Lengte en gewicht

26-01-2009 13:24 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste zoon is 5,5 en 1.20 lang en weegt 24 kilo en heeft schoenmaat 32

Mijn oudste zoon is 8,8 en is 1.43 lang en weegt 34,5 kilo en heeft schoenmaat 35.

Hoe oud zijn jullie kindjes en hoe lang zijn ze, hoeveel wegen ze en wat is hun schoenmaat?

Ik weet het, groot onzin topic maar ben gewoon nieuwsgierig.

quote:justme80 schreef op 23 februari 2009 @ 10:30:

[...]

De jongste ze is dus 4 jaar en 3 maand en kreeg ook te horen dat we moesten uitkijken want ze zou ook naar de bovenkant van de lijn gaan, Tja ze is 110 en ze weegt 20 kilo. De dochter van Meissie weegt anders nog 6 hele kilo's meer bij een 2 centimer kortere lengte...zij heeft echt een te hoog BMI, met alle kwalijke gevolgen van dien voor de langere termijn. Natuurlijk moeten kinderen, kinderen blijven maar ik denk wel dat er bij te dikke kinderen echt nog iets meer moet gebeuren..
Justme, jouw dochter heeft een heel gezond BMI trouwens..dus daar lijkt me helemaal niets mis mee..
De jongste wel ja, maar de oudste is altijd veel molliger geweest. Die heeft nu alleen nog een dikkere buik en op de heupjes is ze nog dikkig, maar ik stoor me er echt niet aan.

Als we op de Wii fit kijken naar de BMI zit de jongste inderdaad op het ideaal gewicht, maar de oudste zit net op bovengewicht. Tja het is jammer genoeg haar bouw, ze eet eigenlijk alleen maar wat ze krijgt, ze zal zelf niet om snoepjes vragen, terwijl de jongste telkens vraagt en ook zelf pakt.

Ik zeg ook echt niet dat dat gewicht van de dochter van meissie een ideaal gewicht heeft hoor. Maar dieeten, nee niet bij kinderen. Bij de oudste van mij zit een meisje in de klas die al aan het sonja bakkeren is.... Ze is nog net geen 8, dan moet je eigenlijk niet eens weten wat dieeten is, dit moet spelenderwijs gebeuren, vind ik dan.
quote:justme80 schreef op 23 februari 2009 @ 10:44:

Ik zeg ook echt niet dat dat gewicht van de dochter van meissie een ideaal gewicht heeft hoor. Maar dieeten, nee niet bij kinderen. Bij de oudste van mij zit een meisje in de klas die al aan het sonja bakkeren is.... Ze is nog net geen 8, dan moet je eigenlijk niet eens weten wat dieeten is, dit moet spelenderwijs gebeuren, vind ik dan.Het lijkt mij ook heel naar om je kind dingen te moeten ontzeggen, maar dan nog liever dat dan kennis te mogen maken met dingen als type 2-diabetes etc. etc. Maar goed, ik sta gelukkig ook niet voor dit soort problemen, eerder het tegenovergestelde met dochter.
quote:zusenzo schreef op 26 januari 2009 @ 13:24:

Mijn jongste zoon is 5,5 en 1.20 lang en weegt 24 kilo en heeft schoenmaat 32

Grappig die verschillen, mijn zoon is ook 5,5, 128 cm en 28 kilo met maat 31
quote:Mirjam762 schreef op 23 februari 2009 @ 10:56:

[...]

Het lijkt mij ook heel naar om je kind dingen te moeten ontzeggen, maar dan nog liever dat dan kennis te mogen maken met dingen als type 2-diabetes etc. etc.Maar hier ben ik het helemaal met je eens absoluut, het kan ook te ver gaan.
Gister op het cb geweest met de jongste en ik gleuf dat ik een prijsje in ontvangst kan nemen

11 1/2 maand, 80 cm en 11.8 kilo schoon aan de haak.

En dan zat ie nog niet eens bovenin de curve! Die kleine schrokop van me.
quote:justme80 schreef op 23 februari 2009 @ 10:30:

Ik heb ook zo lang gehoord dat mijn dochter op dieet zou moeten. Bij de geboorte was ze 8,5 pond en 54 cm. Heb 9 maand lang borstvoeding gegeven, toen ze een maand of 6 a 7 was moest ik naar het CB. OOooo zei de arts toen ze de oudste bloot zag, jaa we doen de kinderen niet snel op dieet maar.. Nou laten we eerst eens kijken wat je haar allemaal geeft. Wist je dat die CBcurve gebaseerd is op flesgevoede kinders?
quote:HaagsLoesje schreef op 23 februari 2009 @ 10:59:

[...]

Grappig die verschillen, mijn zoon is ook 5,5, 128 cm en 28 kilo met maat 31 Wow en ik dacht dat ie van mij een grote knul was (is de grootste van zijn las en tillen lukt me ook haast niet meer)!
Selma Duim, wat leuk dat jij ook zo'n lekker dikkertje hebt Heb het net even nagekeken in het groene boekje en hier was zoonlief ongeveer hetzelfde met 11,5 maand. Ook 80 cm en 12,2 kilo. We moeten 30 maart weer voor de volgende check up dus ben benieuwd wat het dan wordt haha!
quote:HaagsLoesje schreef op 23 februari 2009 @ 10:59:

[...]

Grappig die verschillen, mijn zoon is ook 5,5, 128 cm en 28 kilo met maat 31 Mijn dochter van 5,5 weegt de helft (!) van jouw zoon bij 1.10 en schoenmaat 27.
.
Volgens mij al eerder gereageerd, maar kom net terug van het CB met onze net 3 jarige zoon. Hij is 99.5 cm en 16.5 kilo. Prima vond men, en ik dus ook! ( Oh ja schoenmaat 26 heeft ie )
Oudste zoon: 3 jaar en 2 maanden - 98cm, 15 kilo, schoenmaat 24/25 (zit laag op de curve voor gewicht, iets onder gemiddeld voor lengte)

Jongste zoon: 9 maanden - 71 cm, 8.8 kilo, nog geen schoenmaat (zit op het gemiddelde van de curves)

Bij de geboorte waren het allebei flinke jongens, respectievelijk 51 en 53 cm en 7,5 pond en 8,5 pond. De jongste is nu bijna een kilo zwaarder dan de oudste op die leeftijd was, qua lengte ongeveer hetzelfde.
mahna mahna tuduuuudududu
quote:sinas schreef op 11 maart 2009 @ 13:07:

:-) Wat een verschillen inderdaad.

Mijn dochter, ook 5,5 weegt 17 kg, is 105 m. en schoenmaat 26

(Hai Pammie!)Hai Sinas, hoe gaat het??
Zoon is 2 jaar en 9 maanden, is 1.04 meter, weegt 16 kilo en heeft schoenmaat 26

Dochter is nu bijna zes weken, is 56 cm lang en weegt 4550 gram.

Beide zijn goedgekeurd door het CB
Ghe, en de dochter van Sinas is dus 3 jaar ouder en weegt 1 kilo meer (en is 1 cm groter)
Feesie, vonden ze jouw zoon klein en tenger? Onze Myrdin is ook net 3 en is net een tikkeltje groter en een tikkeltje zwaarder en die was volgens hen redelijk groot en stevig voor zijn leeftijd, geen idee hoe hij in de curve zit. Ik vind hem optisch vooral gemiddeld kwa lengte en vrij smal, maar niet dun, en al zeker niet dik ( als ik hem vergelijk met leeftijdsgenootjes op de creche dus). Raar dat jullie zoon die bijna even oud is en bijna even groot en zwaar dan ondergemiddeld zou zijn. Nou ja het zal me verder trouwens ook jeuken, als ze verder gezond zijn en redelijk normaal eten doe je er verder toch weinig aan. Mijn man en ik zijn ook maar gemiddeld lang en vrij tenger gebouwd dus tja.
quote:roque schreef op 13 maart 2009 @ 13:35:

Ghe, en de dochter van Sinas is dus 3 jaar ouder en weegt 1 kilo meer (en is 1 cm groter) Die van mij is ook 3 jaar ouder en weegt een kilo minder dan die van jou
'tis toch wat

(En dan zou mijn zoon volgens de bmi-berekening nog ondergewicht hebben, volgens het voedingscentrum...)
quote:sinas schreef op 11 maart 2009 @ 13:07:

:-) Wat een verschillen inderdaad.

Mijn dochter, ook 5,5 weegt 17 kg, is 105 m. en schoenmaat 26

Roque en Pammie, sorry maar dan win ik. Max is volgens de laatste metingen 104,5 cm en 18,1 kilo. Maat 110 van kleding (sommige dingen nog 104) en maat 26,5 van schoen. En hij is nu twee jaar en bijna twee maanden.
Wauw, ook al zo'n langert! Die gaat vast straks de 2 meter voorbij
Tjemig, das een heel end.

Onze middelste, die werd geboren als de zwaarste van alledrie, en meteen ook de zwaarste die men in het hele ziekenhuis ooit verpleegd had ( 11 pond ) is daarna nauwelijks in de lengte meer gegroeid, lol. Het is een klein propje van 1 meter en een beetje ( maat 122, maar dan vooral voor de breedte ) En ze is 6 jaar. Het is een heel schattig klein proppeke, een van de kleinste van de klas. Ik vind het er wel ubercute uitzien.

De oudste was altijd een enorm lang end. Haar pa is bijna 2 meter nml ( mijn ex ) Ze was met 1 jaar al over de 1 meter. En droeg met 11 maanden maat 104. Nu is ze 1 m 55 en net 11 jaar. Maar omdat ze in behandeling is voor leukemie stagneert de lengte groei tijdelijk door de corticosteroiden. Dit zal zich na afloop als het goed is redelijk snel weer corrigeren. Ik en de oncoloog idem, verwacht dat Iris richting 1 meter 78 zal gaan. Prachtig als je het mij vraagt. Ik had altijd groter willen zijn als ik nu ben ( nog geen 1m 70 helaas).

Jongste is gemiddeld. En ik verwacht, erfelijk technisch gezien, dat hij zo rond de 1m85 gaat worden als hij volwassen is. Prima dus. Middelste heeft in alles mijn bouw, en zal volgens de statestieken rond de 1m70 a 1 m 73 worden. Ook prima, niks mis mee. Alhoewel het me niets zal verbazen als ze kleiner zou blijven.
quote:Zoyla schreef op 13 maart 2009 @ 13:38:

Feesie, vonden ze jouw zoon klein en tenger? Onze Myrdin is ook net 3 en is net een tikkeltje groter en een tikkeltje zwaarder en die was volgens hen redelijk groot en stevig voor zijn leeftijd, geen idee hoe hij in de curve zit. Ik vind hem optisch vooral gemiddeld kwa lengte en vrij smal, maar niet dun, en al zeker niet dik ( als ik hem vergelijk met leeftijdsgenootjes op de creche dus). Raar dat jullie zoon die bijna even oud is en bijna even groot en zwaar dan ondergemiddeld zou zijn. Nou ja het zal me verder trouwens ook jeuken, als ze verder gezond zijn en redelijk normaal eten doe je er verder toch weinig aan. Mijn man en ik zijn ook maar gemiddeld lang en vrij tenger gebouwd dus tja.

Hey Zoyla,

Ik weet niet wat je bedoelt met een tikkeltje zwaarder? Op die leeftijd is een kilo al een heleboel. Ik heb net even met die bmi meter voor kinderen zitten spelen: Een kilo eraf en hij heeft ondergewicht, twee kilo erbij en hij heeft overgewicht. Zijn neefje is een paar maanden jonger, 2 cm korter en ruim een kilo zwaarder. Het lijkt niet veel maar als je ze naast elkaar ziet zijn het echt de dikke en de dunne.

Zoon is slank maar niet mager. Ik koop wel altijd broeken met verstelbare tailles want anders zakken ze van zijn kontje. En dan moet ik dat elastiek echt een heel stuk aantrekken om het goed te laten passen. En 'slim fit' modellen, anders kunnen er drie beentjes in elke pijp.
mahna mahna tuduuuudududu
Ze denken dat hij tussen de 2.10 en 2.20 gaat worden. Zijn zusje van nu 14 maanden was de laatste keer tussen de 85 en 90 cm (ze lag niet stil) en 12,6 kilo. Ook een flinke tante dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven