Zou je hier iets van denken?
vrijdag 15 december 2017 om 18:25
EDIT: ik schrijf telkens updates in dit topic en ik ben dus de vrouw met de lichaamstaal
Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:
Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.
Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:
Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.
Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
anoniem_360698 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 01:13
3.86% gewijzigd

vrijdag 15 december 2017 om 20:35
Ze vinden elkaar aardig en hebben dezelfde interesses. Ik zou er verder niks van denken als buitenstaander.
Met de een kun je het beter vinden dan met de ander, ook op de werkvloer en ook met iemand die hoger of lager staat in de hiërarchie. Soms gebeurt het dat je tegen iemand opkijkt, of iemand professioneel bewondert en dan wil je graag een goede indruk maken en een fijne band met diegene hebben en laten zien dat jij ook wel wat in je mars hebt.
Zoiets vermoed ik dat hier speelt.
Met de een kun je het beter vinden dan met de ander, ook op de werkvloer en ook met iemand die hoger of lager staat in de hiërarchie. Soms gebeurt het dat je tegen iemand opkijkt, of iemand professioneel bewondert en dan wil je graag een goede indruk maken en een fijne band met diegene hebben en laten zien dat jij ook wel wat in je mars hebt.
Zoiets vermoed ik dat hier speelt.
vrijdag 15 december 2017 om 20:58
Nou hè! Raar geheimzinnig gedoe allemaalSweetFirefly schreef: ↑15-12-2017 20:36Wat een hoop van die hypothetische topics de laatste tijd.
Stel je voor dat......bla, bla, bla.
Heeft de "Mijn geheim" (als die nog bestaat) te weinig artikelen voor hun uitgave of zo?

There is always something happening, and it's usually right now

vrijdag 15 december 2017 om 22:31
Heb het wel gedacht tijdens het lezen van de OP maar dat zou betekenen dat je over jezelf zegt dat je je weg cijfert voor anderen maar voor haar een stapje harder loopt

zaterdag 16 december 2017 om 00:56
zaterdag 16 december 2017 om 02:03
Ik zou denken dat het eigenlijk zijn dochter is, die hij heeft verwekt bij zijn minnares. Die moest hij een goede baan aanbieden, anders zou haar moeder alles vertellen tegen zijn vrouw. Hij wilde haar niet en heeft het grootste gedeelde van haar leven gemist, maar nu hij haar zo vaak ziet krijgt hij een bijzondere band met haar en zij met hem. Ze ging koffie drinken bij zijn vrouw, omdat ze op slinkse wijze probeerde te achterhalen of ze het misschien toch niet gewoon weet. Want als dat zo is kunnen ze eindelijk openheid geven en een vader en dochter band opbouwen. Soms zijn ze er bang voor dat iemand erachter zal komen. Toen kwam zijn dochter met een goed plan: als ik nou vaak grote ogen opzet en het doe lijken alsof ik mezelf aantrekkelijker wil maken. Dan denken ze misschien dat we een affaire hebben en zou niemand de waarheid vermoeden. Haar vader wil haar hetzelfde behandelen als alle andere collega's, maar dat kan niet want dochter is zo onbekwaam met het werk dat hij om elk wissewasje te hulp moet schieten, anders vern..kt ze alles.
Maarja, dat is wat ik zou denken...
Maarja, dat is wat ik zou denken...

zaterdag 16 december 2017 om 06:41
En als je de aantrekkelijke vrouw bent in het verhaal zet dan niet steeds grote ogen op, dat lijkt alleen maar onnozel. Verder wie je ook bent, affaires starten met kinderen int spel is altijd een no go. Je maakt hun de dupe ervan. Verdrietig.

zaterdag 16 december 2017 om 07:32
Ik ben die vrouw! Nou ja, niet precies de vrouw uit de OP, maar ik ben zo'n vrouw geweest, jaren geleden.
Ik kon het heel goed vinden met mijn mannelijke collega (getrouwd, net als ikzelf). We trokken steeds meer met elkaar op, ook buiten werktijd.
Echt, als ik het zelf niet was, zou ik er ook iets van hebben gedacht. Er werd dan ook best over ons geroddeld. Wat wij ook wel een beetje gevoed hebben, omdat het kon.
Er is in die tijd tussen ons een hechte vriendschap ontstaan, die inmiddels al zo'n tien jaar duurt, en die mij heel dierbaar is. En dus niets wat het daglicht niet kan verdragen.
Ik zou over anderen dus ook niet zo gauw een oordeel hebben.
Ik kon het heel goed vinden met mijn mannelijke collega (getrouwd, net als ikzelf). We trokken steeds meer met elkaar op, ook buiten werktijd.
Echt, als ik het zelf niet was, zou ik er ook iets van hebben gedacht. Er werd dan ook best over ons geroddeld. Wat wij ook wel een beetje gevoed hebben, omdat het kon.

Er is in die tijd tussen ons een hechte vriendschap ontstaan, die inmiddels al zo'n tien jaar duurt, en die mij heel dierbaar is. En dus niets wat het daglicht niet kan verdragen.
Ik zou over anderen dus ook niet zo gauw een oordeel hebben.
Ik moet helemaal niks!

zaterdag 16 december 2017 om 07:40
If so... bahJunijuliaugustus schreef: ↑16-12-2017 07:27Jij bent die vrouw zelf die je omschrijft en bent aan het polsen wat mensen daarvan vinden.

zaterdag 16 december 2017 om 09:32
Als jij de man bent, zou ik me maar schrap zetten.
Die vrouwelijke collega probeert je te versieren. En binnenkort heeft ze beet en zijn jullie op het kopieerapparaat dingen aan het doen, waarvoor dat ding niet bedoeld is.
En dan worden jullie betrapt, je wordt ontslagen en je vrouw gaat bij je weg.
Dus ik zou gewoon met mijn hoofd blijven nadenken. Het gras is niet altijd groener aan de overkant
Die vrouwelijke collega probeert je te versieren. En binnenkort heeft ze beet en zijn jullie op het kopieerapparaat dingen aan het doen, waarvoor dat ding niet bedoeld is.
Dus ik zou gewoon met mijn hoofd blijven nadenken. Het gras is niet altijd groener aan de overkant
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

zaterdag 16 december 2017 om 11:38
En de kinderen mogen dealen met de gevolgen...Hightower schreef: ↑16-12-2017 09:32Als jij de man bent, zou ik me maar schrap zetten.
zondag 17 december 2017 om 01:26
Nee, hij is de leidinggevende uiteraard. Anders zou hij dit topic schrijven als 'ik zie twee collega's opvallend met elkaar omgaan' en niet zo vaag doen.
Hij heeft interesse in zijn jongere collega, maar als hij dat zegt krijgt hij het halve forum over zich heen. Daarom brouwt hij er een vaag verhaaltje van omdat hij toch even bij andere vrouwen wil checken of die ook denken dat de interesse wederzijds is...
Hij heeft interesse in zijn jongere collega, maar als hij dat zegt krijgt hij het halve forum over zich heen. Daarom brouwt hij er een vaag verhaaltje van omdat hij toch even bij andere vrouwen wil checken of die ook denken dat de interesse wederzijds is...