hug:
Labgeek, shit wat klote weer… :hug:

Dionne, morgen een punctie dus. Helaas niet helemaal naar je zin maar ik hoop toch dat ze alle follikels aan kunnen prikken en allemaal bruikbare eitjes hebben!

Taart en tinkerbell, gefeliciteerd!!

Lilly, jaaaa!! Een hartje, super!!

Miekje, ik hoop dat je kan genieten van de feestdagen en ik wens je daarna heel veel succes met de nieuwe poging!

Selin, wat fijn dat de echo weer goed was! Ik blijf voor je duimen dat het goed blijft gaan!

Boulu, wanneer heb jij je echo?? Trek je het een beetje?

Noelle, ik heb 3 tot 4 weken gespoten. Geen pil vooraf. Volgens mij op de dag dan mn menstuatie doorbrak begonnen. Eerst deca en daarna gonalf erbij. Geloof dat ik halverwege december begon en halverwege januari had ik mn punctie (en dan liep het bij mij allemaal soepel, goed te stimuleren)

Gingerspice, fijn dat een nieuwe tp om de feestdagen heen te plannen is!

Rucio, hoe was je echo vandaag? Zaten de grote er nog en de kleintjes zijn die meegegroeid?

Piene, nogmaals gefeliciteerd!!

Mssfiddler, wat rot wat je hebt meegemaakt met vriendinnen zeg.. zo niet tactvol..

Duufje, hoe gaat het?? Wat een heftige periode is dit voor jullie! Denk aan jullie!! En ik hoop dat jullie ondanks alles weer een beetje blij zijn door een een positieve test (duim duim)

Sorry dames, verder gewoon weg niet de tijd om verder op iedereen te reageren. Probeer wel dagelijks te lezen en volg wel alles!! Denk aan iedereen!!
Hai meiden,

Is hier nog ruimte om mee te schrijven?!

Te eerste wil ik iedereen feliciteren die zwanger zijn en de rest die bezig zijn met het traject heel erg veel sterkte en succes!

Ik heb al 1 keer eerder gereageerd in dit topic, alleen verder af en toe mee gelezen.
Ben een hele tijd gestopt om op fora's dingen te lezen enzo, maar nu je er echt middenin zit is het wel fijn om bepaalde dingen van je af te schrijven.

Klein beetje info, mijn vriend en ik zijn nu langer dan een jaar bezig, na wat onderzoeken bleek dat mijn vriend niet genoeg spermacellen aan te maken, minder dan 100000.
We zijn in nov met icsi traject begonnen. 6 dec hebben we de punctie gehad en 9 dec de terugplaatsing. daar Hoorde we dat we van de 6 eicellen, 3 van bevrucht zijn en alle 3 de eitjes 8 cellig zijn gaan delen op dag 3.
Aankomende donderdag mogen wij gaan testen en vind dit wel heel erg spannend, afgelopen week gewoon gewerkt dus ben je er minder mee bezig, maar nu het weekend... pff
Labgeek ach nee :( ... knuffel ... :(
Welkom Thjs

Labgeek wat naar. Dikke :hug:

Rucio ik ben benieuwd hoe je echo was.

Flipje en Duufje hier word veel aan jullie gedacht. Veel sterkte allebei.

Ik las ook het nare nieuws van Zojo in het vervolgtopic. Weet iemand of er nieuws is? Zojo als je dit leest, heel veel sterkte.

Weija ik duim ook volop voor jou. Stuur je een PB wanneer je nieuws hebt. Wanneer je eraan toe bent natuurlijk.

Dionne ik hoop toch op een mooie opbrengst. Ik zou indien deze poging geen positief resultaat heeft ook Duitsland of België overwegen. Maar voor nu eerst heel veel succes met deze poging.

Zizo voeten zijn ok. Doet stukken minder pijn. De rechterteen heelt wel slechter dan de linker maar komt goed.

Ik ben over anderhalve week eindelijk aan het prikken. En 5 januari staat de eerste echo gepland. Spannend!
En jeeijjj voor de goede echo's van Selin en Lily!
Labgeek ooh nee meid dikke knuffel :-( :hug:
Dionne Ook ik vind het wel een beetje een hele vreemde gang van zaken, :sarcastic: zijn er geen andere artsen waar je bijvoorbeeld nog een second upion kan vragen in het Radboud? Of hanteren ze allemaal deze regel? Bij mij was het heel verschillend soms gingen we wat langer door met stimuleren dan de andere keer. Ik twijfel eerlijk gezegd nu wel weer wou eerst de komende poging voorlopig afblazen en eerst daar een intake gaan doen, maar mssn is het toch goed om in mijn eigen zkh nog een poging te gaan doen. Dit is de de 1e keer dat ik namelijk ga starten met zo'n hoge dosis Gonal vanaf het begin en ben eerlijk gezegd wel benieuwd wat voor effect dat op mij gaat hebben. Als ze in Radboud als hoogste dosis 225 aanhouden dan heb ik daar waarschijnelijk weinig aan.. :@@: Zet me weer aan het denken.. Ik duim voor je dat de wat kleinere nog een groeispurt zullen hebben zodat er mssn morgen wel meer aangeprikt kan worden. Heel veel succes!
Tjhs welkom!
Shine bright like a diamond
Sinds vanochtend bloedverlies
Wel oplopende testen.
Weet niet wat ik ervan moet denken. Voel mij behoorlijk k*t
Taart zoals je misschien wel al gelezne hebt hier, heb ik ook bloedverlies gehad, en nog wel enkelen die hier meelezen of meeschrijven, en bij mij is het nog steeds in orde ;) wilt soms helemaal niets ergs betekenen! Voldoende rust nemen en ook vooral rustig blijven, niet meteen panikeren!

Lilly vergat nog te reageren op je goede echo!! Wat fijn!! Heel erg veel succes in de komende wachtweken weer!
Mevr stippel ik heb je ge-PBt.

En nu we er toch zijn; Lilly en Selin wat enorm fijn dat jullie echo’s goed waren deze week!

Taart wat naar bloedverlies. Dat geeft zoveel onzekerheid. En het nare is dat het twee kanten op kan. Zo lang het bruin bloed is is er vaak niet zoveel mis, rood bloed kan een teken zijn van een miskraam (maar hoeft niet). Sterkte in deze onzekere dagen.

Duufje ik denk veel aan je. Wat een moeilijke week zullen jullie hebben gehad met de geboorte en overlijdensdag van B precies een jaar geleden. En hoewel het er volledig los van staat en het op geen enkele wijze het verdriet minder maakt, hoop ik dat je positief hebt getest. Liefs :hug:

Flipje ook jij bent geregeld in mijn gedachten. Wat hebben jullie toch wederom een zwaar jaar (maar ook met een hele mooie bruiloft) achter de rug. Ik hoop zo dat 2018 veel geluk en een goede gezonde zwangerschap brengt. :hug:
lilly en selin nog gefeliciteerd met jullie goede echo’s!

Taart bloedverlies is slopend. Het gaat in de helft van de gevallen goed. Heb je ook krampen? Wanneer heb je de eerste echo? Sterkte!

Knuffel voor Labgeek

Hier: de follikels groeien niet zo hard, er zitten er nu 5 waarvan de kleinste 13 mm en de grootste 24 mm is. De rest is tussen de 14-18 mm. Ik heb maandag weer een echo en dan waarschijnlijk woensdag de punctie. De arts gaf aan dat we het grote follikel moeten laten gaan om nog 2 kleine erbij te winnen. Ik zou dan hopelijk op 4 eicellen komen.

Ik voel me eigenlijk best goed en rustig, misschien zit hier het gouden ei wel bij ;)
Niet echt krampen. Met een menstruatie achtig gevoel.
En het is niet veel. Echo pas over 3 a 4 weken. Krijg van de week de datum daarvoor in de bus.
Taart1 schreef:
16-12-2017 19:32
Niet echt krampen. Met een menstruatie achtig gevoel.
En het is niet veel. Echo pas over 3 a 4 weken. Krijg van de week de datum daarvoor in de bus.
Zo'n zeurend gevoel had ik ook bij alle zwangerschappen, heel herkenbaar. Er gebeurt natuurlijk van alles daar binnen! Ik duim voor je taart.
3de poging...

Ik heb mezelf een Google en forumverbod gegeven afgelopen week, dus ik ben helemaal niet bij. Ik reageer later in de week uitgebreider.

We hebben een zware maar ook fijne week gehad. We zijn er even lekker tussenuit geweest en hebben veel over B gepraat.

Vanmorgen heb ik positief getest, dus de nieuwe week begint goed. Ik ben er nog niet gerust op, aangezien ik inmiddels al anderhalve week geregeld bruinverlies heb. Maar zolang het geen bloed is, probeer ik maar van het beste uit te gaan.

Tot later!
Duuf, een positieve test! Wauw! Logisch dat je er nog niet gerust op bent...
Dat jullie een zware week hebben gehad is niet zo vreemd, wel fijn dat jullie het als fijn ervaren hebben. Ik heb veel aan jullie gedacht en ga keihard voor jullie duimen dat het goed blijft gaan.
Oh mijn god, YES Duuf!! Wat een fijn nieuws aan het eind van zo’n verdrietige week!! Ik snap dat het bruinverlies je niet lekker zit maar zolang het inderdaad niet rood word zou ik het proberen een beetje langs je neer te leggen. Van harte gefeliciteerd meid!

Taart ik hoop dat het bloedverlies snel stopt bij je!

Dames bedankt voor de felicitaties! Voelt hier nog steeds onwerkelijk. Ben al een paar x niet lekker geweest en ik heb last van mn linkereierstok, waar vorig jaar ook de bbz in zat. Op dit moment heel erg bang voor opnieuw een bbz, waardoor ik me schuldig voel dat ik nog niet heel erg blij kan zijn. Morgen het zkh bellen of ik eerder een echo kan krijgen en als dan hopelijk alles goed zit kan ik ook een beetje ontspannen!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Lieve duuf, ik duim/hoop/bid dat het bloeden heel snel stopt. Ik gun het je zo!
Ik had even een vraagje, ik zit nu in de 2 de wachtweek en ik heb sinds vrijdag giga last van mijn onderrug. voor de rest heb ik geen kwaaltjes.
nu weet ik dat je door de vaginale tabletten van alles kan voelen, maar hebben meer van jullie dit gehad?
Waaah Duufje!!! Wat fijn, een positieve test!! Oh ik moet een beetje huilen, ik hoop zo dat het goed blijft gaan voor jullie.
Kan me voorstellen dat je erg onzeker wordt door het bloedverlies :-? .
Het is jullie zo gegund.

Meiden, ik heb morgen denk ik weer tijd om uitgebreid te reageren. Hier moest ik even op reageren.
even voor duufje! wow! enorm spannend. het begin is er :rose:
Voorzichtig gefeliciteerd lieve Duuf! Ik hoop dat het bruinverlies van de innesteling is. Wat onwijs spannend voor jullie.

Thjs, ik had ook onwijs veel last van m’n onderrug, het straalde zelfs door naar 1 bil. Ik heb toen positief getest, spannend! Wanneer ga je testen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven