Moeilijke periode.

20-12-2017 13:11 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ben 26 jaar. En had een 3 jarige relatie. Mijn partner ging naar het buitenland voor werk. Ook voor een toekomst voor ons. Binnen 3 maanden zou hij terug zijn. Ik vond het allemaal best eng. Maar ik wilde hem steunen. Het ging erg goed. Natuurlijk voelde ik me soms alleen. Eind december zou hij terug komen. Begin December gaf hij aan dat het toch wat langer zou duren en waarschijnlijk toch tot begin feb daar moest blijven. Ik vond t moeilijk omdat ik de dagen al aan het aftellen was tot hij weer hier zou zijn. Hierna kwam hij met het verhaal dat hij misschien nog langer moest blijven en me niet aan het lijntje wilt houden en me daarom loslaat. Ik ging hier natuurlijk tegen in. Want dit is niet wat ik wilde. Uiteindelijk heeft hij me geblokt en verwijderd vd whatsap. Hierna kregen we mail contacten. Ik probeerde hem van gedachte te laten veranderen. Maar ik was tegelijkertijd ook heel boos en verdrietig. In elke mail komt naar voren dat hij van me houd en dit daarom doet. Hij wilt niet dat ik ongelukkig ben. En hij hoopt ergens dat wanneer hij terug zal zijn ik toch wel stiekem op hem wacht. Het voelt echt als een mes in mijn rug. We hadden toekomst plannen over trouwen samenwonen en kinderen. Hij houd zich bij zn standpunt. Wilt ook niet bellen want dan gaat hij er kapot aan. Ik weet nu niet of ik moet wachten.. straks gaat hij ook verder met zijn leven daar? Hij gaf aan dat zodra hij weer in nl is hij me op zal zoeken. Of ik nou wel of geen vriend heb hij wilt me nog 1x zien.
zimi schreef:
20-12-2017 13:38
Vaag verhaal. Dat werk was voor jullie toekomst, maar hij heeft er daar nog niks van gebakken? En nu wil hij pas terug als hij het heeft gemaakt?
Zeker. Stom van me. Het jammere is wel dat ik hier echt kapot aan ga. Ik hoop dat ik hier zo snel mogelijk overheen kom. En echte liefde zal krijgen in het leven. Hij blijft maar door gaan over hoe moeilijk hij het daar heeft en vast zit in het klote land. Ik denk ook aan een ander. Ik zal er alleen nooit achter komen. Maar ik denk ook niet dat ik dat nog wil.
Sugarbunny schreef:
20-12-2017 13:25
Het is een man met vele praatjes. Had hier nooit voor moeten vallen. Elke x hoopte ik en gaf ik hem kansen. Ik heb mijn leventje eigenlijk al op orde. Dat had hij totaal niet. En toch dacht ik ik help je om samen omhoog te komen. Maar helaas

Ah, dan heb je dus eigenlijk heel veel geluk dat hij je nu dumpt. Huil uit en leer hiervan.
Wat een lul. Geen tijd meer in steken.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
nessemeisje schreef:
20-12-2017 13:36
Dus uitmaken, niks meer van je laten horen, nummer blokkeren etc is een teken van liefde?
Nee, echt niet. Hij is echt aan het bullshitten en heeft een ander. Die zal ook aan de kant worden geschoven zodra hij teruggaat en dan gaat ie het weer met jou proberen. Hopelijk trap je er niet in.
En die tranen die hij al heeft gehuild en nog zal huilen als hij weer bij je op de stoep staat: krokodillentranen. Mensen kunnen dat. Ook jouw ex.
Dat vind ik dus ook. Ik vind het echt belachelijk. Het was een eerlijke lieve gozer. Ik heb dit nooit zien aankomen. Ik ben ook wel boos op mezelf. Dat ik zo dom ben geweest om dit te geloven.
S-Groot schreef:
20-12-2017 13:43
Ah, dan heb je dus eigenlijk heel veel geluk dat hij je nu dumpt. Huil uit en leer hiervan.
Ik ben nu twee weekjes verder. Het is allemaal nog vers. Maar ik geloof wel dat ik hier over heen zal komen.
Sugarbunny schreef:
20-12-2017 13:40
Mee eens. Ik had het al veel eerder moeten doen. Vaker getwijfeld. Maar omdat ik een goed hart had altijd gedacht dat hij het meende.

Hm, dat is niet de reden denk ik zo. Je bent te afhankelijk van het willen hebben van een vriend, van het willen ontvangen van liefde van een ander en daarom pik je teveel. Ga daar eerst maar eens aan werken, vanuit jezelf en op jezelf, dus voorlopig even geen vriend.
Sugarbunny schreef:
20-12-2017 13:46
Ik ben nu twee weekjes verder. Het is allemaal nog vers. Maar ik geloof wel dat ik hier over heen zal komen.

Nou het gaat niet zozeer over dat je hier overheen komt, dat is het probleem niet. Het gaat erom dat je hier je les uit trekt.
Bloemkoolroosje schreef:
20-12-2017 13:41
Blokkeren op app ook... Checkt zijn nieuwe vriendin daar zijn telefoon? Vreemd dat er ineens alleen nog maar contact via mail kan. Echt hoor, laat je niets meer wijs maken, zet hem definitief uit je leven en zoek een leukerd die je wel goed behandelt. Dit verdien je niet.
Ik vind het in en in triest. In het begin wilde ik het niet geloven. Maar langzaam begint het besef toch wel echt te komen. Het is pijnlijk maar waar. Ik kan geen andere reden bedenken namelijk.
S-Groot schreef:
20-12-2017 13:47
Hm, dat is niet de reden denk ik zo. Je bent te afhankelijk van het willen hebben van een vriend, van het willen ontvangen van liefde van een ander en daarom pik je teveel. Ga daar eerst maar eens aan werken, vanuit jezelf en op jezelf, dus voorlopig even geen vriend.
True, ik ben nooit alleen geweest. Alles draaide om hem in mijn leven.
Sugarbunny schreef:
20-12-2017 13:42
Zeker. Stom van me. Het jammere is wel dat ik hier echt kapot aan ga. Ik hoop dat ik hier zo snel mogelijk overheen kom. En echte liefde zal krijgen in het leven. Hij blijft maar door gaan over hoe moeilijk hij het daar heeft en vast zit in het klote land. Ik denk ook aan een ander. Ik zal er alleen nooit achter komen. Maar ik denk ook niet dat ik dat nog wil.
Ik denk dat je hoe dan ook beter af bent nu.
S-Groot schreef:
20-12-2017 13:48
Nou het gaat niet zozeer over dat je hier overheen komt, dat is het probleem niet. Het gaat erom dat je hier je les uit trekt.
Jawel ik heb hier wel echt van geleerd. Ik zit er nu middenin. Maar ik zal nooit meer zo'n fout maken. 3 jaar lang heeft hij amper tot niet gewerkt. Ik was gelukkig niet zo gek om zijn dingen te betalen. Eens in de zoveel tijd kreeg hij geld van fam. en deden we leuke dingen. Ik deed niet veel samen met hem. Ik was vaker leuke dingen aan het doen met mijn eigen fam of vrienden. Ik stopte het weg en dacht nja we zijn vriend en vriendin maar wonen niet samen. Wie weet komt dat nog. Terwijl je eigenlijk samen hoort te werken aan een toekomst. Ipv het te vermijden.
zimi schreef:
20-12-2017 13:53
Ik denk dat je hoe dan ook beter af bent nu.
Ik denk het ook. Ik zal even moeten doorbijten. Maar er kloppen zoveel dingen niet aan dit verhaal. Het land waar hij zit daar mag je maar 6 maanden max zitten (omdat hij van orgini uit dit land komt) Hierna moet hij een psa document hebben. De max is dus begin Maart. Hierna moet hij de aanvraag doen maar dit kost 1. te veel geld. 2. volgens mij weet hij dit niet eens 3. documenten moeten ook uit nl komen waar wat werk voor nodig is. Dus al met al, ik denk ook echt aan een ander.
Mag hij daar überhaupt legaal werken als hij daar maar korte tijd mag verblijven?
zimi schreef:
20-12-2017 14:03
Mag hij daar überhaupt legaal werken als hij daar maar korte tijd mag verblijven?
Werk is misschien een groot woord. Hij heeft daar dichtbijzijnde familie s zitten. Grote luxe auto's opknappen en verkopen. Plus een eetzaakje gaan laten draaien.
Nou, die ben je sowieso beter kwijt dan rijk.

Ik zou maar eens nagaan waarom jij op kansloze parasietentypes valt.
Dus:
Hij ging daarheen om geld te verdienen, zou jou laten overkomen als alles een beetje goed ging, trouwen en kindjes krijgen daar.......

dit was dus het plan?
ouwewijsneus schreef:
20-12-2017 15:02
Dus:
Hij ging daarheen om geld te verdienen, zou jou laten overkomen als alles een beetje goed ging, trouwen en kindjes krijgen daar.......

dit was dus het plan?
Nee. Hij zou daar werken aan een startcapitaal. Vervolgens hier terug komen. Een baan zoeken en samen een toekomst opzetten.
Sugarbunny schreef:
20-12-2017 14:43
Werk is misschien een groot woord. Hij heeft daar dichtbijzijnde familie s zitten. Grote luxe auto's opknappen en verkopen. Plus een eetzaakje gaan laten draaien.

Hij heeft hier nooit gewerkt maar zou daar 2 banen nemen? Waarom heeft hij hier nooit gewerkt? Hij is in dat land geboren? Waarom zou hij er nu maximaal 6 maanden mogen verblijven?
Perzina schreef:
20-12-2017 14:48
Nou, die ben je sowieso beter kwijt dan rijk.

Ik zou maar eens nagaan waarom jij op kansloze parasietentypes valt.
Mooie praatjes. Veelste verliefd worden. En te hard iets te graag willen I guess. Ik heb zelf alles op orde in mijn leven. En ik dacht ik help je vooruit komen in het leven.
Marana-- schreef:
20-12-2017 15:47
Hij heeft hier nooit gewerkt maar zou daar 2 banen nemen? Waarom heeft hij hier nooit gewerkt? Hij is in dat land geboren? Waarom zou hij er nu maximaal 6 maanden mogen verblijven?
Jawel hij heeft hier wel gewerkt. Nee hij is niet daar geboren maar zijn ouders wel. Daardoor mag je daar max 6 maanden verblijven.
Hamsterweken schreef:
20-12-2017 15:52
Redderscomplexje?
Gewoon een goed hart. Dat een man niks te bieden heeft wilt niet zeggen dat iemand slecht is? Lijkt me.
Sugarbunny schreef:
20-12-2017 15:48
Mooie praatjes. Veelste verliefd worden. En te hard iets te graag willen I guess. Ik heb zelf alles op orde in mijn leven. En ik dacht ik help je vooruit komen in het leven.

Google eens op helperssyndroom, je zult oa dit lezen: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... staan.html
Het is echter niet verstandig om enkel te geven, ook al ontstaat er soms geluk. Als je als mens alleen maar energie, tijd en hulp schenkt aan anderen en zelf niets ontvangt, is de balans snel zoek. Je eigen energieniveau raakt uitgeput en je kunt hierdoor in (pyschische) problemen raken. Dit noemen we het helperssyndroom. Het woord komt uit de psychiatrie en is overgenomen uit het Duits (Helfersyndrom). Iemand die lijdt aan het helperssyndroom heeft een sterke drive om anderen te helpen en te zorgen dat andere mensen zich beter voelen.
Marana-- schreef:
20-12-2017 16:01
Google eens op helperssyndroom, je zult oa dit lezen: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... staan.html
Het is echter niet verstandig om enkel te geven, ook al ontstaat er soms geluk. Als je als mens alleen maar energie, tijd en hulp schenkt aan anderen en zelf niets ontvangt, is de balans snel zoek. Je eigen energieniveau raakt uitgeput en je kunt hierdoor in (pyschische) problemen raken. Dit noemen we het helperssyndroom. Het woord komt uit de psychiatrie en is overgenomen uit het Duits (Helfersyndrom). Iemand die lijdt aan het helperssyndroom heeft een sterke drive om anderen te helpen en te zorgen dat andere mensen zich beter voelen.
Eerlijk. Normaal ben ik nooit zo geweest. Maar ik verlegde elke x mijn grens. Ik veranderde zelfs als persoon. Wat ik vroeger nooit zou pikken pikte ik nu makkelijker. Daarentegen noemde hij me alsnog een egoistisch persoon. Die alleen maar aan zichzelf denkt. Ik wilde te graag in deze foute relatie. En ik durfde als ik ongelukkig was ook niet makkelijk de knoop door te hakken.
Mooi dat hij de knoop voor je heeft doorgehakt. Ff janken, ff door je liefdesverdriet heen gaan en dan fijn aan een mooie toekomst zonder hem beginnen. Sterkte!
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie feedback. Sommige waren lief sommige iets harder. Maar daardoor zijn mijn ogen wel nog meer geopend. Bedankt voor jullie reacties! Ondanks alles is dit weer een wijze les in het leven. Ik hoop dat ik met de tijd dit verdriet een plekje kan geven. Liefs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven