Katten in trappenhuis
donderdag 28 december 2017 om 20:51
Hai,
Ik ben een kort vraagje en ben benieuwd naar jullie mening.
Ik ben sinds een week verhuisd en woon voor het eerst in een appartement. Ik woon op de tweede etage en er zitten dus twee appartementen onder mij (begane grond en 1 onder mij) en drie aan de andere kant; er maken dus 6 appartementen gebruik van het trappenhuis. Nu merk ik dat er altijd katten zitten, overal. Een stuk of 4/5 in dat kleine trappenhuis. Daardoor staat de 'voordeur' ook altijd open, wat bij de andere gebouwen niet zo is.
Als je van katten houdt zal je dit vast gezellig vinden, maar ik hou er dus niet van. Ik ben zwaar allergisch, ben er bang voor en heb er totaal geen gevoel voor. Als ik in het donker thuiskom en er een kat voor mijn deur zit en bang wordt en dus gaat sissen ofzo (dus totaal geen verstand van), schrik ik me rot.
Is dit normaal en moet ik er mee leren leven of hoort dit niet zo? Bij de bezichtiging heb ik dit niet gezien, ze zitten er ook niet constant maar lopen wel de hele dag heen en weer. Dat ze buiten lopen vind ik prima maar ik had dit eigenlijk niet verwacht. Ik weet ook niet of ze allemaal van één persoon zijn of meerderen.
Ik ben een kort vraagje en ben benieuwd naar jullie mening.
Ik ben sinds een week verhuisd en woon voor het eerst in een appartement. Ik woon op de tweede etage en er zitten dus twee appartementen onder mij (begane grond en 1 onder mij) en drie aan de andere kant; er maken dus 6 appartementen gebruik van het trappenhuis. Nu merk ik dat er altijd katten zitten, overal. Een stuk of 4/5 in dat kleine trappenhuis. Daardoor staat de 'voordeur' ook altijd open, wat bij de andere gebouwen niet zo is.
Als je van katten houdt zal je dit vast gezellig vinden, maar ik hou er dus niet van. Ik ben zwaar allergisch, ben er bang voor en heb er totaal geen gevoel voor. Als ik in het donker thuiskom en er een kat voor mijn deur zit en bang wordt en dus gaat sissen ofzo (dus totaal geen verstand van), schrik ik me rot.
Is dit normaal en moet ik er mee leren leven of hoort dit niet zo? Bij de bezichtiging heb ik dit niet gezien, ze zitten er ook niet constant maar lopen wel de hele dag heen en weer. Dat ze buiten lopen vind ik prima maar ik had dit eigenlijk niet verwacht. Ik weet ook niet of ze allemaal van één persoon zijn of meerderen.
donderdag 28 december 2017 om 21:27
Een kat die zomaar op je springt? Euh... meestal doen ze dat juist niet als ze bang zijn, dan kruipen ze weg.butterfly- schreef: ↑28-12-2017 21:25Dat is dus niet zo, ik doe niks maar gisteravond sprong er 1 op me. Vast omdat hij schrok maar ik deed niks.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 28 december 2017 om 21:27
o zobutterfly- schreef: ↑28-12-2017 21:21Een zolder die niet af is en waar alleen isolatie en stukken hout ligt
donderdag 28 december 2017 om 21:28
donderdag 28 december 2017 om 21:29
Vies is óok geen argument. Katten zijn niet vies.butterfly- schreef: ↑28-12-2017 21:23Jullie gaan er wel heel erg over door dat ik er bang voor ben he. En als ik nou niet bang was en het alleen vervelend en vies vond? Dat er altijd katten voor je langs springen (en ja dan krijg ik wel last van allergie).
Het wordt anders als ze de boel onder kakken en pissen. Dat is wél vies.
En zoals jij de katten niet mag lastig vallen, mogen katten jou ook niet lastig vallen. Voor je langs springen vind ik weer iets anders dan tegen jou aanspringen. Dat laatste mag gewoon niet.
Mijn honden mogen ook niet tegen anderen opspringen. Ik sta het niet toe. Niet iedereen is daar van gediend.
Ik zou dit dus absoluut niet accepteren. Ik weet niet hoeveel last jij hebt van je allergie, maar ik zou door die katten - ook als ze niet in mijn woning komen - wel dagelijks benauwd zijn, niezen, jeuk hebben. Ik zou contact opnemen met de verhuurder over de aanwezigheid van de katten, in je contract staat immers dat er geen huisdieren mogen zijn. Daarnaast zou ik contact opnemen met de verhuurder over de buitendeur die steeds open staat, die moet dicht en daar moet een slot op. Je hebt best kans dat de verzekering moeilijk gaat doen na inbraak als die buitendeur altijd open staat. Dat je bang bent voor de katten zou ik overigens niet noemen naar de verhuurder, dat is geen goed argument en daarmee loop je het risico dat je verhuurder je als een zeur/aansteller ziet. Je contract, allergie en inbraakrisico zijn wel goede argumenten.
Toevoeging: ik vind het eigenlijk nogal bijzonder hoeveel mensen hier zeggen dat TO de katten maar gewoon moet accepteren. Zijn jullie dan allemaal zo aso dat je je gewoon niet aan de huisregels houdt?
Toevoeging: ik vind het eigenlijk nogal bijzonder hoeveel mensen hier zeggen dat TO de katten maar gewoon moet accepteren. Zijn jullie dan allemaal zo aso dat je je gewoon niet aan de huisregels houdt?
anoniem_121608 wijzigde dit bericht op 28-12-2017 21:30
10.75% gewijzigd
butterfly- schreef: ↑28-12-2017 21:25ik doe niks maar gisteravond sprong er 1 op me. Vast omdat hij schrok maar ik deed niks.
Huh? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Hoe ging dat dan?
donderdag 28 december 2017 om 21:30
Wat een gevoelloze reactie. Dus omdat jij je geen leven kunt voorstellen zonder dieren moet iemand die daar heel bang voor is zich er maar overheen zetten? De eigenaresse van die katten heeft ze toch genomen en wil toch graag katten. Dan hoeven anderen daar toch geen last van te hebben? Waarom zou iemand met een angststoornis die onder andere bang is voor katten daar dan last van moeten hebben? TO zegt nergens dat de katten geen recht op bestaan hebben. Alleen dat zij ze eng vindt en ze zich in gemeenschappelijke ruimtes bevinden. Misschien eens in een angststoornis verdiepen voordat je zo'n gevoelloze reactie plaatst. Dat TO er tot nu toe nog geen groot probleem van heeft gemaakt vind ik alleen maar heel knap van haar.iones schreef: ↑28-12-2017 21:17Deal with it. De eigenaresse van die katten en die katten zelf hebben geen schuld, noch bijdrage aan jouw angststoornis en hoeven er niet op afgerekend te worden. Zij hebben recht op bestaan, net zo goed als jij.
In deze maatschappij leven we samen met dieren. Goddank. Zou niet willen leven in een wereld met alleen maar mensen, zonder de puurheid en de lieflijkheid en vriendschap van dieren.
donderdag 28 december 2017 om 21:31
Ik lees hier weer allemaal reacties van mensen die blijkbaar van katten houden. Prima als je katten hebt, maar zorg dan dat een ander daar geen last van heeft.
Maar de grap is altijd dat degene die niet van die beesten houdt er het meeste last van heeft als de katten van de buren lekker in jouw tuin zitten te kakken. Ontzettend vervelende beesten.
Maar de grap is altijd dat degene die niet van die beesten houdt er het meeste last van heeft als de katten van de buren lekker in jouw tuin zitten te kakken. Ontzettend vervelende beesten.
donderdag 28 december 2017 om 21:31
Nee daar ga je niet op lopen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 28 december 2017 om 21:32
Kakken en een tuin, dáár gaat het hier niet over.LizBakker schreef: ↑28-12-2017 21:31Ik lees hier weer allemaal reacties van mensen die blijkbaar van katten houden. Prima als je katten hebt, maar zorg dan dat een ander daar geen last van heeft.
Nee daar ga je niet op lopen
pamelacourson schreef: ↑28-12-2017 21:28Hoe sprong hij dan op je? Ik ken geen kat die zomaar bovenop mensen springt.
.
Juist niet. Mijn moeder is bang voor katten, en alle katten komen altijd meteen op haar af. Zelfs die waarvan de eigenaar zeg dat ze mensenschuw zijn. Het heeft iets te maken met de manier waarop je naar ze kijkt ofzo.
donderdag 28 december 2017 om 21:33
Ik vind het gevoelloos dat de katteneigenaresse daar al lang woont met haar dieren, maar dat zij daar dadelijk weg moet, óf haar dieren weg moet doen omdat iemand anders angst heeft voor de katten.MrsLady schreef: ↑28-12-2017 21:30Wat een gevoelloze reactie. Dus omdat jij je geen leven kunt voorstellen zonder dieren moet iemand die daar heel bang voor is zich er maar overheen zetten? De eigenaresse van die katten heeft ze toch genomen en wil toch graag katten. Dan hoeven anderen daar toch geen last van te hebben? Waarom zou iemand met een angststoornis die onder andere bang is voor katten daar dan last van moeten hebben? TO zegt nergens dat de katten geen recht op bestaan hebben. Alleen dat zij ze eng vindt en ze zich in gemeenschappelijke ruimtes bevinden. Misschien eens in een angststoornis verdiepen voordat je zo'n gevoelloze reactie plaatst. Dat TO er tot nu toe nog geen groot probleem van heeft gemaakt vind ik alleen maar heel knap van haar.
Ik vind last hebben van, slechts op basis van aanwezigheid van iets een erge vorm van intolerantie en erg gevoelloos, ook als dit gebaseerd is op een angst die irrationeel is.
donderdag 28 december 2017 om 21:34
Sprong aan de onderkant van de bovenste trap terwijl ik op de onderste liep. En hij schrok vast en sprong tussendoor en kwam daardoor op/tegen mij, Zijn open trappen.
donderdag 28 december 2017 om 21:35
Andermans dieren die onuitgenodigd in jouw tuin zitten te kakken, wroeten of wat dan ook, vind ik een ander verhaal, dan andermans dieren in een gemeenschappelijke ruimte, als die dieren daar al eerder waren dan jij.LizBakker schreef: ↑28-12-2017 21:31Ik lees hier weer allemaal reacties van mensen die blijkbaar van katten houden. Prima als je katten hebt, maar zorg dan dat een ander daar geen last van heeft.
En ik moet je er op wijzen dat ik het niet goedkeur als mensen hun kat in andermans tuin laten lopen. Velen op dit forum kunnen daarvan getuigen.
donderdag 28 december 2017 om 21:36
Nou ja, ze heeft er het recht toe maar een goede binnenkomer als nieuwe buurvrouw kun je het niet noemen. Zeker niet als er dus meerdere mensen blijkbaar al langere tijd het wel zo met elkaar hebben afgesproken en er tot nu toe verder niemand erover gevallen is. Maar ze heeft het recht, maar ik zou als nieuwe buurvrouw wel nadenken of dit de wijze is waarop ik me voorstel aan de mensen waar ik naast ben gaan wonen.
donderdag 28 december 2017 om 21:37
O nou dat zou ik ook niet opprijs stellen, ik ben ook allergisch voor kattenbutterfly- schreef: ↑28-12-2017 21:34Sprong aan de onderkant van de bovenste trap terwijl ik op de onderste liep. En hij schrok vast en sprong tussendoor en kwam daardoor op/tegen mij, Zijn open trappen.
donderdag 28 december 2017 om 21:38
Het enige argument was die voordeur geweest, maar die is blijkbaar al niet op slot. Daar zou ik dan eerder werk van maken.
Angst en allergie zou ik niet eens noemen.
Maar goed, je komt er natuurlijk snel achter als je je even netjes voorstelt aan je buren. Dat vind ik gebruikelijk, maar hier bij mij wonen ook nieuwe buren die zich niet eens even melden. Vinnik raar.
Angst en allergie zou ik niet eens noemen.
Maar goed, je komt er natuurlijk snel achter als je je even netjes voorstelt aan je buren. Dat vind ik gebruikelijk, maar hier bij mij wonen ook nieuwe buren die zich niet eens even melden. Vinnik raar.