Afscheidscadeau stage?
woensdag 20 december 2017 om 23:24
Hoi!
Momenteel loop ik stage bij een multimediabedrijf waar ik het totaal niet naar mijn zin heb. De mede stagiaires - schrik niet, 20 in totaal - zijn behoorlijk kinderachtig en lullen achter ieders rug om. Zo dus ook over mij. Nou heb ik ook niet echt veel gedaan tijdens stage wegens weinig werk.. Heb dus vooral mezelf bezig gehouden. Echter is het natuurlijk gebruikelijk om een afscheidscadeau te geven, iets van een koekje of gebakken brownie of zo.. Maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om ook maar 1 cent of minuut te besteden aan die andere mensen.. Is het vreemd om geen afscheidscadeautje te geven? Voor de 4 begeleiders heb ik een kaartje met een gelukskoekje er aan..
Momenteel loop ik stage bij een multimediabedrijf waar ik het totaal niet naar mijn zin heb. De mede stagiaires - schrik niet, 20 in totaal - zijn behoorlijk kinderachtig en lullen achter ieders rug om. Zo dus ook over mij. Nou heb ik ook niet echt veel gedaan tijdens stage wegens weinig werk.. Heb dus vooral mezelf bezig gehouden. Echter is het natuurlijk gebruikelijk om een afscheidscadeau te geven, iets van een koekje of gebakken brownie of zo.. Maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om ook maar 1 cent of minuut te besteden aan die andere mensen.. Is het vreemd om geen afscheidscadeautje te geven? Voor de 4 begeleiders heb ik een kaartje met een gelukskoekje er aan..
Every step forward begins with the decision to not stand still
woensdag 20 december 2017 om 23:34
woensdag 20 december 2017 om 23:34
Een kaart met een gelukskoekje voor de begeleiders is een leuk idee en gewoon attent. Voor de rest: laat je niet kennen en koop een grote bak spekjes ofzo en zet die op de vergadertafel. En goed van je dat je je tijd hebt uitgezeten! Heb je wel een voldoende beoordeling gekregen ondanks dat je weinig te doen had?
Beter een half motto....
woensdag 20 december 2017 om 23:39
woensdag 20 december 2017 om 23:40
Dank voor de berichtjes! Dan maar doen.. Fijn om even van een ander te horen hoe hier mee om te gaan, zelf zag ik het niet echt zitten.
________
Iemand vroeg me ook: he ga jij nog iets voor afscheid maken? dus ik zei: weet ik nog niet. persoon: Ja collega 'A' doet wel wat. Dus ik zeg: ja I know.. En toen ineens ging iedereen ook op zo'n lullige manier lachen en smoezen onderling.. Dan denk ik.. rot op man :S Echt een beetje die sferen. Of toen ik gewoon wist dat ze over me zouden praten.. Heb toen met mijn telefoon opgenomen wat ze zouden zeggen toen ik naar de wc was, en heb het later teruggeluisterd.. call me crazy dat 'k dat opgenomen heb, maar echt belachelijk hoe ze over mij praten.. schrok er gewoon van. Gewoon zo niet professioneel..
ik koop wel gewoon een zak met spekkies of zo, hebben we dat ook weer gehad. 'tot nooit weerziens' enzo
________
Iemand vroeg me ook: he ga jij nog iets voor afscheid maken? dus ik zei: weet ik nog niet. persoon: Ja collega 'A' doet wel wat. Dus ik zeg: ja I know.. En toen ineens ging iedereen ook op zo'n lullige manier lachen en smoezen onderling.. Dan denk ik.. rot op man :S Echt een beetje die sferen. Of toen ik gewoon wist dat ze over me zouden praten.. Heb toen met mijn telefoon opgenomen wat ze zouden zeggen toen ik naar de wc was, en heb het later teruggeluisterd.. call me crazy dat 'k dat opgenomen heb, maar echt belachelijk hoe ze over mij praten.. schrok er gewoon van. Gewoon zo niet professioneel..
ik koop wel gewoon een zak met spekkies of zo, hebben we dat ook weer gehad. 'tot nooit weerziens' enzo
woensdag 20 december 2017 om 23:42
en dat ben ik ook met je eens hoor! Zo zie ik het ook absoluut. Ik weet in ieder geval ook in wat voor soort bedrijf ik later niet wil werkenpatchouli_ schreef: ↑20-12-2017 23:39Vergeet niet dat je ook leert van rottige ervaringen. Dat heb je dus binnen, want je kwam er op te leren.
Bak met chocola en spekjes op tafel, kaart erbij met “Bedankt, het was een leerzame tijd”, daar zelf even om gniffelen en klaar ben je.
donderdag 21 december 2017 om 00:00
Geen vragen stellen waar je het antwoord niet op wilt weten. Hetzelfde geldt natuurlijk voor opnames maken. Waarom doe je zoiets? Vind je het leuk om jezelf te pijnigen ofzo?Roxxeanne schreef: ↑20-12-2017 23:40Dank voor de berichtjes! Dan maar doen.. Fijn om even van een ander te horen hoe hier mee om te gaan, zelf zag ik het niet echt zitten.
________
ik koop wel gewoon een zak met spekkies of zo, hebben we dat ook weer gehad. 'tot nooit weerziens' enzo![]()
Ze zullen over anderen ook zo spreken in jouw bijzijn dus je weet wat ze over jou zullen zeggen...
En eens met de rest, haal wat te snaaien en een kaartje. Klaar.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
donderdag 21 december 2017 om 00:04
donderdag 21 december 2017 om 00:17
donderdag 21 december 2017 om 06:40
patchouli_ schreef: ↑20-12-2017 23:39Vergeet niet dat je ook leert van rottige ervaringen. Dat heb je dus binnen, want je kwam er op te leren.
Bak met chocola en spekjes op tafel, kaart erbij met “Bedankt, het was een leerzame tijd”, daar zelf even om gniffelen en klaar ben je.
Dit dus! En geef bij de laatste keer weg gaan mensen een hand en bedank ze. Zwaai niet in het algemeen gedag. Houd het professioneel.
donderdag 21 december 2017 om 07:53
Ik vind jouw actie ook niet zo professioneel om eerlijk te zijn..Roxxeanne schreef: ↑20-12-2017 23:40Dank voor de berichtjes! Dan maar doen.. Fijn om even van een ander te horen hoe hier mee om te gaan, zelf zag ik het niet echt zitten.
________
Verder eens met de andere dames, gewoon iets neerzetten. Grote kans dat je je conculega-stagiaires nog eens ergens anders tegen komt, dan begin je niet meteen weer vervelend.
donderdag 21 december 2017 om 08:58
Dat zal best zo zijn. Maar ik val anderen niet lastig met wat ik doe, en het bewijst alleen maar hoe laag het niveau daar is..
Verder doe ik idd gewoon dropjes kopen of zo, dat vind ik voldoende. Bedankt voor alle reacties mensen.
donderdag 21 december 2017 om 09:20
Nou, stiekem mensen opnemen is minder erg dan roddelen? Ik vind het beiden nogal kinderachtig en achterbaks om eerlijk te zijn. Het ene rechtvaardigt niet het andere... je hebt in elk geval geleerd dat je er niet gelukkiger van wordt als je weet wat anderen achter je rug over je zeggen
Succes, en je volgende stage wordt vast een stuk leuker!