Centraal Moderatortopic
zondag 27 augustus 2017 om 23:11
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-93/list_messag ... #p27750788
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-93/list_messag ... #p27750788
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 26 december 2017 om 17:18
We waren even druk (het is ook tweede kerstdag voor moderators) maar als het goed is heb je nu een mailtje in je inbox. Gelieve deze kwestie verder via de mail af te handelen.badmeester schreef: ↑26-12-2017 17:14Okay.
Maar:
1 aangezien ik het lijdend voorwerp ben: waarom wordt er geen contact met mij opgenomen?
2 wat wordt er gedaan met mijn klacht?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
dinsdag 26 december 2017 om 17:21

dinsdag 26 december 2017 om 17:49
Voor aangifte bestaat de politie, niet de modsbadmeester schreef: ↑26-12-2017 16:58Beste moderator,
Ik wil graag aangifte doen van smaad.
Iemand beweert dat ik foto's upload die niet van mij zijn.
IK zou het fijn vinden als jullie gepaste maatregelen zouden willen nemen.
Groeten
Badje
dinsdag 26 december 2017 om 17:51
Het topic "Bloed in de ontlasting en vage buikpijn" is verwijderd ivm verzoek om diagnose / medisch advies.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

dinsdag 26 december 2017 om 18:05
ModeratorViva schreef: ↑26-12-2017 17:51Het topic "Bloed in de ontlasting en vage buikpijn" is verwijderd ivm verzoek om diagnose / medisch advies.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
sneu. iemand op tweede kerstdag in paniek. Ze wil gerustgesteld worden.

dinsdag 26 december 2017 om 18:26
Beste MirandaH,
We volgen de huisregels m.b.t. medisch advies en diagnoses en hebben de betreffende forummer hierover geïnformeerd. Ook hebben we de forummer aangeraden om de vraag te stellen aan de huisarts zodat een professional het verder kan onderzoeken.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 26 december 2017 om 18:27
Beste Doornroosje9,doornroosje9 schreef: ↑26-12-2017 18:05Waarom zijn de foto's weggehaald? Het was toch duidelijk dat de foto's echt van Badmeester zijn?
We zijn dit aan het onderzoeken en willen uiteraard dat niemand ergens de dupe van wordt, en i.v.m. de privacy van het kind zijn de foto's nu weggehaald. Verdere communicatie hierover verloopt via de mail met de betreffende forummers.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 26 december 2017 om 19:34

dinsdag 26 december 2017 om 20:11
En een ander topic van de inmiddels gepermabande forummer mag wel blijven staan? Wat is dat voor regel? Van een troll wordt toch alles weggehaald?ModeratorViva schreef: ↑26-12-2017 19:34Het topic "Gezakt voor diploma" is verwijderd ivm trollen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 26 december 2017 om 20:47
Beste meneer, beste mevrouw,
Allereerst, gebruikersnamen plaats ik met . puntjes erin omdat ik niet wil dat er nog meer opgegoogeld gaat worden.
Ik ben bezig met wat ik ooit op f.ok forum heb geplaatst en naar mij herleidbaar is te laten verwijderen.
Helaas heeft een troll van die website op uw forum Viva dit topic gemaakt: digi/willekeur-op-fok/list_messages/349737/2
Het is van een gebruiker waar op het profiel staat dat er maar 1 post is geplaatst, dus waarschijnlijk alleen geregistreerd voor deze post.
Trollende users van uw website hebben ongevraagd mijn gebruikersnaam op uw website geplaatst waardoor er googlehits tevoorschijn komen naar uw website waar onjuiste informatie op staat.
Als ik op m.a.pi.ma google, komt uw website tevoorschijn en lijkt het alsof dit een bericht van mij is. Maar het is helemaal niet door mij geplaatst.
Zou u de volgende reacties willen verwijderen alstublieft:
zaterdag 22 oktober 2016 19:47
zaterdag 22 oktober 2016 19:48
zaterdag 22 oktober 2016 20:02
zaterdag 22 oktober 2016 20:04
zaterdag 22 oktober 2016 20:09
Pagina 5:
vrijdag 30 juni 2017 15:32
vrijdag 30 juni 2017 21:10
Dank u wel.
Allereerst, gebruikersnamen plaats ik met . puntjes erin omdat ik niet wil dat er nog meer opgegoogeld gaat worden.
Ik ben bezig met wat ik ooit op f.ok forum heb geplaatst en naar mij herleidbaar is te laten verwijderen.
Helaas heeft een troll van die website op uw forum Viva dit topic gemaakt: digi/willekeur-op-fok/list_messages/349737/2
Het is van een gebruiker waar op het profiel staat dat er maar 1 post is geplaatst, dus waarschijnlijk alleen geregistreerd voor deze post.
Trollende users van uw website hebben ongevraagd mijn gebruikersnaam op uw website geplaatst waardoor er googlehits tevoorschijn komen naar uw website waar onjuiste informatie op staat.
Als ik op m.a.pi.ma google, komt uw website tevoorschijn en lijkt het alsof dit een bericht van mij is. Maar het is helemaal niet door mij geplaatst.
Pagina 5:
Dank u wel.

dinsdag 26 december 2017 om 20:56
Als het toch over trollen gaat: hoe kan het dat gebruikers een permaban krijgen omdat ze ontmaskerd zijn als trol, maar hun andere account(s) geen ban krijgen? Denk bijvoorbeeld aan een Nicole6529 of een Ilske79, die onder meerdere namen actief waren.
dinsdag 26 december 2017 om 20:58
Beste Star,
Dit topic vinden wij geen trolltopic, om die reden hebben wij het topic laten staan.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 26 december 2017 om 21:00
Dezelfde persoon kan onder de ene naam een perma krijgen en onder de andere naam een week, in hetzelfde bericht op het bantopic. Beleid, neem ik aan

dinsdag 26 december 2017 om 21:01
Beste Tr0tter,
andere (bewezen) gebruikersnamen van een trol krijgen ook een perma. Mocht je zo'n gebruikersnaam tegen komen, of een vermoeden hebben, wil je die dan staffen
Het kan zijn dat we niet iedere gebruikersnaam apart op het Bantopic vermeld hebben.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
dinsdag 26 december 2017 om 21:02
Dit is onjuist. Het kan zijn dat we een gebruikersnaam een perma geven wanneer deze met meerdere accounts actief. Wanneer een zelfde gebruiker met meerdere gebruikersnamen aan het trollen is, dan volgt altijd een perma.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
dinsdag 26 december 2017 om 21:04
Beste Apkima,Apkima schreef: ↑26-12-2017 20:47Beste meneer, beste mevrouw,
Pagina 5:
Dank u wel.
wij verwijderen in principe geen berichten. Je kan ons het beste mailen wanneer je wilt dat we er toch nog even naar kijken. forum@viva.nl
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

dinsdag 26 december 2017 om 21:15
ModeratorViva schreef: ↑26-12-2017 21:01Beste Tr0tter,
andere (bewezen) gebruikersnamen van een trol krijgen ook een perma. Mocht je zo'n gebruikersnaam tegen komen, of een vermoeden hebben, wil je die dan staffen
Ik heb van de week al iemand gestaft, maar daar hebben jullie niets mee gedaan. Blijkbaar is dan voor jullie niet 'bewezen' dat dit dezelfde persoon is als een van de namen die ik hierboven al noemde (terwijl ik aan de reacties in het topic merkte dat ik niet de enige ben die zo goed als zeker weet dat het dezelfde persoon is als die gepermabande) dus dan heeft het weinig zin om diegene nog een keer te staffen lijkt me, als jullie er toch niets mee doen. Dat banksysteem heeft dus weinig zin zo, als iedereen gewoon door kan blijvem forummen onder een andere naam.
Het kan zijn dat we niet iedere gebruikersnaam apart op het Bantopic vermeld hebben.
Daar is dat bantopic toch juist voor? Wat heeft het dan nog voor zin als toch niet alle bans vermeld worden?

dinsdag 26 december 2017 om 23:26
Mods, waarom is dit topic vergrendeld? Nu kan diegene die de kaartjes zou krijgen niet reageren of ze ze ook gekregen heeft.
aangeboden/kaartjes-ouwehands/list_messages/398213
aangeboden/kaartjes-ouwehands/list_messages/398213