Werk & Studie alle pijlers

afleiding tijdens leren

27-12-2017 18:01 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Als ik moet leren voor toetsen dan wordt ik heel snel afgeleid door b.v een youtube filmpje of iets waardoor ik niet aan leren toekom.

Nu denken jullie vast dan zet je je pc etc uit. maar het studiemateriaal staat op de pc dus daar moet ik vanaf leren.

Iemand tips?
En je studiemateriaal staat dus op YouTube.
Je zoekt het toch echt zelf speciaal op. Kweek wat ruggengraat en ga gewoon studeren. En anders niet klagen.
Zet anders je spotify op je laptop/computer. Dan heb je toch muziek en wordt je niet afgeleid door youtube. Of zoek je geen muziek op youtube?
Klinkt een beetje als een smoesje. Jij bent echt diegene die Youtube aanklikt, dus een tip? Ja.....stop met zeuren en doe wat je moet doen.
Those who don’t believe in magic will never find it
Je kunt een extensie in chrome installeren die je beperkt om naar bepaalde website te surfen.

Bijvoorbeeld deze:
https://chrome.google.com/webstore/deta ... king-work/
Zet een wekker op 25 minuten en doe vervolgens niet anders dan leren. Vervolgens ga je 5 minuten iets leuks doen. Daarna weer 25 minuten leren + pauze. Na 3 à 4x neem je een pauze van 15 minuten. Google maar eens op Pomodoritechniek.

Of je installeert iets op je computer waardoor je de afleidende dingen niet meer kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven