Tips voor galajurk
woensdag 20 december 2017 om 22:47
Dochter doet eindexamen en is op zoek naar een galajurk voor in mei. Budget 50-100 euro.
Al jurken gespot op ASOS.com maar het liefste passen we in de winkel. Geen echte galajurken winkel, dat vind ik veel te duur. Iemand tips waar je in Nederland (Randstad) kan slagen met dit budget en haar smaak (felle kleur, geen glitter, kort model, blote rug)
Al jurken gespot op ASOS.com maar het liefste passen we in de winkel. Geen echte galajurken winkel, dat vind ik veel te duur. Iemand tips waar je in Nederland (Randstad) kan slagen met dit budget en haar smaak (felle kleur, geen glitter, kort model, blote rug)
woensdag 20 december 2017 om 23:06
Heb je een voorbeeld plaatje (in dat geval mischien wel van eenwebshop) zodat we een idee hebben van het typr jurk waar zij naar op zoek is?
In eerste instantie dacht ik bijvoorbeeld aan winkels waar ze (wat ik noem) Indiase jurken verkopen. Die zijn vaak met randjes, roesjes en borduursels, maar soms ook gewoon effen. En lang. Maar bijvoorbeeld meestal niet met open rug.
Daarna las ik de OP nog een keer en daar staat o.a. kort.
Dus ik heb er eigenlijk geen beeld van; heb je een voorbeeldje beschikbaar?
In eerste instantie dacht ik bijvoorbeeld aan winkels waar ze (wat ik noem) Indiase jurken verkopen. Die zijn vaak met randjes, roesjes en borduursels, maar soms ook gewoon effen. En lang. Maar bijvoorbeeld meestal niet met open rug.
Daarna las ik de OP nog een keer en daar staat o.a. kort.
Dus ik heb er eigenlijk geen beeld van; heb je een voorbeeldje beschikbaar?
woensdag 20 december 2017 om 23:37
Dat er op scholen wordt gepraat over cocktailjurken alsof het galajurken zijn wil niet zeggen dat je het in je zoektocht dan ook zo moet noemen....
Verder is misschien bonprix nog een tip?
ik zou sowieso na kerst m’n slag slaan in de sale als ik jullie was.
woensdag 20 december 2017 om 23:46
Als je trouwens toch uiteindelijk geen winkel vindt en dus moet gaan bestellen, zorg dan dat je zo’n 5 a 6 jurken met heel verschillende kenmerken bestelt om een goed beeld te krijgen van wat haar wel/ niet staat en dan kun je als er niks bij zit na retourneren gerichter opnieuw zoeken en bestellen.
Bijv; diversiteit in:
-materiaalsoort
-mouwlengte
-soort halslijn
-rok koker of juist klokkend
-roklengte
-kleur (hard / verzadigd of juist zachter?)
-effen of stof met een werkje erin (kan ook in zelfde kleur, denk kant / jacquard)
-stretch in stof of juist niet?
-de perfecte jurk die te lang is kan korter gemaakt worden!
Bijv; diversiteit in:
-materiaalsoort
-mouwlengte
-soort halslijn
-rok koker of juist klokkend
-roklengte
-kleur (hard / verzadigd of juist zachter?)
-effen of stof met een werkje erin (kan ook in zelfde kleur, denk kant / jacquard)
-stretch in stof of juist niet?
-de perfecte jurk die te lang is kan korter gemaakt worden!
woensdag 20 december 2017 om 23:47
Niet helemaal want afhankelijk van dress code black tie of white tie. Bij black tie mag de dame zowel in het lang als in cocktail jurk, bij white tie is de dame in het lang.
@ TO: dus het feest mag wel gala genoemd worden, maar is eerder een black tie aangelegenheid en geen white tie. M.a.w. keus genoeg in jurken. Huren kan ook. Ga eens kijken bij winkels die o.a. bruidsmode hebben, die hebben vaak ook een keur aan andere gelegenheidskleding.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 20-12-2017 23:56
34.76% gewijzigd
wij slapen nooit.
woensdag 20 december 2017 om 23:49
Vlak na de feestdagen gaat alle feestkleding in de uitverkoop. Dus ik zou daarna de stad in gaan. En dan kun je ook passen. Probeer Mango of Forever 21, River Island, Topshop. Of in de sale ook bij Ted Baker, French Connection, Karen Millen. Alles wat Engels is, die zijn meer into feestkleding.
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 00:06
25.53% gewijzigd
donderdag 21 december 2017 om 00:09
Geen idee of het wat voor je is maar ik heb voor een dametje van 16 een feestjurk als kerstkado gegeven ze heeft een geweldig sjiek feest met oud en nieuw. Was wel iets meer dan 100 euro kwijt maar ze is er zo blij mee, de jurk is er al, er was echt veel keuze daarom van iemand die niks van jurken weet toch een linkje:
http://www.fairyin.nl/
Je kan een prijsklasse of max. bedrag invoeren dat had ik net te laat door dan heb je ook geen teleurstelling tijdens het zoeken omdat de jurk waar het oog op valt 350 euro is. Galajurken had je in lang en kort haha have fun!
http://www.fairyin.nl/
Je kan een prijsklasse of max. bedrag invoeren dat had ik net te laat door dan heb je ook geen teleurstelling tijdens het zoeken omdat de jurk waar het oog op valt 350 euro is. Galajurken had je in lang en kort haha have fun!
donderdag 21 december 2017 om 00:28
Of je op een gala wel of geen cocktailjurk aan mag een lange jurk word toch echt een gala jurk genoemd en tot de knie een cocktailjurkiceteapeach schreef: ↑20-12-2017 23:47Niet helemaal want afhankelijk van dress code black tie of white tie. Bij black tie mag de dame zowel in het lang als in cocktail jurk, bij white tie is de dame in het lang.
@ TO: dus het feest mag wel gala genoemd worden, maar is eerder een black tie aangelegenheid en geen white tie. M.a.w. keus genoeg in jurken. Huren kan ook. Ga eens kijken bij winkels die o.a. bruidsmode hebben, die hebben vaak ook een keur aan andere gelegenheidskleding.
donderdag 21 december 2017 om 11:52
https://www.honneloeloe.nl/galajurken?c ... ct-catalog
Winkels in Leiden en Amsterdam

50-70 euro
Winkels in Leiden en Amsterdam

50-70 euro
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 21 december 2017 om 12:09
Je hebt in Amsterdam ook Robin (in de Amstelstraat). Wel een 'echte galajurkenwinkel', maar voor 100 euro kun je daar volgens mij wel slagen.
Website: http://www.galajurk.nl/
Website: http://www.galajurk.nl/
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af