Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.
zondag 22 februari 2009 om 15:09
Laura/Anne: de ene kat laat de andere nu wel eten als ie zelf eet. Af en toe is het een grauw, maar ik vind het al beter gaan. Gisternacht ging ik naar bed en dacht: nog even kijken waar de katten zijn, ik hoor niks. Deed ik het licht eerst aan op mijn slaapkamer: daar lagen ze alle twee op het voetenend van mijn bed haha! Niet eens zo ver van elkaar vandaan. Hebben ze niet de hele nacht volgehouden, ze kregen wel weer ruzie. De kleine grijze begint 's nachts om de zoveel tijd te miauwen, waardoor ik nu een onderbroken slaap heb. Wat er dan is, weet ik niet, eten en bak zijn immers wel te bereiken. Ik roep hem dan en aai hem dan en dan is het weer even rustig. Hoop wel dat dat minder wordt anders wordt mijn slaap wel minder goed. Nu kon ik nog steeds uitslapen.
Vind het erg leuk die nieuwe 2 katten, maar het confronteert me ook wel weer erg met Muis, in de dingen die zij ook zo doen en juist niet zo doen, dan zie ik hem weer heel erg voor me. Maar ik heb geen spijt van de nieuwkomers.
Ukkie: al veel overdacht, wat je gaat doen?
Mijn teamleider kwam vorige week met een concept teamplan en daarin stond dat ik de uren van dame x weer terugneem. Ik heb gereageerd dat ik daar nog over praten wil!
Ik ga straks opschrijven wat ik mijn teamleider ga zeggen waarom ik niet die uren terug wil van de vrouw die daar vorig jaar mooi het reisje van gehad heeft door toen te zeggen dat het "haar" project was... en nu dus het daar te druk voor heeft... ik besef dat deze reden misschien niet zo goed overkomt omdat ik het niet hard kan maken en het geen zakelijke redenen zijn. Dus probeer ik het wat rationeel te maken.
Anne: brief al weg? Spannend!
Vind het erg leuk die nieuwe 2 katten, maar het confronteert me ook wel weer erg met Muis, in de dingen die zij ook zo doen en juist niet zo doen, dan zie ik hem weer heel erg voor me. Maar ik heb geen spijt van de nieuwkomers.
Ukkie: al veel overdacht, wat je gaat doen?
Mijn teamleider kwam vorige week met een concept teamplan en daarin stond dat ik de uren van dame x weer terugneem. Ik heb gereageerd dat ik daar nog over praten wil!
Ik ga straks opschrijven wat ik mijn teamleider ga zeggen waarom ik niet die uren terug wil van de vrouw die daar vorig jaar mooi het reisje van gehad heeft door toen te zeggen dat het "haar" project was... en nu dus het daar te druk voor heeft... ik besef dat deze reden misschien niet zo goed overkomt omdat ik het niet hard kan maken en het geen zakelijke redenen zijn. Dus probeer ik het wat rationeel te maken.
Anne: brief al weg? Spannend!

zondag 22 februari 2009 om 22:53
B&S: ik zou gewoon de grammofoonplaat-techniek gebruiken. Nee, ik doe het niet, nee, ik doe het niet, nee, ik doe het niet en nogmaals: nee. Je kunt ook zeggen dat jij al genoeg in jouw takenpakket hebt. Denk aan "speel de bal en niet de man".
Pip, Hip kapsel? Euh... ik vind jouw kapsel supergaaf met al die krullen!!
Pip, Hip kapsel? Euh... ik vind jouw kapsel supergaaf met al die krullen!!

maandag 23 februari 2009 om 11:01
Hihi, Tink, thanks... maar ben juist die krullen een beetje zat. Kan zijn dat mijn haar gewoon nu wat te lang wordt hoor; dat ik er teveel werk aan heb. Heb het vaak in een staart nu, en als ik het zo nat draag dan droogt het behoorlijk steil op. Ik dacht aan een kapsel met gesneden laagjes (dan krult het iets moeilijker) wat ik eventueel ook mét krul kan dragen. Want krullen heb ik nu eenmaal.. tenzij ik elke dag mijn haar wil steilen... en dat wil ik niet. Overigens heb ik nu, doordat ik zo ben afgevallen (van 68 naar 63-64 kilo) een heel smal (en optisch lang) koppie gekregen als ik mijn haar uit mijn gezicht draag. ('t gewicht valt nog wel mee wat ik kwijt ben, maar het tekent gelijk in mijn gezicht)
Wat lijkt overigens steeds meer op jou! Prachtig om te zien, net zulke mooie ogen! En in gezichtsuitdrukkingen zie ik ook heel veel Tijn terug! Grappig zeg.. Blijf het altijd fascinerend vinden om te zien hoe een kindje zichzelf is maar toch altijd iets van beide ouders mee krijgt.
Ga straks de koelkast schoonmaken, (heb eea draadje beetje verbogen en nu maakt ie bijna geen herrie meer!!) en boodschappen doen. Wat een taak weer, zie er tegenop alsof ik een marathon moet hinkelen.
Benieuwd hoe Clogs het heeft (gehad) met Carnaval.. Als wat was je verkleed?
BaS: Eensch met Tink.. Kom voor jezelf op
Wat lijkt overigens steeds meer op jou! Prachtig om te zien, net zulke mooie ogen! En in gezichtsuitdrukkingen zie ik ook heel veel Tijn terug! Grappig zeg.. Blijf het altijd fascinerend vinden om te zien hoe een kindje zichzelf is maar toch altijd iets van beide ouders mee krijgt.
Ga straks de koelkast schoonmaken, (heb eea draadje beetje verbogen en nu maakt ie bijna geen herrie meer!!) en boodschappen doen. Wat een taak weer, zie er tegenop alsof ik een marathon moet hinkelen.
Benieuwd hoe Clogs het heeft (gehad) met Carnaval.. Als wat was je verkleed?

BaS: Eensch met Tink.. Kom voor jezelf op

dinsdag 24 februari 2009 om 11:44
Dank je Pip... het was gisteren inderdaad een hele gezellig dag . Grapje.
We hebben het zaterdag gevierd. Was gezellig. Mini was een echte jarige job. Alle cadeautjes die ze kreeg wilde ze op/om/aan of mee.
En zo is ze alweer 3. Ons kleine wijffie. Volgende maand is Madelief alweer 1.
Verder kan ik mijn draai niet zo vinden deze week. Ik heb een hele lijst met dingen die ik moet doen, maar het wil niet zo vlotten. Vanmiddag moet het wel, omdat ik de rest van de week werk en dan wel een opgeruimd huis wil....
Rustig hier.. Hoe is het met iedereen?
Anne, al iets over je sollicitatie gehoord?
Uk, al aan de betere hand? Hoe was je weekendje weg?
Clogs, uitgefeest? Ik kijk er naar uit je weer wat vaker te lezen. Hoe is het met jouw F'je?? Ook alweer bijna 3 jaar?
Gayl, hoe is het huisje van je oudste geworden?
Pip, nog contact gehad met mama van leen?
We hebben het zaterdag gevierd. Was gezellig. Mini was een echte jarige job. Alle cadeautjes die ze kreeg wilde ze op/om/aan of mee.
En zo is ze alweer 3. Ons kleine wijffie. Volgende maand is Madelief alweer 1.
Verder kan ik mijn draai niet zo vinden deze week. Ik heb een hele lijst met dingen die ik moet doen, maar het wil niet zo vlotten. Vanmiddag moet het wel, omdat ik de rest van de week werk en dan wel een opgeruimd huis wil....
Rustig hier.. Hoe is het met iedereen?
Anne, al iets over je sollicitatie gehoord?
Uk, al aan de betere hand? Hoe was je weekendje weg?
Clogs, uitgefeest? Ik kijk er naar uit je weer wat vaker te lezen. Hoe is het met jouw F'je?? Ook alweer bijna 3 jaar?
Gayl, hoe is het huisje van je oudste geworden?
Pip, nog contact gehad met mama van leen?

dinsdag 24 februari 2009 om 18:09
Heb een ongelukje met de fiets gehad Was gelukkig al onderweg naar huis, maar ik werd zomaar van mijn fietsje gereden door een man in een auto die niet goed uitkeek. Ik was (ben) heel duizelig en misselijk en de man zei dat hij me naar het ziekenhuis zou brengen. Aangezien ik zo ongeveer bij de huisarts op de stoep lag vond ik dat wat overdreven. Hij is met mij naar binnen gegaan en gewacht tot ik daar bekeken werd door de assistente en later de huisarts.
Schade; gebroken theepot (maar ruim genoeg geld gekregen voor een nieuwe) een zere enkel en (mogelijk) een lichte hersenschudding. Kortom.. rustig aan dus.
Heb ik weer
Schade; gebroken theepot (maar ruim genoeg geld gekregen voor een nieuwe) een zere enkel en (mogelijk) een lichte hersenschudding. Kortom.. rustig aan dus.
Heb ik weer

dinsdag 24 februari 2009 om 20:02
@Pip, dat is schrikken! Doe maar ff goed rustig aan, een hersenschudding kan behoorlijk tegenvallen als je te snel weer te veel wilt.. en jammer van de theepot natuurlijk ! Soms zit een ongeluk in een klein hoekje (maar het geluk in de rest zoals Gayl schreef )
@BaS, leuk de nieuwe katten, ze moeten vast nog even aan hun nieuwe casa en aan elkaar wennen..
@Druif, goh tijd gaat al weer snel met die meiden.. wel leuk hoor! Hoop dat je het 'moeten' van jezelf een beetje los kunt laten.. je doet al zoveel!
@Gayl, weer een beetje nieuwe energie opgedaan dit weekend?
@laura, hoe is het met jou?
@Clogs, benieuwd naar de carnavalsverhalen !
En hoe is het bij huize Tet&Kiss en bij Tink&tijn?
Bedankt voor jullie reacties op mijn werk/levensoverpeinzingen.. Ik heb er over nagedacht en besloten dat ik het maar gewoon ga proberen, niet de baan in NL, maar wel iets dergelijks in het buitenland. (daar waar ik al gewoond heb). Gewoon de boel eens uitzoeken, een inschrijfformulier invullen en kijken of ik daar een beurs kan krijgen voor het studeren. Zou wel gaaf zijn. Merk idd dat mijn hart een sprongetje maakt als ik hier aan denk, dus dat zal toch wel 'je gevoel volgen' zijn..
Heb dus volgende week voor het eerst een weekend weg met mezelf naar de stad waar ik heb gewoond. Best apart, nog nooit eerder zo gedaan maar heb er wel heel veel zin in. En na de verhalen van Anne over haar stedentripjes durf ik dat ook wel aan 3 dagen gewoon maar zien wat ik ga doen daar.., beetje rondwandelen, shoppen, musea bezoeken
Ben helaas nog steeds niet helemaal fit, nog benauwd en aan het hoesten. Wel heel fijn weekend weg geweest met een hoop leuke en aardige mensen. Ik was reisbegeleiding en het voelt dan altijd wel heel fijn dat je die mensen allemaal een leuk weekend hebt bezorgd. Verder veel goede gesprekken. Wat ik ook altijd wel prettig vind op zulke weekenden is dat je mensen tegenkomt die met dezelfde dingen "worstelen": op zoek zijn naar de baan en liefde die echt bij hun past enzo.. net als ik Voel ik me altijd wat minder raar
O, ja, als ik even wat minder post komt dat omdat mn laptop nu echt bijna dood is.. moet snel op zoek naar een nieuwe !
dinsdag 24 februari 2009 om 22:23
woensdag 25 februari 2009 om 00:02
@Pip: wat vervelend van die botsing en val! Gelukkig viel het mee met verwondingen, maar doe idd maar even rustig aan.
Vriend heeft een soort baan waar wel wat meer geld mee binnen zal komen. Het duurt nog een paar weken voordat het begint, ben benieuwd hoe het dan zal gaan.
@Uk: klinkt goed! Zowel je weekend als je besluit het te proberen daar in het buitenland!
@BaS: ja, hoe is het nu? Ik weet het even niet meer, had jij nou nog een kat in huis en nu dus drie in totaal? Ik ben vandaag ergens geweest en daar zaten drie hele lieverds bij elkaar. O jee o jee... Denk dat ik maar niet meer op te veel plekken moet kijken en een besluit moet gaan nemen over niet al te lange tijd. Er zitten overal wel lieve poesjes. O ja: van die drie zijn er twee jong (nog geen jaar, maar ook geen echte kittens meer) en een waarschijnlijk wat ouder (was aan de zwerf, dus da's onbekend).
Vriend heeft een soort baan waar wel wat meer geld mee binnen zal komen. Het duurt nog een paar weken voordat het begint, ben benieuwd hoe het dan zal gaan.
@Uk: klinkt goed! Zowel je weekend als je besluit het te proberen daar in het buitenland!
@BaS: ja, hoe is het nu? Ik weet het even niet meer, had jij nou nog een kat in huis en nu dus drie in totaal? Ik ben vandaag ergens geweest en daar zaten drie hele lieverds bij elkaar. O jee o jee... Denk dat ik maar niet meer op te veel plekken moet kijken en een besluit moet gaan nemen over niet al te lange tijd. Er zitten overal wel lieve poesjes. O ja: van die drie zijn er twee jong (nog geen jaar, maar ook geen echte kittens meer) en een waarschijnlijk wat ouder (was aan de zwerf, dus da's onbekend).
woensdag 25 februari 2009 om 21:43
Pip, hoest met je enkel en bol... hersens nog geschud of valt het mee? Wat een actie zeg... Wel netjes dat die meneer op je heeft gewacht enzo.
Druif, hoe zit jij ook alweer op maandagen?
Ja, die crash... er kwam een passagier aan het woord en ik vond het net of hij verslag deed van een voetbalwedstrijd, zijn ogen straalden bijna enthousiastme uit. Zal wel adrenaline zijn, denk ik. Heftig allemaal hoor... Ik ben wel benieuwd wat er nou als oorzaak uitkomt.
Vandaag weer voor het eerst gewerkt. Even wennen, maar een relaxed begin. Wel in totaal 3,5 uur gereisd vandaag. Qua reistijd is het VEEL, maar goed.
Druif, hoe zit jij ook alweer op maandagen?
Ja, die crash... er kwam een passagier aan het woord en ik vond het net of hij verslag deed van een voetbalwedstrijd, zijn ogen straalden bijna enthousiastme uit. Zal wel adrenaline zijn, denk ik. Heftig allemaal hoor... Ik ben wel benieuwd wat er nou als oorzaak uitkomt.
Vandaag weer voor het eerst gewerkt. Even wennen, maar een relaxed begin. Wel in totaal 3,5 uur gereisd vandaag. Qua reistijd is het VEEL, maar goed.
woensdag 25 februari 2009 om 22:10
Laura: nee, hoor, gewoon twee katten vind ik al meer dan genoeg Ze wennen al aardig, zijn erg lief, maar tja... nu niest die kleine erg veel. En kwijlt uit zijn mond. Toen ik de twee meenam zei het asiel dat juist de andere nieste en daarvoor een AB prik had gehad. Kennelijk heeft die de kleine aangestoken. Heb het asiel gemaild, zijn weinig open als ik juist vrij ben, dus bellen is lastig. Maar beide katten zijn ingeent dus zal wel meevallen, denk wel aan niesziekte.
Tink: spannend en vermoeiend zo'n eerste dag. En ja, ik vind dat ook nogal veel reistijd!
Pippin: al wat van de schrik bekomen? Hoe gaat het?
Zaterdag hopelijk date... leuke man! Hij belt me vrijdag of hij oppas geregeld heeft.
Druif: al beter in je vel, wat meer energie?
Tink: spannend en vermoeiend zo'n eerste dag. En ja, ik vind dat ook nogal veel reistijd!
Pippin: al wat van de schrik bekomen? Hoe gaat het?
Zaterdag hopelijk date... leuke man! Hij belt me vrijdag of hij oppas geregeld heeft.
Druif: al beter in je vel, wat meer energie?

woensdag 25 februari 2009 om 22:45
Jee Tink, dat is idd flink, die reistijd!
Het gaat hier wel weer wat beter. Enkel is nog wel pijnlijk maar vooral stijf op eea manier. Spierpijn hier en daar en nog wel een gevoelig hoofd. Veel gelegen vandaag, met af en toe de tv aan (met kleurenscherm dat ik wat minder scherp qua kleurinstelling heb gezet ) of de laptop, en met een boek op de bank. Ik heb gisteravond en vandaag Naproxen geslikt, denk dat ik het morgen zonder ga proberen.
Verder nog wel iets waar ik over aan het nadenken ben. Over 2 weken gaan we met school 5 dagen naar het buitenland. We slapen bij studenten in huis (kan een studentenhuis zijn, of een gastgezin). Nu kijk ik er erg tegenop.
Ik heb het rooster gezien, het zijn 4 dagen colleges van 9 tot 17, en dan 's avonds bij studenten in huis.
Het liefste... zou ik op mijn eigen kamer slapen. Zodat ik érgens gewoon alles kan verwerken. Ik heb dat erg nodig. Met 2 mensen op een studentenkamer (zoals ik me dat nu voorstel) word ik gek, dat heb ik een keer met een vriend gedaan (die tijdelijk op straat stond maar wel zicht op wat anders) en met mijn nicht, die kwam logeren.
Uiteraard neem ik boeken mee om te lezen, muziek om te luisteren, laptop.. en neem ik colleges zoveel mogelijk op. Maar wat verder... heeft iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen om het mezelf makkelijker te maken?
Overigens wordt er gediscussieerd of we niet toch nog zelf iets gaan regelen aan hostel, oid. Maar dat is niet rond, dus vooralsnog ga ik er niet vanuit dat dat het geval zal zijn.
Het gaat hier wel weer wat beter. Enkel is nog wel pijnlijk maar vooral stijf op eea manier. Spierpijn hier en daar en nog wel een gevoelig hoofd. Veel gelegen vandaag, met af en toe de tv aan (met kleurenscherm dat ik wat minder scherp qua kleurinstelling heb gezet ) of de laptop, en met een boek op de bank. Ik heb gisteravond en vandaag Naproxen geslikt, denk dat ik het morgen zonder ga proberen.
Verder nog wel iets waar ik over aan het nadenken ben. Over 2 weken gaan we met school 5 dagen naar het buitenland. We slapen bij studenten in huis (kan een studentenhuis zijn, of een gastgezin). Nu kijk ik er erg tegenop.
Ik heb het rooster gezien, het zijn 4 dagen colleges van 9 tot 17, en dan 's avonds bij studenten in huis.
Het liefste... zou ik op mijn eigen kamer slapen. Zodat ik érgens gewoon alles kan verwerken. Ik heb dat erg nodig. Met 2 mensen op een studentenkamer (zoals ik me dat nu voorstel) word ik gek, dat heb ik een keer met een vriend gedaan (die tijdelijk op straat stond maar wel zicht op wat anders) en met mijn nicht, die kwam logeren.
Uiteraard neem ik boeken mee om te lezen, muziek om te luisteren, laptop.. en neem ik colleges zoveel mogelijk op. Maar wat verder... heeft iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen om het mezelf makkelijker te maken?
Overigens wordt er gediscussieerd of we niet toch nog zelf iets gaan regelen aan hostel, oid. Maar dat is niet rond, dus vooralsnog ga ik er niet vanuit dat dat het geval zal zijn.

donderdag 26 februari 2009 om 19:59
Gefeliciteerd Kiss!
Pipke: beterschap, pas goed op jezelf!
Ik ben weer boven water, heb zelfs al weer 2 dagen gewerkt. Het was weer een dolle boel met vooral een heel gezellige zaterdagavond. Zondag en maandag waren ook leuk, maar toen was ik toch al heftig vermoeid. Vrienden van mij hebben nog een reis naar Wenen gewonnen in een loterij en dat leverde hilarische taferelen op Maandagavond was ik zo total loss dat ik om 9 uur 's avonds al in m'n pyamaatje op de bank lag, maar desondanks heb ik genoten en was het heerlijk om even nergens aan te hoeven denken. F-je heeft een paar daagjes bij een vriendin (met ook labradors) dus die heeft ook genoten (Druif, ze is inderdaad al weer bijna 3, kleine meisjes worden groot!). Speaking of........we gaan maar eens een rondje lopen!
Tot later!
Pipke: beterschap, pas goed op jezelf!
Ik ben weer boven water, heb zelfs al weer 2 dagen gewerkt. Het was weer een dolle boel met vooral een heel gezellige zaterdagavond. Zondag en maandag waren ook leuk, maar toen was ik toch al heftig vermoeid. Vrienden van mij hebben nog een reis naar Wenen gewonnen in een loterij en dat leverde hilarische taferelen op Maandagavond was ik zo total loss dat ik om 9 uur 's avonds al in m'n pyamaatje op de bank lag, maar desondanks heb ik genoten en was het heerlijk om even nergens aan te hoeven denken. F-je heeft een paar daagjes bij een vriendin (met ook labradors) dus die heeft ook genoten (Druif, ze is inderdaad al weer bijna 3, kleine meisjes worden groot!). Speaking of........we gaan maar eens een rondje lopen!
Tot later!
donderdag 26 februari 2009 om 23:09
Kiss, dubbel gefelic iteerd!
Clogs: dat was dus heerlijk feesten en ontspannen zo te lezen!
Vandaag dierenasiel gebeld en gezegd dat ik het vervelend vind dat ze niet gemeld hebben dat er niesziekte was, wat heel besmettelijk is. Hun redenatie is dat je besmetting toch niet tegenhoudt. Toch had ik het wel willen weten. Dat beide katten gezond waren, was dus niet helemaal waar.
Morgen krijg ik een ab kuurtje voor de kleine. Vandaag lagen overal druppels, hij kwijlde enorm. Vanavond is het niezen al een stuk minder en ook de snottebellen. Maar hij eet nog steeds erg weinig. Hoe ik morgen die ab pillen bij hem binnen krijg als ie nog niet eet, is wel een vraag...
Ik wilde eigenlijk nooit meer dat trauma beleven: een kat die niet wil eten omdat ie ziek is. Het herinnert me zo aan de ziekte tijd van Muis, en dat was nou waar ik juist overheen probeerde te komen.
Clogs: dat was dus heerlijk feesten en ontspannen zo te lezen!
Vandaag dierenasiel gebeld en gezegd dat ik het vervelend vind dat ze niet gemeld hebben dat er niesziekte was, wat heel besmettelijk is. Hun redenatie is dat je besmetting toch niet tegenhoudt. Toch had ik het wel willen weten. Dat beide katten gezond waren, was dus niet helemaal waar.
Morgen krijg ik een ab kuurtje voor de kleine. Vandaag lagen overal druppels, hij kwijlde enorm. Vanavond is het niezen al een stuk minder en ook de snottebellen. Maar hij eet nog steeds erg weinig. Hoe ik morgen die ab pillen bij hem binnen krijg als ie nog niet eet, is wel een vraag...
Ik wilde eigenlijk nooit meer dat trauma beleven: een kat die niet wil eten omdat ie ziek is. Het herinnert me zo aan de ziekte tijd van Muis, en dat was nou waar ik juist overheen probeerde te komen.
vrijdag 27 februari 2009 om 00:42
B&S die kleine is nog klein he, dus in de houtgreep pil in bekkie stoppen en wrijven over t keeltje zodat hij moet slikken!
of in iets lekkers stoppen
een eierkoek of knappertje van verkade beetje nat maken hetzij door je eigen speeksel of water en daar de pil in verstoppen wil ook wel helpen
Veel suc7
of in iets lekkers stoppen
een eierkoek of knappertje van verkade beetje nat maken hetzij door je eigen speeksel of water en daar de pil in verstoppen wil ook wel helpen
Veel suc7