Werk & Studie alle pijlers

Roddelende collega's

19-12-2017 16:47 29 berichten
Om herkenning te voorkomen ga ik niet het hele verhaal hier neerzetten, maar in vage lijntjes.

Vandaag een aanvaring gehad met directe collega (collega A), over een situatie met een andere collega (Collega B) afgelopen week.

Het komt erop neer dat ik collega B vorige week iets vroeg, waarmee ze instemde. Ik heb nog vier keer aangegeven dat als het niet ging, dit ook oke was. Maar het was echt oke.

Vandaag een enorme sneer gekregen van collega A. Blijkbaar heeft collega B het er met A via app over gehad en was mijn voorstel/vraag vorige week dus toch niet oke en ben ik vanochtend op een vervelende manier benaderd hierover. Dat ik oncollegiaal zou zijn. Collega B was hier niet bij.

Ik voel me rot. Collega B had, mijns inziens, een eerlijk antwoord kunnen geven in plaats van Collega A hierover te berichten. Het voelt als roddelen en ik voel me echt onterecht behandeld. Helaas valt met collega A niet te praten (geprobeerd, ook aangegeven dat ik het onterecht vind, maar geen constructief gesprek mogelijk, alleen agressieve verwijten).

Lastig want: Klein team, twee dames die het goed kunnen vinden. We rennen over het algemeen ook niet direct naar onze leidinggevende toe, deze houdt zich ook afzijdig in zulke zaken. Klein bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
19-12-2017 18:11
Als het over iets ging dat betrekking had op A & B dan in het vervolg beide betrekken. Geen idee waar het over ging maar achter iemand zijn rug om iets regelen wat ook impact heeft op collega A of B is niet netjes.
nee lees het nog eens, collega A heeft er helemaal niets mee te maken.
Je focust je zo op die A maar ik vind B degene die de meeste blaam treft.

Zij zegt ja en amen tegen jou en gaat vervolgens over jou lopen zeiken bij A!
Jempo schreef:
19-12-2017 18:16
nee lees het nog eens, collega A heeft er helemaal niets mee te maken.
Misschien indirect niet maar collega A had blijkbaar toch behoefte om er een heisa over te maken terecht of onterecht, maar ik heb nu een aantal keer dit topic doorgelezen maar waar het uiteindelijk over gaat is mij niet duidelijk en kan blijkbaar ivm herkenbaarheid niet duidelijk gemaakt worden dus ik baseer mijn commentaar over wat ik hier lees. Dus om antwoord te geven op je vraag. Ja ik heb gelezen meer dan 1 keer, als je behoefte hebt om mij in detail uit te leggen waar de frictie hier ontstaan is, graag! dank!
Bij A duidelijk aangeven dat zij zich er niet mee hoeft te bemoeien. Zij is niet de spreekbuis van B.
En bij B zou ik ook zeer helder kenbaar maken dat als er wat is zij dat met jou moet oppakken. En niet met anderen!
Vervolgens zou ik je baas even kort jou kant van het verhaal toelichten. Gewoon ter kennisgeving.

A is iemand die je moet laten blaten. Roept erg hard. Komt op voor de 'zwakkere' B. Ik zou daar echt niks van aantrekken en er boven gaan staan.
En B moet eerlijker zijn. Ze is volwassen zij heeft A niet nodig. Ze moet haar eigen zaken regelen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven