Openbaarvervoer ergernissen
donderdag 23 november 2017 om 14:54
Er is een topic over supermarkt ergernissen, instantie ergernissen, marktplaats ergernissen, dus tijd voor een openbaarvervoer ergernissen topic.
To trapt af:
Dit gebeurde in de trein: Man komt naast mij zitten in de stilte coupe terwijl hij druk aan het bellen is. Ik zeg tegen hem:"goh meneer, misschien is het u niet opgevallen maar het is een stilte coupe."
"Kind, maak je niet druk, ik ben al bijna klaar met mijn telefoon gesprek."
Telefoon gesprek duurde nog 5 minuten.
Dikke koffers in het gangpad, en eigenaar die geïrriteerd opkijkt als ik vraag of ik er langs mag.
To trapt af:
Dit gebeurde in de trein: Man komt naast mij zitten in de stilte coupe terwijl hij druk aan het bellen is. Ik zeg tegen hem:"goh meneer, misschien is het u niet opgevallen maar het is een stilte coupe."
"Kind, maak je niet druk, ik ben al bijna klaar met mijn telefoon gesprek."
Telefoon gesprek duurde nog 5 minuten.
Dikke koffers in het gangpad, en eigenaar die geïrriteerd opkijkt als ik vraag of ik er langs mag.
zaterdag 25 november 2017 om 00:50
2x per dag 24km lopen is geen optieaatjuhh123 schreef: ↑24-11-2017 21:44Ik erger me aan al die zeikerds die zich ergeren aan het OV.
"Ga lekker lopen" denk ik dan
* tas op de stoel naast je als de bus/metro/tram/trein volloopt in de spits, ik vraag niets meer. Desnoods ga ik erboven op zitten.
* luid bellen... getver
* mensen die al in willen stappen als jij nog moet uitstappen
* buschauffeurs die schielijk optrekken en remmen als er mensen staan...
en verder heb ik ermee leren leven, het is niet anders
zaterdag 25 november 2017 om 10:30
Hé, was jij niet degene die een tabakslucht rook in je auto? Hoe is het daarmee afgelopen?winterqueen schreef: ↑25-11-2017 10:26Ik geloof dat al mijn ergernissen al genoemd zijn. Ik ga tegenwoordig eigenlijk altijd met de auto. Sta 100x liever in de file en de parkeerkosten neem ik ook voor lief.
*of vergis ik me in je nickname?*
zaterdag 25 november 2017 om 10:32
Ha ja, dat ben ik! De lucht is helemaal weg! Lag dus toch aan de besjes en blaadjes onder de motorkap denk ik.Kwebbeltje91 schreef: ↑25-11-2017 10:30Hé, was jij niet degene die een tabakslucht rook in je auto? Hoe is het daarmee afgelopen?
*of vergis ik me in je nickname?*
Winter is coming...
zaterdag 25 november 2017 om 10:34
Oh dit ja. Bah! Heb zo'n intense hekel aan de geur van mandarijnen. Altijd als ik met het OV ga zit er weer zo'n figuur naast of tegenover me te pellen.
Verder vind ik overvolle bussen en treinen enorm irritant, zit liever niet half bij iemand op schoot. Gelukkig doe ik nu vrijwel alles op de E-Bike.
zaterdag 25 november 2017 om 10:44
winterqueen schreef: ↑25-11-2017 10:32Ha ja, dat ben ik! De lucht is helemaal weg! Lag dus toch aan de besjes en blaadjes onder de motorkap denk ik.
Oh had ik het toch goed haha. Maar fijn dat het opgelost is!
Ik heb trouwens liever dat iemand een mandarijntje zit te pellen dan iemand die een frietje loopt te eten in de trein.
Was vorig jaar denk ik, het was einde van de middag, was onderweg naar een bbq, was al aan de late kant (iets met vertragende treinen enzo) en toen ik eindelijk een plekje had gevonden zat er iemand voor mn neus een frietje te eten. Had al een lange dag achter de rug, stikte van de honger (maar wilde dus wachten met eten vanwege bbq) maar dankzij die persoon kreeg ik nog meer honger. Ben maar ergens anders naartoe gegaan. Moest er wel voor staan maar dat had ik er op dat moment voor over
zaterdag 25 november 2017 om 11:32
zaterdag 25 november 2017 om 11:36
Nog steeds trouwens, in veel kantines waar ik werk frituren ze ook nog. Zelf heb ik trouwens geen friteuse.
Wat ik ook hinderlijk vind in het OV is als mensen te dicht tegen me aan komen zitten. Ik heb al zo weinig ruimte en dan zo'n grote gozer tegen je aan die lekker wijdbeens zit, heerlijk. Of als bussen gewoon niet komen opdagen en als ze het wel doen de chauffeur zo heerlijk uitvalt tegen je als je vraagt waarom de vorige niet kwam of waarom hij zo laat is.
In de stiltecoupe's praten vind ik echt not done trouwens. Ging daar standaard zitten als ik met de trein naar ex moest en het was er vaker niet stil dan wel.
Wat ik ook hinderlijk vind in het OV is als mensen te dicht tegen me aan komen zitten. Ik heb al zo weinig ruimte en dan zo'n grote gozer tegen je aan die lekker wijdbeens zit, heerlijk. Of als bussen gewoon niet komen opdagen en als ze het wel doen de chauffeur zo heerlijk uitvalt tegen je als je vraagt waarom de vorige niet kwam of waarom hij zo laat is.
In de stiltecoupe's praten vind ik echt not done trouwens. Ging daar standaard zitten als ik met de trein naar ex moest en het was er vaker niet stil dan wel.
zaterdag 25 november 2017 om 11:40
Ik heb jaren dagelijks met openbaar vervoer gegaan. Naar werk ( vaak slapende figuren tegen me aan) en naar vriendje toendertijd.
Altijd in de avond bij bijna lege treintoestellen of bussen mannen die per se naast je of tegen over je gaan zitten.
Altijd heel bijzonder. Ik sta dan meestal op en ga of bij buschauffeur zitten of naar een vollere coupe want je weet dat er iets ranzigs gaat komen.
1x gehad dat er 2 gladjakkertjes met bontkragen tegen over kwamen zitten. Omdat ik wist dat er achter mij ook mensen zaten niet meteen opgestaan. Had mijn koptelefoon op en keek naar buiten.
We reden voorbij A'dam Sloterdijk en daar zat toen een afwerkplek.
Gast legt hand op mijn been en vraagt of ik ook daar werk.
Heb hem een douw gegeven en ben snel 8 coupe's verder gaan zitten.
Ik had toen nog gen mobiel en moest daarna nog zelf bij CS alleen eruit en naar huis.
Dat was geen fijn gevoel.
Ook gehad op een bus in de avond, halve bus leeg, vent per se naast mij.
Ik moest er uit en hij stapt ineens achter me de straat op , doet zijn capuchon op en loopt ineens heel vlak op me en achter me aan. Ben naar de nachtwinkel gerent en de eigenaar heeft de bewaker buiten gezet en mijn vriend gebeld. Zo'n fijne man was dat.
Half jaar later had ik mijn rijbewijs en een mobiel.
Altijd in de avond bij bijna lege treintoestellen of bussen mannen die per se naast je of tegen over je gaan zitten.
Altijd heel bijzonder. Ik sta dan meestal op en ga of bij buschauffeur zitten of naar een vollere coupe want je weet dat er iets ranzigs gaat komen.
1x gehad dat er 2 gladjakkertjes met bontkragen tegen over kwamen zitten. Omdat ik wist dat er achter mij ook mensen zaten niet meteen opgestaan. Had mijn koptelefoon op en keek naar buiten.
We reden voorbij A'dam Sloterdijk en daar zat toen een afwerkplek.
Gast legt hand op mijn been en vraagt of ik ook daar werk.
Heb hem een douw gegeven en ben snel 8 coupe's verder gaan zitten.
Ik had toen nog gen mobiel en moest daarna nog zelf bij CS alleen eruit en naar huis.
Dat was geen fijn gevoel.
Ook gehad op een bus in de avond, halve bus leeg, vent per se naast mij.
Ik moest er uit en hij stapt ineens achter me de straat op , doet zijn capuchon op en loopt ineens heel vlak op me en achter me aan. Ben naar de nachtwinkel gerent en de eigenaar heeft de bewaker buiten gezet en mijn vriend gebeld. Zo'n fijne man was dat.
Half jaar later had ik mijn rijbewijs en een mobiel.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 25-11-2017 11:57
0.58% gewijzigd
zaterdag 25 november 2017 om 15:52
Eindelijk, eindelijk had ik vandaag een ergernis in de trein.
Zo een apostelfiguur op van die Jezus sandalen met rugzak, koffer en vouwfiets !!!
Ja, dan kan ik zelfs mijn mond niet houden als ie tegenover me komt zitten in een verder vrijwel lege coupe.
En hij al die spullen kwijt moet.
En vervolgens gaat ie ook nog tegen me aan zitten lullen.
Toen heb ik zijn fietsje en zijn koffertje gepakt en dat een paar stoelen verder weer neergezet.
Hij begreep de boodschap en volgde gedwee.
Zo een apostelfiguur op van die Jezus sandalen met rugzak, koffer en vouwfiets !!!
Ja, dan kan ik zelfs mijn mond niet houden als ie tegenover me komt zitten in een verder vrijwel lege coupe.
Toen heb ik zijn fietsje en zijn koffertje gepakt en dat een paar stoelen verder weer neergezet.
zaterdag 25 november 2017 om 16:00
Dit dus. Op zo'n moment trap ik het ook liever zelf af.Kwebbeltje91 schreef: ↑25-11-2017 15:56Ik zou zelf ergens anders gaan zitten. Voor hetzelfde geld is ie niet blij dat jij zijn spullen verplaatst en wordt ie nog vervelender.
In geen 100 jaar dat ik ga lopen slepen met andermans spullen.
Geen zin in een kapotte rug
En geen zin in iemand die er niet mee kan lachen dat ik aan zijn spullen zit.
Of zin heeft om mij een blauw oog te meppen in een lege trein.
zaterdag 25 november 2017 om 16:03
Mwahh, aan mijn gezicht/houding kunnen ze wel aflezen dat het beter is om niks te zeggen.Kwebbeltje91 schreef: ↑25-11-2017 15:56Ik zou zelf ergens anders gaan zitten. Voor hetzelfde geld is ie niet blij dat jij zijn spullen verplaatst en wordt ie nog vervelender.
zaterdag 25 november 2017 om 16:04
Met sommige mensen weet je het maar nooit.aatjuhh123 schreef: ↑25-11-2017 16:03Mwahh, aan mijn gezicht/houding kunnen ze wel aflezen dat het beter is om niks te zeggen.
zaterdag 25 november 2017 om 16:05
Ach, ik ken mezelf.
zaterdag 25 november 2017 om 16:26
Dat is inderdaad wel heeeeeel erg, iemand op sandalen en met bagage die zomaar een praatje wil maken, Waar moet het heen met deze wereld, vraag je je af. Een praatje, tsssss.aatjuhh123 schreef: ↑25-11-2017 15:52Eindelijk, eindelijk had ik vandaag een ergernis in de trein.
zaterdag 25 november 2017 om 16:32
Waarom heb je dan niet standaard oordopjes bij je? Ik snap die hele stilte coupé niet, in een bus, vliegtuig, boot heb je toch ook geen stilte zone? En in een trein een hele coupé. Leuk als je aantal uren noodgedwongen je mond moet houden omdat er verder geen plek in de trein is. Zeker met kids erbij ondoenlijk!Koffiehagedis schreef: ↑23-11-2017 15:34Mensen die de stiltecoupé niet snappen. Het is geen fluistercoupé, geen 'ik doe echt wel zacht, stel je niet aan'-coupé, 'het is druk en ik wil zitten dus vind stilte niet relevant'-coupé, of 'ik vind het concept stiltecoupé onzin dus houd me er niet aan'-coupé, maar een STILTECOUPÉ. Donder lekker op als je wilt praten, in welke vorm dan ook. Je hoeft het niet te snappen of het ermee eens te zijn, je moet je gewoon netjes aan regels houden.
Ergernis nummer 1 geworden nadat ik ooit met migraine daar was gaan zitten, niet wist waar ik het zoeken moest van ellende en niemand weigerde stil te zijn. Zó asociaal, ik snap het niet.
zaterdag 25 november 2017 om 16:41
Ik ben normaliter altijd wel in voor een alledaags praatje maar dit figuur was al na twee zinnen irritant.Lady*Voldemort schreef: ↑25-11-2017 16:26Dat is inderdaad wel heeeeeel erg, iemand op sandalen en met bagage die zomaar een praatje wil maken, Waar moet het heen met deze wereld, vraag je je af. Een praatje, tsssss.
Als ie een Bijbel bij zich had gehad, was ie die wss gaan voorlezen aan me.
Sodemieter op.
Die figuren hebben een plaat voor hun kop, luisteren alleen naar zichzelf.
Dat mag, maar ondertussen verplaats ik dan wel ff je fietsje en je koffertje.
zaterdag 25 november 2017 om 17:52
Precies dit.truitjegeitenbrei schreef: ↑25-11-2017 17:51Beetje andermans spullen verplaatsen omdat zijn praatje je niet aan staat! Mag je me honderd keer "DE BLIK" geven, ik had het echt niet gepikt. Sorry, ik heb geen zin in een praatje volstaat toch ook? Zo niet verkas je lekker zelf.
zaterdag 25 november 2017 om 19:12
Dat werkte dus niet. En moet ik dan verkassen ?? Da's de boel omdraaien toch ?truitjegeitenbrei schreef: ↑25-11-2017 17:51
Sorry, ik heb geen zin in een praatje volstaat toch ook?
Zo niet verkas je lekker zelf.
Stel, jij zit al lang en uitgebreid in de trein en ik kom tegenover je zitten en ga luidruchtig zitten boeren. Dan vraag jij aan mij of ik dat boeren ergens anders wil gaan doen.
Ik zeg "nee" en boer vrolijk verder.
En dan zou jij opstaan en verkassen ??
Moet niet gekker worden.
Betekent dat elk persoon die zich als een aso gedraagt zijn zin krijgt.
Dacht het toch niet hoor.
zaterdag 25 november 2017 om 19:16
Nou aatjuh, aan mij had je toch echt een hele slechte gehad als je er zomaar vandoor was gegaan met mijn bullen omdat mijn schoeisel je niet aanstond. Kan je dan blijkbaar nog zo'n bedreigend gezicht hebben, maar daar trek ik me vrij weinig van aan hoor.
Maar tegen zachtaardige gelovigen op jezussandalen durf je wel natuurlijk.
Maar tegen zachtaardige gelovigen op jezussandalen durf je wel natuurlijk.