Boodschappen laten bezorgen?

20-12-2017 18:49 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk soms dat ik een beetje in het stenen tijdperk leef :proud: zo weet ik ook pas sinds kort dat je je boodschappen kunt laten bezorgen! Omdat ik alleen woon (en ik niet elke dag boodschappen doe) en het gewoonweg vaak niet te tillen is voor me, wil ik ook eens mijn boodschappen gaan bestellen en laten bezorgen. Ook met die kerstdagen die eraan komen. Heb hier geen ander topic over gevonden dus vandaar dat ik hem er maar eens ingooi: wie bestelt er haar boodschappen? Blij mee of noodzakelijk kwaad?
Blij mee. Ah zit voor de kerstdagen al vol...
Ja wij laten regelmatig bezorgen door AH.
Vooral met verjaardagen , kerst etc ( met kerst moet je echt twee weken van te voren al inplannen )
Wij vinden het ideaal wordt tot in de keuken bezorgd .
We overwegen zelfs een bezorgabbonement bij AH.
Omdat als we los boodschappen doen er nogal eens wat ongepland de kar in verdwijnt en we bewuster boodschappen willen gaan doen.
Ik! 1x in de 2 maanden ongeveer, heb geen auto dus dan bestel ik vooral veel voorraad (kattengrit, drinken, wc papier etc). Vind het ideaal. Ik betaal wel bezorgkosten maar als ik in de supermarkt loop neem ik vaak ook wel iets extra’s mee dus dat verschil merk ik niet zo.

Overigens als ik iets vers bestel is het vaak lang houdbaar (denk aan vlees 5 dagen oid), dus laat dat je niet tegen houden.
Ik bestel alleen niet elke week omdat ik het bij versproducten ook wel fijn vind om zelf te kunnen kiezen welke bananen ik neem enzo.
Ik doe het niet. Vind het minimum bestelbedrag van €75 bij Ah best hoog.
Daar kom ik niet aan.

En dan betaal je daarnaast behoorlijk statiegeld voor de kratten waar het in geleverd wordt én ik zoek zelf graag mijn groente en fruit uit.
Ik doe het ook graag zo eens in de zes weken voor alle zwaardere producten en voorraad. Maar bezorgen voor kerst had je een maandje eerder moeten bedenken...
Tjezus, wat vals
Voor de kerstdagen ben je te laat lijkt me o_o

Heel blij mee, ook alleen. Ik bestel 1x in de 2 weken ongeveer.

Tip, zet dure dingen zoals kratjes bier of wasmiddel in je mandje. Dan kun je van tevoren alvast een datum in boeken later kun je de boodschappen dan gewoon aanpassen voor na wat je nodig hebt.
Ik doe dit sinds een paar weken. Ik ben nu 37 weken zwanger en geen puf meer om de boodschappen te doen. Overigens haal ik ze wel op bij het Jumbo pick-up point. Dat kost hier op dinsdag maar € 1, bezorgen is € 6,95 uit mijn hoofd, dat vind ik zonde van het geld. Bij het pick-up point zetten ze de boodschappen voor je in de auto, dus moet het enkel vanuit de auto nog in huis krijgen. Dat doet man of ik met niet teveel boodschappen te gelijk.
Wel 1x laten bezorgen toen ik iets nodig had waarbij er die week een actie was op de bezorgkosten, dan brengen ze het voor je in de keuken.
Ik denk dat je voor de komende kerstdagen pech hebt. Denk dat de bezorgmomenten vol zijn.

Ik heb het wel eens gedaan voor een feestje.
Kerst via AH bezorgen heb je weinig kans. Jumbo proberen?
Bezorgen is hier (grote Jumbo) tot en met kerst ook al vol inderdaad. Ophalen is alleen nog plek as vrijdag, dus ik denk inderdaad ook dat je voor kerst toch zelf de winkel in zal moeten.
mayolijn28 wijzigde dit bericht op 20-12-2017 18:59
3.89% gewijzigd
MevrouwJack schreef:
20-12-2017 18:55
Ik doe het ook graag zo eens in de zes weken voor alle zwaardere producten en voorraad. Maar bezorgen voor kerst had je een maandje eerder moeten bedenken...
Van de week kon ik zaterdag en zondag nog aanklikken. Wel voor 8,95.
Pick up point ook nog te selecteren.

Maar nu niet meer.
Ik bestel nu ongeveer 3 maanden online bij AH, nadat ik er zeker een jaar (als niet langer :O ) erover heb getwijfeld. Nadat ik uiteindelijk eind september de knoop had doorgehakt en ik een gratis bezorging kreeg bij de eerste bestelling, heb ik me afgevraagd waarom ik dat niet eerder heb gedaan. Alles mooi apart verpakt, koelkastspullen bij elkaar, diepvriesspullen, etc.. statiegeldflessen nemen ze mee terug. Dus binnen een kwartier is alles betaald en ingeruimd in de kast.

Ter info: 4 kinderen, thuis eigen bedrijf (man) en zelf nog 28 u/w werken. Zaterdagen in teken van voetbalwedstrijden, etc. Dus elke keer weer aan het balen dat ik nog boodschappen moest doen. Was ook iedere keer met ernaartoe rijden 1,5-2 uur kwijt.

Nuheb ik een abo afgesloten met gratis bezorging voor een jaar....
Bezorgen vind ik weer net te duur en het minimaal bestelbedrag is best hoog. Maar ik gebruik de pick up point van de jumbo. Net zo makkelijk en meestal ben ik toch nog iets vergeten wat ik dan nog ff snel kan langshalen en de andere dingen staan dan al klaar. Scheelt voor mij echt heel veel tijd.
ruma1999 schreef:
20-12-2017 18:59
Ik bestel nu ongeveer 3 maanden online bij AH, nadat ik er zeker een jaar (als niet langer :O ) erover heb getwijfeld. Nadat ik uiteindelijk eind september de knoop had doorgehakt en ik een gratis bezorging kreeg bij de eerste bestelling, heb ik me afgevraagd waarom ik dat niet eerder heb gedaan. Alles mooi apart verpakt, koelkastspullen bij elkaar, diepvriesspullen, etc.. statiegeldflessen nemen ze mee terug. Dus binnen een kwartier is alles betaald en ingeruimd in de kast.

Ter info: 4 kinderen, thuis eigen bedrijf (man) en zelf nog 28 u/w werken. Zaterdagen in teken van voetbalwedstrijden, etc. Dus elke keer weer aan het balen dat ik nog boodschappen moest doen. Was ook iedere keer met ernaartoe rijden 1,5-2 uur kwijt.

Nuheb ik een abo afgesloten met gratis bezorging voor een jaar....
Huh hoe dan ? Wij kregen wel aanbiedingen maar gratis ?
Ik vind de minimum bestelgrens van 75 euro ook (te) hoog, ik denk dat je daar in je eentje ook niet aan komt.

Dat van het pick up punt begrijp ik dan weer niet.
Als ik dan toch in de auto naar de winkel moet, wil ik ook wel graag zelf groent/fruit uitzoeken.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
[quote=Scratte post_id=27922099 time=1513792499 user_id=94360

En dan betaal je daarnaast behoorlijk statiegeld voor de kratten waar het in geleverd wordt én ik zoek zelf graag mijn groente en fruit uit.
[/quote]

Ik geef de kratten meteen mee terug, ik haal zoveel mogelijk eruit en leg het op tafel, net zo handig aangezien de bezorger de kratten tot in de keuken op tafel bezorgt. En qua groente en fruit: wat ik nu krijg bezorgd, zie ik niet in de winkel terug, zo gaaf en mooi. Geen -weet ik hoeveel- vreemde handen die al aan de appels, bananen, broccoli hebben “gevoeld”. Minimumbedrag is overigens € 70,-. Als je alleen bent dan is dat ook hoog, maar wij zijn met een groot gezin (6 personen). Ik zit gemiddeld aan €150 per week....
Simitçi schreef:
20-12-2017 19:03
Huh hoe dan ? Wij kregen wel aanbiedingen maar gratis ?
Ik had me al een jaar van te voren ingeschreven en omdat ik in die periode jarig was, kreeg ik een aanbod om via ah.nl te bestellen met mijn verjaardagscode voor een éénmalige gratis bezorging.
1x is wel genoeg...
ruma1999 wijzigde dit bericht op 20-12-2017 19:08
91.30% gewijzigd
Ik vind de minimum kosten bij AH te hoog, maar heb Picnic ontdekt. Minimum is 25 euro en er zijn geen bezorgkosten. En zelfs deze week kan je nog een dag van te voren bestellen, echt ideaal.
Ach ja, dan ga ik voor kerst zelf even naar de winkel. Maar ik lees hierr goede verhalen dus ik ga 't gewoon eens proberen :lol:
ruma1999 schreef:
20-12-2017 19:07
Ik had me al een jaar van te voren ingeschreven en omdat ik in die periode jarig was, kreeg ik een aanbod om via ah.nl te bestellen met mijn verjaardagscode voor een éénmalige gratis bezorging.
Eenmalig die kreeg ik ook maar jij schrijft gratis bezorging voor een jaar .
Bij jumbo heb je altijd aanbiedingen voor gratis bezorging, minimum bedrag is €50. Aanbiedingen zit meestal wel iets tussen wat we kunnen gebruiken. Helaas waren we afgelopen maandag al te laat om een bestelling voor deze week te plaatsen.
Picnic bezorgt hier helaas niet, zou ik graag uitproberen want altijd gratis bezorgd en je hoeft maar voor €25 te bestellen.
Simitçi schreef:
20-12-2017 19:10
Eenmalig die kreeg ik ook maar jij schrijft gratis bezorging voor een jaar .
Kost geloof ik 8 euro per maand, dus niet bepaald gratis.
Tjezus, wat vals
ruma1999 schreef:
20-12-2017 19:05
[quote=Scratte post_id=27922099 time=1513792499 user_id=94360

Ik geef de kratten meteen mee terug, ik haal zoveel mogelijk eruit en leg het op tafel, net zo handig aangezien de bezorger de kratten tot in de keuken op tafel bezorgt. En qua groente en fruit: wat ik nu krijg bezorgd, zie ik niet in de winkel terug, zo gaaf en mooi. Geen -weet ik hoeveel- vreemde handen die al aan de appels, bananen, broccoli hebben “gevoeld”. Minimumbedrag is overigens € 70,-. Als je alleen bent dan is dat ook hoog, maar wij zijn met een groot gezin (6 personen). Ik zit gemiddeld aan €150 per week....
[/quote]

Officieel mag dat niet, de kratten meteen leeg halen. Dat zou de bezorger teveel tijd kosten met wachten. In de praktijk ben je dus afhankelijk van je bezorger, sommigen vinden het geen probleem.....maar ik heb ook wel eens iemand gehad die enorme haast had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven