Iemand in de supermarkt.
woensdag 6 december 2017 om 13:18
Hoi Viva-forummers!
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
dinsdag 19 december 2017 om 07:43
Misschien vraagt hij nu wel op een (mannen)forum wat hij moet doen.
- berichtje terugsturen?
- je IRL aanspreken en het dan netjes houden?
- je IRL aanhouden en openlijk aangeven dat hij je wel/niet leuk vindt?
- niets doen?
Nummer 2 en 3 zijn afwegingen omdat hij op zijn werk is...
En misschien duurt het wel een week. Of langer....
Misschien is hij verlegen / onzeker en vindt hij je leuk en weet hij niet hoe hij je duidelijk kan maken dat hij je interessant vindt. Of misschien wil hij wel niets van je en denkt hij dat niet reageren de beste methode is.
Beetje flauw dit he?
Maar de conclusie: je weet het niet!
Voorlopig heb je genoeg gedaan en voor jezelf al een barrière overwonnen.
Keep that in mind and be proud of yourself!
- berichtje terugsturen?
- je IRL aanspreken en het dan netjes houden?
- je IRL aanhouden en openlijk aangeven dat hij je wel/niet leuk vindt?
- niets doen?
Nummer 2 en 3 zijn afwegingen omdat hij op zijn werk is...
En misschien duurt het wel een week. Of langer....
Misschien is hij verlegen / onzeker en vindt hij je leuk en weet hij niet hoe hij je duidelijk kan maken dat hij je interessant vindt. Of misschien wil hij wel niets van je en denkt hij dat niet reageren de beste methode is.
Beetje flauw dit he?
Maar de conclusie: je weet het niet!
Voorlopig heb je genoeg gedaan en voor jezelf al een barrière overwonnen.
Keep that in mind and be proud of yourself!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
dinsdag 19 december 2017 om 11:18
Haha ik vond dat in het begin van je topic ook al wel wat opvallend. Ik ga ook vaak gewoon naar een grote supermarkt maar heb serieus nog nooit aan iemand gevraagd waar iets staat of of iets op voorraad is. Het lijkt mij dat hij echt wel iets doorheeft dat je hem steeds dingen vraagt of dat hij denkt: waarom vraagt ze zoveel?

En tja, een leuk gesprekje zegt helaas niet alles. Ik ken ook een leuke vent, denk ook wel eens: vind ie me leuk? Spreek 'm regelmatig, hij zegt me enthousiast gedag, praat met me, lacht etc. Maar hij is getrouwd

tulpje21 wijzigde dit bericht op 19-12-2017 11:26
8.98% gewijzigd
dinsdag 19 december 2017 om 11:21
Is dat nou echt zo? Het is gewoon (niet minderwaardig) een vakkenvuller toch? Mag hij daar niet iemand tegenkomen die hij leuk vindt? Ik vind dat heel anders dan een dokter/tandarts bij zijn patiënt, dat kan niet. Of een docent/leerling. Of weet ik veel wat. Maar een vakkenvuller met een bezoeker van de (grote) supermarkt? Vind ik niet zo schokkend eigenlijk. En als TO steeds dingen aan hem vraagt en er ook bij lacht, ze korte gesprekjes hebben etc, geloof ik niet dat TO dat zodanig niet zal waarderen dat het hem zijn baan kan kosten. Ze kan zeggen: nee sorry geen interesse. Maar er gelijk zo'n ding van maken dat het hem zijn baan kost, dat geloof ik niet.ouwewijsneus schreef: ↑18-12-2017 19:19Ik heb het al een keertje eerder gepost, de kans is groot dat hij geen stappen onderneemt ook als hij wel zou willen. Als het vanuit hem komt en het word niet gewaardeerd kan dit zijn baan kosten.
Baloe ik blijf er bij spreek hem gewoon aan![]()
dinsdag 19 december 2017 om 12:37
Ik heb om eerlijk te zijn wel lichtelijk spijt. Misschien ben ik gewoon ongeduldig maar ik heb eindelijk de stap gezet om hem een berichtje te sturen en hem toe te voegen en na een leuk gesprek gisteren (of het nou klantvriendelijkheid is of gewoon aantrekking tot mij) had ik nu al wel een berichtje terugverwacht, of het nou positief of negatief is. Dus ja, ik baal nu wel een beetje (rare knoop in mijn maag) maar misschien moet ik ook gewoon geduld hebben en komt dat berichtje van hem nog.. (uiteraard is het op Facebook nu aan hem).

dinsdag 19 december 2017 om 12:44
Dus mannen vinden een vrouw OF stom OF aantrekkelijk?

Het kan toch ook dat hij je gewoon aardig vindt?

dinsdag 19 december 2017 om 12:47
Inderdaad, dat werkt zo niet. Als dat wel zo werkte zouden mensen met bepaalde banen nooit een relatie kunnen vinden. Stel je werkt in een supermarkt waar het hele dorp boodschappen doet, dan zou je dus bij voorbaat al niemand van uit je eigen dorp kunnen daten. Of iemand werkt in een disco waar iedereen uit zijn leeftijdscategorie uit de wijde omtrek komt, dan zou die dus ook in 1 keer zo ongeveer zijn hele doelgroep bij voorbaat moeten afwijzen.
dinsdag 19 december 2017 om 12:56
Dat is zo, maar welke ‘hoeveelheid tijd’ mag ik aanhouden, stel dat hij aankomend weekend nog niet heeft gereageerd, dan kan ik er vanuitgaan dat er geen wederzijdse interesse is? Ik ben niet ‘bekend’ met de situatie waarin ik mij nu bevind ha-ha.

dinsdag 19 december 2017 om 12:56
:') Hahaha ja wat een onzin. Een vakkenvuller met een klant... Denk dat zijn baas het alleen maar leuk zou vinden.Dina80 schreef: ↑19-12-2017 12:47Inderdaad, dat werkt zo niet. Als dat wel zo werkte zouden mensen met bepaalde banen nooit een relatie kunnen vinden. Stel je werkt in een supermarkt waar het hele dorp boodschappen doet, dan zou je dus bij voorbaat al niemand van uit je eigen dorp kunnen daten. Of iemand werkt in een disco waar iedereen uit zijn leeftijdscategorie uit de wijde omtrek komt, dan zou die dus ook in 1 keer zo ongeveer zijn hele doelgroep bij voorbaat moeten afwijzen.
Baloebeer, het is en blijft een man hé, die kan het lezen en weer heel wat anders gaan doen! Heb er geen spijt van want je hebt sowieso iets overwonnen wat je heel eng vond!

dinsdag 19 december 2017 om 12:58
Zelf zou ik doen tot kerstmis. Met kerstmis probeer je het los te laten als hij dan nog niet heeft gereageerd.
En als dat niet lukt kan je met oud en nieuw symbolisch een vuurpijl in de lucht schieten met daarin zogenaamd je gevoelens, als je tenminste van vuurwerk houd.
dinsdag 19 december 2017 om 13:03
Natuurlijk is het geen probleem met zijn werk bovendien ligt het er door FB al buiten.Leafs schreef: ↑19-12-2017 12:56:') Hahaha ja wat een onzin. Een vakkenvuller met een klant... Denk dat zijn baas het alleen maar leuk zou vinden.
Baloebeer, het is en blijft een man hé, die kan het lezen en weer heel wat anders gaan doen! Heb er geen spijt van want je hebt sowieso iets overwonnen wat je heel eng vond!
Wil je niet alle mannen over één kam scheren? Alsof mannen daar allemaal nonchalant mee omgaan tsss!

dinsdag 19 december 2017 om 13:09
ooitverlegen schreef: ↑19-12-2017 13:03Wil je niet alle mannen over één kam scheren? Alsof mannen daar allemaal nonchalant mee omgaan tsss!

dinsdag 19 december 2017 om 13:14
Daar heb je gelijk in!ooitverlegen schreef: ↑19-12-2017 13:03Wil je niet alle mannen over één kam scheren? Alsof mannen daar allemaal nonchalant mee omgaan tsss!
dinsdag 19 december 2017 om 13:50
Ah, dan weet ik dat!
En ik hoop het

dinsdag 19 december 2017 om 13:56
Die tijdspanne lijkt mij zeker genoeg. Je komt nog heel ontspannen over, goed! Ik ben er wel bekend mee maar had het geluk dat mijn schoonmoeder heeft gemaand snel te reageren. Hoewel het wel een grappig idee is dat hij met dit verhaal op een ander forum post twijfel ik wel of hij iemand anders om advies vraagt. Ik hoop dat we dat allemaal nog horen

dinsdag 19 december 2017 om 13:59
Hoe bedoel je dit?ooitverlegen schreef: ↑19-12-2017 13:56Die tijdspanne lijkt mij zeker genoeg. Je komt nog heel ontspannen over, goed! Ik ben er wel bekend mee maar had het geluk dat mijn schoonmoeder heeft gemaand snel te reageren. Hoewel het wel een grappig idee is dat hij met dit verhaal op een ander forum post twijfel ik wel of hij iemand anders om advies vraagt. Ik hoop dat we dat allemaal nog horen![]()
dinsdag 19 december 2017 om 14:01
Net je hele topic doorgegelezen. Spannend hoor! Ik hoop dat hij wat laat weten. Ik heb niet helemaal meer in mijn hoofd wat je in het 1e berichtje hebt gezet, maar is het wel duidelijk dat je wat wil met hem? Anders is het voor hem ook gewoon alleen maar een gezellige babbeltje....
Find people who will make you better (M. Obama)