40 weken zwanger!

28-12-2017 14:34 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag is mijn uitgerekend datum, na al die maanden van denken dat het allemaal nog niet zover is gaat het nu toch echt binnen twee max. drie weken gebeuren!

Ik begin zo ontzettend nieuwsgierig te worden naar ons kindje en probeer mij voor te stellen hoe hij een combinatie van ons zal zijn :-)-)
Ook ben ik heel nieuwsgierig naar hoe het straks met ons zal gaan en hoe dingen opgepakt zullen gaan worden.

En, het zullen de hormonen wel zijn, ik word nu steeds onrustiger en emotioneler. Iets waar ik ik eigenlijk tot nu toe helemaal nog geen last van heb gehad. Maar ik kan mij nergens meer toe zetten :hyper:

Wat zijn jullie ervaringen met deze spannende periode?
Ik had op de uitgerekende datum echt een feestgevoel. Yes nu gaat het gebeuren. Dochter is 2 weken later geboren >:-(
Mijn zoon was 2 weken oud op de UD ;) maar veel succes met de laatste loodjes! Spannennd!!
Spannend!! Mijn uitgerekende datum was gister, maar mijn dochtertje is alweer een week oud. Ik was ook heel onrustig en futloos de laatste dagen. Voelde van alles, maar het zette maar niet door. Dat duurde een paar dagen en toen kwam ze 1 dag voor de inleiding nog spontaan. Succes hopelijk komt jullie kindje snel!!
Onze zoon diende zich ruim twee weken voor de UD aan. Ik heb dat “wachten” dus nooit ervaren. :)
Leuk! Ik was op tweede Kerstdag uitgerekend, maar de baby zit nog lekker warm in mijn buik. Heb geen onrustig gevoel en kan met gemak nog wel 1 of 2 weken doorlopen, voel me lichamelijk echt prima, maar ben wel heel nieuwsgierig naar hem.

Succes met afwachten! :D
Mijn baby was op de uitgerekende datum al lang geboren.

Ik snap dat jij zo langzamerhand wel wil dat je kind geboren wordt.

Maar dit is geen fijne periode om jarig te zijn.

Dus duimen dat je kind niet op oudejaarsavond geboren wordt maar nog even blijft zitten tot de tweede week januari of zo.
het is best een niemandsland, zo rond de UD en daarna! Ik werd aan de ene kant wel steeds nieuwsgieriger en ook wat onrustig, vooral 's nachts, maar aan de andere kant was er ook een soort rust, want iedere dag werd het zekerder dat de baby toch echt 'een van deze dagen' kwam. In week 40 en 41 waren volgens mij de mensen om me heen onrustiger dan ik, haha. Uiteindelijk begon de bevalling toch nog spontaan, een dag voor de geplande inleiding bij 42 weken.
Ik wens je veel rust en succes ;-).
happiness = reality - expectations
sugarmiss schreef:
28-12-2017 15:05
Mijn baby was op de uitgerekende datum al lang geboren.

Ik snap dat jij zo langzamerhand wel wil dat je kind geboren wordt.

Maar dit is geen fijne periode om jarig te zijn.

Dus duimen dat je kind niet op oudejaarsavond geboren wordt maar nog even blijft zitten tot de tweede week januari of zo.
Hoe erg is dat zeg :facepalm:
Laat dat kind lekker gezond en wel geboren worden, desnoods oudjaarsavond klokslag 12 uur.
Spannend! Ik ben vandaag 38.4 weken zwanger. Onze eerste is met 41.0 weken geboren dus ik ga er vanuit dat het nog wel even duurt voordat deze baby komt.
Ik merkte de vorige keer ook dat de omgeving het wel spannender vond en nu weer eigenlijk. Mijn ouders hebben een nieuwe pup en ik stuurde een foto van de pup met “Dit is <naam>” naar een vriendin en zij dacht (voordat de foto geopend was) dat de baby er was. Oeps :proud:
Ik ben morgen uitgerekend, dus lees en schrijf lekker mee ter afleiding!
Merel7 schreef:
28-12-2017 15:22
Laat dat kind lekker gezond en wel geboren worden, desnoods oudjaarsavond klokslag 12 uur.
nou ik zou het niet leuk vinden om jarig te zijn hoor op 1e of 2e kerstdag. of vlak erna. als kind dan bedoel ik. mensen komen dan of niet op je verjaardag maar met kerst, en dan heb je geen speciale dag voor jezelf. en altijd jarig in de vakantie. echt voor een kind niet leuk! maar verder hopen we natuurlijk op een kerngezonde baby voor TO en wat datum betreft het is zoals het is.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
28-12-2017 15:34
en altijd jarig in de vakantie. echt voor een kind niet leuk!

Nou, ik ben zelf in de zomervakantie jarig, en dat vond ik juist hartstikke leuk. Had altijd medelijden met kinderen die op hun verjaardag naar school moesten.

Maar in december jarig zijn lijkt me niks nee, zo met al die feestdagen.

Succes met de laatste loodjes TO!
Dank jullie voor de berichtjes!

Het is inderdaad wat mij betreft wel makkelijk om hem even te laten zitten tot na de jaarwisseling maar aan de andere kant is dat ook weer helemaal niet belangrijk. Als hij idd maar gezond en wel op de wereld komt.
Vandaag is ook mijn vriend jarig dus ik hoopte er wel een beetje op dat hij nog even bleef zitten. Een gedeelde verjaardag in zo' n maand is ook niet heel leuk. Maar ja je hebt er weinig over te zeggen he!

Hij komt wanneer hij er klaar voor is en dat vind ik wel zo mooi!
Onze kleine man was ook al 2 weken op de uitgerekende datum, maar ik voelde me net als hij die laatste week.
En inderdaad zoals al eerder gezegd, als ie maar gezond is. Ik was 2 weken voor de bevalling jarig, al was je dan geboren had me niks uitgemaakt.

PS: het valt me wel op dat echt heel veel mensen uitgerekend zijn op hun eigen of hun partners verjaardag
Hoe gaat het duifje?
We zijn nog steeds in afwachting! De verloskundige dacht gisteren dat het wel zou gaan gebeuren vandaag maar ik merk er nog niks van. Rustig afwachten dus nog maar. :bonk:

En hoe gaat het met jou Freekx? Jij bent nu dan ook voorbij de datum :hyper:
Ja, vandaag officieel 1 dag overtijd! Was gister bij de vk, ze had inwendig onderzoek gedaan maar had nog niks van ontsluiting ofzo.. de baarmoederhals kwam al wel wat naar voren dus dat was positief. Woensdag krijg ik een thuis bezoek en gaan ze wrss strippen mits er dan nog niks loos is.. Was jij nou eigenlijk al gestript ofzo?
Hoi,

Nee hoor de vk heeft ook zelfs nog geen inwendig onderzoek gedaan. Ze verwachtte dat het dit weekend wel op gang zou komen. Ben heel benieuwd of dat nog gebeurd morgen!

Wat gaan ze bij jou snel dan ;-))
Hoe gaat het duifje. Heeft de kleine man al van zich laten horen?
@Merel7 nee helaas nog steeds niks. Wel af en toe wat gerommel in buik en rug maar hij zet nog niet echt door :(
Ik had toen ik net wist dat ik zwanger was voorspeld dat hij op 5 januari zou gaan komen dus misschien was dat wel meer dan een lucky guess... :A:
.
anoniem_345001 wijzigde dit bericht op 01-01-2018 17:59
Reden: Dubbel geplaatst
99.23% gewijzigd
Op naar de 5e dan maar :)
Succes met afwachten :hug:
Merel7 schreef:
28-12-2017 15:22
Hoezo erg? Natuurlijk staat het voorop dat een kind gezond geboren wordt, maar ik zou het ook liever op een andere datum zien dan de kerstdagen of oud-nieuwjaarsdag. Snap niet wat daar erg aan is.

Sterkte TO, de laatste loodjes... Ik vond dat een mooie periode waar ik nog wel eens met weemoed aan terug denk.
En, nog geen baby? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven