Zou je hier iets van denken?
vrijdag 15 december 2017 om 18:25
EDIT: ik schrijf telkens updates in dit topic en ik ben dus de vrouw met de lichaamstaal
Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:
Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.
Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:
Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.
Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
anoniem_360698 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 01:13
3.86% gewijzigd
zaterdag 23 december 2017 om 16:57
Als je mijn reacties goed gelezen hebt weet je dat ik niet één of andere kutwijf ben met een denkwijze van "joh ik maak lekker dat gezin kapot en dan ga ik er met hem van door, leuk". Ik zou alleen echt iets met hem doen als hij de keuze zou maken te scheiden van zijn vrouw en met mij verder te willen. En dan zou ik dat natuurlijk tactvol aanpakken naar de buitenwereld toe en wel even kijken of hij serieus is. Als hij tegen me liegt in zo'n situatie en later weer terugggaat naar zijn vrouw kan ik dat toch niet controleren, een mens kan niet alles voorzien. En met tactvol bedoel ik dat ik rekening zou houden met zijn gezin etc, niet met collega's en vrienden en kennissen die er allemaal wat van vinden want mijn geluk is echt wel belangrijker dan de mening van zulke buitenstaanders. Meer dan dit kan ik toch niet doen. Als hij verliefd wordt op een ander en wil scheiden dan is dat echt op zijn boekje en niet op het mijne want ik zeg niet dat hij moet gaan scheiden. Als hij afstandelijker naar mij zou doen zou ik ook afstandelijker tegen hem doen, zo simpel is dat.HasseSimonsdochter schreef: ↑23-12-2017 16:50Het gaat er niet om wat er al is gebeurd. Jij zit te geilen op een getrouwde vent. Als je je hier ongepast zit te verlekkeren en erop los fantaseert dan moet je niet gaan lopen janken dat je benaderd wordt passend bij het ongunstige beeld dat je van jezelf hebt neergezet.
zaterdag 23 december 2017 om 17:00
Het is niet mijn bedoeling geweest een heel verhaal te fantaseren hoor maar ik werd ervan beschuldigd dat ik er zomaar met hem vandoor wilde gaan en een huwelijk wilde verpesten of iets dergelijks en het ligt wel wat genuanceerder.. Kreeg ook meerdere vragen van: Hoe stel je je dat dan voor, met zijn kinderen enzovoorts? Dan geef ik mijn perspectief op hoe ik het me voorstel. Het is niet zo dat ik daar elke dag over na zit te denken ofzo haha (ik fantaseer natuurlijk wel over hem maar dan denk ik echt niet aan zijn vrouw of kinderen).Monti schreef: ↑23-12-2017 16:55Nou precies dit.
En ook je laatste post over haar stalkgedrag. Ja en, al doet ze dat.. So? Wat heeft dat met jou te maken?
Jij fantaseert er een heel verhaal omheen waardoor je alles veel groter maakt, maar dat speelt allemaal af in jouw hoofd.
Blijf lekker fantaseren en laat het daarbij. De man is getrouwd en heeft kinderen. Hij heeft je geen liefdesverklaring gedaan en al had hij dat wel gedaan; je bent 27, er zijn vast veel leukere vrijgezelle kerels zonder kinderen.
Hopelijk kom ik idd iemand tegen waar ik dezelfde klik mee heb en minder problemen.

Zij praat ook op die manier over hem. Tegen mij (in de weinige keren dat ik haar gezien heb) maar ook tegen anderen. Klein wereldje. Sowieso weten meer mensen van hun huwelijksproblemen, niet alleen ik.

zaterdag 23 december 2017 om 17:00
Hey, jij zegt het.Arrow- schreef: ↑23-12-2017 16:57Als je mijn reacties goed gelezen hebt weet je dat ik niet één of andere kutwijf ben met een denkwijze van "joh ik maak lekker dat gezin kapot en dan ga ik er met hem van door, leuk". Ik zou alleen echt iets met hem doen als hij de keuze zou maken te scheiden van zijn vrouw en met mij verder te willen. En dan zou ik dat natuurlijk tactvol aanpakken naar de buitenwereld toe en wel even kijken of hij serieus is. Als hij tegen me liegt in zo'n situatie en later weer terugggaat naar zijn vrouw kan ik dat toch niet controleren, een mens kan niet alles voorzien. En met tactvol bedoel ik dat ik rekening zou houden met zijn gezin etc, niet met collega's en vrienden en kennissen die er allemaal wat van vinden want mijn geluk is echt wel belangrijker dan de mening van zulke buitenstaanders. Meer dan dit kan ik toch niet doen. Als hij verliefd wordt op een ander en wil scheiden dan is dat echt op zijn boekje en niet op het mijne want ik zeg niet dat hij moet gaan scheiden. Als hij afstandelijker naar mij zou doen zou ik ook afstandelijker tegen hem doen, zo simpel is dat.
zaterdag 23 december 2017 om 17:11
Uit je voorlaatste post haal ik vooral dat je geen afstand gaat nemen maar door gaat met je bambi-lookalike act, in de hoop dat hij verliefd op je wordt, waar jij dan niks aan kan doen en pas afstand wil nemen als hij dat doet.
Ammehoela.
Ammehoela.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 23 december 2017 om 17:19
Ik ga ook geen afstand nemen. Dat doe ik inderdaad pas als hij dat doet. Hij wordt echt niet verliefd op mij puur door die ogen. Wel maak ik door mijn lichaamstaal duidelijk dat ik hem evt wel zie zitten. Als hij verliefd op mij is pikt hij dat op. Als ik me afstandelijk zou gedragen en hij zou verliefd op me zijn, dan zou hij misschien denken dat hij geen kans zou maken oid. Dat is gewoon wel zo en dat laat ik subtiel merken.Grobbekuiken_ schreef: ↑23-12-2017 17:11Uit je voorlaatste post haal ik vooral dat je geen afstand gaat nemen maar door gaat met je bambi-lookalike act, in de hoop dat hij verliefd op je wordt, waar jij dan niks aan kan doen en pas afstand wil nemen als hij dat doet.
Ammehoela.

zaterdag 23 december 2017 om 17:24
zaterdag 23 december 2017 om 17:26
Ah, je bent heel subtiel en bewust bezig een huwelijk (wat jij dan ook mag vinden van dat huwelijk) te laten crashen.Arrow- schreef: ↑23-12-2017 17:19Ik ga ook geen afstand nemen. Dat doe ik inderdaad pas als hij dat doet. Hij wordt echt niet verliefd op mij puur door die ogen. Wel maak ik door mijn lichaamstaal duidelijk dat ik hem evt wel zie zitten. Als hij verliefd op mij is pikt hij dat op. Als ik me afstandelijk zou gedragen en hij zou verliefd op me zijn, dan zou hij misschien denken dat hij geen kans zou maken oid. Dat is gewoon wel zo en dat laat ik subtiel merken.
Gatver, wat berekenend zeg.
'Ik zou dit, ik zou dat'....succes, je hebt geen idee, echt geen enkel idee.
There is always something happening, and it's usually right now

zaterdag 23 december 2017 om 17:26
Dat is het juist: ze wil serieus genomen worden op het werk.LizBakker schreef: ↑23-12-2017 17:24Arrow- Ik ben misschien geen moreel kompas, maar kijk je een beetje uit dat je jezelf niet voor schut zet daar op je werk? Met je lichaamstaal enzo? Want dat kan wat wanhopig op anderen overkomen. Ik neem aan dat je op je werk een beetje serieus genomen wil worden. Doe maar niet. Echt.
zaterdag 23 december 2017 om 17:27
Zeker! Ik wil zeker niet voor schut staan, daarom opende ik dit topic ook met de titel: zou je hier iets van denken? Wat ik kan zelf natuurlijk niet zien hoe ik zelf overkom op anderen. Misschien kan ik iets in mijn lichaamstaal toch anders doen, of het allemaal wat subtieler doen. Als hij maar niet het idee krijgt dat hij iets fout gedaan heeft of dat ik op hem afgeknapt ben want dat is natuurlijk niet zo.. En als het nooit iets zou worden tussen ons en dan zou ik sowieso gewoon aardig en vriendelijk tegen hem blijven want hij is gewoon een super aardige man en hij kan er ook niks aan doen dat ik verliefd op hem ben (en als hij verliefd zou zijn zou hij daar ook niks aan kunnen doen).LizBakker schreef: ↑23-12-2017 17:24Arrow- Ik ben misschien geen moreel kompas, maar kijk je een beetje uit dat je jezelf niet voor schut zet daar op je werk? Met je lichaamstaal enzo? Want dat kan wat wanhopig op anderen overkomen. Ik neem aan dat je op je werk een beetje serieus genomen wil worden. Doe maar niet. Echt.

zaterdag 23 december 2017 om 17:28
Nou ik kan me wel voorstellen hoe je daar overkomt hoor.Arrow- schreef: ↑23-12-2017 17:27Zeker! Ik wil zeker niet voor schut staan, daarom opende ik dit topic ook met de titel: zou je hier iets van denken? Wat ik kan zelf natuurlijk niet zien hoe ik zelf overkom op anderen. Misschien kan ik iets in mijn lichaamstaal toch anders doen, of het allemaal wat subtieler doen. Als hij maar niet het idee krijgt dat hij iets fout gedaan heeft of dat ik op hem afgeknapt ben want dat is natuurlijk niet zo.. En als het nooit iets zou worden tussen ons en dan zou ik sowieso gewoon aardig en vriendelijk tegen hem blijven want hij is gewoon een super aardige man en hij kan er ook niks aan doen dat ik verliefd op hem ben (en als hij verliefd zou zijn zou hij daar ook niks aan kunnen doen).

zaterdag 23 december 2017 om 17:39
Dat doe ik niet hoor, ik reageer toch serieus op iedereen en ik ga mijn lichaamstaal zeker aanpassen! Ik laat alles gewoon van hem afhangen en tussendoor kijk ik natuurlijk verder naar andere mannen in de hoop een ander tegen te komen. Dat ga ik zeker ook wel wat actiever doen. Ook hebben reacties in dit topic me bij de feiten gehouden en erop gewezen dat de kans dat dit echt zou slagen wel heel klein is, zeker ook door alle gevolgen van een eventuele scheiding. Dat neemt echter niet weg dat ik nog steeds verliefd op hem ben en dat ik de gok zou wagen als hij opeens echt voor mij zou kiezen.
En inderdaad, jij bent het minst veroordelend en ik vind jouw posts heel weloverwogen en eerlijk. Je geeft eerlijk toe dat je jezelf in bepaalde situaties niet zou vertrouwen en veroordeelt andere vrouwen niet zo hard als ze dat wel doen. Dat vind ik gewoon een normale mening net zoals er nog talloze andere meningen bestaan die net zo normaal zijn. Jammer dat deze denkwijze zo wordt afgestraft.

zaterdag 23 december 2017 om 18:27
Ik heb de andere reacties in dit topic niet gelezen, enkel de jouwe en de reactie vd persoon die ik heb gequote.Arrow- schreef: ↑23-12-2017 17:00Het is niet mijn bedoeling geweest een heel verhaal te fantaseren hoor maar ik werd ervan beschuldigd dat ik er zomaar met hem vandoor wilde gaan en een huwelijk wilde verpesten of iets dergelijks en het ligt wel wat genuanceerder.. Kreeg ook meerdere vragen van: Hoe stel je je dat dan voor, met zijn kinderen enzovoorts? Dan geef ik mijn perspectief op hoe ik het me voorstel. Het is niet zo dat ik daar elke dag over na zit te denken ofzo haha (ik fantaseer natuurlijk wel over hem maar dan denk ik echt niet aan zijn vrouw of kinderen).
Hopelijk kom ik idd iemand tegen waar ik dezelfde klik mee heb en minder problemen.
Zij praat ook op die manier over hem. Tegen mij (in de weinige keren dat ik haar gezien heb) maar ook tegen anderen. Klein wereldje. Sowieso weten meer mensen van hun huwelijksproblemen, niet alleen ik.
En dat zij ook 'zo' tegen jou praat.. Nogmaals So what? Wat heb jij daarmee te maken, wat zegt dat over eventuele gevoelens van hem naar jou?

zaterdag 23 december 2017 om 19:37
TO, doe jezelf een plezier en neem afstand van die man of zoek een andere baan. Je klinkt nogal obsessief jegens die man. En dat hij zijn huwelijksproblemen aan de grote klok hangt is ook niet echt sjiek. Bovendien is dat zijn kant van het verhaal, waarschijnlijk is haar versie heel anders. De kans dat jij hier echt gelukkig van gaat worden lijkt mij nogal klein.

zaterdag 23 december 2017 om 21:01
Ik vind het een beetje dubbel wat je schrijft. Je zegt dat het zijn probleem en verantwoordelijkheid is, maar ook dat een affaire van twee kanten komt. Zij draagt er dus ook aan bij een dus ook aan het bedriegen van een ander persoon.LizBakker schreef: ↑23-12-2017 15:22Maar ik heb niets met de homewrecker comments hier. Dat is niet haar probleem. Als ze zin heeft in een affaire waar ze door een getrouwde man aan het lijntje wordt gehouden, moet zij dat weten, maar dat huwelijk is zijn zorg. Ja, dat zou ze dan willens en wetens doen, maar zoiets komt dan van twee kanten, zo'n man wordt niet gedwongen om ergens aan mee te doen.
Persoonlijk vind ik het walgelijk gedrag om een affaire met een bezette man/vrouw te hebben en belachelijk als mensen zich verschuilen achter 'tsja, zijn/haar relatie dus niet mijn probleem', want het komt inderdaad van 2 kanten zo'n affaire, dus je draagt daadwerkelijk bij aan het kwetsen en bedriegen van een ander als je zoiets doet en ja, dat is ook je eigen verantwoordelijkheid.

zaterdag 23 december 2017 om 21:08
Als het echt zo is, dat hij met je flirt enz. Walg je niet van een man die zo omgaat met vrouwen/zijn partner? Persoonlijke dingen over haar vertellen aan een collega die onder hem staat, haar ook nog eens negatief wegzetten, flirten met andere vrouwen, zeggen dat hij een andere vrouw 'zo gaat missen'.Arrow- schreef: ↑23-12-2017 16:38Of hij echt interesse heeft in mij: Ik kan niet in zijn hoofd kijken maar zoals sommigen hier al zeiden heb ik wel een streepje voor. Afgelopen week zijn er weer een aantal dingen gebeurd waaruit dat bleek. Hij gaat 1.5 week weg en zei wel erg vaak hoe hij mij wel zou gaan missen. Ook knipoogde hij een aantal keer (doet hij heel soms maar nu wat vaker). Verder is hij ook wel gewoon met zijn gezin bezig want hij liet me een aantal filmpjes van zijn kinderen zien (kerstliedjes zingen). Ik zie nooit dat hij dit soort dingen aan anderen laat zien maar het kan ook dat hij het alleen aan mij laat zien omdat veel collega's toevallig niks met kinderen hebben.
Als jij je zin krijgt ben jij straks die vrouw met wie hij blijkbaar zo om kan gaan. Wat voor partner heb je dan? Al ben ik nog steeds niet echt overtuigd van het evt flirtgedrag.

zaterdag 23 december 2017 om 21:11
.Arrow- schreef: ↑23-12-2017 16:46Volgens mij mag iedereen gewoon z'n eigen gedachten uiten onafhankelijk van het morele kompas van anderen, zo ook ik. Mijn denkwijze verdient niet de schoonheidsprijs nee, dat niet. Maar om nou gelijk zo van leer te trekken (niet alleen jij maar ook anderen) vind ik onnodig aangezien er nog helemaal niks gebeurd is!! Misschien gebeurt er wel nooit iets. Dan blijft het in mijn hoofd. Is dat nou zo vreselijk? Mensen doen wel gekkere dingen, en daar wordt dan soms milder op gereageerd dan op dit topic.
Ik vind wel dat er iets aan je morele kompas mankeert als je al helemaal aan het bedenken zijn hoe zijn vrouw het gaat vinden als zij gaan scheiden en hoe zijn kinderen zich naar jou toe gaan voelen. Je hebt al zo veel bedacht in je hoofd, je gelooft hem op zijn blauwe ogen wat hij je allemaal vertelt over zijn vouw (brr, is dat niet genoeg om op af te haken als iemand zoiets doet!?) Je gaat zelf koffiedrinken met die vrouw, liket haar foto's op facebook. Ik denk toch echt dat je kompas minimaal iets in de war is.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:22
1.40% gewijzigd

zaterdag 23 december 2017 om 21:16
.Arrow- schreef: ↑23-12-2017 16:57Als je mijn reacties goed gelezen hebt weet je dat ik niet één of andere kutwijf ben met een denkwijze van "joh ik maak lekker dat gezin kapot en dan ga ik er met hem van door, leuk". Ik zou alleen echt iets met hem doen als hij de keuze zou maken te scheiden van zijn vrouw en met mij verder te willen. [...] Als hij verliefd wordt op een ander en wil scheiden dan is dat echt op zijn boekje en niet op het mijne want ik zeg niet dat hij moet gaan scheiden. Als hij afstandelijker naar mij zou doen zou ik ook afstandelijker tegen hem doen, zo simpel is dat.
Besef je niet dat als je morele kompas in orde was je dit allang had afgekapt en je poppenoogjes in de vriezer had gelegd in plaats van door te gaan hiermee in de hoop dat hij gaat scheiden van zijn vrouw om vervolgens mij jou door te kunnen???? Ben echt verbaasd hoe je dit allemaal goed zit te praten onder het mom van 'meant to be'. Dan vind ik je wel erg naïef, jong en egoïstisch.
.
.

zaterdag 23 december 2017 om 21:44
Dit. En misschien lacht hij 's avonds samen met zijn vrouw heel hartelijk om dat naïeve collegaatje van hem die overduidelijk een zwak voor hem heeft en van die smachtende blikken op hem werpt. Hou de eer toch aan jezelf TO.KeaAlpine schreef: ↑23-12-2017 21:08Als het echt zo is, dat hij met je flirt enz. Walg je niet van een man die zo omgaat met vrouwen/zijn partner? Persoonlijke dingen over haar vertellen aan een collega die onder hem staat, haar ook nog eens negatief wegzetten, flirten met andere vrouwen, zeggen dat hij een andere vrouw 'zo gaat missen'.
Als jij je zin krijgt ben jij straks die vrouw met wie hij blijkbaar zo om kan gaan. Wat voor partner heb je dan? Al ben ik nog steeds niet echt overtuigd van het evt flirtgedrag.
zaterdag 23 december 2017 om 21:53
Dat niet alleen, hij ligt vanavond gewoon naast zijn vrouw in hun kingsize bed naar oude afleveringen van Will and Grace te kijken op hun flatscreen tv, terwijl zij haar handen en voeten insmeert met lotion en hij een blik pringles leeg eet.
En jij zit alleen, TO.
Bespaar jezelf nou gewoon de afgang en de ellende joh. Daar heb je toch geen zin in allemaal?

zaterdag 23 december 2017 om 22:32
Het spijt me, maar ik zie dat niet zo. Ik denk niet dat ik me verantwoordelijk zou voelen naar de bedrogen vrouw toe. Niemand dwingt een man om vreemd te gaan. Dus als hij dat wel doet, is dat niet de schuld van de vrouw waar hij dat mee doet.KeaAlpine schreef: ↑23-12-2017 21:01Ik vind het een beetje dubbel wat je schrijft. Je zegt dat het zijn probleem en verantwoordelijkheid is, maar ook dat een affaire van twee kanten komt. Zij draagt er dus ook aan bij een dus ook aan het bedriegen van een ander persoon.
Persoonlijk vind ik het walgelijk gedrag om een affaire met een bezette man/vrouw te hebben en belachelijk als mensen zich verschuilen achter 'tsja, zijn/haar relatie dus niet mijn probleem', want het komt inderdaad van 2 kanten zo'n affaire, dus je draagt daadwerkelijk bij aan het kwetsen en bedriegen van een ander als je zoiets doet en ja, dat is ook je eigen verantwoordelijkheid.
En ik zal vast de enige niet zijn, want er gaan toch behoorlijk veel mensen met bezette mensen. Maar die zitten blijkbaar niet op dit forum.
Nogmaals, ik heb dit zelf nooit gedaan of opgezocht hoor.
zaterdag 23 december 2017 om 22:35
Zou goed kunnen, dat dat huwelijk helemaal zo slecht niet is.QueenArachnia schreef: ↑23-12-2017 21:53Dat niet alleen, hij ligt vanavond gewoon naast zijn vrouw in hun kingsize bed naar oude afleveringen van Will and Grace te kijken op hun flatscreen tv, terwijl zij haar handen en voeten insmeert met lotion en hij een blik pringles leeg eet.
En jij zit alleen, TO.
Bespaar jezelf nou gewoon de afgang en de ellende joh. Daar heb je toch geen zin in allemaal?
Wat heeft TO toch een enorme plank voor haar kop....
Ik vind dit eerder gedrag van een pubermeisje dan een meid van 27.