Napraattopic Deel 94

23-12-2017 20:48 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
blijfgewoonbianca schreef:
31-12-2017 14:48
Geen idee. Zal kijken of ik een pb heb. Bij jou wel? En via de mail ?
Ik had niets.
Wij gaan vannacht weer ouderwets aan de lamp hangen met vrienden en vrienden van zoons.Mannetje of 30. Die vrienden-van vieren het allemaal al hier vanaf dat ze zo'n jaar of 13, 14 zijn . Inmiddels allemaal lang en breed volwassen. Straks alles aan de kant , statafels klaar zetten en het dak er af !!!!!!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Moiren’ schreef:
31-12-2017 15:14
Ik had niets.
Jij had geen waarschuwing ?
Godsamme, ik had er geen idee van dat het zondag is, heb de kerststukken ook weggetieft dus ik zeg net tegen de man: neem even bloemen mee.
Is die bloementoko dicht en bij AH stond alleen treurnis zegt ie.
Erg kaal ineens in huis.
31-12-2017 15:09
Een forumvete is toch ook geen prive vete ?
Als ik hier ruzie ga zitten maken met mijn buurvrouw, dan is het een prive vete.
Dat lijkt me pas grappig.
Zit de buur zonder dat ze het wist hier vast en mag ze pas weg als het uitgevochten is.

Teveel black mirror gekeken.
31-12-2017 15:16
Jij had geen waarschuwing ?
Nee, ik heb ook niets waarschuwingswaardigs geschreven.
31-12-2017 15:15
Wij gaan vannacht weer ouderwets aan de lamp hangen met vrienden en vrienden van zoons.Mannetje of 30. Die vrienden-van vieren het allemaal al hier vanaf dat ze zo'n jaar of 13, 14 zijn . Inmiddels allemaal lang en breed volwassen. Straks alles aan de kant , statafels klaar zetten en het dak er af !!!!!!
Na het gourmetten gaan wij ook de lampen in :lol:
Om 00.00 uur heb ik even een moment voor mezelf want ik ga nooit naar buiten met dat kutvuurwerk.
Dus kan ik me even bezinnen :proud:
Meer waarschijnlijk is dat de wijn mij al bezind heeft. :whistle:
yasmijn schreef:
31-12-2017 14:50
Iemand zei net iets over een uitvechtplek?
Nou, daar was napraat ook voor bedoeld. Dat was nog geregeld door een andere meedenkende CM die het snapte.
Vroeger toen alles nog beter was, zat ik op een forum waar je een pijler (subforum heette dat daar) die speciaal was voor vetes en conflicten. Topics waar ruzie in uit brak werden daar naartoe verplaatst of mensen startten daar een fitty.
Ook was er een bannelingeneiland waar de gebanden dan wel konden posten, maar niet daarbuiten gedurende hun ban. Het stond de rest van de forummers wel toe daar met de banneling te gaan forummen.
Ik mis hier echt een beleid als dit.
Moiren’ schreef:
31-12-2017 15:17
Nee, ik heb ook niets waarschuwingswaardigs geschreven.
Jij refereerde op hetzelfde moment, of een fractie eerder , aan hetgeen ik als link had geplakt.
Linken naar mag, info zo maar uit oude topics ( wat ik ook deed, hoor ) op een nieuw topic schrijven niet.
En aangezien ze zei dat ze jou ging staffen ging ik er van uit dat jij dan ook een waarschuwing zou hebben.
Maar ik heb dus een waarschuwing gehad voor de link die provocerend zou zijn. Ik heb nog niet zo heel lang geleden in het modtopic gevraagd of linkjes mochten. En dat mocht. Dus ik heb wederom een waarschuwing voor werkelijk helemaal niks.
fashionvictim schreef:
31-12-2017 14:33
Wat bijzonder dat je iets waar je eigen bedrijf bij betrokken was ineens een persoonlijke vete noemt.

En nog bijzonderder dat je als moderator kennelijk zwicht voor de overlastveroorzaker in plaats van degenen die overlast ervaren te beschermen.
Nou dat is niet voor het eerst hoor.
redbulletje schreef:
31-12-2017 15:21
Vroeger toen alles nog beter was, zat ik op een forum waar je een pijler (subforum heette dat daar) die speciaal was voor vetes en conflicten. Topics waar ruzie in uit brak werden daar naartoe verplaatst of mensen startten daar een fitty.
Ook was er een bannelingeneiland waar de gebanden dan wel konden posten, maar niet daarbuiten gedurende hun ban. Het stond de rest van de forummers wel toe daar met de banneling te gaan forummen.
Ik mis hier echt een beleid als dit.
Dat klinkt perfect.
Heb ik de potentieel legendarische rel van eind '17 gemist?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
31-12-2017 15:25
Jij refereerde op hetzelfde moment, of een fractie eerder , aan hetgeen ik als link had geplakt.
Linken naar mag, info zo maar uit oude topics ( wat ik ook deed, hoor ) op een nieuw topic schrijven niet.
En aangezien ze zei dat ze jou ging staffen ging ik er van uit dat jij dan ook een waarschuwing zou hebben.
Maar ik heb dus een waarschuwing gehad voor de link die provocerend zou zijn. Ik heb nog niet zo heel lang geleden in het modtopic gevraagd of linkjes mochten. En dat mocht. Dus ik heb wederom een waarschuwing voor werkelijk helemaal niks.
Daarom begreep ik jouw waarschuwing niet.
Ik had haar bericht daarop trouwens gestaft voor laster. En al die andere ook.
feow schreef:
31-12-2017 15:29
De enigste ook nog hahaha
Zeg, schrijft de redactie veel artikelen tegenwoordig? Nu weer op seks zo'n onwaarschijnlijk mooi geschreven bericht:
'Wat nu?'

Veel te netjes ingedeeld, veel te mooi taalgebruik, forummer vandaag aangemeld.
Wat is dat toch.
feow schreef:
Legendarisch....ach..... Vroeger vielen er dan minimaal tien bannen en bemoeide iedereen zich er mee. Maar voor de mensen die die tijd niet hebben meegemaakt , was dit een heudsche r.e.l.
31-12-2017 15:32
Legendarisch....ach..... Vroeger vielen er dan minimaal tien bannen en bemoeide iedereen zich er mee. Maar voor de mensen die die tijd niet hebben meegemaakt , was dit een heudsche r.e.l.
:lol:
31-12-2017 15:32
Toen kreeg je zelden een ban en kon je ook nog wat zeggen.
yasmijn schreef:
Dat klinkt perfect.
Was t ook zolang t duurde. Ik ben er zelfs nog mede-admin geweest omdat ik het meest objectief gevonden werd en alleen maar wiste als er persoonsgegevens of spam geplaatst werd.

Maar zoals met zoveel forums zonder een regelmatige stroom van verse aanvoer bloedde het op een gegeven moment dood. Maar als afsplitsing van VOO die als vikingen andere fora afstroopten en overnamen hebben we toch een aantal jaar dikke lol gehad.
Moiren’ schreef:
31-12-2017 15:35
Toen kreeg je zelden een ban en kon je ook nog wat zeggen.

Behalve als het aaaaaaargh was.
Of als je zwaaide.
Doodzonde was dat.
-Kia-Ora- schreef:
31-12-2017 15:04

- Het uitvechten van privé-vetes.
Aangezien ik destijds in dienst van Viva was, en door een voor mij onbekende bezoeker van Viva werd gestalkt, bedreigd en lastig gevallen, was er geen sprake van een privé vete, maar van een onveilige situatie op het werk. Waar ik dus ook uitgebreid en meermaals overleg over heb gehad met de toenmalige leidinggevenden van Viva.
Am Yisrael Chai!
Maar is natuurlijk wel weer gek dat iets wat mag, dan op een bepaald moment ineens weer niet mag. Hoe onduidelijk wil je het hebben allemaal ?
31-12-2017 15:15
Maar,..... als het dak eraf is, waar hangen de lampen dan aan? :confused:
Star² schreef:
31-12-2017 15:36
Behalve als het aaaaaaargh was.
Of als je zwaaide.
Doodzonde was dat.
Voor die tijd hè.
Vind dit een gezapig forum, saai vooral.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven