Zou je hier iets van denken?

15-12-2017 18:25 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
EDIT: ik schrijf telkens updates in dit topic en ik ben dus de vrouw met de lichaamstaal

Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:

Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.

Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
anoniem_360698 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 01:13
3.86% gewijzigd
Wat sneu voor je Arrow, dat je niet leuk, interessant, mooi en geil genoeg bent om een vrije man aan je te kunnen binden. Ik snap dat je wanhopig bent en je daarom aan een getrouwde man op moet dringen. En dan geloof je ook nog in sprookjes. Je hebt het niet makkelijk meid. Heel veel sterkte.
Hoe kom jij sowieso met de vrouw van je baas in aanraking?
Star² schreef:
20-12-2017 13:20
Hoe kom jij sowieso met de vrouw van je baas in aanraking?
Ik ben niet TO, maar ik ken genoeg partners van collega’s. Van feestjes of als ze gewoon een keer langskomen voor lunch of borrel.
Arrow- schreef:
20-12-2017 13:03
Leclair: Dank je wel voor je reactie! Ik zou niet met hem het bed in duiken voordat hij gescheiden zou zijn, dat is niet mijn bedoeling. Maar als hij echt voor mij zou willen gaan dan zou ik dolgelukkig zijn. Als hij dan weer terug zou gaan zou dat idd voor mij desastreus zijn en dan zou ik van baan moeten veranderen.. Ik zie hem echter niet aan voor een persoon die dan scheidt en later weer terugkomt bij z'n vrouw omdat hij scheiden vreselijk zou vinden en dat alleen zou doen als hij 200% zeker zou zijn!! En echt vreemdgaan zie ik hem ook niet doen. Maar we kunnen wel de verkeerde signalen zenden naar de buitenwereld, alsof er wel vreemdgegaan wordt, en dat is echt niet zo...

Geroddeld wordt er sowieso, zeker als jij denkt dat jouw/jullie gedrag misschien niet of wel op valt. Je kunt dan ontkennen tot je een ons weegt, maar dat helpt niet meer.

Als hij eventueel begint over zijn problemen thuis, kap het af, of adviseer hem om met zijn vrouw te praten.
Zijn vrouw kan met jou onschuldig een bakkie koffie gaan drinken, om jou te pijlen wat voor vlees zij in de kuip heeft, met betrekking tot haar man.
Vergeet niet dat een vrouw heel snel aan haar man merkt ( bepaalde signalen) dat een en ander niet lekker loopt thuis en of hij misschien wel te vaak jouw naam genoemd heeft. Ogen zijn de spiegel van de ziel en verraden meer dan je lief hebt.
Star: Inderdaad zoals Liz zegt! Sowieso werkt zijn vrouw op 15 minuten loopafstand van hem dus het is eenvoudig voor haar om eens langs te komen voor de lunch. Niet dat ze dit zo vaak doet. Toen ze hem nogal begon te stalken een tijd terug hebben ze afspraken gemaakt dat ze sowieso niet te vaak langs moet komen aangezien ze ook echt voor zijn kantoor hem ging opwachten met allerlei vragen etc. Nu gaat het wel goed als ze er is en beperkt ze het tot lunch.
Leclair: Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt ja, lastig... maar mijn twijfels zijn in ieder geval wel bevestigd en als hij niet echt voor mij gaat hoop ik niet dat hij het teveel over mij heeft tegen haar want dan voelt zij zich alleen maar rot terwijl hun huwelijk helemaal niet bedreigd wordt, want hij gaat dan niet scheiden en heeft ook geen affaire ofzo. Ik had er nooit aan gedacht dat zij ook erg op mij aan het letten was maar dat kan wel zo zijn inderdaad... Hierboven had ik het over stalken en ik had nooit het idee dat zij ook jaloers was op andere vrouwen, vandaar dat ik haar er nooit van verdacht mij in de gaten te houden. Ze wilde meer continu zijn aandacht opeisen, waar hij dan ook mee bezig was (ze kwam hem zelfs een keer opzoeken toen hij 's middags een drankje en een broodje deed met een gepensioneerde ex-collega en een andere mannelijke collega)....
LizBakker schreef:
20-12-2017 13:23
Ik ben niet TO, maar ik ken genoeg partners van collega’s. Van feestjes of als ze gewoon een keer langskomen voor lunch of borrel.

Ja ooit een keer zien, maar TO gaat lunchen met vrouw en kinderen.
Daarnaast hebben ze elkaar op social media. Behoorlijk onprofessioneel.
Star, dat gebeurt bij ons wel vaker. Ik heb wel meer partners van collega's op FB. Kan toch gewoon gezellig zijn? Niemand van ons zet echt rare persoonlijke dingen op FB.
Arrow- schreef:
20-12-2017 13:36
Star, dat gebeurt bij ons wel vaker. Ik heb wel meer partners van collega's op FB. Kan toch gewoon gezellig zijn? Niemand van ons zet echt rare persoonlijke dingen op FB.

Collega's. Dit is je leidinggevende.
Maar goed, zal wel een klein familiebedrijf zijn ofzo?
Arrow- schreef:
20-12-2017 13:32
Leclair: Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt ja, lastig... maar mijn twijfels zijn in ieder geval wel bevestigd en als hij niet echt voor mij gaat hoop ik niet dat hij het teveel over mij heeft tegen haar want dan voelt zij zich alleen maar rot terwijl hun huwelijk helemaal niet bedreigd wordt, want hij gaat dan niet scheiden en heeft ook geen affaire ofzo. Ik had er nooit aan gedacht dat zij ook erg op mij aan het letten was maar dat kan wel zo zijn inderdaad... Hierboven had ik het over stalken en ik had nooit het idee dat zij ook jaloers was op andere vrouwen, vandaar dat ik haar er nooit van verdacht mij in de gaten te houden. Ze wilde meer continu zijn aandacht opeisen, waar hij dan ook mee bezig was (ze kwam hem zelfs een keer opzoeken toen hij 's middags een drankje en een broodje deed met een gepensioneerde ex-collega en een andere mannelijke collega)....
Dat bedoel ik checken of hij niet met jou ligt te rommelen.
Onderschat nooit de vrouw van........
Star² schreef:
20-12-2017 13:42
Collega's. Dit is je leidinggevende.
Maar goed, zal wel een klein familiebedrijf zijn ofzo?
Ik werk bij een wereldwijd bedrijf waarvan 400 man in Nederland. Zitten genoeg collega’s en ook mijn leidinggevende op mijn Facebook en instagram. Ook bij vorige bedrijven zo. Denk eerder dat het een generatie-ding is, dan groot/klein bedrijf. Mijn leven valt niet uiteen in werk en privé. Ik ga ook wel eens borrelen met de vriendin van mijn manager.
“Stalkgedrag” ofwel controlerend gedrag van zijn vrouw ... Ze vertrouwt hem niet. Wellicht is dat volkomen terecht en ben jij de zoveelste in de rij. Niet allemaal vrouwelijke collega”s natuurlijk, anders had je het wel geweten. Maar zoals ik al zei : je gelooft nog in sprookjes.
LizBakker schreef:
20-12-2017 14:02
Ik werk bij een wereldwijd bedrijf waarvan 400 man in Nederland. Zitten genoeg collega’s en ook mijn leidinggevende op mijn Facebook en instagram. Ook bij vorige bedrijven zo. Denk eerder dat het een generatie-ding is, dan groot/klein bedrijf. Mijn leven valt niet uiteen in werk en privé. Ik ga ook wel eens borrelen met de vriendin van mijn manager.

Gok jij mijn bouwjaar dan maar eens.
Ik werk bij een organisatie met meer dan 60.000 werknemers, dit soort FB en Instagram praktijken zijn echt niet in overeenkomst met onze ethics en al helemaal niet op managementniveau. Borrels en uitjes e.d. zijn ook altijd zonder aanhang.
Arrow- schreef:
20-12-2017 13:32
....en als hij niet echt voor mij gaat hoop ik niet dat hij het teveel over mij heeft tegen haar want dan voelt zij zich alleen maar rot terwijl hun huwelijk helemaal niet bedreigd wordt, want hij gaat dan niet scheiden en heeft ook geen affaire ofzo. Ik had er nooit aan gedacht dat zij ook erg op mij aan het letten was maar dat kan wel zo zijn inderdaad...
Echt serieus? Je leeft in een droomwereld die zich in je hoofd afspeelt.

Je weet helemaal niet of hij jou (op die manier) aantrekkelijk vindt
Je weet helemaal niet of hij verliefd op je is
Je weet helemaal niet of hij wel voor je wil scheiden
Je weet helemaal niet of hij een affaire met je wil
Je weet helemaal niet of zijn vrouw jou als bedreiging ziet en jou daarom extra in de gaten houdt.

Bovenstaande wil je allemaal wel. Maar je weet het niet.

Dan mijn 2 cents: hij zal het best goed met je kunnen vinden. Hij zal best een keer willen neuken als je aandringt.

Of het allemaal zo gaat lopen zoals het nu in je hoofd zit: kleine kans. En of het ook allemaal zo leuk wordt als het in je hoofd zit: nog kleinere kans. Zie ook de scenario schetsen van mijn voorgangers.

Geniet van de aandacht of extra kriebel die hij je geeft, maar blijf op afstand en richt je op een leuke vrijgezelle man.

Oh ja, en als hij tegrn zijn ondergeschikten zegt dat zijn vrouw hem stalkt en dat 'het anders was gelopen als ze niet meteen zwanger was' en dan nog 3 kinderen binnen 3 jaar samen met haar op de wereld zet, dan ben je geen leuke man.
Volgens mij zie jij veel meer dan er werkelijk is. Je hoopt dat hij jou leuker vindt dan de rest. Je hoopt dat hij jou speciaal behandelt. Je denkt het dus ook allemaal te zien.

Je moet zoiets gewoon niet doen. Niet flirten, geen toespelingen maken, niet eens fantaseren. Daadwerkelijk stappen ondernemen in deze richting is dodelijk voor je baan.
Star² schreef:
20-12-2017 14:25
Gok jij mijn bouwjaar dan maar eens.
Ik werk bij een organisatie met meer dan 60.000 werknemers, dit soort FB en Instagram praktijken zijn echt niet in overeenkomst met onze ethics en al helemaal niet op managementniveau. Borrels en uitjes e.d. zijn ook altijd zonder aanhang.
Oké, dan heb ik niks gezegd. Ik heb voor diverse bedrijven gewerkt, ik heb nooit zo'n duidelijke scheiding meegemaakt. Bij ons is heel veel is juist wél met aanhang, vooral global partner meetings etc., juist op hoger niveau. Ik moet er juist vaak om lachen die veel van die mensen een vrouw thuis hebben zitten die op al die dingen moet op komen draven. Maar goed, een hele week in de Bahamas firm strategy bespreken zeggen ze geen Nee tegen natuurlijk.
Arrow- schreef:
20-12-2017 13:27
Star: Inderdaad zoals Liz zegt! Sowieso werkt zijn vrouw op 15 minuten loopafstand van hem dus het is eenvoudig voor haar om eens langs te komen voor de lunch. Niet dat ze dit zo vaak doet. Toen ze hem nogal begon te stalken een tijd terug hebben ze afspraken gemaakt dat ze sowieso niet te vaak langs moet komen aangezien ze ook echt voor zijn kantoor hem ging opwachten met allerlei vragen etc. Nu gaat het wel goed als ze er is en beperkt ze het tot lunch.
Ze voelt nattigheid. Terecht. Jij bent haar huwelijk aan het ruïneren. Dat jij dit stalken noemt, stuit me tegen de borst om eerlijk te zijn. En stond je er naast toen je baas zei dat ze niet meer zo vaak langs mocht komen?
Jij klinkt me iets te blij met deze regeling... sorry, maar ik vind jouw houding en gedrag echt verachterlijk.

Oja, nieuwsflits: als hij zijn vrouw verlaat voor jou, dan zal hij jou even goed weer kunnen verlaten als je minder leuk opdroogt over een paar jaar. Garantie tot de deur. Wel een gezin kapot gemaakt. Uit liefde ofzo.
Mensen, hij ruïneert zijn eigen huwelijk hoor. Die verantwoordelijkheid ligt bij hem. Met dat geklets over dat het niet lekker loopt enzo en dat hij vanwege de kinderen bij zijn vrouw is. Dat is natuurlijk een klassiek verhaal, maar dat stuk is niet TO's verantwoordelijkheid.
Vreemd verhaal. Jij flirt met hem en hij doet aardig tegen je en vervolgens ben jij al met hem samen in je hoofd, heeft hij zijn vrouw gedumpt en ben jij stiefmoeder voor zijn vier kinderen waar je ook al een inschatting van hebt gedaan, dat die leuk zijn.

Maar in werkelijkheid weet je niet eens of hij je serieus ziet zitten. Waarschijnlijk niet, want je kent hem al vier jaar en er is nooit iets gebeurd.

Kom van die wolk af en keer terug in de realiteit. Hij heeft niet voor niets vier kinderen met haar gekregen. Dat ze af en toe stress hebben is niet zo vreemd met een eigen bedrijf en vier kinderen.

Je komt heel jong en naïef over. Zoek een leuke vrijgezelle man van je eigen leeftijd. Een man met vier kinderen en een eigen bedrijf moet je sowieso al niet willen en al helemaal niet als hij getrouwd is.
Als zijn vrouw echt zo afhankelijk is gaat dat een enorme rol spelen in jullie relatie, als die er ooit komt. En kun je er gif op innemen dat de kinderen daarin betrokken worden en jij met een drama relatie opgescheept zit. En na 4x oordelen dat ie leuke kinderen heeft is flauwekul. En ze worden ook puber, dan houdt echt alleen de eigen ouder nog van ze, en zelfs die moet af en toe even extra zijn best doen.

Natuurlijk is echte liefde dat allemaal waard, (ja, dat is sarcastisch) maar het is wel jammer want er zijn zat kerels zonder vrouw en kinderen met wie je gezellig samen je eigen gezin/leven kunt gaan beginnen.
En jij bent straks veertig en wil graag nog even genieten van het feit dat je nog een beetje lekker bent, en dan is hij opeens gewoon oud. Dat zie ik namelijk nogal veel, dat die jonge vrouw van de tweede leg nog niet klaar is voor dat pre-pensioen van haar kerel.
Tenzij hij rijk is en jij heel materialistisch, wordt dit gewoon geen droomverbintenis... Hoe sneller je wakker wordt en voor jezelf kiest, hoe beter voor alle partijen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Arrow- schreef:
20-12-2017 11:55
Daar ben ik weer. Ik zie dat mensen om een onthulling hebben gevraagd.. Tja.. Die is niet heel interessant of verrassend.

Sommigen hebben het goed geraden, ik ben namelijk het meisje met de grote ogen. Toen een vriendin me een keer ging ophalen van het werk (we hadden afgesproken) zei ze dat ik de man met wie ik stond te praten sowieso interessant vond omdat ik grote poppenogen opzette..
Ik ben eigenlijk gewoon gek op die man, we kunnen het zo goed vinden... Maar ik heb soms wel twijfels of ik zo met hem om moet blijven gaan. Vooral omdat hij kindjes heeft.

En als het niet opvalt, dan kan ik sowieso nog stoppen zonder dat iemand er iets van gemerkt heeft.
Als het wel opvalt dan is dat aan hem misschien ook te zien en dan hebben we nog kans van slagen,
maar ik kan het zelf bijna niet geloven eigenlijk dat dat echt zo gebeuren.
De signalen lijken wel steeds toe te nemen.
.
Je zit dus gewoon niet onschuldig te flirten met een getrouwde man met gezin en wil dit doorzetten als je denkt dat dit 'kans van slagen heeft'. Dus als je denkt dat je erin slaagt zijn gezin te vernietigen ga je dit doorzetten en als je denkt dat dat niet lukt, laat je het erbij? Het is alleen belangrijk als iemand anders er iets van gemerkt heeft?
.
Arrow- schreef:
20-12-2017 12:28
turquasi:
Er is nog helemaal niks gebeurd tussen ons die 4 jaar en ik wil z'n vrouw echt niet kwetsen dus ik zou niet weten waarom ik per se een trut zou zijn. Sommigen zien dit als flirten, anderen als flirten op een zeer milde manier... Als hij veel voor mij zou voelen omdat we die enorme klik hebben dan kan ik daar opzich ook weinig aan doen. Die klik is er al, grote ogen of niet.
.
Nee hoor, je kan er echt helemaaaaal niks aan doen als jullie een klik hebben en als jullie dan de grenzen op gaan zoeken en een vrouw en een gezin belazerd wordt. O jee, het overkomt je toch gewoon! Maar goed, dat gebroken gezin en die belazerde vrouw geeft toch niet, want als het slaagt zijn jullie meant to be!
.
Arrow- schreef:
20-12-2017 13:00
Liz: Dank je wel voor je reactie, ik waardeer het echt en het bevestigt wel wat van mijn twijfels... Ik geloofde ook nooit in meant to be en door hem wel, maar misschien moet ik dat maar van me afzetten.

[...]
Verder ken ik zijn kinderen al een beetje, ik zie ze zo'n 4x per jaar. Soms komen ze mee naar het werk en ik heb ook wel eens met ze geluncht samen met hun moeder. Dat zijn vier super leuke kinderen (leeftijden 3.5 - 6 jaar). Tussen mij en hen klikt het wel maar zijn vrouw gaat sowieso wel moeilijk doen natuurlijk en ik weet niet hoe die kinderen zich tegen mij gaan gedragen als ze ouder worden en van hun moeder te horen krijgen dat ik de reden ben van de scheiding. Aan de andere kant gaat het verder ook vaak niet zo goed in hun huwelijk dus ik zou niet de enige reden zijn.. Ze hebben al relatietherapie gehad omdat zij erg afhankelijk van hem is en soms ook stalkgedrag vertoont. Ik ken haar dus en het is in principe een aardige vrouw maar ze functioneert zo slecht onder stress, dan wordt ze onredelijk en wil ze dat hij vanalles voor haar opknapt... Ze kan opeens doordraaien op een slecht moment en dan komt alles op hem neer. Hij heeft wel eens gezegd dat ze waarschijnlijk geen langetermijnrelatie gehad zouden hebben als zij niet per ongeluk zwanger geworden was toen ze net samen waren.
.
Ongelooflijk de manier waarop je hierover denkt. Hoe oud ben je? En hij? Ik kan wel doorgaan met posts quoten, maar dat lijkt me niet erg zinvol. Ik vind het echt bizar dat je dit allemaal aan het overdenken bent en een soort van 'berekenen' of je hiermee door moet gaan of niet. En dan ook nog de foto's van die vrouw liken op FB, met haar koffiedrinken, vriendelijk doen, ohja, tot je er vandoor gaat met haar man :pukey:

Smoezenlijst al gehad?
Die vrouw voelde prima aan wat jij nu ook schrijft in dit topic, en vervolgens schuif je haar stalkgedrag in de schoenen? De hypocrisie, ongelooflijk!
Arrow- schreef:
20-12-2017 13:00

Verder ken ik zijn kinderen al een beetje, ik zie ze zo'n 4x per jaar. Soms komen ze mee naar het werk en ik heb ook wel eens met ze geluncht samen met hun moeder. Dat zijn vier super leuke kinderen (leeftijden 3.5 - 6 jaar). Tussen mij en hen klikt het wel maar zijn vrouw gaat sowieso wel moeilijk doen natuurlijk en ik weet niet hoe die kinderen zich tegen mij gaan gedragen als ze ouder worden en van hun moeder te horen krijgen dat ik de reden ben van de scheiding.
Sjesis wat loop jij hard van stapel! Je bent serieus al bezig met hoe zijn kinderen er mee zouden omgaan dat jij de reden bent van de scheiding en hoe ze zich dan tegenover jou gaan gedragen?

Het ENIGE dat er tot nu toe is gebeurd is dat jij met zaadvragende grote ogen naar hem hebt gekeken! Verder weet je nog niets, niet eens wat hij van jou vindt!
Ik denk zomaar ineens dat dit bedrijf wel eens in Noorwegen kan staan :popcorn:
Labalade schreef:
20-12-2017 18:52
Ik denk zomaar ineens dat dit bedrijf wel eens in Noorwegen kan staan :popcorn:
Dat kan maar zo, inderdaad. :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven