Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
zaterdag 23 december 2017 om 17:40
Rucio je hebt wel vocht in jouw buik, als dat vocht komt vanuit jouw eierstokken heb je wel overstimulatie. Het is veel logischer dat je overstimulatie hebt bij veel meer follikels (het gaat niet op het aantal eicellen! Dat kan veel minder zijn dan het aantal follikels) Ik heb bij mezelf echt geen vocht gezien nadat ze 15 follikels aangeprikt hebben (bij de tp bedoel ik dan)
Kan het toch geen ontsteking zijn? Dat het vocht daar vandaan komt? Je hebt tenslotte wel koorts
Pas goed op jezelf! Als je het vanavond toch niet vertrouwd, gewoon weer bellen. Ik hoop voor je dat het snel afzakt... Die terugplaatsing, als ze het niet vertrouwen, kun je het beter uitstellen en eerst opknappen. Overstimulatie kan als gevolg van een zwangerschap hele heftige vormen aannemen. En mocht je toch een infectie hebben, dan zal dat ook vast niet bevordelijk zijn voor een innesteling... Ik vind het erg rot voor je...
Boulu, ik vind het logisch dat je je erg onzeker voelt. Je hebt al veel narigheid meegemaakt. Ik vind het wel heel fijn voor je dat je "alweer" zwanger bent.
Baggal,
Ik hoop dat je een beetje kan bijkomen met de feestdagen. Je hebt tenslotte het afgelopen jaar keihard gewerkt. Niet alleen zwanger worden en zwanger zijn, maar ook moeder worden en daarbij meer dan fulltime werken.
Kan het toch geen ontsteking zijn? Dat het vocht daar vandaan komt? Je hebt tenslotte wel koorts
Pas goed op jezelf! Als je het vanavond toch niet vertrouwd, gewoon weer bellen. Ik hoop voor je dat het snel afzakt... Die terugplaatsing, als ze het niet vertrouwen, kun je het beter uitstellen en eerst opknappen. Overstimulatie kan als gevolg van een zwangerschap hele heftige vormen aannemen. En mocht je toch een infectie hebben, dan zal dat ook vast niet bevordelijk zijn voor een innesteling... Ik vind het erg rot voor je...
Boulu, ik vind het logisch dat je je erg onzeker voelt. Je hebt al veel narigheid meegemaakt. Ik vind het wel heel fijn voor je dat je "alweer" zwanger bent.
Baggal,

zaterdag 23 december 2017 om 19:38
Dankjewel Animal, verhelderend bericht! Ze konden in het ziekenhuis geen ontsteking vinden maar de ontstekingswaarde was wel wat verhoogd. Ik weet niet of het vocht van mijn eierstok of een ontsteking komt. Nu met paracetamol en rust is het goed uit te houden maar ik wil wel graag zekerheid dat er geen overstimulatie of een ontsteking zit want anders laat ik inderdaad liever niks terugplaatsen nu. Misschien is het sowieso verstandig om morgen eerst weer bloed te laten prikken om een ontsteking uit te sluiten. Ik ga m’n wekker vroeg zetten zodat we hopelijk niet weer de hele dag in het ziekenhuis hoeven door te brengen.Animal2307 schreef: ↑23-12-2017 17:40Rucio je hebt wel vocht in jouw buik, als dat vocht komt vanuit jouw eierstokken heb je wel overstimulatie. Het is veel logischer dat je overstimulatie hebt bij veel meer follikels (het gaat niet op het aantal eicellen! Dat kan veel minder zijn dan het aantal follikels) Ik heb bij mezelf echt geen vocht gezien nadat ze 15 follikels aangeprikt hebben (bij de tp bedoel ik dan)
Baggal,![]()
Ik hoop dat je een beetje kan bijkomen met de feestdagen. Je hebt tenslotte het afgelopen jaar keihard gewerkt. Niet alleen zwanger worden en zwanger zijn, maar ook moeder worden en daarbij meer dan fulltime werken.

zondag 24 december 2017 om 09:40
Ahhh Rucio wat naar. Ik hoop dat de klachten inmiddels verminderd zijn.
Veel beterschap en sterkte.
Ik kan niet wachten om mezelf eindelijk op de prikken en slikken stand te zetten in de tabel. Hoe dichterbij het komt, hoe meer zin om te starten. Alleen als je de bijsluiters van de medicijnen leest word ik toch een beetje huiverig om wat ik allemaal in mijn gezonde lijf ga stoppen. En ik hoop natuurlijk zonder heftige bijwerkingen en complicaties het traject door te gaan.
Ik heb het lange protocol en ben al een hele poos aan de pil. Verder goed bezig met gezond eten en vitamines innemen. En met kerst drink ik mijn voorlopig laatste wijntjes. Hopelijk voor een hele lange tijd...
Veel beterschap en sterkte.
Ik kan niet wachten om mezelf eindelijk op de prikken en slikken stand te zetten in de tabel. Hoe dichterbij het komt, hoe meer zin om te starten. Alleen als je de bijsluiters van de medicijnen leest word ik toch een beetje huiverig om wat ik allemaal in mijn gezonde lijf ga stoppen. En ik hoop natuurlijk zonder heftige bijwerkingen en complicaties het traject door te gaan.
Ik heb het lange protocol en ben al een hele poos aan de pil. Verder goed bezig met gezond eten en vitamines innemen. En met kerst drink ik mijn voorlopig laatste wijntjes. Hopelijk voor een hele lange tijd...
zondag 24 december 2017 om 11:29
Och Rucio wat naar! Hoe kan het toch dat ze in het zkh hier geen raad mee weten? Kun je niet naar een academisch zkh? Daar moeten ze wel verstand hebben van ivf. Ik begreep niet zo goed waarom jouw fertiliteitskliniek je niet kan helpen. Dat is toch ook een zkh? Of onderdeel van een zkh?
In elk geval heel veel sterkte! Hoop dat je je nu iets beter voelt.
MwStippel je mag bijna beginnen!! Die bijsluiters heb ik niet gelezen. Maak jezelf niet bang. Begin je met decapeptyl? Dat geeft vaak klachten alsof je in de overgang zit. Ik had daardoor laat van opvliegers, hoofdpijn en emotioneel labiel. Maar dat is voor iedereen anders. Succes woensdag!
In elk geval heel veel sterkte! Hoop dat je je nu iets beter voelt.

MwStippel je mag bijna beginnen!! Die bijsluiters heb ik niet gelezen. Maak jezelf niet bang. Begin je met decapeptyl? Dat geeft vaak klachten alsof je in de overgang zit. Ik had daardoor laat van opvliegers, hoofdpijn en emotioneel labiel. Maar dat is voor iedereen anders. Succes woensdag!
zondag 24 december 2017 om 15:52
Bedankt voor alle lieve berichten.
Zizo de kliniek kon niet helpen omdat er niemand op het lab aanwezig was, ze sturen me dan inderdaad door naar het ziekenhuis.
Ik heb een PID (pelvic inflammatory disease). Oftewel een ontsteking in het kleine bekken. Dit is een complicatie die is ontstaan door de punctie. De terugplaatsing is helemaal geannuleerd, nu eerst beter worden. Ik heb antibiotica gekregen en woensdag weer terug om nog eens bloed te laten prikken. Morgen horen we of er embryo’s ingevroren kunnen worden. Voor nu betekent dit dat ons traject een tijdje stil komt te liggen. Ik hoop dat we over 2 maanden weer verder kunnen maar de focus ligt nu op mijn herstel.
Zizo de kliniek kon niet helpen omdat er niemand op het lab aanwezig was, ze sturen me dan inderdaad door naar het ziekenhuis.
Ik heb een PID (pelvic inflammatory disease). Oftewel een ontsteking in het kleine bekken. Dit is een complicatie die is ontstaan door de punctie. De terugplaatsing is helemaal geannuleerd, nu eerst beter worden. Ik heb antibiotica gekregen en woensdag weer terug om nog eens bloed te laten prikken. Morgen horen we of er embryo’s ingevroren kunnen worden. Voor nu betekent dit dat ons traject een tijdje stil komt te liggen. Ik hoop dat we over 2 maanden weer verder kunnen maar de focus ligt nu op mijn herstel.
zondag 24 december 2017 om 19:34
Lieve Rucio wat naar! Goed dat ze weten wat het is. PID is volgens mij best gevaarlijk als het onbehandeld blijft. Gelukkig heb je antibiotica. Heel veel sterkte en beterschap meid!
Baggal ik begrijp dat je hier minder gaat schrijven. Logisch. Dank voor al je lieve en bemoedigende woorden hier. Ook zo lief dat je je nog steeds inzet voor de mmm en nog wen artikel over jou en het traject op de site van Boston place laat zetten. Heel knap om jezelf zo bloot te geven.
Ik wens jou, je man en SA alle geluk toe!

Baggal ik begrijp dat je hier minder gaat schrijven. Logisch. Dank voor al je lieve en bemoedigende woorden hier. Ook zo lief dat je je nog steeds inzet voor de mmm en nog wen artikel over jou en het traject op de site van Boston place laat zetten. Heel knap om jezelf zo bloot te geven.
Ik wens jou, je man en SA alle geluk toe!

maandag 25 december 2017 om 00:03
Zizo ik start met tiptrofem. Is volgens mij (ongeveer) hetzelfde als decapeptyl.
Ik ben benieuwd.
Rucio fijn dat ze duidelijkheid hebben over wat er is. Maar erg naar en vervelend dat je nu zo ziek bent en de tp moet uitstellen. Hopelijk knap je snel op en herstel je goed.
Baggal jij was altijd zo'n vaste waarde in dit topic. Met altijd waardevolle bijdragen en lieve woorden voor iedereen. Ik hoop je af en toe nog wel te lezen hier of elders op het forum en wens je alle geluk van de wereld met je man en dochtertje.
Flipje hier wordt nog steeds aan jullie gedacht. Heel veel sterkte de komende dagen.
Verder duim ik voor allemaal goede vervolg echo's voor de dames op de verlengde wachtbank. En ik duim voor heel veel positieve zwangerschapstesten en doorgaande zwangerschappen in 2018.
Fijne kerstdagen allemaal. En een dikke knuffel voor wie het net erg moeilijk heeft deze dagen. Op naar 2018.
Ik ben benieuwd.
Rucio fijn dat ze duidelijkheid hebben over wat er is. Maar erg naar en vervelend dat je nu zo ziek bent en de tp moet uitstellen. Hopelijk knap je snel op en herstel je goed.
Baggal jij was altijd zo'n vaste waarde in dit topic. Met altijd waardevolle bijdragen en lieve woorden voor iedereen. Ik hoop je af en toe nog wel te lezen hier of elders op het forum en wens je alle geluk van de wereld met je man en dochtertje.
Flipje hier wordt nog steeds aan jullie gedacht. Heel veel sterkte de komende dagen.
Verder duim ik voor allemaal goede vervolg echo's voor de dames op de verlengde wachtbank. En ik duim voor heel veel positieve zwangerschapstesten en doorgaande zwangerschappen in 2018.
Fijne kerstdagen allemaal. En een dikke knuffel voor wie het net erg moeilijk heeft deze dagen. Op naar 2018.
dinsdag 26 december 2017 om 01:56
Baggal: jammer, maar begrijpelijk dat je meer afstand gaat nemen. Lekker genieten van je gezinnetje. We hebben best een lange tijd gezamenlijk op het forum geschreven. Het is soms best wel eens vreemd dat mensen "doorschuiven" naar het vervolg topic en dan weer hun eigen leven oppakken. Gelukkig maar! Veel geluk gewenst voor jullie! Knuffel
dinsdag 26 december 2017 om 10:21
Rucio, bah wat naar... IK hoop dat je snel hersteld. Beterschap!
Mevr Stippel, ik lange wachten wordt hopelijk snel beloond! Wanneer gaat de eerste spuit er in?
Dazzle, wat wordt jullie planning? Als je het niet wilt delen is dat uiteraard niet erg... Via PB mag natuurlijk ook.
Ik hoop dat jullie een fijne eerste kerstdag gehad hebben en dat vandaag ook een gezellige dag wordt.
Mevr Stippel, ik lange wachten wordt hopelijk snel beloond! Wanneer gaat de eerste spuit er in?
Dazzle, wat wordt jullie planning? Als je het niet wilt delen is dat uiteraard niet erg... Via PB mag natuurlijk ook.
Ik hoop dat jullie een fijne eerste kerstdag gehad hebben en dat vandaag ook een gezellige dag wordt.

dinsdag 26 december 2017 om 14:45
Nog 1 nachtje slapen Animal. Morgen avond start ik.
Dazzle ik ben ook benieuwd hoe jullie er nu in staan. Als je het niet wilt delen ook prima natuurlijk. Het is je gewoon zo erg gegund. Ook voor jou Animal.
En Fruity ook aan jou wordt hier gedacht. Ik hoop zo erg dat in 2018 jullie wens gaat uitkomen.
Zizo heb je er zin in om weer te starten of ben je ook een beetje bang voor complicaties? Ik vind het nog steeds zo heftig wat er bij jou gebeurd is.
Rucio voel jij je iets beter? Wanneer hoor jij hoeveel cryo's ze hebben kunnen invriezen?
Dionne hou je het nog uit op de wachtbank?
Dazzle ik ben ook benieuwd hoe jullie er nu in staan. Als je het niet wilt delen ook prima natuurlijk. Het is je gewoon zo erg gegund. Ook voor jou Animal.
En Fruity ook aan jou wordt hier gedacht. Ik hoop zo erg dat in 2018 jullie wens gaat uitkomen.
Zizo heb je er zin in om weer te starten of ben je ook een beetje bang voor complicaties? Ik vind het nog steeds zo heftig wat er bij jou gebeurd is.
Rucio voel jij je iets beter? Wanneer hoor jij hoeveel cryo's ze hebben kunnen invriezen?
Dionne hou je het nog uit op de wachtbank?

dinsdag 26 december 2017 om 14:51
Je bent liefMevrouwStippel schreef: ↑26-12-2017 14:45

Wij gaan ervanuit dat de wens uitkomt. Ik heb afgelopen zondag positief getest (zonder mmm!).
Morgen bellen met ziekenhuis.
Ik hoop dat jullie wens in vervulling gaat!

dinsdag 26 december 2017 om 17:01
Wauw Fruity, wat gaaf!!!!Fruity-Pebbles schreef: ↑26-12-2017 14:51Je bent lief![]()
Wij gaan ervanuit dat de wens uitkomt. Ik heb afgelopen zondag positief getest (zonder mmm!).

dinsdag 26 december 2017 om 18:44
Yes - Fruity! Op de valreep van 2017 nog! Wat een geweldig nieuws!!
Rocio: Beterschap!! En wat jammer dat de TP nu on hold staat. Maar liever wachten tot je hersteld bent zodat de embryo een eerlijke kans krijgt.
Dazzle: Ja, we zijn destijds ongeveer op hetzelfde moment begonnen met schrijven. En Ik vind het meer dan kak dat je op dit moment nog met lege handen staat en hoop dat jouw wens ook uitkomt. En dat geldt ook voor jou Animal.
Mwstippel: Tja - bijsluiters...!! Ik heb ze (bewust) nooit helemaal gelezen.
Zizo: Hoe gaat het met spuiten? Hoe voel je je?
Duuf: ik hoop dat alles goed blijft gaan!
Ik ga jullie overigens niet helemaal verlaten hoor. Ik denk alleen dat ik wat minder actief zal zijn, omdat ik anders erg in de MMM blijf hangen. Aan de andere kant blijf iig meelezen en vooral heel hard meeduimen dat al jullie kinder wensen uiteindelijk uitkomen.
Rocio: Beterschap!! En wat jammer dat de TP nu on hold staat. Maar liever wachten tot je hersteld bent zodat de embryo een eerlijke kans krijgt.
Dazzle: Ja, we zijn destijds ongeveer op hetzelfde moment begonnen met schrijven. En Ik vind het meer dan kak dat je op dit moment nog met lege handen staat en hoop dat jouw wens ook uitkomt. En dat geldt ook voor jou Animal.
Mwstippel: Tja - bijsluiters...!! Ik heb ze (bewust) nooit helemaal gelezen.
Zizo: Hoe gaat het met spuiten? Hoe voel je je?
Duuf: ik hoop dat alles goed blijft gaan!
Ik ga jullie overigens niet helemaal verlaten hoor. Ik denk alleen dat ik wat minder actief zal zijn, omdat ik anders erg in de MMM blijf hangen. Aan de andere kant blijf iig meelezen en vooral heel hard meeduimen dat al jullie kinder wensen uiteindelijk uitkomen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

dinsdag 26 december 2017 om 20:25
Whaaa Fruity geweldig nieuws!!! Heerlijk. Ik duim voor goede echo's.Fruity-Pebbles schreef: ↑26-12-2017 14:51Je bent lief![]()
Ik hoop dat jullie wens in vervulling gaat!![]()
dinsdag 26 december 2017 om 21:55
Wat super super fijn Fruity!!!!
Ik duim heel hard voor een gezonde doorgaande zwangerschap en een gezond kindje voor jullie in 2018.
Rucio wat enorm balen van de ontsteking agv de punctie. Ik hoop heel erg dat je snel herstelt en er een paar mooie embryo’s ingevroren kunnen worden.
Animal, Duufje, Flipje, Dazzle, Zizo, Mevrouw Stippel, Doces en iedereen waarmee ik lang samen heb geschreven (en alle andere dames in de medische molen) wens ik ontzettend een goede en doorgaande zwangerschap in 2018 toe met een blakend gezond kindje op het eind van de rit.

Rucio wat enorm balen van de ontsteking agv de punctie. Ik hoop heel erg dat je snel herstelt en er een paar mooie embryo’s ingevroren kunnen worden.
Animal, Duufje, Flipje, Dazzle, Zizo, Mevrouw Stippel, Doces en iedereen waarmee ik lang samen heb geschreven (en alle andere dames in de medische molen) wens ik ontzettend een goede en doorgaande zwangerschap in 2018 toe met een blakend gezond kindje op het eind van de rit.
weija wijzigde dit bericht op 27-12-2017 10:04
4.89% gewijzigd

dinsdag 26 december 2017 om 23:39
Weija schreef: ↑26-12-2017 21:55Animal, Duufje, Dazzle, Zizo, Mevrouw Stippel, Doces en iedereen waarmee ik lang samen heb geschreven (en alle andere dames in de medische molen) wens ik ontzettend een goede en doorgaande zwangerschap in 2018 toe met een blakend gezond kindje op het eind van de rit.

Ik lees nog gewoon mee hoor, jullie zijn niet zomaar van me af

Fijne jaarwisseling allemaal en alle goeds voor 2018

woensdag 27 december 2017 om 09:32
het is je dan ook ontzettend gegundFruity-Pebbles schreef: ↑26-12-2017 22:11Tranen in mijn ogen van jullie lieve berichtjes. Ik heb echt het gevoel van vriendinnenclubje hier![]()

woensdag 27 december 2017 om 09:38
Wauw Fruity, wat bijzonder!! Net voor kerst positief getest. En ook zonder mmm. Hoop zo dat het nu goed blijft gaan voor jullie. Met hoeveel weken ging het toen ook alweer mis? Succes de komende weken.
@Rucio: jee, wat balen zeg met de ontsteking die je hebt, dat hoor je ook bijna nooit!! Ben je er erg verdrietig van? Kan me ook wel voorstellen dat het rot is dat je geen tp hebt. Enig zicht wanneer je die kunt krijgen? Sterkte!
@MwStippel: Yes, vandaag is dé dag!! Zo lang naar uit gekeken. Eindelijk beginnen. Hoop op een goede afloop voor je.
@Tinkerbell, MssF, Duufje: Hoe voelen jullie je? MssF en ik (en misschien ook wel Tinkerbell) hebben vrijdag de eerste echo. Ik begin al behoorlijk zenuwachtig te worden, zo vervelend
. Komt ook doordat mijn kwaaltjes minder zijn geworden en dat maakt me behoorlijk bang. We kunnen niet anders dan afwachten.
@Rucio: jee, wat balen zeg met de ontsteking die je hebt, dat hoor je ook bijna nooit!! Ben je er erg verdrietig van? Kan me ook wel voorstellen dat het rot is dat je geen tp hebt. Enig zicht wanneer je die kunt krijgen? Sterkte!
@MwStippel: Yes, vandaag is dé dag!! Zo lang naar uit gekeken. Eindelijk beginnen. Hoop op een goede afloop voor je.
@Tinkerbell, MssF, Duufje: Hoe voelen jullie je? MssF en ik (en misschien ook wel Tinkerbell) hebben vrijdag de eerste echo. Ik begin al behoorlijk zenuwachtig te worden, zo vervelend

woensdag 27 december 2017 om 09:51
Fruity, wat een geweldig nieuws! Ik zit je berichtje werkelijk met tranen in m'n ogen te lezen. Het is jullie onwijs gegund. Ik hoop op een zo zorgeloos mogelijke zwangerschap voor je en een prachtig kindje aan het einde van de rit.
Stippel, grote dag vandaag. Eindelijk beginnen. Heel veel succes, zet 'm op!
Rucio, wat een naar vervolg zo. Hoop dat je snel herstelt en er een paar hele goede embryo's ingevroren zijn.
Hier niet zoveel nieuws. En dat is in dit geval goed nieuws ga ik maar vanuit.
Ik geloof dat ik de Kerst redelijk onopvallend alcoholvrij ben doorgekomen. Maar aangezien onze omgeving wel weet dat we in het traject zitten, vermoed ik dat er wel vermoedens zijn hier en daar. Maar ik wil toch echt nog wel een aantal weken wachten en in elk geval een paar goede echo's hebben gehad tot we het wereldkundig maken. Ze moeten dus nog maar even wachten op officieel nieuws.
Verder heb ik besloten dat ik niet ga overstappen van verzekering. Alle hoop is dus gevestigd op deze prille zwangerschap. Als deze zwangerschap niet doorgaand is, is het klaar voor ons.
Geen gemakkelijke beslissing, maar wel een weloverwogen. Ik vond de laatste 2 pogingen mentaal ontzettend zwaar en hoewel ik dat nu alweer bijna vergeten ben en het natuurlijk achteraf alles waard is, heeft het wel teveel invloed gehad op mijn gemoed. Bovendien word ik heel binnenkort 40 (horror) en is dat ook wel iets om rekening mee te houden.
Dat maakt het wel allemaal extra spannend nu, dit moet gewoon goed gaan. Ik kan ook niet wachten tot de eerste echo en kan de tijd wel vooruit kijken. Heb daar nog steeds geen afspraak voor ontvangen (zal wel door de feestdagen komen), als ik eind deze week nog geen post heb ontvangen ga ik maar eens aan de bel trekken.
Ik hoop dat jullie allemaal fijne dagen hebben gehad, en ik ga keihard duimen voor een heel mooi 2018 voor iedereen!
Flip ik denk veel aan je.
Stippel, grote dag vandaag. Eindelijk beginnen. Heel veel succes, zet 'm op!
Rucio, wat een naar vervolg zo. Hoop dat je snel herstelt en er een paar hele goede embryo's ingevroren zijn.
Hier niet zoveel nieuws. En dat is in dit geval goed nieuws ga ik maar vanuit.
Ik geloof dat ik de Kerst redelijk onopvallend alcoholvrij ben doorgekomen. Maar aangezien onze omgeving wel weet dat we in het traject zitten, vermoed ik dat er wel vermoedens zijn hier en daar. Maar ik wil toch echt nog wel een aantal weken wachten en in elk geval een paar goede echo's hebben gehad tot we het wereldkundig maken. Ze moeten dus nog maar even wachten op officieel nieuws.
Verder heb ik besloten dat ik niet ga overstappen van verzekering. Alle hoop is dus gevestigd op deze prille zwangerschap. Als deze zwangerschap niet doorgaand is, is het klaar voor ons.
Geen gemakkelijke beslissing, maar wel een weloverwogen. Ik vond de laatste 2 pogingen mentaal ontzettend zwaar en hoewel ik dat nu alweer bijna vergeten ben en het natuurlijk achteraf alles waard is, heeft het wel teveel invloed gehad op mijn gemoed. Bovendien word ik heel binnenkort 40 (horror) en is dat ook wel iets om rekening mee te houden.
Dat maakt het wel allemaal extra spannend nu, dit moet gewoon goed gaan. Ik kan ook niet wachten tot de eerste echo en kan de tijd wel vooruit kijken. Heb daar nog steeds geen afspraak voor ontvangen (zal wel door de feestdagen komen), als ik eind deze week nog geen post heb ontvangen ga ik maar eens aan de bel trekken.
Ik hoop dat jullie allemaal fijne dagen hebben gehad, en ik ga keihard duimen voor een heel mooi 2018 voor iedereen!
Flip ik denk veel aan je.

woensdag 27 december 2017 om 10:48
Sorry dames dat ik zo lang niet heb gereageerd. Ik voel me niet zo heel best en ben blij dat de drukke kerstdagen voorbij zijn.
Fruity! Wat super nieuws! En inderdaad, zonder mmm. Het is je gegunt meid!
Rucio, voor jou een domper zeg. Hoe gaat het inmiddels? Weet je al hoe veel ze er hebben kunnen invriezen?
Mevrouw stippel, eindelijk beginnen! Ik hoop het begin van iets moois!
Duufje, ergens snap ik wel dat je niet nog een poging wil. Maar aan de andere kant als het bij jullie tot een terugplaatsing komt heb je tot nu toe wel 100% slaging. En tja... 40 is ook maar een getal. Ik hoop gewoon dat dit kindje er komt.
Boulu, wat een spanning weer hè. Bij mij gaat de tijd ook veel te langzaam. Alleen put ik wat hoop uit dat ik me af en toe flink lamlendig voel. Had jij bij je vorige zwangerschap wel kwaaltjes?
Hier ook de feestdagen relatief makkelijk alcoholvrij doorgekomen. Al heeft mn schoonmoeder geloof ik wel een vermoeden, maar die is gelukkig zo discreet om niets te vragen. Als de echo vrijdag goed is dan gaan we het de ouders ook maar vertellen denk ik. Onze vrienden snappen gelukkig niets van het traject dus mijn man heeft een heel verhaal opgehangen dat we het nog niet kunnen weten omdat.. blabla. Heeft ook gewerkt
Verder hoop ik dat iedereen hier een gezond kindje krijgt in 2018 of dan iig blijvend zwanger raakt. Geen miskramen en andere ellende meer, maar alleen maar blakende gezonde baby's
Fruity! Wat super nieuws! En inderdaad, zonder mmm. Het is je gegunt meid!
Rucio, voor jou een domper zeg. Hoe gaat het inmiddels? Weet je al hoe veel ze er hebben kunnen invriezen?
Mevrouw stippel, eindelijk beginnen! Ik hoop het begin van iets moois!
Duufje, ergens snap ik wel dat je niet nog een poging wil. Maar aan de andere kant als het bij jullie tot een terugplaatsing komt heb je tot nu toe wel 100% slaging. En tja... 40 is ook maar een getal. Ik hoop gewoon dat dit kindje er komt.
Boulu, wat een spanning weer hè. Bij mij gaat de tijd ook veel te langzaam. Alleen put ik wat hoop uit dat ik me af en toe flink lamlendig voel. Had jij bij je vorige zwangerschap wel kwaaltjes?
Hier ook de feestdagen relatief makkelijk alcoholvrij doorgekomen. Al heeft mn schoonmoeder geloof ik wel een vermoeden, maar die is gelukkig zo discreet om niets te vragen. Als de echo vrijdag goed is dan gaan we het de ouders ook maar vertellen denk ik. Onze vrienden snappen gelukkig niets van het traject dus mijn man heeft een heel verhaal opgehangen dat we het nog niet kunnen weten omdat.. blabla. Heeft ook gewerkt

Verder hoop ik dat iedereen hier een gezond kindje krijgt in 2018 of dan iig blijvend zwanger raakt. Geen miskramen en andere ellende meer, maar alleen maar blakende gezonde baby's
woensdag 27 december 2017 om 11:08
Klopt hoor mssfiddler, dat maakte de beslissing ook lastig. Ik raak relatief heel gemakkelijk zwanger. Maar daar is wel eerst een goede embryo voor nodig. Inmiddels zijn we 5 jaar bezig en hebben we uit totaal 5 ICSI pogingen (en 2 gestopte) 2 goede embryo's gekregen. Dat is niet zo'n mooi gemiddelde en bovendien is 5 jaar ook erg lang. Ik heb er best lang voor kunnen zorgen dat het hele vruchtbaarheidstraject ons leven niet teveel bepaalde, maar na de geboorte en het overlijden van B lukte dat niet meer en werd het wel allesbepalend. Dat is precies wat ik nooit wilde en daarom is het nu mooi geweest. En ik hoop heel hard dat het mooi is geweest met een gezond kindje over 8 maanden. Daar ga ik ook wel een beetje vanuit eerlijk gezegd. Hoe angstig ik het ook vind, ik heb een totaal ongefundeerd goed gevoel over deze zwangerschap. Dit is namelijk het stukje dat ik wel kan en dat mijn lichaam prima snapt.
Ik ga duimen voor een goede echo voor jou en Boulu komende vrijdag. Superspannend.
Ik ga duimen voor een goede echo voor jou en Boulu komende vrijdag. Superspannend.