Openbaarvervoer ergernissen
donderdag 23 november 2017 om 14:54
Er is een topic over supermarkt ergernissen, instantie ergernissen, marktplaats ergernissen, dus tijd voor een openbaarvervoer ergernissen topic.
To trapt af:
Dit gebeurde in de trein: Man komt naast mij zitten in de stilte coupe terwijl hij druk aan het bellen is. Ik zeg tegen hem:"goh meneer, misschien is het u niet opgevallen maar het is een stilte coupe."
"Kind, maak je niet druk, ik ben al bijna klaar met mijn telefoon gesprek."
Telefoon gesprek duurde nog 5 minuten.
Dikke koffers in het gangpad, en eigenaar die geïrriteerd opkijkt als ik vraag of ik er langs mag.
To trapt af:
Dit gebeurde in de trein: Man komt naast mij zitten in de stilte coupe terwijl hij druk aan het bellen is. Ik zeg tegen hem:"goh meneer, misschien is het u niet opgevallen maar het is een stilte coupe."
"Kind, maak je niet druk, ik ben al bijna klaar met mijn telefoon gesprek."
Telefoon gesprek duurde nog 5 minuten.
Dikke koffers in het gangpad, en eigenaar die geïrriteerd opkijkt als ik vraag of ik er langs mag.
zondag 26 november 2017 om 11:58
Een van mijn grootste irritatiefactoren in het OV zijn vouwfietsen:
- fietsen op het (overvolle) perron
- dat ding als stormram gebruiken om als eerst in/uit te stappen
- in/uitklappen in een overvolle trein (want je ziet die dingen alleen tijdens de spits)
- hem op een onhandige plek neerzetten
- hem op een onhandige plek neerzetten, en dan zelf ergens anders gaan zitten, waardoor de rest van de reizigers zijn nek breekt over dat ding.
- En de echte aso's zetten hem ergens neer, met een slot, en gaan ergens anders zitten. Waardoor je hem niet eens kan verplaatsen als er mensen met koffers door moeten.
- En een echt dieptepunt: een jongen die vroeg ik of ik ergens anders wilde staan, want ik stond waar hij zijn vouwfiets neer wilde zetten....
Daarnaast verbaas ik mij altijd over personeel dat zich zelf niet aan de regels houdt (roken waar het niet mag) of de regels niet handhaaft (niet durft te handhaven?).
- in/uitklappen in een overvolle trein (want je ziet die dingen alleen tijdens de spits)
- hem op een onhandige plek neerzetten, en dan zelf ergens anders gaan zitten, waardoor de rest van de reizigers zijn nek breekt over dat ding.
- En de echte aso's zetten hem ergens neer, met een slot, en gaan ergens anders zitten. Waardoor je hem niet eens kan verplaatsen als er mensen met koffers door moeten.
- En een echt dieptepunt: een jongen die vroeg ik of ik ergens anders wilde staan, want ik stond waar hij zijn vouwfiets neer wilde zetten....
Daarnaast verbaas ik mij altijd over personeel dat zich zelf niet aan de regels houdt (roken waar het niet mag) of de regels niet handhaaft (niet durft te handhaven?).
dinsdag 28 november 2017 om 12:49
Waarom zou je dat doen??? Iedereen wil toch lange wimpersWageningen1985 schreef: ↑25-11-2017 23:37Ja er zijn zijn zat mensen die dat doen en dat moeten ze lekker zelf weten, maar moet dat in de trein?
groetjes, slagtandje
maandag 4 december 2017 om 21:48
Niet zozeer ergernis als verwondering... In de bus zijn er twee plekken bovenop de achteras met kleinere beenruimte. Ik zit daar graag met mijn korte pootjes. Ben altijd verbaasd (en teleurgesteld) als er al een slungel van 2 meter zit. Dat kan toch niet lekker zitten?!?
Echte ergernis: de constant wisselende dienstregeling van Arriva hier in het noorden. We hebben er al vier achter de rug, in december de reguliere wijzigingen. Zucht, ik houd het niet meer bij.
Echte ergernis: de constant wisselende dienstregeling van Arriva hier in het noorden. We hebben er al vier achter de rug, in december de reguliere wijzigingen. Zucht, ik houd het niet meer bij.
maandag 4 december 2017 om 22:07
Vanmorgen weer netjes de tas op madam dr schoot gezet hoor. Zat half te pitten en de bus liep vol. Met een vrolijk GOEDEMORGENWageningen1985 schreef: ↑25-11-2017 23:31Mensen die hun tas naast zich neerzetten en er zo voor zorgen dat andere niet kunnen zitten, zo fucking asociaal is dat, zeker als het druk is.
maandag 4 december 2017 om 22:33
maandag 4 december 2017 om 22:36
Mijn irritatie is liften die het niet doen zodat je met baby in de kinderwagen en een dreumes opeens de trappen af moet zien te komen... Natuurlijk geen personeel aanwezig om te helpen, moet je eens indenken dat daar dan een oude man of vrouw staat met rollator of iemand in een rolstoel.
Wel weer heel lief is dat een jonge man ipv in te stappen in de metro mij kwam helpen om de trap af te komen.
Wel weer heel lief is dat een jonge man ipv in te stappen in de metro mij kwam helpen om de trap af te komen.
maandag 4 december 2017 om 22:40
Tijdens mijn zwangerschap zat ik in een rolstoel en nu ook met de kinderwagen;
Bij de middendeur zijn er 3 plekken voor rolstoelen/rollators/kinderwagens en 3 klapstoeltjes. Mensen zonder kind of handicap die op die stoeltjes gaan zitten en diep gaan zuchten en/of met hun ogen gaan rollen als jij daar aan komt met je voertuig op wielen.
Mensen met van die boodschappenkarretjes op wieltjes in de bus.
Muziek over speakers.
Een welbekende zwerver hier in de stad met een rottend been die standaard tijdens de spits door de metro strompelt. Er zijn hier in de stad 2 soorten metro's in omloop, die met meerdere wagons en van die uit 1 deel. Deze man zoekt altijd die uit 1 deel uit en de geur is niet te doen!
Mensen die citrusvruchten eten in het OV, ugh.
Toeristen die totaal spastisch en gestrest doen of ze wel de goede halte hebben. Kom op, de metro en trein rijden in 3 tot 10 minuten takt en de bus in 10 tot 20 minuten takt. Daarbij liggen de haltes vaak zo dicht op elkaar dat je 1 of 2 haltes eerder of later ook goed kunt lopen.
Waarom ik geen auto heb? Totaal niet praktisch in mijn stad met chronisch parkeerplaats tekort.
Bij de middendeur zijn er 3 plekken voor rolstoelen/rollators/kinderwagens en 3 klapstoeltjes. Mensen zonder kind of handicap die op die stoeltjes gaan zitten en diep gaan zuchten en/of met hun ogen gaan rollen als jij daar aan komt met je voertuig op wielen.
Mensen met van die boodschappenkarretjes op wieltjes in de bus.
Muziek over speakers.
Een welbekende zwerver hier in de stad met een rottend been die standaard tijdens de spits door de metro strompelt. Er zijn hier in de stad 2 soorten metro's in omloop, die met meerdere wagons en van die uit 1 deel. Deze man zoekt altijd die uit 1 deel uit en de geur is niet te doen!
Mensen die citrusvruchten eten in het OV, ugh.
Toeristen die totaal spastisch en gestrest doen of ze wel de goede halte hebben. Kom op, de metro en trein rijden in 3 tot 10 minuten takt en de bus in 10 tot 20 minuten takt. Daarbij liggen de haltes vaak zo dicht op elkaar dat je 1 of 2 haltes eerder of later ook goed kunt lopen.
Waarom ik geen auto heb? Totaal niet praktisch in mijn stad met chronisch parkeerplaats tekort.
"Nee" is ook een antwoord.
maandag 4 december 2017 om 23:03
Hear, hear! Superirritant die vouwfietsjes in een toch al te drukke treinStokstaartjenl schreef: ↑26-11-2017 11:58Een van mijn grootste irritatiefactoren in het OV zijn vouwfietsen:
- En een echt dieptepunt: een jongen die vroeg ik of ik ergens anders wilde staan, want ik stond waar hij zijn vouwfiets neer wilde zetteN
zaterdag 9 december 2017 om 09:28
Tijdens 1 van onze vakantie in een grote stad, gingen we met de bus van wijk 1 naar wijk 2.
Op de kaart was te zien dat de wijken hemelsbreed niet ver uit elkaar lagen.
We wilden naar een evenement.
Een keertje met OV is wel leuk sightseeing en je hebt geen parkeerprobleem.
Eenmaal in de bus, blijkt de route tussendoor bijna alle wijken langs ging en dus ook bijna alle bus haltes.
Ik ga niet zo vaak met ov, maar dit was echt niet grappig meer.
De verkeerde buslijn genomen
Op de kaart was te zien dat de wijken hemelsbreed niet ver uit elkaar lagen.
We wilden naar een evenement.
Een keertje met OV is wel leuk sightseeing en je hebt geen parkeerprobleem.
Eenmaal in de bus, blijkt de route tussendoor bijna alle wijken langs ging en dus ook bijna alle bus haltes.
Ik ga niet zo vaak met ov, maar dit was echt niet grappig meer.
De verkeerde buslijn genomen
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
zaterdag 9 december 2017 om 10:01
Ben donderdag voor het eerst in maanden met de bus naar werk gegaan omdat het rotweer zou worden en hard zou gaan waaien. Zo wat had ik daar een spijt van. De bus die voor mijne zou gaan ging niet omdat hij defect was, dus er moesten 2 ladingen mensen in een klein busje. Ik moest vanaf halte een dus al staan, en er bleven maar mensen bij komen waar helemaal geen plek voor was, ik stond dus als een sardientje in een blik tussen de mensen in geklemd. Een man voor me die constant op mijn voet ging staan, en de appjes van mijn buurmeisje kon ik meelezen. Wat een ellende zeg. De rit duurde drie hele lange kwartiertjes. God wat was ik blij dat ik eruit mocht. Stom detail: het was de hele dag droog dus had gewoon kunnen gaan fietsen.
Nee wist meteen weer waarom ik liever niet met de bus ga.
Nee wist meteen weer waarom ik liever niet met de bus ga.
zondag 17 december 2017 om 22:44
precies ditMeyana schreef: ↑04-12-2017 22:40
Relax we're all crazy, it's not a competition
woensdag 27 december 2017 om 19:02
Ik erger mij niet zo heel snel in het OV maar deze week wel , zullen ook de hormonen wel zijn
Ik baal er van dat op Amsterdam CS de poortjes dicht zijn en de andere doorgang al om 20.00 uur gesloten is. Waardoor je dus minstens 20 euro op je anonieme OV kaart moet hebben staan om aan de andere kant van het station te komen...
Ik moest deze week helaas met de tram omdat fietsen niet meer gaat en ik de locatie niet per auto kon bereiken. Ik kan elk moment bevallen nu dus ben heel duidelijk hoogzwanger. Het was helaas vrij druk in de tram en niemand stond uit zichzelf op. Ik heb degene die op de mindervalide plek zat (toerist) dus maar gevraagd op te staan. Blij dat ik zat begint een paar haltes later de tramconductrice tegen mij te roepen (toen er een gezin met kinderen en een buggy binnenkwam) dat ik op een "priority" stoel zat (met andere woorden dat ik moest opstaan). Ben behoorlijk uit mijn plaat tegen haar gegaan dat ik dat heel goed wist en daarom ook met 37 weken zwangerschap op deze plek zat en niet van plan was op te staan
Was echt niet dat je dit over het hoofd kon zien en er was plek zat voor de buggy (alleen niet voor het tweede kind van een jaar of 8 wat mee was).
Ik baal er van dat op Amsterdam CS de poortjes dicht zijn en de andere doorgang al om 20.00 uur gesloten is. Waardoor je dus minstens 20 euro op je anonieme OV kaart moet hebben staan om aan de andere kant van het station te komen...
Ik moest deze week helaas met de tram omdat fietsen niet meer gaat en ik de locatie niet per auto kon bereiken. Ik kan elk moment bevallen nu dus ben heel duidelijk hoogzwanger. Het was helaas vrij druk in de tram en niemand stond uit zichzelf op. Ik heb degene die op de mindervalide plek zat (toerist) dus maar gevraagd op te staan. Blij dat ik zat begint een paar haltes later de tramconductrice tegen mij te roepen (toen er een gezin met kinderen en een buggy binnenkwam) dat ik op een "priority" stoel zat (met andere woorden dat ik moest opstaan). Ben behoorlijk uit mijn plaat tegen haar gegaan dat ik dat heel goed wist en daarom ook met 37 weken zwangerschap op deze plek zat en niet van plan was op te staan
woensdag 27 december 2017 om 19:19
Je kan tegenwoordig toch een passage / doorgang of iets dergelijks op je OV laden? Dan hoef je er geen geld op te hebben staan, maar kan je wel er door heenMiek_ schreef: ↑27-12-2017 19:02Ik erger mij niet zo heel snel in het OV maar deze week wel , zullen ook de hormonen wel zijn![]()
woensdag 27 december 2017 om 19:41
Nee volgens mij niet, althans niet via de oplaadpunten. Volgens mij kan je wel een uur vrij bewegen door de passage voordat er geld wordt afgeboekt van je OV kaart.
woensdag 27 december 2017 om 20:38
Nee maar die sluiten om 20.00 uur, anders had ik deze wel genomenwinterqueen schreef: ↑27-12-2017 19:42En de IJ Passage en Amstel Passage (met al die 'fancy' winkels) hebben toch ook geen poortjes?
woensdag 27 december 2017 om 20:57
Dan mis je gewoon een paar treinen en sta je bijna 2 uur te wachten totdat er eindelijk een groepje mannen langs kwam die en rollator en zware koffer mee konden nemen.my-little-appletree schreef: ↑04-12-2017 22:36Mijn irritatie is liften die het niet doen zodat je met baby in de kinderwagen en een dreumes opeens de trappen af moet zien te komen... Natuurlijk geen personeel aanwezig om te helpen, moet je eens indenken dat daar dan een oude man of vrouw staat met rollator of iemand in een rolstoel.
De mensen van de ns die zouden komen stonden bij een verkeerde lift en of station
woensdag 27 december 2017 om 21:10
Instappen bij de deuren met fiets of rolstoel picto. Ook altijd dicht bij het toilet en ruimte voor bagage.rozegeranium schreef: ↑25-11-2017 21:34Ik erger me aan de trein vanaf schiphol. Een paar keer per jaar komen we een paar weken naar Nederland met een kind. Dus kinderwagen (inklapbaar) en twee koffers. Die je dus dan echt nergens kwijt kunt want het zijn altijd van die dubbeldekkers. En ook altijd druk Het zou zijn zijn als er op de instaphoogte babagerekken zouden zijn waar grotere items inkunnen. En dan ergeren mensen zich aan bagage die in de weg staat....maar die kan dan echt vaak nergens anders heen. Staan met peuter ook geen succes....maar helaas wel altijd wel de volle mep moeten betalen.