winterdip?

23-02-2009 12:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben Sanne, 23 jaar oud.

Het afgelopen jaar is er veel veranderd in mijn leven. Ik ben afgestudeerd, ben samen gaan wonen, heb een baan gekregen.

Ik woon nu 50 km van de plaats waar ik geboren en getogen ben. Ik heb een lieve vriend en alles loopt lekker.

Maar toch heb ik soms een raar gevoel. Ik heb jaren ervan gedroomd om alles te hebben wat ik nu heb, samenwonen een baan en zelfstandig zijn, maar waarom voel ik me soms nog niet tevreden. Het voelt alsof ik ontevreden ben, als of het niet genoeg is en daar baal ik van. Het gevoel slaat ook van het ene op het andere moemtn toe, dan zit ik nog gelukkig te wezen op de bank en het andere moment denk ik weer de vreemdste dingen. Is mijn relatie wel goed, wat als het ooit niet meer leuk is, wat als ik mijn huis niet goed schoon heb, wat als ik het niet red om met die ene vriendin af te spreken...

Ik moet erbij vertellen dat ik altijd snel onzeker ben en vaak twijfel over alles wat ik doe. Ik moet ook altijd erg wennen aan veranderingen.

Waar komt dit gevoel vandaan? Is het een winterdip, een is dit het nou gevoel, of komt het door alle veranderingen?

Wie heeft ook wel eens dit soort gevoelens en hoe ga jij ermee om?
Je hebt gewoon nieuwe dromen en doelen nodig. Als je nu alles hebt bereikt waar je eerst naartoe leefde (afstuderen, baan, samenwonen) dan val je in 'n gat als je dat allemaal hebt. Ga dus iets nieuws doen (reizen iets voor jou misschien?) waar je naartoe kunt leven
Ik heb het er met mijn vriend ook over gehad en hij zei hetzelfde. Toch vind ik het lastig.

Ik merk ook dat ik nu ik in een vreemd dorp woon ( ik heb 23 jaar in hetzelfde dorp gewoond) ik het moeilijk vind om andere contacten te krijgen.

Ik richt me daarom misschien wel teveel op mijn vriend en ons leventje...

Ik wil nu op volleybal gaan om zo mensen te leren kennen...

We gaan van de zomer lekker op vakantie en daar kijk ik erg naar uit.

Toch blijft het feit dat ik het lastig vind zelf beslissingen te nemen. Ik wil bijv. mijn vriend verrassen met een nachtje weg, maar twijfel dan zoveel of hoe wat of waar, dat het er vaka niet van komt...
Ik herken precies wat je bedoelt, 2 jaar geleden zat ik zelf ook zo op de bank!

Wat er met mij gebeurde is dat ik hierover met niemand heb gepraat wat resulteerde in het maken van verkeerde keuzes.

Praat erover met iemand en zoals elninjoo ook zegt, ga nieuwe dromen en doelen bedenken,..

Voor mij heeft dat ook geholpen,...
Ik praat er met mijn vriend wel over en probeer nu hier mijn verhala kwijt te kunnen

Wat zijn verkeerde keuzes in jou geval?
ik had vorig jaar (en de winters ervoor) precies hetzelfde gevoel.

alles klopte, mijn baan en eigenlijk heel mijn leven.

en toch een ontevreden gevoel.

bij mij was dus wel een winterdip.

dit jaar een lichttherapielamp en had dit jaar vrijwel geen ontevredenheidsklachten.

af en toe nog wel, en dat was ook wel vreemd om te merken gezien ik net een nieuwe vriend had waar ik stapelverliefd op ben! maar ik kon ze nu relativeren omdat ik wist waar het aan lag.

somberheid leidt tot sombere gedachten maar wil dus niet zeggen dat je echt ontevreden bent.

wacht eerst de lente maar af voordat je dingen drastisch gaat veranderen...
Dank je. Ik had vorig jaar idd ook van dit soort gevoelens.

Net een nachtje weg geboekt... weer wat lekkers om naar toe te leven.

Hoe en wat is lichttherapie precies?
je kan lichttherapie op verschillende manieren doen.

je laten doorverwijzen door een huisarts naar een ziekenhuis. daar krijg je een aantal behandelingen waar je voor een grote lichtbak staat,

je kan een lichttherapielamp huren bij de thuiswinkel. dit is wel vrij duur, geloof 10 euro per week.

en ik heb er dus 1 gekocht. ze zijn wel erg duur maar ik vond het de moeite waard!

ik had een hele kleine gekocht die dus portable is, en waar ik 60 dagen niet goed geld terug garantie op had. en binnen twee maanden weet je wel zeker of het werkt of niet. bij mij merkte ik na 2 weken al een wereld van verschil.

deze was wel 250 euro, en de goedkoopste (officieel gecertificeerde) is 160.
quote:Rary schreef op 23 februari 2009 @ 13:10:

je kan lichttherapie op verschillende manieren doen.

je laten doorverwijzen door een huisarts naar een ziekenhuis. daar krijg je een aantal behandelingen waar je voor een grote lichtbak staat,

je kan een lichttherapielamp huren bij de thuiswinkel. dit is wel vrij duur, geloof 10 euro per week.

en ik heb er dus 1 gekocht. ze zijn wel erg duur maar ik vond het de moeite waard!

ik had een hele kleine gekocht die dus portable is, en waar ik 60 dagen niet goed geld terug garantie op had. en binnen twee maanden weet je wel zeker of het werkt of niet. bij mij merkte ik na 2 weken al een wereld van verschil.

deze was wel 250 euro, en de goedkoopste (officieel gecertificeerde) is 160.Dank je wel, ik ga er zeker eens over nadenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven