Napraattopic Deel 94

23-12-2017 20:48 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Head schreef:
27-12-2017 17:01
Dan is er wel iets mis in je hoofd, dat je daar je lol aan beleeft. Of in je fatsoen.
Het hoeft niet voor de lol te zijn hè, kan ook zijn om een stilvallend forum op gang te brengen. Een trol in opdracht, zeg maar.
RikM schreef:
27-12-2017 17:21
Het hoeft niet voor de lol te zijn hè, kan ook zijn om een stilvallend forum op gang te brengen. Een trol in opdracht, zeg maar.
De paranoïde neemt aanzienlijke vormen aan het afgelopen half jaar.
Moiren’ schreef:
27-12-2017 17:22
Dat is iets waar ik net over na zat te denken.
Ik heb zelf als kind een aantal jaar in een jeugdhuis gewoond omdat de thuissituatie shit en onveilig was, heb heel veel gezien en toch ben ik op het moment inderdaad bijna paranoïde over sommige topics.
Misschien ook juist omdat ik het vreselijk vind dat iemand zich over zo'n onderwerp de pleuris lacht.
Dubbel voor me....
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
27-12-2017 17:16
Zeker weten dat het gebeurd maar in dit geval wordt het weer post na post zodanig opgebouwd dat zelfs ik (sorry Yas, je hebt je best gedaan) mijn twijfels heb. En ik ben best goedgelovig.
Waar? Linkje?
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
27-12-2017 17:29
Waar? Linkje?
https://forum.viva.nl/relaties/slaande ... #p27945079
There is always something happening, and it's usually right now
yasmijn schreef:
27-12-2017 17:29
Waar? Linkje?
relaties/slaande-ruzie/list_messages/398261
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Moiren’ schreef:
27-12-2017 17:22
Met reden. Een groot aantal topics op dit forum zijn op zijn zachtst gezegd nogal verdacht, vind ik.

Ik weet dat er bedrijven zijn die deze dienst aanbieden (neptopics plaatsen op forums) en het zou me niets verbazen als Sanoma daar gebruik van maakt.
RikM schreef:
27-12-2017 17:33
Met reden. Een groot aantal topics op dit forum zijn op zijn zachtst gezegd nogal verdacht, vind ik.

Ik weet dat er bedrijven zijn die deze dienst aanbieden (neptopics plaatsen op forums) en het zou me niets verbazen als Sanoma daar gebruik van maakt.
Ik weet het wel bijna zeker.
RikM schreef:

Verdacht. Alsof er een misdaad begaan wordt.
Al zolang Viva bestaat zijn er trollen en trolltopics.
Ik snap het voortdurend roepen dat iets trollerig is gewoon niet. En al helemaal niet in topics die zo gevoelig kunnen liggen.
anoniem_359707 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 17:43
0.09% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
27-12-2017 17:39
Ik weet het wel bijna zeker.
100% zeker
Geen bijzonderheden
doornroosje9 schreef:
27-12-2017 17:12
Geen idee of deze TO een trol is, maar zijn er echt mensen die denken dat dit niet voorkomt in Nederland? Dat vind ik zo ontzettend dom.
Eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
RikM schreef:

Het zou mij ook niet verbazen.

Tevens TVP
Helder. Geen energie in steken.
Geen bijzonderheden
doornroosje9 schreef:
27-12-2017 17:12
Geen idee of deze TO een trol is, maar zijn er echt mensen die denken dat dit niet voorkomt in Nederland? Dat vind ik zo ontzettend dom.
En dat is ook weer zo. Als ik onder een andere nick al mijn belevenissen met mijn geliefde schoonfamilie zou beschrijven zou ik onmiddellijk weggezet worden als trol, maar het is toch allemaal echt gebeurd.

Daarom kies ik ervoor om in topics die ik niet 'vertrouw' maar helemaal niet te reageren, dan kwets ik ook niemand als ik er per ongeluk naast zit met mijn argwaan. Want dat kan natuurlijk.
Moiren’ schreef:
27-12-2017 17:41
Verdacht. Alsof er een misdaad begaan wordt.
Al zolang Viva bestaat zijn er trollen en trolltopics.
Ik snap het voortdurend roepen dat iets trollerig is gewoon niet. En al helemaal niet in topics die zo gevoelig kunnen liggen.
Als het om een lollig onderwerp gaat dan vind ik een trol niet erg, maar als het een serieus onderwerp betreft en je ziet dat mensen echt begaan zijn en proberen te helpen dan vind ik het niet zo jofel.

Maar misschien is jouw insteek wel een goede. Op tv is tegenwoordig ook alles nep, dus waarom zou dat hier dan anders zijn? Zie het als entertainment.
RikM schreef:
27-12-2017 18:17
Als het om een lollig onderwerp gaat dan vind ik een trol niet erg, maar als het een serieus onderwerp betreft en je ziet dat mensen echt begaan zijn en proberen te helpen dan vind ik het niet zo jofel.

Maar misschien is jouw insteek wel een goede. Op tv is tegenwoordig ook alles nep, dus waarom zou dat hier dan anders zijn? Zie het als entertainment.
Het probleem is, je weet niet of het nep is. Als ik mijn leven tussen mijn 20ste en 35ste beschrijf denkt ook iedereen dat het nep is. Omdat het zo bizar en over the top was leek het wel een slechte aflevering van GTST: te slecht om nog geloofwaardig te zijn.
De werkelijkheid is gewoon vaak heel bizar en je mag jezelf als gezegend beschouwen als je geen idee hebt hoe bizar.

Bijna altijd post ik een linkje van VT, als het niet voor de TO is, dan heeft mss iemand anders er wat aan.
Als ik denk dat het echt is, post ik soms wat van mezelf mee.
Precies. Je kan het gewoon nooit zeker weten. Onmogelijk, tenzij je naast de TO zit.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
27-12-2017 18:36
Precies. Je kan het gewoon nooit zeker weten. Onmogelijk, tenzij je naast de TO zit.
Precies
Ik was eerder van een topic over hetzelfde onderwerp ervan overtuigd dat het een troll was. In dat topic gingen enkele dames die het zelf hadden meegemaakt behoorlijk stevig aan het posten. Hun verhaal vertellen om de TO te overtuigen dat ze echt weg moest gaan en dat het alleen maar steeds erger zou worden en dat ze het echt wel kon, net als zijzelf al eens gedaan hadden. Ik vond het toen naar om te zien hoe ze werden meegesleept in het verhaal en hun eigen misère weer herbeleefden. Zo pijnlijk. Het is echt geen onderwerp om zo maar even wat over te grappen.
een week of twee terug was er een topic over een verkrachting door een troll.
doornroosje9 schreef:
27-12-2017 18:36
Dit.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hebben sommigen een jaarkaart voor het aantal te openen topics en moeten die kaarten nu leeg?
Moiren’ schreef:
27-12-2017 20:40
Hebben sommigen een jaarkaart voor het aantal te openen topics en moeten die kaarten nu leeg?
ja,ben jij er nog niet aan toe? Ik moet opschieten, moet er nog 12 openen :)
8102 schreef:
27-12-2017 19:40
een week of twee terug was er een topic over een verkrachting door een troll.
Deze kan zo in EAUSM :)
friezinnetje2014 schreef:
27-12-2017 20:52
ja,ben jij er nog niet aan toe? Ik moet opschieten, moet er nog 12 openen :)
Nou hop dan.
Ik krijg geen kaart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven