Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
woensdag 27 december 2017 om 11:35
woensdag 27 december 2017 om 13:07
Fruity ik heb je nog een pb gestuurd nadat ik in een ander topic las dat je positief hebt getest, nogmaals van harte gefeliciteerd! Echt fantastisch nieuws zo aan het einde van een heftig jaar.
Lieve Baggal ga lekker genieten van je gezin! Ik ben je ontzettend dankbaar voor alle tips, adviezen, wetenschappelijke artikelen en lieve berichten. Fijn dat we af en toe nog van je gaan horen!
Mssfidler en Boulu heel veel succes met de laatste dagen tot de echo doorkomen, ik hoop zo dat jullie mooie echo’s hebben.
Lieve Duuf deze zwangerschap MOET goed gaan! Erg heftig om het besluit te moeten nemen dat dit de laatste behandeling is geweest en niet over te stappen naar een andere zorgverzekering maar ik kan het me goed voorstellen. Hier wel de beslissing genomen om over te stappen zodat we eventueel een vierde poging vergoed krijgen. Wij zijn nog maar een jaar bezig in de MMM en toen ik bij de eerste 2 echo’s hoorde dat er maar 4 follikels zaten, heb ik me meteen voor een andere verzekering aangemeld. Toen wist ik natuurlijk nog niet dat er uiteindelijk 4 embryo’s zouden ontstaan en alles nu een paar maanden stilligt door de infectie maar het geeft me wel wat rust. Ik hoop dat je snel iets hoort over je echo.
Flipje ik denk aan jou!
Bedankt voor alle lieve berichtjes, boulu we moeten nu eerst een maand rust houden. Ik verwacht volgende week mijn menstruatie dus als alles daarna weer goed met mij gaat dan zouden we half/eind februari de terugplaatsing hebben. Ik ben ergens wel opgelucht dat de infectie op de dag van de terugplaatsing is ontstaan, volgens mij had ons embryo geen eerlijke kans op innestelen als het wel door was gegaan. Ik kan me voorstellen dat de antibiotica ook niet bevordelijk is voor een goede innesteling. Wel erg jammer dat het nu weer een tijdje stilligt maar in de MMM zijn we allemaal gewend aan wachten, wachten, wachten helaas.
Ik voel me vandaag voor het eerst weer een stuk beter, de buikpijn is bijna helemaal weg. Vanochtend bloed laten prikken en er waren 3 verpleegkundigen bij die nog nooit hadden meegemaakt dat er een infectie was ontstaan door de punctie. Er is ook weinig over te vinden op internet. Wat voor mij heel veel goedmaakt is dat we maar liefst 3 mooie blasto’s in de vriezer hebben! Ik ben tevreden met deze score uit 4 bevruchtingen.
Lieve Baggal ga lekker genieten van je gezin! Ik ben je ontzettend dankbaar voor alle tips, adviezen, wetenschappelijke artikelen en lieve berichten. Fijn dat we af en toe nog van je gaan horen!
Mssfidler en Boulu heel veel succes met de laatste dagen tot de echo doorkomen, ik hoop zo dat jullie mooie echo’s hebben.
Lieve Duuf deze zwangerschap MOET goed gaan! Erg heftig om het besluit te moeten nemen dat dit de laatste behandeling is geweest en niet over te stappen naar een andere zorgverzekering maar ik kan het me goed voorstellen. Hier wel de beslissing genomen om over te stappen zodat we eventueel een vierde poging vergoed krijgen. Wij zijn nog maar een jaar bezig in de MMM en toen ik bij de eerste 2 echo’s hoorde dat er maar 4 follikels zaten, heb ik me meteen voor een andere verzekering aangemeld. Toen wist ik natuurlijk nog niet dat er uiteindelijk 4 embryo’s zouden ontstaan en alles nu een paar maanden stilligt door de infectie maar het geeft me wel wat rust. Ik hoop dat je snel iets hoort over je echo.
Flipje ik denk aan jou!
Bedankt voor alle lieve berichtjes, boulu we moeten nu eerst een maand rust houden. Ik verwacht volgende week mijn menstruatie dus als alles daarna weer goed met mij gaat dan zouden we half/eind februari de terugplaatsing hebben. Ik ben ergens wel opgelucht dat de infectie op de dag van de terugplaatsing is ontstaan, volgens mij had ons embryo geen eerlijke kans op innestelen als het wel door was gegaan. Ik kan me voorstellen dat de antibiotica ook niet bevordelijk is voor een goede innesteling. Wel erg jammer dat het nu weer een tijdje stilligt maar in de MMM zijn we allemaal gewend aan wachten, wachten, wachten helaas.
Ik voel me vandaag voor het eerst weer een stuk beter, de buikpijn is bijna helemaal weg. Vanochtend bloed laten prikken en er waren 3 verpleegkundigen bij die nog nooit hadden meegemaakt dat er een infectie was ontstaan door de punctie. Er is ook weinig over te vinden op internet. Wat voor mij heel veel goedmaakt is dat we maar liefst 3 mooie blasto’s in de vriezer hebben! Ik ben tevreden met deze score uit 4 bevruchtingen.

woensdag 27 december 2017 om 18:39
Flip, ik kan niet meer doen dan een virtuele knuffel geven en zeggen dat ik aan je denk 
Boulu, vorige keer was natuurlijk erg raar, vruchtje was 6 weken groot, maar volgens de berekeningen zou ik 8 of 9 weken zwanger moeten zijn geweest. Hebben toen geen hartactiviteit gehad.
Nu dus in de zorgen voor de eerste echo, 15-1 pas...

Boulu, vorige keer was natuurlijk erg raar, vruchtje was 6 weken groot, maar volgens de berekeningen zou ik 8 of 9 weken zwanger moeten zijn geweest. Hebben toen geen hartactiviteit gehad.
Nu dus in de zorgen voor de eerste echo, 15-1 pas...
woensdag 27 december 2017 om 19:25
@ boulu en mssfiddler snap jullie spanning en zorgen heel goed gezien jullie voorgeschiedenis. Ik hoop dat vrijdag een hele mooie dag wordt voor jullie beiden!!
@ duufje fijn dat je geen bruinverlies meer hebt gehad! Wnr is je eerste echo? Ik vind het wel erg spannend, nu je besloten hebt om te stoppen. Ik hoop van harte dat dit een gezond kindje wordt voor jullie!!
@ Flipje denk aan. Ook tijdens feestdagen heb ik veel aan je gedacht. Hoop dat je ondanks alle ellende van afgelopen jaren een fijne kerst hebt gehad met je vriend, familie en je vrienden
@ fruity, sorry ben er helemaal niet aan toegekomen om je pb te beantwoorden. Ga ik zo doen. Maar wow!!!! Een positieve test. Vorige keer was het idd heel raar je zwangerschap, want het was ook heel onduidelijk dacht ik met de behandelingen en of het natuurlijk was gelukt... hoe is dat nu gegaan. Had je na je eisprong 2-3 weken later een positieve test? Dus na een ‘normale’ cyclus? Wow wat zal het mooi zijn als je straks in 2018 je kleintje in je armen hebt.
Verder lieve dames denk vaak aan jullie.
@ dazzle, animal, diamond, zizo jullie ken ik al een tijd.. hoop zo dat 2018 voor jullie een beter jaar wordt.
Ook andere meiden die ik niet veel heb ‘gesproken’, lees en leef erg mee met jullie!
@ duufje fijn dat je geen bruinverlies meer hebt gehad! Wnr is je eerste echo? Ik vind het wel erg spannend, nu je besloten hebt om te stoppen. Ik hoop van harte dat dit een gezond kindje wordt voor jullie!!
@ Flipje denk aan. Ook tijdens feestdagen heb ik veel aan je gedacht. Hoop dat je ondanks alle ellende van afgelopen jaren een fijne kerst hebt gehad met je vriend, familie en je vrienden

@ fruity, sorry ben er helemaal niet aan toegekomen om je pb te beantwoorden. Ga ik zo doen. Maar wow!!!! Een positieve test. Vorige keer was het idd heel raar je zwangerschap, want het was ook heel onduidelijk dacht ik met de behandelingen en of het natuurlijk was gelukt... hoe is dat nu gegaan. Had je na je eisprong 2-3 weken later een positieve test? Dus na een ‘normale’ cyclus? Wow wat zal het mooi zijn als je straks in 2018 je kleintje in je armen hebt.
Verder lieve dames denk vaak aan jullie.
@ dazzle, animal, diamond, zizo jullie ken ik al een tijd.. hoop zo dat 2018 voor jullie een beter jaar wordt.
Ook andere meiden die ik niet veel heb ‘gesproken’, lees en leef erg mee met jullie!

woensdag 27 december 2017 om 19:30
Angel, ook nu weer een raar verhaal hier 
8-12 echo om grote follikel te bekijken, 14mm groot
10-12 weer echo, om te zien of ik ovitrelle kon spuiten vanwege iui in natuurlijke cyclus. Follikel was nergens meer te bekennen
Eisprong dus gemist voor iui, maar gelukkig hebben man en ik ook seks
En hebben we dat weekend toevallig veel tussen de lakens doorgebracht.... clearblue gaf 2-3 weken aan.

8-12 echo om grote follikel te bekijken, 14mm groot
10-12 weer echo, om te zien of ik ovitrelle kon spuiten vanwege iui in natuurlijke cyclus. Follikel was nergens meer te bekennen

Eisprong dus gemist voor iui, maar gelukkig hebben man en ik ook seks

woensdag 27 december 2017 om 20:45
Rucio
Wat naar allemaal zeg! Beterschap! Hoop dat de antibiotica snel zijn werk doet en dat je in 2018 snel een cryo teruggeplaatst gaat krijgen. Weet je ondertussen hoeveel er ‘goed genoeg’ zijn om in te kunnen vriezen?
MevrouwStippel
Wie die wachtweken heeft uitgevonden
Deze weken zijn echt killing. Je voelt alles en merkt alles.
Ik had na de terugplaatsing enorm veel steken en kon niet eens op mijn buik liggen. Uiteindelijk afgelopen vrijdag het ziekenhuis gebeld, aangezien ik van de punctie helemaal geen last heb gehad. Verpleegkundige heeft navraag gedaan bij de arts en gaf aan dat meerdere vrouwen het hebben omdat de follikels zich weer vullen met vocht. Sinds zaterdag nergens meer last. Zo nu en dan een kramp maar that’s it.
Afgelopen vrijdag ook bericht ontvangen dat de andere cryo nog 2 dagen langer in de stoof zich heeft ontwikkeld. Vrijdag is deze in de vriezer gezet. Vandaag ben ik op de helft van de wachtweken.
Hoop dat iedereen fijne dagen heeft gehad. En hoop dat 2018 voor ons allen een vruchtbaar, succesvol jaar mag worden met heel veel baby geluk.
Wat naar allemaal zeg! Beterschap! Hoop dat de antibiotica snel zijn werk doet en dat je in 2018 snel een cryo teruggeplaatst gaat krijgen. Weet je ondertussen hoeveel er ‘goed genoeg’ zijn om in te kunnen vriezen?
MevrouwStippel
Wie die wachtweken heeft uitgevonden
Ik had na de terugplaatsing enorm veel steken en kon niet eens op mijn buik liggen. Uiteindelijk afgelopen vrijdag het ziekenhuis gebeld, aangezien ik van de punctie helemaal geen last heb gehad. Verpleegkundige heeft navraag gedaan bij de arts en gaf aan dat meerdere vrouwen het hebben omdat de follikels zich weer vullen met vocht. Sinds zaterdag nergens meer last. Zo nu en dan een kramp maar that’s it.
Afgelopen vrijdag ook bericht ontvangen dat de andere cryo nog 2 dagen langer in de stoof zich heeft ontwikkeld. Vrijdag is deze in de vriezer gezet. Vandaag ben ik op de helft van de wachtweken.
Hoop dat iedereen fijne dagen heeft gehad. En hoop dat 2018 voor ons allen een vruchtbaar, succesvol jaar mag worden met heel veel baby geluk.
anoniem_360527 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 21:18
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
1.64% gewijzigd
woensdag 27 december 2017 om 21:09
Duufje ik begrijp je helemaal! Het is enorm stressvol, zeker met hoe het bij jullie ging. Denk dat in dit traject erg belangrijk is dat je blijft zien waar de grens voor je ligt. Je hebt zoveel voor je kiezen gehad.
We zetten alles in op dit mooie embryootje.
Ik ben tot zover zo blij voor je! Zo blij!!!
We zetten alles in op dit mooie embryootje.
Ik ben tot zover zo blij voor je! Zo blij!!!

woensdag 27 december 2017 om 22:43
Even ego. Ik heb de eerste prik gezet. En voel me nu zo stoer. Ik ben namelijk erg bang voor prikken en mijn man was niet thuis dus ik moest het echt zelf doen. Mijn hand trilde dus het deed wel een beetje pijn. Maar de eerste zit er in!
Rucio wat fijn om 3 cryo's te hebben.
En Dionne jij 1 in de vriezer. Sterkte met de komende wachtweek. De tweede week schijnt de ergste te zijn.
Rucio wat fijn om 3 cryo's te hebben.
En Dionne jij 1 in de vriezer. Sterkte met de komende wachtweek. De tweede week schijnt de ergste te zijn.
donderdag 28 december 2017 om 10:27
donderdag 28 december 2017 om 11:24
Super mevrouw Stippel!!!MevrouwStippel schreef: ↑27-12-2017 22:43Even ego. Ik heb de eerste prik gezet. En voel me nu zo stoer. Ik ben namelijk erg bang voor prikken en mijn man was niet thuis dus ik moest het echt zelf doen. Mijn hand trilde dus het deed wel een beetje pijn. Maar de eerste zit er in!

donderdag 28 december 2017 om 12:39
Ik vond de eerste keer ook de allerergste hoor Mevrouwstippel! Je weet nu wat je kan verwachten en dat scheelt al een heleboel. Super stoer van je!
Ik verdoof de plek waar ik de decapeptyl zet altijd eerst met ijs
je voelt dan bijna niks van de prik, alleen de vloeistof voel ik wel. De gonal f vind ik prima te doen dus daar gebruik ik geen ijs voor. Succes verder!!
Ik verdoof de plek waar ik de decapeptyl zet altijd eerst met ijs

donderdag 28 december 2017 om 17:59
mevrouwstippel oh ik ken dat ook hoor, ben al helemaal geen held met naalden. Mijn vriend heeft toen de eerste gezet en ik zou het de volgende ochtend zelf doen, had me alleen verslapen dus moest heel erg snel, waardoor ik er minder over na heb gedacht toen ik de spuit ging zetten. Maar alsnog is het een spannends iets! knap hoor, succes!!
fruity Gefeliciteerd!!
dionne Fijn dat je cryo zich nog verder heeft kunnen delen en goed de vriezer is ingegaan! spannend weer die wachtweken! ga voor je duimen!
Hier weinig nieuws, van het weekend flink ongesteld geworden..
Hoe denken jullie over acupunctuur tijdens het traject?
Heeft iemand daar weleens over gehoord, eventuele positieve verhalen?
fruity Gefeliciteerd!!
dionne Fijn dat je cryo zich nog verder heeft kunnen delen en goed de vriezer is ingegaan! spannend weer die wachtweken! ga voor je duimen!

Hier weinig nieuws, van het weekend flink ongesteld geworden..
Hoe denken jullie over acupunctuur tijdens het traject?
Heeft iemand daar weleens over gehoord, eventuele positieve verhalen?
donderdag 28 december 2017 om 18:27
Ik heb na mijn mislukte ICSI1 even een paar maanden ‘pauze’ ingelast. Ik ga waarschijnlijk februari / maart 2018 starten met ICSI2. In deze pauze ga ik ook acupunctuur een kans geven. Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste behandeling en aanstaande zaterdag ga ik voor de tweede keer. Kan je nog geen (succes)verhalen vertellen, maar ik ben er dus ook mee bezig en benieuwd naar ervaringen van anderen.
donderdag 28 december 2017 om 19:24
donderdag 28 december 2017 om 20:16
MevrouwStippel
You go girl
Goed dat je de drempel, ook al was het trillend, overheen bent gegaan. Toch overwonnen en zal vanavond iets beter gaan. En aan het eind van de rit ben je professional 
Ik denk dat we allemaal wel een beetje moeite hebben gehad met de eerste injectie.
Thjs
Ik wacht in spanning af. Meer kunnen we helaas niet doen. Helaas onbekend met acupunctuur. Maar baadt het niet dan schaadt het niet. Mss informatieve gesprek aanvragen bij een acupuncturist?
Hebben jullie ervaring met eerder testen dan de officiële testdatum? Zo ja, hoeveel eerder hebben jullie dit gedaan. Mag officieel 4 januari (over een week) testen
You go girl
Ik denk dat we allemaal wel een beetje moeite hebben gehad met de eerste injectie.
Thjs
Ik wacht in spanning af. Meer kunnen we helaas niet doen. Helaas onbekend met acupunctuur. Maar baadt het niet dan schaadt het niet. Mss informatieve gesprek aanvragen bij een acupuncturist?
Hebben jullie ervaring met eerder testen dan de officiële testdatum? Zo ja, hoeveel eerder hebben jullie dit gedaan. Mag officieel 4 januari (over een week) testen

donderdag 28 december 2017 om 21:33
Hij zit er weer in! Ik vind de naald een beetje bot geloof ik. Goede tip Rucio!
Miekje en Doces nog even afwachten tot feb/maart voor jullie. Doet de pauze jullie goed? Even op adem komen bedoel ik...of vooral vervelend om te wachten?
Boulu en Missfiddler. Ik hoop zo ontzettend met jullie mee dat er morgen goed nieuws is bij de echo's.
Duufje het is je zo onwijs gegund dat deze zwangerschap doorgaand is en een gezond kindje brengt. Ik hoop zo met je mee!
Miekje en Doces nog even afwachten tot feb/maart voor jullie. Doet de pauze jullie goed? Even op adem komen bedoel ik...of vooral vervelend om te wachten?
Boulu en Missfiddler. Ik hoop zo ontzettend met jullie mee dat er morgen goed nieuws is bij de echo's.
Duufje het is je zo onwijs gegund dat deze zwangerschap doorgaand is en een gezond kindje brengt. Ik hoop zo met je mee!
donderdag 28 december 2017 om 23:03
@MevrouwStippel: ik vind het heel erg dubbel. Aan de ene kant zou ik het liefst morgenochtend weer de eerste spuit zetten (dat kan niet, want ik moet eerst 3 weken de pil slikken) zodat er weer iets gebeurt, zodat er weer stappen worden gezet in het verwezenlijken van mijn kinderwens. Aan de andere kant is het denk ik ook wel even goed: even rust, geen pillen en spuiten, geen echo’s en andere ziekenhuisafspraken. Even niet de spanning van de wachtweken en het testen, even geen hormonen en alle emoties die daarbij komen. En acupunctuur dus een kans geven. We zullen zien wat het me gaat brengen...
Fijn dat jij in ieder geval nu gestart bent! De naaldjes van de Decapeptyl zijn inderdaad wat dikker en een beetje ‘bot’. Met een vaartje erin zetten en zo min mogelijk aarzelen werkte bij mij indertijd het beste. Start je binnenkort met Gonal-F erbij? Die injecties vielen me enorm mee, vergeleken met de Decapeptyl. Misschien een troost: die naaldjes zijn een stuk dunner, die voelde ik bijna niet. Succes ermee!
Fijn dat jij in ieder geval nu gestart bent! De naaldjes van de Decapeptyl zijn inderdaad wat dikker en een beetje ‘bot’. Met een vaartje erin zetten en zo min mogelijk aarzelen werkte bij mij indertijd het beste. Start je binnenkort met Gonal-F erbij? Die injecties vielen me enorm mee, vergeleken met de Decapeptyl. Misschien een troost: die naaldjes zijn een stuk dunner, die voelde ik bijna niet. Succes ermee!

vrijdag 29 december 2017 om 02:13
Even een kort bericht vanuit de meeleesstand: Boulu en Mssfiddler: ik duim enorm voor 2 prachtige kloppende hartjes op de echo!
MwStippel: woohoo!! Het wordt na de eerste prik alleen maar makkelijker!
Fruity: dat klinkt als een vrij hoog HCG! Fijn hoor.
Doces: op naar maart! Ergens fijn om een pauze te hebben, maar snap ook dat je ergens snel weer van start wil...
Rucio: Beterschap! Fijn dat de antibiotica zijn werk doet en je je al wat beter voelt!
Flip: knuffel! Denk aan je - altijd! XX
MwStippel: woohoo!! Het wordt na de eerste prik alleen maar makkelijker!
Fruity: dat klinkt als een vrij hoog HCG! Fijn hoor.
Doces: op naar maart! Ergens fijn om een pauze te hebben, maar snap ook dat je ergens snel weer van start wil...
Rucio: Beterschap! Fijn dat de antibiotica zijn werk doet en je je al wat beter voelt!
Flip: knuffel! Denk aan je - altijd! XX
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 29 december 2017 om 09:44
Hoi meiden, ik heb even niet op het forum gekeken omdat ik het allemaal veel te spannend vind maar kom even gauw Boulu en MissFiddler succes wensen voor vandaag!! Ik herinner me dat we alle 3 vandaag mochten dus hopelijk 3x goed nieuws vandaag!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.

vrijdag 29 december 2017 om 10:11