Uitvaartvraag
woensdag 13 december 2017 om 19:40
Ik hoor de hele tijd van die spotjes van Dela of monuta op de radio van die vrouw die haar begrafenis al helemaal voor zich ziet...
Als ik nou doodga, heb ik niets geregeld. Het kan me ook weinig schelen, dan ben ik dood. Een beetje milieu bewust en goedkoop zou handig zijn voor mijn nabestaanden maar zelfs daar heb ik geen eisen in.
Ik heb dan ook geen verzekering of spaarpot hiervoor.
Wat vinden jullie?
Als ik nou doodga, heb ik niets geregeld. Het kan me ook weinig schelen, dan ben ik dood. Een beetje milieu bewust en goedkoop zou handig zijn voor mijn nabestaanden maar zelfs daar heb ik geen eisen in.
Ik heb dan ook geen verzekering of spaarpot hiervoor.
Wat vinden jullie?
donderdag 28 december 2017 om 15:42
Wat is hier aso aan? Ze zegt toch dat er genoeg geld in de erfenis zit? Waarom zou je je dan extra gaan verzekeren? Je kunt het toch niet meenemen (zei mijn oma altijd). En een verzekering is per definitie iets voor dingen die vaker niet dan wel voorkomen. Een uitvaart"verzekering" is slechts een veredelde, en erg dure, spaarpot.keukenstoel schreef: ↑27-12-2017 19:48Raar gedacht...
Van alle verzekeringen die er zijn weet je zeker dat je deze ooit gebruikt.
Geen weggegooid geld dus.
Vind het aso dat je dat niet eens regelt en een ander tot last wil zijn.
donderdag 28 december 2017 om 20:11
Sara9876 schreef: ↑28-12-2017 15:42Wat is hier aso aan? Ze zegt toch dat er genoeg geld in de erfenis zit? Waarom zou je je dan extra gaan verzekeren? Je kunt het toch niet meenemen (zei mijn oma altijd). En een verzekering is per definitie iets voor dingen die vaker niet dan wel voorkomen. Een uitvaart"verzekering" is slechts een veredelde, en erg dure, spaarpot.
Misschien even teruglezen, het is geen erg dure spaarpot.
donderdag 28 december 2017 om 20:32
Misschien moet je je eerst eens in het onderwerp verdiepen voor je er iets over zegt, want je schrijft echt onzin. Mijn man en ik betalen samen 60 euro per jaar. Stel dat we allebei 100 worden, dan zijn we in totaal 6.000 euro kwijt. Voor twee uitvaarten. Hoe kom je erbij dat dat duur is? En ja, de premie zal in de toekomst wel iets hoger worden naarmate alles duurder wordt, maar daartegenover staat dat de premie in het verleden lager was. Daarbij ben je met een uitvaartverzekering vanaf het eerste moment verzekerd. Als je dus de pech hebt om meteen in het eerste jaar dat je verzekerd bent te overlijden wordt er gewoon een volledige uitvaart vergoed. Als je zelf zou sparen voor je uitvaart zou je spaarpot dan nog niet echt gevuld zijn.
donderdag 28 december 2017 om 21:03
Precies. Mijn man heeft precies 4 jaar premie betaald (begrafenisverzekering en apart voor nog een contant bedrag van 1000 eur)en kwam toen te overlijden. Totaal 240 eur betaald en begrafenis met alles erop en eraan (ruim 200 man). Niets bij hoeven te betalen, niks opgedrongen gekregen, en nog geld terug gekregen van die 1000 euro.Tr0tter schreef: ↑28-12-2017 20:32Misschien moet je je eerst eens in het onderwerp verdiepen voor je er iets over zegt, want je schrijft echt onzin. Mijn man en ik betalen samen 60 euro per jaar. Stel dat we allebei 100 worden, dan zijn we in totaal 6.000 euro kwijt. Voor twee uitvaarten. Hoe kom je erbij dat dat duur is? En ja, de premie zal in de toekomst wel iets hoger worden naarmate alles duurder wordt, maar daartegenover staat dat de premie in het verleden lager was. Daarbij ben je met een uitvaartverzekering vanaf het eerste moment verzekerd. Als je dus de pech hebt om meteen in het eerste jaar dat je verzekerd bent te overlijden wordt er gewoon een volledige uitvaart vergoed. Als je zelf zou sparen voor je uitvaart zou je spaarpot dan nog niet echt gevuld zijn.
Hier kan je dus niet tegenop sparen plus heel fijn dat alles geregeld werdt.
vrijdag 29 december 2017 om 09:04
Wow, zo goedkoop kan ik het nergens vinden. Niet als ik invul dat ik 20 ben ook.Tr0tter schreef: ↑28-12-2017 20:32Misschien moet je je eerst eens in het onderwerp verdiepen voor je er iets over zegt, want je schrijft echt onzin. Mijn man en ik betalen samen 60 euro per jaar. Stel dat we allebei 100 worden, dan zijn we in totaal 6.000 euro kwijt. Voor twee uitvaarten. Hoe kom je erbij dat dat duur is? En ja, de premie zal in de toekomst wel iets hoger worden naarmate alles duurder wordt, maar daartegenover staat dat de premie in het verleden lager was. Daarbij ben je met een uitvaartverzekering vanaf het eerste moment verzekerd. Als je dus de pech hebt om meteen in het eerste jaar dat je verzekerd bent te overlijden wordt er gewoon een volledige uitvaart vergoed. Als je zelf zou sparen voor je uitvaart zou je spaarpot dan nog niet echt gevuld zijn.
vrijdag 29 december 2017 om 09:18
Voor de gein ingevuld bij Dela. Voor het basispakket ben je 54 euro kwijt per jaar als je 20 bent.ZonnigKleintje schreef: ↑29-12-2017 09:04Wow, zo goedkoop kan ik het nergens vinden. Niet als ik invul dat ik 20 ben ook.
vrijdag 29 december 2017 om 16:45
vrijdag 29 december 2017 om 19:04
Lees je eens in, zou ik zeggen.Tr0tter schreef: ↑22-12-2017 16:02Dat zou eerder een argument zijn om je uitvaart juist wél te verzekeren. Dit is namelijk de enige verzekering waarbij je gegarandeerd waar krijgt voor je geld.
Dus jij zou het dode lichaam van je man, je moeder of je kind tussen de ingevroren halfjes brood en de vissticks bewaren en daarna dat bevroren lijk zelf in de kofferbak proppen en ermee naar het crematorium rijden? Jij liever dan ik.
zaterdag 30 december 2017 om 08:05
Dat hoeft niet, ik ben voldoende op de hoogte. Zoals ik al schreef: ik zou geen zin hebben om zelf met het lichaam van een overleden dierbare te gaan klooien, en ik kan me ook echt niet voorstellen dat anderen dat wel hebben als het eenmaal zover is. Ik betaal er liever voor dan dat ik mijn moeder, man of kind in de kofferbak van mijn eigen auto zou vervoeren. Ik kan me bijna niets respectlozers voorstellen dan dat.
zaterdag 30 december 2017 om 10:01
In november in Kassa: https://www.youtube.com/watch?v=RDsAsHaYiLQhoningbijtje schreef: ↑30-12-2017 09:41Heeft iemand ervaring met uitvaart 24? Het klinkt te goedkoop on goed te zijn.
zaterdag 30 december 2017 om 10:09
Kinderen tot 25 jaar (of 21?) 18/21 jaar zijn over het algemeen gratis meeverzekerd.
zaterdag 30 december 2017 om 10:39
Ik zit zelf in het bestuur van een uitvaartvereniging. Bij ons is het uitgekeerde bedrag €3.000,-. Dat hebben we zo bepaald om de volgende reden:
- contributie mocht niet te hoog worden
- dit is het basisbedrag om iemand zo respectvol te kunnen begraven.
Wij wonen in een dorp en de kosten zijn lager dan in de stad, indien je begraven wilt worden. Ook de uitvaartondernemer hanteert een speciale prijs voor de diensten als hij de begrafenis/crematie van een lid van de vereniging behandelt. Dit in tegenstelling tot de kosten die de grote uitvaartondernemers maken. Aangezien wij die rekeningen ook ontvangen (Dela, Monuta, Yarden,etc), is dat wel schrikken hoor, vaak een verschil van ruim €700,-. En als je een bepaald bedrag krijgt uitgekeerd, is dat al een flinke hap die je kwijt bent.
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft, totdat ik zelf mijn eigen salaris verdiende, altijd nog de contributie voor mijn vader en mij betaald. Toen heb ik die kosten overgenomen en ben ik gaan betalen voor ons, en daarna nog met man erbij. Toen mijn vader toch nog vrij plotseling overleed, was ik erg blij om dit geld achter de hand te hebben. Hij woonde in het buitenland en de kosten daar waren absurd hoog, ook al wilde mijn vader het liefst (zoals hij altijd zei) met zijn laatste sigaret de oven in en geen verdere poespas. Uiteindelijk heb ik daar voor mijzelf en wens van mijn vader een mooi compromis in gevonden, maar kosten waren toch behoorlijk pittig €4.500,- als ik zie wat we ervoor terugkregen. Maar ik heb het wel met liefde gedaan en ben blij dat ik mijn vader een waardig afscheid heb kunnen geven. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb al die jaren de contributie van mijn vader betaald (en dat wist hij ook), dus ik vond dat ik het afscheid ook een beetje naar mijn hand kon zetten.
- contributie mocht niet te hoog worden
- dit is het basisbedrag om iemand zo respectvol te kunnen begraven.
Wij wonen in een dorp en de kosten zijn lager dan in de stad, indien je begraven wilt worden. Ook de uitvaartondernemer hanteert een speciale prijs voor de diensten als hij de begrafenis/crematie van een lid van de vereniging behandelt. Dit in tegenstelling tot de kosten die de grote uitvaartondernemers maken. Aangezien wij die rekeningen ook ontvangen (Dela, Monuta, Yarden,etc), is dat wel schrikken hoor, vaak een verschil van ruim €700,-. En als je een bepaald bedrag krijgt uitgekeerd, is dat al een flinke hap die je kwijt bent.
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft, totdat ik zelf mijn eigen salaris verdiende, altijd nog de contributie voor mijn vader en mij betaald. Toen heb ik die kosten overgenomen en ben ik gaan betalen voor ons, en daarna nog met man erbij. Toen mijn vader toch nog vrij plotseling overleed, was ik erg blij om dit geld achter de hand te hebben. Hij woonde in het buitenland en de kosten daar waren absurd hoog, ook al wilde mijn vader het liefst (zoals hij altijd zei) met zijn laatste sigaret de oven in en geen verdere poespas. Uiteindelijk heb ik daar voor mijzelf en wens van mijn vader een mooi compromis in gevonden, maar kosten waren toch behoorlijk pittig €4.500,- als ik zie wat we ervoor terugkregen. Maar ik heb het wel met liefde gedaan en ben blij dat ik mijn vader een waardig afscheid heb kunnen geven. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb al die jaren de contributie van mijn vader betaald (en dat wist hij ook), dus ik vond dat ik het afscheid ook een beetje naar mijn hand kon zetten.
zaterdag 30 december 2017 om 10:41
Oh, dat had ik niet gezien inderdaad. Sorry.ZonnigKleintje schreef: ↑30-12-2017 10:22Ik ga er vanuit dat trotter 2 betalende volwassenen bedoeld met 'ik en mijn man'
zaterdag 30 december 2017 om 17:10
Voor iemand die zich er in heeft verdiept hou je er wel rare ideeën op na.Tr0tter schreef: ↑30-12-2017 08:05Dat hoeft niet, ik ben voldoende op de hoogte. Zoals ik al schreef: ik zou geen zin hebben om zelf met het lichaam van een overleden dierbare te gaan klooien, en ik kan me ook echt niet voorstellen dat anderen dat wel hebben als het eenmaal zover is. Ik betaal er liever voor dan dat ik mijn moeder, man of kind in de kofferbak van mijn eigen auto zou vervoeren. Ik kan me bijna niets respectlozers voorstellen dan dat.
zondag 31 december 2017 om 12:07
Mijn moeder was niet verzekerd. Er was wel geld beschikbaar. De begrafenisondernemer kwam meteen, was behulpzaam en tactisch. Hielp steeds op weg om het persoonlijk te maken, zoals de keuze van de kaart en de tekst. Thuis opbaren was snel geregeld. Waar ik niet aan gedacht heb, is de voering van de kist. Was zo'n nare glimmende satijnstof. Dat past helemaal niet bij bejaarden en als je nog een foto maakt dan zit je met het flitslicht dat het akelig laat oplichten. Maar ze was op bed opgebaard, dus die kist & bekleding zagen we maar even.marjorette schreef: ↑13-12-2017 21:53Mijn man is onverwachts overleden op een behoorlijk dramatische manier, wij als nabestaanden waren heeeel blij dat hij verzekerd was bij de Dela, nergens omkijken naar, niks aangepraat, steun en voldoende hulp gehad, alles was incl. bij de verzekering en van het extra bedrag wat hij verzekerd had kregen we bijna 1000 (was verzekerd voor 1500) euro terug.
De premie is zo laag daar ga je toch niet moeilijk over doen, of zo achterlijk bedenken dat je het lichaam in de kofferbak wegbrengt? Echt....diegene hebben vast nog nooit alles moeten regelen voor een afscheid in een paar dagen.
De technisch karigste mogelijkheid die binnen de wetten valt in diverse gemeentes werd benoemd.QueenArachnia schreef: ↑13-12-2017 21:59Dat hoef je mij niet te vertellen en daar ging het ook helemaal niet over. Karin zei dat je geen verzekering nodig hebt, dat je iemand i.p.v. laten opbaren ook gewoon een paar dagen in een vriezer kunt stoppen en dan in de kofferbak vervoeren.
Het is natuurlijk iets wat je niet gauw in overweging neemt, want je wil je partner/ouder/naaste niet in je vriezer hebben en je wil niet met het klein gevouwen bevroren lijk in de weer om het achterin te leggen en bij het crematorium eruit te halen en naar binnen de sjouwen. Bij kleine kinderen is die mogelijkheid reëler omdat je kleine kistjes/dozen/lijkwades met je eigen auto kan vervoeren en de kleinsten kunnen met mandje en al in de vrieskist. Ja, voor dat mandje ren je dan naar de kringloopwinkel of pakt het poppenbedje van een (klein)dochter af, als je toch al geen enkel gevoel voor decorum en/of warmte hebt.
dinsdag 2 januari 2018 om 21:12
woensdag 3 januari 2018 om 20:44
Een verzekering is voor mensen met weinig geld die toch voor altijd in Nederland blijven wonen.
En geloof me ik word doodmoe van mensen die continue naar Feyenoord gaan, 5 grote honden hebben, erop los roken en dan vallen ze binnen 2 weken neer omdat er kanker is ontdekt wat niet geneest en gaan de kinderen op Facebook geld bij elkaar bedelen “voor de uitvaart die mamma verdiend heeft want wij kunnen de begrafenis niet betalen.”
En geloof me ik word doodmoe van mensen die continue naar Feyenoord gaan, 5 grote honden hebben, erop los roken en dan vallen ze binnen 2 weken neer omdat er kanker is ontdekt wat niet geneest en gaan de kinderen op Facebook geld bij elkaar bedelen “voor de uitvaart die mamma verdiend heeft want wij kunnen de begrafenis niet betalen.”
anoniem_361704 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 20:54
5.16% gewijzigd
woensdag 3 januari 2018 om 20:51
Dit inderdaad. “Niet gelijk bij de rekeningen kunnen” is een reclamepraatje van de uitvaartverzekeringen.marsmellowwww schreef: ↑16-12-2017 13:24Als er genoeg geld op een rekening staat, kun je de factuur van de begrafenis/crematie bij de bank inleveren en dan wordt het gewoon betaald.
woensdag 3 januari 2018 om 20:57
Uitvaarten kosten nu al snel 10.000 euro, afhankelijk van begravenis/crematie en of er een nieuw eigen graf is... over een jaar of 50 misschien wel 30.000 en of de verzekering er tegen die tijd op aangepast is hangt af van bij welke firma je verzekerd bent.Tillif schreef: ↑29-12-2017 16:45Het hangt nogal van veel factoren af of je een goedkope polis hebt. Je leeftijd, de dekking, is het in natura, of krijg je een bedrag uitgekeerd? Is je polis geïndexeerd? Stijgt de premie naarmate je ouder wordt? Wat kost een uitvaart als je over 30 jaar overlijdt? Zo maar wat vragen.
woensdag 3 januari 2018 om 22:12