Napraattopic Deel 94

23-12-2017 20:48 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
31-12-2017 16:19
Oh absoluut. En die ene forummer die dan begon te janken omdat ik de mensen lekker liet rellen nam ik dan graag voor lief.
Op NAW-gegevens en oproepen tot strafbaar gedrag moet je modereren. Met al het andere zou ik zeer terughoudend zijn. Maar ja.
prada schreef:
31-12-2017 14:32
Gewist wegens uitvechten persoonlijke vete. Sorry hoor mods maar ik heb geen vete met Fash nog met Y zover ik weet.
Wat een rare reden ook. Dan hadden ze er op zijn minst neer moeten zetten 'gewist wegens bemoeien tegen andermans vete'.
PowerCube schreef:
31-12-2017 16:22
Op NAW-gegevens en oproepen tot strafbaar gedrag moet je modereren. Met al het andere zou ik zeer terughoudend zijn. Maar ja.
Het grappige is dat ze dat laatste dan weer niet doen.
blijfgewoonbianca schreef:
31-12-2017 16:14
Buiten dat : die rellen trokken ook gewoon een berg traffic op het forum. Ik denk dat er heel veel mensen zijn blijven hangen. Waarom zou je tegenwoordig, als nieuwe, nog blijven hangen : omdat je zo fijn bent geholpen toen je vroeg wat je kon maken met aardappelen?
Correct, wij oudgedienden trokken bezoekers met die rellen.
PowerCube schreef:
31-12-2017 16:22
Precies. En dan wil ik ook nog wel zo ver gaan te modereren op echt gemene op-de-man posts (dus niet op wat ze hier al op-de-man noemen, als je 'mafketel' zegt tegen iemand).
Lady*Voldemort schreef:
31-12-2017 16:23
Wat een rare reden ook. Dan hadden ze er op zijn minst neer moeten zetten 'gewist wegens bemoeien tegen andermans vete'.
Nee, eigenlijk had het moeten zijn 'gewist wegens reageren en quoten van een permabanneling onder valse vlag weer actief op forum'

Die Brommert3 kan iedereen zijn geweest.
yasmijn schreef:
31-12-2017 16:25
Correct, wij oudgedienden trokken bezoekers met die rellen.
Want er werd gegoogled op ‘rel oudgedienden’ et voilà, ze waren op Viva.
lemoos2 schreef:
31-12-2017 16:27
Nee, eigenlijk had het moeten zijn 'gewist wegens reageren en quoten van een permabanneling onder valse vlag weer actief op forum'

Die Brommert3 kan iedereen zijn geweest.
Brommert3? Helemaal gemist.
Lady*Voldemort schreef:
31-12-2017 16:29
Brommert3? Helemaal gemist.
Stond er maar even, werd zo gewist, speciaal aangemeld voor deze 'rel'.
Moiren’ schreef:
31-12-2017 16:28
Want er werd gegoogled op ‘rel oudgedienden’ et voilà, ze waren op Viva.
Er bleven mensen hangen en op fok en geenstijl was het ook zo bekend dat hier een rel was en dan kwamen ze ook massaal.
Dat heeft Sanne W ook eens uitgelegd in een blog, dat tijdens rellen het traffic toenam.
Moiren’ schreef:
31-12-2017 16:24
Het grappige is dat ze dat laatste dan weer niet doen.
Ja, dat vind ik ook heel heel heel erg vreemd.

Een van de zeer weinige keren dat ik ooit heb gestaft, was toen iemand opriep tot strafbaar gedrag en daarbij uiteenzette hoe je dat moest doen. Gebeurde niets mee :O
Lady*Voldemort schreef:
31-12-2017 16:27
Precies. En dan wil ik ook nog wel zo ver gaan te modereren op echt gemene op-de-man posts (dus niet op wat ze hier al op-de-man noemen, als je 'mafketel' zegt tegen iemand).
Ik las van de week nog een pgggagtige échte kutopmerking. Zo iets van " zo zie je maar weer dat altijd de verkeerde mensen te vroeg dood gaan " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
31-12-2017 16:38
Ik las van de week nog een pgggagtige échte kutopmerking. Zo iets van " zo zie je maar weer dat altijd de verkeerde mensen te vroeg dood gaan " .
Las ik ook, ik moest ervan huiveren.
yasmijn schreef:
31-12-2017 16:40
Las ik ook, ik moest ervan huiveren.
Zou het niet gestaft zijn, of zou het door de mods niet begrepen zijn? Kijk; als je dan dat staffen er in wilt houden, doe het dan voor dat soort opmerkingen. Maar " ik vind jou een koekewaus " oid .... als je dat al op de man vindt.... Dan kom je niet uit Rotterdam, zeg maar. Sterker nog; dan hebben ze net dat putdeksel voor je opgetild, of ben je net uit een ei komen kruipen.
Bij dat soort opmerkingen wordt iemand normaal gesproken door de groep terecht gewezen. Tenzij je een forum al doodgemodereerd hebt en mensen in plaats daarvan in een stafreflex schieten :P
31-12-2017 16:45
Zou het niet gestaft zijn, of zou het door de mods niet begrepen zijn? Kijk; als je dan dat staffen er in wilt houden, doe het dan voor dat soort opmerkingen. Maar " ik vind jou een koekewaus " oid .... als je dat al op de man vindt.... Dan kom je niet uit Rotterdam, zeg maar. Sterker nog; dan hebben ze net dat putdeksel voor je opgetild, of ben je net uit een ei komen kruipen.
Betreffende forummer is inmiddels op anoniem gegaan.
Geen idee of het gestaft is.

Ik zag dat iemand vandaag schreef: Yas is toch al dement.
Ik ga het met terugwerkende kracht staffen :proud:
yasmijn schreef:
31-12-2017 16:48
Betreffende forummer is inmiddels op anoniem gegaan.
Na drie " ach's " en " wee's " herkennen we d'r direct.
PowerCube schreef:
31-12-2017 16:48
Bij dat soort opmerkingen wordt iemand normaal gesproken door de groep terecht gewezen. Tenzij je een forum al doodgemodereerd hebt en mensen in plaats daarvan in een stafreflex schieten :P
Dat tenzij dus.
En die is zeker keurig blijven staan, omdat niemand hem stafte.
yasmijn schreef:
31-12-2017 16:33
Er bleven mensen hangen en op fok en geenstijl was het ook zo bekend dat hier een rel was en dan kwamen ze ook massaal.
Dat heeft Sanne W ook eens uitgelegd in een blog, dat tijdens rellen het traffic toenam.
Maar dat is normaal, iedereen ververst. Maar om nou te zeggen dat er massaal nieuwe forummers aangetrokken werden vind ik ook wel wat zelfoverschattend.
Lady*Voldemort schreef:
31-12-2017 16:51
Staat er nog.
Lady*Voldemort schreef:
31-12-2017 16:51
Zal wel.
Moiren’ schreef:
31-12-2017 16:54
Maar dat is normaal, iedereen ververst. Maar om nou te zeggen dat er massaal nieuwe forummers aangetrokken werden vind ik ook wel wat zelfoverschattend.
Dat schreef Sanne W zelf.
Moiren’ schreef:
31-12-2017 16:54
Waarom blijven mensen hangen? De mensen die overal en nergens posten dan, he . ( behalve K die hier hangt omdat wij al 100 jaar voor haar Googlen ) Lijkt me toch omdat de sfeer je aanspreekt, omdat er wat gebeurt.
Zou het puur en alleen zijn omdat A. een vraag stelt en B, C, en D een antwoord geven, dan was dit forum na drie maanden al dood geweest. Van die mensen die nieuw komen, hun probleem dumpen en vervolgens nooit verder mee forummen hoeven ze het hier niet te hebben, hoor.
31-12-2017 16:58
Waarom blijven mensen hangen? De mensen die overal en nergens posten dan, he . ( behalve K die hier hangt omdat wij al 100 jaar voor haar Googlen ) Lijkt me toch omdat de sfeer je aanspreekt, omdat er wat gebeurt.
Zou het puur en alleen zijn omdat A. een vraag stelt en B, C, en D een antwoord geven, dan was dit forum na drie maanden al dood geweest. Van die mensen die nieuw komen, hun probleem dumpen en vervolgens nooit verder mee forummen hoeven ze het hier niet te hebben, hoor.
Eens hoor. Maar ik denk niet dat er ineens 100den leden bijgekomen zijn vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven