Verplichte studie HBO ?
dinsdag 19 december 2017 om 19:57
Ik doe mijn werk al 15 jaar.
Nu wil mijn bedrijf dat ik een studie gaan doen om mijn werkveld te verbreden.
Dit vergt veel tijd en inzet.
Iets waar ik eigenlijk niet op zit te wachten.
Ik doe mijn werk graag, en ik doe het ook volgens mijn collega's en werkleider goed.
De studie zou half in tijd zijn van de baas en half in tijd van mezelf.
Ongeveer 6 uur per week
Mijn werk wordt tijdens de studie niet minder en komt daar nog eens bij op.
De studie duurt een jaar.
Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens.
Zij willen dat ik mijn werkveld ga verbreden.
Ik hoef geen studie, eigenlijk niet eens als het helemaal in de tijd van de baas is.
Een cursus van een paar dagen zou ik wel prettig vinden,
maar een jaar 6 uur per week ?
Hoe kan ik op een vriendelijke manier bij mijn werkleider aangeven,
dat ik deze studie niet wil doen ?
Nu wil mijn bedrijf dat ik een studie gaan doen om mijn werkveld te verbreden.
Dit vergt veel tijd en inzet.
Iets waar ik eigenlijk niet op zit te wachten.
Ik doe mijn werk graag, en ik doe het ook volgens mijn collega's en werkleider goed.
De studie zou half in tijd zijn van de baas en half in tijd van mezelf.
Ongeveer 6 uur per week
Mijn werk wordt tijdens de studie niet minder en komt daar nog eens bij op.
De studie duurt een jaar.
Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens.
Zij willen dat ik mijn werkveld ga verbreden.
Ik hoef geen studie, eigenlijk niet eens als het helemaal in de tijd van de baas is.
Een cursus van een paar dagen zou ik wel prettig vinden,
maar een jaar 6 uur per week ?
Hoe kan ik op een vriendelijke manier bij mijn werkleider aangeven,
dat ik deze studie niet wil doen ?
dinsdag 19 december 2017 om 20:07
Dit.Promethium schreef: ↑19-12-2017 20:06Dus jij mag op kosten van de baas en deels ook in de tijd van je baas een erkende studie volgen? Wat een fijne kans, doen!
Ik zou ervoor tekenen hoor!
dinsdag 19 december 2017 om 20:10
Zo zien zij het ook.Promethium schreef: ↑19-12-2017 20:06Dus jij mag op kosten van de baas en deels ook in de tijd van je baas een erkende studie volgen? Wat een fijne kans, doen!
Maar ik zie de extra studiebelasting niet zitten.
Ik wil graag cursussen volgen, maar niet een heel jaar.
Ik geloof dat het in juli-augustus stil ligt vanwege de vakantie.
dinsdag 19 december 2017 om 20:16
Het gaat om omdenken, op een andere manier klanten binnen halen.
Ik denk dat dit ook zou kunnen met een cursus (of een paar).
dinsdag 19 december 2017 om 20:16
Jouw werkgever heeft er ook baat bij, anders zouden ze jou dit niet aanbieden. Waarom hebben ze daar baat bij?
Als jij in gesprek gaat en een beter alternatief biedt waarmee ze hetzelfde doel kunnen bereiken, heb je een goede onderhandelingspositie. Het wordt dan een win-win situatie.
Als je dit voor ogen hebt kun je het gesprek met je werkgever aangaan. Misschien wordt je wel gemotiveerd voor de opleiding, of je komt samen tot een overeenkomst waarbij je de opleiding niet hoeft te doen zonder dat je onwelwillend overkomt.
Als jij in gesprek gaat en een beter alternatief biedt waarmee ze hetzelfde doel kunnen bereiken, heb je een goede onderhandelingspositie. Het wordt dan een win-win situatie.
Als je dit voor ogen hebt kun je het gesprek met je werkgever aangaan. Misschien wordt je wel gemotiveerd voor de opleiding, of je komt samen tot een overeenkomst waarbij je de opleiding niet hoeft te doen zonder dat je onwelwillend overkomt.
dinsdag 19 december 2017 om 20:17
Het zou gaan om 3 uur extra per week, wat ik dit jaar óf extra moet werken,
óf verlof moet inleveren.
Ik heb niet zoveel verlof, dus moet ik ga overwerken.
Ik heb en man en 2 kinderen en heb niet voor niets gekozen voor 24 uur per week.
dinsdag 19 december 2017 om 20:20
Van hun, dat ze mij extra vaardigheden willen aanleren.
Ik haal nu offertes van bedrijven binnen,
maar ze willen dat ik die bedrijven ook ga aanbieden/verleiden/ompraten om meer diensten van ons af te nemen.
Dus takenpakket wordt wel uitgebreid, maar geen gigantische verandering.
dinsdag 19 december 2017 om 20:23
Nog niet, dat wilde ik dit weekend gaan doen,
maar verder als de standaard LOI cursus zou ik niet weten waar ik zoiets moest zoeken.
dinsdag 19 december 2017 om 20:28
Om deze reden heb ik op mijn werk ook een interessante opleiding afgeslagen. Deze zou 18 maanden duren met bijeenkomsten op zaterdagen en op avonden zo'n twee keer per maand. Er zou een deel gecompenseerd worden door werk. Ik had ook geen zin in die extra belasting en heb het dus niet gedaan. Achteraf maar goed ook. De collega's die dit wel zijn gaan doen zijn er super veel tijd mee kwijt geweest. Wel veel geleerd, maar woog volgens hen niet op tegen de hoeveelheid tijd die ze er in gestoken hebben.
dinsdag 19 december 2017 om 20:33
En heel eerlijk gezegd zou het me ook niet aantrekken als het 100% vergoed wordt.Tornacense schreef: ↑19-12-2017 20:25Als ze het dan toch zo extreem belangrijk vinden, zou ik gaan onderhandelen over die eigen tijd. Dat het volledig binnen werktijd valt of minstens voor 75 %.
Want er komt echt geen meisje van het uitzendbureau om mijn werk te gaan doen.
dinsdag 19 december 2017 om 20:36
Bij mij wordt er eigenlijk gezegd dat het wel van mij gaan verwachten.Aardbei_86 schreef: ↑19-12-2017 20:28Om deze reden heb ik op mijn werk ook een interessante opleiding afgeslagen. Deze zou 18 maanden duren met bijeenkomsten op zaterdagen en op avonden zo'n twee keer per maand. Er zou een deel gecompenseerd worden door werk. Ik had ook geen zin in die extra belasting en heb het dus niet gedaan. Achteraf maar goed ook. De collega's die dit wel zijn gaan doen zijn er super veel tijd mee kwijt geweest. Wel veel geleerd, maar woog volgens hen niet op tegen de hoeveelheid tijd die ze er in gestoken hebben.
Alleen om gezondheidsredenen, of echt jonge kinderen wordt een uitzondering gemaakt.
Die van mij zijn 9 en 11.
dinsdag 19 december 2017 om 20:40
Goodwill, dat zegt mij niet zo veel.
Ze wilden eerst al in eigen tijd gaan vergaderen,
(dat moesten we voor het bedrijf "over" hebben)
daar zijn we met succes tegen in opstand gekomen.
Nu dit.
Ik vraag me dan af, wat is het volgende waar ze mee komen ?
dinsdag 19 december 2017 om 20:43
dinsdag 19 december 2017 om 20:52
Wat hebben die collega’s ermee van doen?SweetChilliSauce schreef: ↑19-12-2017 20:43Of ... in mijn geval ook willen.
Kijk 24 of 27 uur, het is niet de grootste ramp natuurlijk.
Ze gaan 2 dagen per week naar de BSO.
Maar ik wil er ook voor ze zijn.
Ik heb ook collega's die 36 uur werken.
Als het onder schooltijd is zou ik het serieus overwegen. Ook ivm mogelijkheden in de toekomst.
Waar is hun vader in dit verhaal?
dinsdag 19 december 2017 om 20:55
dinsdag 19 december 2017 om 21:00
Enerzijds vind ik dat je het recht moet hebben om ‘gewoon lekker in de luwte’ te werken zonder al teveel ambities, maar je laat natuurlijk wel een enorme kans liggen. Die kindjes blijven niet voor altijd klein, dus wellicht wil je op termijn wel ander of meer uitdagender werk. 24 of 27 uur is natuurlijk om het even, die drie uur zou je man ouderschapsverlof kunnen nemen, of schuiven met zijn uren.