Ben ik onredelijk?
woensdag 20 december 2017 om 07:50
Mijn leidinggevende liet twee uur voor het weekend begon weten dat ik iets van een uur werk moest afronden. Ik ging dat niet meer redden (had ook nog andere dingen lopen). Ze wist dat ik dat weekend verhuisde (zodat ik veel dichter bij het werk kwam te wonen. Ze vind dan dat ik me maar door allerlei bochten moet wringen om dat te redden. Dat hoort in haar ogen bij een postdoc functie. Ben ik echt zo inflexibel als ik daar niet in mee ga?
woensdag 20 december 2017 om 07:53
woensdag 20 december 2017 om 08:05
woensdag 20 december 2017 om 08:05
Je was vorige week maandag toch al verhuisd? Met de vrachtwagen die in de eenrichtingstraat moest parkeren?
Maar wat anderen al zeggen, jouw weekendplannen hadden niks te maken met je werk.
Als je andere klussen had die ook nog voor het weekend afmonster, had je met haar kunnen overleggen wat prioriteit had.
Maar wat anderen al zeggen, jouw weekendplannen hadden niks te maken met je werk.
Als je andere klussen had die ook nog voor het weekend afmonster, had je met haar kunnen overleggen wat prioriteit had.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 20 december 2017 om 08:08
Nee vanwege sneeuwval ging dat die maandag niet door.himalaya schreef: ↑20-12-2017 08:05Je was vorige week maandag toch al verhuisd? Met de vrachtwagen die in de eenrichtingstraat moest parkeren?
woensdag 20 december 2017 om 08:17
Baby_Giraf schreef: ↑20-12-2017 08:11Dankjulliewel voor de feedback. Jullie hebben een goed punt. Ik had even met moeten overleggen. Ik durfde dat niet omdat ik bang was voor een confrontatie.
Hoezo? Welke confrontatie? Die komt er wel als je weigert lijkt me, maar toch niet als je overlegd.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 20 december 2017 om 08:25
In sommige cao's is dat misschien zo. Maar zeker niet in alle.redbulletje schreef: ↑20-12-2017 08:16Ik dacht zelfs dat je recht had op een gratis vrije dag bij verhuizing?
Ik moet helemaal niks!
woensdag 20 december 2017 om 08:26
.redbulletje schreef: ↑20-12-2017 08:16Ik dacht zelfs dat je recht had op een gratis vrije dag bij verhuizing?
Dat is voor zover mij bekend per CAO geregeld en alleen als je op een werkdag verhuist. Je kunt (bij ons dan) verhuizen op een vrije dag niet compenseren door een werkdag te missen.
woensdag 20 december 2017 om 08:29
To, waar kwam die taak die af moest vandaan? Is dat een normaal onderdeel van jouw werk? Hoe kon jij niet weten dat je die nog moest uitvoeren? Of heb je de urgentie ervan verkeerd ingeschat?
(Tenzij je leidinggevende een chaotische neuroot is had je toch kunnen weten dat die klus er nog lag, lijkt me)
(Tenzij je leidinggevende een chaotische neuroot is had je toch kunnen weten dat die klus er nog lag, lijkt me)
woensdag 20 december 2017 om 08:45
Ik snap het aan de ene kant wel. Je bent gestresst over de verhuizing, je moet veel dingen doen, en je wilt snel naar huis, zodat je nog zaken wilt regelen. Ik zou een uur overwerken dan vervelend vinden. Heeft niets met inflexibel te maken. Ik vind 2 uur voor einde werktijd ook krap, stel dat je je kind zou moeten ophalen van kdv of bso? Leidinggevende had beter moeten plannen.
woensdag 20 december 2017 om 08:54
.JoFlo schreef: ↑20-12-2017 08:45Ik snap het aan de ene kant wel. Je bent gestresst over de verhuizing, je moet veel dingen doen, en je wilt snel naar huis, zodat je nog zaken wilt regelen. Ik zou een uur overwerken dan vervelend vinden. Heeft niets met inflexibel te maken. Ik vind 2 uur voor einde werktijd ook krap, stel dat je je kind zou moeten ophalen van kdv of bso? Leidinggevende had beter moeten plannen.
Eens dat t vervelend is, maar er is nog twee uur tijd om een klus van een uur te doen lees ik. Dat moet toch kunnen. En anders overleg je inderdaad.
Dat je een kind van kdv of bso moet halen, heeft er volgens mij niets mee te maken. Dat is een afspraak na werktijd...
woensdag 20 december 2017 om 08:54
Ik ben bang dat ze zou vinden dat ik langer had moeten blijven en ik had die avond al iets.Grobbekuiken_ schreef: ↑20-12-2017 08:17Hoezo? Welke confrontatie? Die komt er wel als je weigert lijkt me, maar toch niet als je overlegd.
woensdag 20 december 2017 om 08:55
Hoe is het nu gegaan dan? Jij hebt niks gezegd en stilzwijgend alle taken gedaan of naar eigen inzicht prioriteiten gesteld qua taken?Baby_Giraf schreef: ↑20-12-2017 08:11Dankjulliewel voor de feedback. Jullie hebben een goed punt. Ik had even met moeten overleggen. Ik durfde dat niet omdat ik bang was voor een confrontatie.
woensdag 20 december 2017 om 09:00
En dat 'iets' kon niet evt. een uurtje uitgesteld worden?Baby_Giraf schreef: ↑20-12-2017 08:54Ik ben bang dat ze zou vinden dat ik langer had moeten blijven en ik had die avond al iets.
Hoe heb je dat opgelost dan?
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 20-12-2017 09:03
13.22% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 20 december 2017 om 09:00
Dus je werkt op het niveau (en salaris?) van een post-doc, je durft over zoiets extreem simpels niet te communiceren, je wil om 17:00 alles uit je handen laten vallen omdat je een dag later privé-activiteiten hebt, en je hebt micro-management van je leidinggevende nodig.
Je bent nog niet zo vaak tot werknemer van de maand gekozen, gok ik
woensdag 20 december 2017 om 09:11
Werk weigering is een gegronde reden voor ontslag op staande voet.
Je leidinggevende droeg je op om een taak te doen van een uur waar je nog genoeg tijd voor had omdat je werkdag nog 2 uur duurde.
Jij hebt botweg geweigerd.
Als je leidinggevende kwaad had gewild had ze je kunnen ontslaan.
Blijkbaar heeft ze de zaak niet op de spits gedreven door te zeggen dat je de andere dingen moest laten liggen en nu met de opgedragen taak moest beginnen.
Door dat ze je andere taken ook belangrijk vond??? Of dacht dat je die al af had??
Hoe dan ook goed voor de verstandhouding is het niet.
De volgende keer is het echt veel slimmer om te zeggen ik wil taak x nu best tussendoor doen maar dat betekent dan wel dat taak x en y blijven liggen.
Je leidinggevende droeg je op om een taak te doen van een uur waar je nog genoeg tijd voor had omdat je werkdag nog 2 uur duurde.
Jij hebt botweg geweigerd.
Als je leidinggevende kwaad had gewild had ze je kunnen ontslaan.
Blijkbaar heeft ze de zaak niet op de spits gedreven door te zeggen dat je de andere dingen moest laten liggen en nu met de opgedragen taak moest beginnen.
Door dat ze je andere taken ook belangrijk vond??? Of dacht dat je die al af had??
Hoe dan ook goed voor de verstandhouding is het niet.
De volgende keer is het echt veel slimmer om te zeggen ik wil taak x nu best tussendoor doen maar dat betekent dan wel dat taak x en y blijven liggen.
woensdag 20 december 2017 om 09:13
LeesMee schreef: ↑20-12-2017 09:00Dus je werkt op het niveau (en salaris?) van een post-doc, je durft over zoiets extreem simpels niet te communiceren, je wil om 17:00 alles uit je handen laten vallen omdat je een dag later privé-activiteiten hebt, en je hebt micro-management van je leidinggevende nodig.
Op post-docniveau tref je soms leidinggevenden die er nogal aparte stijlen op na houden en ook extreem kunnen micromanagen, waarmee ze slimme en competente mensen alsnog heel onzeker kunnen maken. Ik zeg niet dat dat hier ook aan de hand is, maar ik heb het al wel herhaaldelijk zien gebeuren.
woensdag 20 december 2017 om 09:14
Ik zou het werk dat af moet in mijn werktijd doen. Ik denk dat afspraak na werktijd bij overwerk er wel degelijk toe doet. Om die reden kan je niet overwerken en dat is nu het punt van TO. Ze heeft andere dingen na haar werktijd te doen en leidinggevende vraagt om een uur langer door te werken. Ik snap dat wel.ingelise schreef: ↑20-12-2017 08:54.
Eens dat t vervelend is, maar er is nog twee uur tijd om een klus van een uur te doen lees ik. Dat moet toch kunnen. En anders overleg je inderdaad.
Dat je een kind van kdv of bso moet halen, heeft er volgens mij niets mee te maken. Dat is een afspraak na werktijd...