Kerstpakket 2017
dinsdag 19 december 2017 om 12:50
Ik werk ook bij een Japans bedrijf, maar het management is Nederlands dus die regelt de kerstpakketenSpekjezondersuiker schreef: ↑19-12-2017 11:36Werk bij een oer Japans bedrijf waar het begrip "Kerst" uberhaupt een beetje afwijkt van hoe wij erover denken![]()
Heb voor iedereen maar een rituals pakket geregeld, schijnt onder de Japanse dames erg populair te zijn (en voor mij ook geen straf natuurlijk)
Wij hebben, net als vorig jaar, een kerstpakket gekregen. Een mooie, grote, zilveren schaal met 9 waxinelicht houders, en allemaal eten. Morgenavond hebben we een kerstdiner, ik krijg salarisverhoging en een bonus. Daarnaast worden de relatiegeschenken ook nog verdeeld onder al het personeel, dus ik heb niets te klagen
dinsdag 19 december 2017 om 13:12
dinsdag 19 december 2017 om 13:24
Het nadeel van zo'n markt is dat ik voornamelijk besluiteloos van kraampje naar kraampje loop
Maar het is gelukt. En omdat ik geen credits meer over had ga ik zelf nog iets doneren aan de voedselbank, naast de pot jam die zoon al heeft gedoneerd.
Vond het erg leuk gedaan en heb nog heerlijk een glaasje Glühwein meegepakt.
Maar het is gelukt. En omdat ik geen credits meer over had ga ik zelf nog iets doneren aan de voedselbank, naast de pot jam die zoon al heeft gedoneerd.
Vond het erg leuk gedaan en heb nog heerlijk een glaasje Glühwein meegepakt.
dinsdag 19 december 2017 om 15:20
dinsdag 19 december 2017 om 15:23
Ik ben Belgische maar heb tot nu toe elk jaar (meer dan 20) en bij elke werkgever (4) een kerstpakket gehad. Soms met etenswaren en iets leuks, de laatste jaren vooral zonder voeding en drank om rekening te houden met andere culturen.
Ook met Pasen en Sinterklaas altijd een chocolade attentie.
En een 13de maand!
Dus in België bestaat deze traditie net zo goed.
Verder heb ik ook nooit anders geweten dan dat relatiegeschenken afgegeven worden en na nieuwjaar via een tombola verloot worden onder het voltallige personeel. Alleen diegenen die met leveranciers te maken hebben, krijgen wat. Wij vinden dat als bedrijf niet eerlijk en doen daar wat aan.
Ook met Pasen en Sinterklaas altijd een chocolade attentie.
En een 13de maand!
Dus in België bestaat deze traditie net zo goed.
Verder heb ik ook nooit anders geweten dan dat relatiegeschenken afgegeven worden en na nieuwjaar via een tombola verloot worden onder het voltallige personeel. Alleen diegenen die met leveranciers te maken hebben, krijgen wat. Wij vinden dat als bedrijf niet eerlijk en doen daar wat aan.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
dinsdag 19 december 2017 om 15:23
Waar moet je nu je kerststal van maken?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
dinsdag 19 december 2017 om 15:50
Ik ook. Voor het eerst voor mij, ben benieuwd.lemoos2 schreef: ↑18-12-2017 21:33Niets, zoals voorgaande jaren. Man mag morgen op een soort van kerstmarkt zelf zijn pakket bijeen shoppen. De secretaresse heeft heel attent mij de lijst doorgestuurd wat er zoal te shoppen valt.
Vrijwilligerswerk: een verrassing. Ik weet alleen dat ik a.s. donderdag mij met een lege maag moet melden dus ik vermoed een diner of borrel. Ontzettend leuk, voor het eerst dat 'we' iets gaan doen (ik zie de overige vrijwilligers zelden).
Man krijgt zijn pakket vanavond mee. Ik vind het leuk om te kijken wat er allemaal uitkomt, dus hier ook benieuwd naar.
Wat leuk, die verrassing van je vrijwilligerswerk, veel plezier!
There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 19 december 2017 om 16:33
Vorige week mijn kerstpakket gekregen. Dit jaar weer een traditionele doos met o.a. een kerststol en chocola, maar ook een geurkaars (braak, maar anderen zijn er blij mee), een informatief boekje en wat keukengerei. Voor elk wat wils en inderdaad, het uitpakken is de helft van de lol.
De uitreiking was op de kerstborrel voor de hele dienst, en daarna zijn we als afdeling nog uit eten geweest (maar dat was toeval qua planning).
Man mocht op een website 1 of 2 dingen uitzoeken. Een mooie wok en een keukenapparaat zijn het geworden. Ook prima, maar toch minder leuk dan zo'n mysterieuze doos.
In een vorige functie (gemeentelijke organisatie) deed ik ook wel inkoop. De kado's moesten we altijd inleveren en die werden verloot onder het voltallige personeel. Terecht. Eén leverancier was op redelijk slinkse wijze aan mijn privéadres gekomen en stuurde daar iets heen. Die heb ik toch even verteld dat dat niet de bedoeling was en dat ik het niet meer wilde hebben. Het kado in kwestie uiteraard ingeleverd op het werk. En ik vond hem daarna een engerd, dus hij heeft zijn doel bepaald niet bereikt.
De uitreiking was op de kerstborrel voor de hele dienst, en daarna zijn we als afdeling nog uit eten geweest (maar dat was toeval qua planning).
Man mocht op een website 1 of 2 dingen uitzoeken. Een mooie wok en een keukenapparaat zijn het geworden. Ook prima, maar toch minder leuk dan zo'n mysterieuze doos.
In een vorige functie (gemeentelijke organisatie) deed ik ook wel inkoop. De kado's moesten we altijd inleveren en die werden verloot onder het voltallige personeel. Terecht. Eén leverancier was op redelijk slinkse wijze aan mijn privéadres gekomen en stuurde daar iets heen. Die heb ik toch even verteld dat dat niet de bedoeling was en dat ik het niet meer wilde hebben. Het kado in kwestie uiteraard ingeleverd op het werk. En ik vond hem daarna een engerd, dus hij heeft zijn doel bepaald niet bereikt.
The owls are not what they seem
dinsdag 19 december 2017 om 18:04
Zo standaard is het krijgen van een kerstpakket niet meer. Ik heb destijds in NL bij werkgever een paar jaar geen kerstpakket gehad ivm slechte economische situatie en nu werkzaam in het buitenland waar Kerst geen officiele feestdag is. De een zit te miepen dat het een bijenkorf bon is ipv VVV bon, de ander omdat het pakket geen stro had etc. Wees blij met wat je krijgt en als je niets krijgt dan zal dat ongetwijfeld vanwege economische redenen zijn maar je hebt in ieder geval een baan.
dinsdag 19 december 2017 om 18:40
Ik heb 2 opdrachtgevers.
Van de ene kreeg ik een Bijenkorf-cadeaukaart.
Van de ander schijn ik eind deze week iets te krijgen, ben benieuwd.
En we hebben ook nog een kerstdiner/feest.
Toen ik nog in de ICT werkzaam was kregen we altijd enorme pakketten + een apparaat én een bonus.
Zo gek maken ze het daar tegenwoordig ook niet meer heb ik de indruk.
Van de ene kreeg ik een Bijenkorf-cadeaukaart.
Van de ander schijn ik eind deze week iets te krijgen, ben benieuwd.
En we hebben ook nog een kerstdiner/feest.
Toen ik nog in de ICT werkzaam was kregen we altijd enorme pakketten + een apparaat én een bonus.
Zo gek maken ze het daar tegenwoordig ook niet meer heb ik de indruk.
Op díé fiets!
dinsdag 19 december 2017 om 19:24
Bij mijn 1e baan kregen we geen kerstpakket, maar wel een 13e maand. We keken bij elke bushalte naar de moeizame stroom mensen w.o. een aantal met een grote doos die ook de bus in moesten. Ben altijd blij geweest niet zelf met zo'n grote doos te moeten wachten en reizen. Bij de 2e baan werd ik verrast met een persoonlijk cadeautje. Bij het derde bedrijf werd noch aan kerstpakketten noch aan 13e maanden gedaan en daar heb ik daar heb ik nooit problemen mee gehad. Was niet wegens economische problemen maar omdat de Rijksoverheid daar gewoon niet aan deed.cappi schreef: ↑19-12-2017 18:04Zo standaard is het krijgen van een kerstpakket niet meer. Ik heb destijds in NL bij werkgever een paar jaar geen kerstpakket gehad ivm slechte economische situatie en nu werkzaam in het buitenland waar Kerst geen officiele feestdag is. De een zit te miepen dat het een bijenkorf bon is ipv VVV bon, de ander omdat het pakket geen stro had etc. Wees blij met wat je krijgt en als je niets krijgt dan zal dat ongetwijfeld vanwege economische redenen zijn maar je hebt in ieder geval een baan.
dinsdag 19 december 2017 om 20:08
Ik ben net (1 december) begonnen bij een nieuwe werkgever, dus ik had verwacht dit jaar niets te krijgen. Was daarom blij verrast dat ik totaal onverwacht toch een Tinteling bon in de bus vond van mijn vorige werkgever. Ik heb er een groot Rituals pakket van besteld. Mijn nieuwe werkgever deed ook een kerstmarkt met winkels uit de regio, maar daar ben ik niet geweest omdat ik er nog maar net ben en ik het wat gek vond om er naartoe te gaan.
Vriend zit met kerst aan boord. Misschien dat ze daar nog iets krijgen. Hij kreeg vorig jaar gerookte vis en het bericht dat zijn contract niet verlengd zou worden, dus ik heb dan liever dat hij niets krijgt..
Vriend zit met kerst aan boord. Misschien dat ze daar nog iets krijgen. Hij kreeg vorig jaar gerookte vis en het bericht dat zijn contract niet verlengd zou worden, dus ik heb dan liever dat hij niets krijgt..
dinsdag 19 december 2017 om 22:56