Geld & Recht alle pijlers

PostNl bagger service

01-11-2017 15:06 154 berichten
Wie komt nog meer het stoom uit de oren van deze waardeloze niet bezorger? Ik heb al vaker een pakket moeten ontvangen en ben er dan voor thuis gebleven. Soms omdat het toch al zo uitkwam, maar goed.

Loop je toevallig langs de brievenbus in je voordeur, steekt daar een briefje doorheen dat je niet thuis bent. Euh, hallo, ik sta hier toch echt in mijn eigen huis hoor.

Nu weer een akkefietje: heb een nieuwe provider en krijg daarvoor vrijdagochtend de monteur (a 60 euro) om het ding te installeren. Zou vandaag (woensdag dus) de mediabox bezorgd worden, dus ik neem een vrije dag om het in ontvangst te nemen. Loop ik een uur geleden langs de voorkeur, jahoor, briefje, u bent niet thuis.

Na sorry hoor, maar ik sta hier! Mijn bel doet het en ik ben gewoon aan het rommelen. Maar ja, we (de bezorgers) krijgen per levering betaald en als we de indruk hebben dat er iemand niet thuis is, rennen we gauw door.

Net klantenservice gebeld (1 keer verbinding verbreken) en haal gerust het woord service er maar af. Wat een tuthola`s daar. Vooral getraind in het frustreren van klanten. Niks kunnen, niks willen, geen oplossing kunnen en willen bieden, niet meedenken en tja, dan is de 60 euro ook vooral je eigen probleem. Wat een bagger bedrijf. Ik hoop voor PostNL dat ze dit soort verhalen lezen, zodat ze beseffen dat hun service echt nergens meer over gaat. Tuurlijk, fouten maken gebeurt, maar los het dan ten minste netjes op. Door te kijken of je een nalevering kunt verzorgen oid.

Wie nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
12-12-2017 23:24
Dat poststuk wordt niet bewust achtergehouden omdat er strafporto op zit maar omdat het domweg kwijt is. ;)
Post NL houdt (nog) geen stukken achter als er niet of onvoldoende porto is betaalt.
Kwijt? Ze konden wel een fotootje van de voorkant maken voor de rekening...
Gooien ze het daarna weg ofzo?
hvm schreef:
13-12-2017 05:18
Kwijt? Ze konden wel een fotootje van de voorkant maken voor de rekening...
Gooien ze het daarna weg ofzo?

Tsja, dan geloof je toch dat ze het voor je achterhouden. :-)
Ik zou zeggen bel Post NL op dan hoor je het van henzelf.
Ik had laatst een pakje besteld bij Post.nl dat tussen 14-17 uur zou komen. Rond zes uur was er nog niets dus ik nam aan dat het een andere keer zou komen. Het was ook vrijdag en toen al natte sneeuw hier. Ik ging al van zaterdag uit toen om half acht toch de deurbel ging. Kwam mijn pakje toch nog op de juiste dag aan, goed wat later maar met excuses erbij van mijn bezorger ook nog. Heb altijd prima ervaringen met Post.nl. Ben wat minder blij met DHL. Die geven nooit wat af bij je buren dus je moet er echt thuis voor zijn en zo niet dan komen ze een dag later op hetzelfde tijdstip terug waardoor je het dus weer misloopt. Zelf je bezorgmoment kiezen kon toen niet. Echt irritant. Heb 5 x dat shirt misgelopen.
Ik heb er weinig problemen mee tot een paar weken geleden ze op zaterdag tussen 12.45 en 14.45 zouden komen. Ze waren er om 16 uur nog niet, ik had geen zin meer om thuis te blijven, mn buren waren toch thuis.
Na 17en zijn ze gekomen, niet aan de buren gegeven maar alleen een briefje.
Ik begrijp dat ze het druk hebben, maar dit vond ik niet erg netjes,ik was redelijk chagerijnig geworden door deze gang van zaken... :rrr:
Onlangs weer een goede ervaring :): Zowel een pakket van postNL als dhl op de zelfde dag bezorgd en beide direct aan het begin van het tijdsslot waarin ze gepland hadden om te komen.
lemoos2 schreef:
01-12-2017 15:54
Bij sommige bedrijven bestel ik niets meer als ze enkel bezorgdienst x aanbieden. Vanwege de 'u was niet thuis' briefjes terwijl ik wèl thuis ben. Om vervolgens een verkapt afhaalpunt aan te treffen bij een buurtgenoot die geen 'nee' kan zeggen (arme man, hele hal stond volgestouwd).

En ik heb geen kasteel, sta niet op zolder. Ik heb wel een hysterische hond die mij al krijsend tegemoet komt als er ook maar een willekeurig busje stopt in de straat. Dus ruim voordat iemand kan aanbellen sta ik al in de hal. Zodoende trok ik vorige week de deur open toen er een bezorger net een 'u was niet thuis' briefje in de bus wilde stoppen. Mijn pakje kon ik toen tien huizen verderop gaan halen, daar was het al gedumpt. Kon hij niets aan doen en 'ik moest niet zo zeiken'. De verzendende partij (bol.com) nam mijn klacht wel netjes op moet ik zeggen.
Dat had ik laatst ook, ik heb een bovenwoning, maar het duurt echt geen vijf minuten voordat ik beneden ben. Die gasten gaan volgens mij na 3 tellen al een briefje maken...
Ik heb dus regelmatig post die niet aankomt. Ik kom er vandaag achter dat ik een uitnodiging voor een feest had moeten ontvangen, dit is eind november verstuurd. Voor zover ik weet is dit al de 5e brief die niet aankomt op dit adres (ik woon hier nu een maand of 9). Twee maal ging het om een kaartje en twee maal om een officiele brief van een organisatie. Dit keer dus een uitnodiging. Dus ik zal dinsdag voor de 3e keer PostNL opbellen. Maar behalve het noteren doen ze hier verder niets mee.

Op het moment dat post niet aankomt en ik weet ervan, soit. Maar wie weet zijn er ook wel brieven nooit aangekomen waar ik geen weet van heb? Mocht het dan gaan om belangrijke brieven, boetes of rekeningen ben ik degene met een probleem. Want zie maar te bewijzen dat je post niet aankomt.

Wat kan ik hiermee? Wat zijn mijn rechten?
plek schreef:
30-12-2017 16:32
Ik heb dus regelmatig post die niet aankomt. Ik kom er vandaag achter dat ik een uitnodiging voor een feest had moeten ontvangen, dit is eind november verstuurd. Voor zover ik weet is dit al de 5e brief die niet aankomt op dit adres (ik woon hier nu een maand of 9). Twee maal ging het om een kaartje en twee maal om een officiele brief van een organisatie. Dit keer dus een uitnodiging. Dus ik zal dinsdag voor de 3e keer PostNL opbellen. Maar behalve het noteren doen ze hier verder niets mee.

Op het moment dat post niet aankomt en ik weet ervan, soit. Maar wie weet zijn er ook wel brieven nooit aangekomen waar ik geen weet van heb? Mocht het dan gaan om belangrijke brieven, boetes of rekeningen ben ik degene met een probleem. Want zie maar te bewijzen dat je post niet aankomt.

IK heb een app om mijn telefoon waarmee ik melding krijg van de post die onderweg is. Je post wordt gescand en dan krijg je een afbeelding te zien op de app. Niet alles, maar wel de belangrijke post zoals bijvoorbeeld de belastingdienst.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Je bedoelt de PostNL app? Dat werkt alleen voor pakketjes toch, voor zover ik kan zien in de app.
plek schreef:
30-12-2017 16:32

Het enige wat je kunt doen is de verzender aanspreken. Die is klant van PostNL.
hvm schreef:
12-12-2017 15:52
Voorheen kreeg ik de post samen met de frankeerkaart. Maar nu niet. Niks nada. Alleen de kaart om te betalen, al 2 keer.
De post waar te weinig op zat heb ik sinds eind november niet gekregen. Ik vraag me ook af of dit wel mag. Post achterhouden. >:-( :whip:

Het blijft lastig: lezen. Er wordt geen post achtergehouden. Als je een poststuk niet hebt ontvangen is het kwijtgeraakt en ja, dat gebeurt met enige regelmaat. Eventuele strafporto staat daar los van.
plek schreef:
30-12-2017 18:16
Je bedoelt de PostNL app? Dat werkt alleen voor pakketjes toch, voor zover ik kan zien in de app.
Nee je kan je nu ook aanmelden voor brieven. Ik krijg iedere keer bericht als er een brief of kaart onderweg is, met een foto van de voorkant van de kaart erbij
klop schreef:
31-12-2017 18:10
Nee je kan je nu ook aanmelden voor brieven. Ik krijg iedere keer bericht als er een brief of kaart onderweg is, met een foto van de voorkant van de kaart erbij
Doen ze niet :( Ik heb me aangemeld sinds jouw reactie, dus heb de app nu twee weken. Helaas wordt post niet gemeld.
Ook blijkt deze week dat ik WEER 2 brieven van organisaties gemist heb. Ik ben het echt beu. PostNL zegt het te gaan onderzoeken, maar daar kan ik zo weinig mee.

Iemand nog advies of tips?
Hier hele wisselende ervaringen met post.nl.Van super vriendelijke bezorgers die er het beste van maken tot eikels die pakketjes in de tuin dumpen, vijf straten verder afgeven, alleen het huisnummer waar het ligt opschrijven (ons huis ligt op een soort kruising met vijf verschillende straatnamen) of bang zijn voor honden en dan standaard het pakketje bij de buren afgeven.
Het valt of staat dus met de bezorger.
plek schreef:
19-01-2018 19:53
Doen ze niet :( Ik heb me aangemeld sinds jouw reactie, dus heb de app nu twee weken. Helaas wordt post niet gemeld.
Ook blijkt deze week dat ik WEER 2 brieven van organisaties gemist heb. Ik ben het echt beu. PostNL zegt het te gaan onderzoeken, maar daar kan ik zo weinig mee.

Iemand nog advies of tips?
Je meld je aan via de app (bij Menu-Mijn post(beta)) en dan krijg je eerst een code opgestuurd (van de post). Die moet je in de app invullen. Heb je de code wel gehad? (Of zijn ze die, ironisch genoeg kwijtgeraakt ;-) )

Zoiets zie ik na het invullen van de code:
Afbeelding

Kwamen de gemiste poststukken via post NL? want veel officiële stukken gaan ook via Sand.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ik heb een heel lieve bezorger.
Altijd vriendelijk en beleefd.
neweve schreef:
19-01-2018 22:05
Je meld je aan via de app (bij Menu-Mijn post(beta)) en dan krijg je eerst een code opgestuurd (van de post). Die moet je in de app invullen. Heb je de code wel gehad? (Of zijn ze die, ironisch genoeg kwijtgeraakt ;-) )

Zoiets zie ik na het invullen van de code:
Afbeelding

Kwamen de gemiste poststukken via post NL? want veel officiële stukken gaan ook via Sand.
Ja, ik heb die code begin januari ingevuld. Maar ik zie niets in de app, ondanks dat ik wel 3 keer post heb ontvangen deze week.

Ik weet niet wat via Sandd verstuurd is. Ik weet dat de kaartjes die ik had moeten krijgen via PostNL gaan. Alles wat via zo’n oranje brievenbus of zak (bijvoorbeeld in de AH of Primera) gaat via PostNL toch?
Ik kreeg vandaag een brief van de gemeente via PostNL, dus ik neem aan dat de vorige ook via PostNL is gegaan.
Ook ff klachen hoor! Hier is het de laatste maanden superslecht qua bezorging. Gewone post komt sowieso pas een week na versturen aan en Meestal 2 of 3.. dat gaat toch nergens over? Een pakketje uit Engeland kwam binnen een paar dagen en een brief van twee steden verder 14. (En dan nog twee dure brievenbuspakjes vermist. Er staat afgeleverd, maar niet op mijn adres. Dus dan doen ze ook niks voor je.)
neweve schreef:
19-01-2018 22:05
Belastingdienst en toeslagen is idd Sandd, net als infomedics (tandartsnota).
Dolfine schreef:
01-11-2017 15:50
Ik vind het verhaal wel herkenbaar. Hier is de bezorger wel vriendelijk, maar erg ongeduldig. Als hij me aan tafel ziet zitten, wordt er gelijk op het raam getikt en hij heeft amper geduld tot ik het nachtslot er af heb gehaald en het pakje kan aannemen. En dat hebben we het echt over direct reageren als ik hem gezien/gehoord heb.
Eigenlijk is per afgeleverd pakket betalen voor de bezorger een superslechte regeling!

De klantenservice van Postnl is dramatisch. Toen ik een keer aangaf dat de bezorger zelf getekend had voor het afleveren van een aangetekend pakket, werd me letterlijk verteld dat "onze bezorgers dat nooit doen" en in bedekte termen gezegd dat ik loog. Postnl had wel een pakket van rond de 400,00 euro laten verdwijnen. Het kwam gelukkig na een aantal uren boven water, omdat de buur die het had aangenomen het heel raar vond dat ik het niet kwam afhalen. Zij wist overigens niet de waarde van het pakket en had niet voor ontvangst getekend.

Het gaat heel vaak goed met het leveren van pakketen, maar het behandelen van klachten en niet gelijk de schuld in de schoenen van de verzender of de ontvanger schuiven vind ik wel een probleem bij Postnl.

Bij dit verhaal sta ik echt wel even raar te kijken.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt maar dan als verzender.
Pakje verstuurd naar vriend, aangetekend vanwege de hoge waarde.
Pakketje gevolgd en was aangekomen..... maar niet heus.
Bij mijn vriend paniek, want hij was niet eens thuis geweest op moment van de zgn bezorging.
Post.nl gebeld en uiteindelijk erachter gekomen dat de bezorger zelf voor ontvangst had getekend en het pakketje bij de buren had afgegeven.
Dit waren ook nog buren waar het contact niet echt close mee was.
Uiteindelijk heeft mijn vriend het pakje zelf bij de buren opgehaald.
Geen enkel excuus van Post.nl ..., ik had zelfs het idee dat ze mij een zeur vonden: ‘ maar mevrouw, uw vriend heeft het pakketje nu toch ?’
De bezorger heeft dit overigens zelf nog wel gedaan.

Daarna overstapt op DHL
Als je slechte ervaringen hebt bij de bezorgen waarom dan niet de bezorger aanspreken of evt melding maken bij PostNL?
Wij hebben verschillende bezorgers gehad maar ik ben over PostNL erg tevreden. Ook op ons oude adres in de binnenstad nooit problemen.
Via de app kun je zien hoe laat ze ongeveer komen en meestal klopt dat ook. Ideaal.
Raveleijn schreef:
20-01-2018 01:38

Daarna overstapt op DHL
Hier nooit problemen met PostNl, met DHL des te meer. Zowel zakelijk (verzenden en ontvangen) als prive(ontvangen). Is wat mij betreft dus absoluut niet beter.
sushilala schreef:
20-01-2018 08:00
Als je slechte ervaringen hebt bij de bezorgen waarom dan niet de bezorger aanspreken of evt melding maken bij PostNL?
Wij hebben verschillende bezorgers gehad maar ik ben over PostNL erg tevreden. Ook op ons oude adres in de binnenstad nooit problemen.
Via de app kun je zien hoe laat ze ongeveer komen en meestal klopt dat ook. Ideaal.
Omdat je niet altijd te kiezen hebt!

En in mijn geval gaat het om post en niet om pakketjes: die komen namelijk wel gewoon goed aan. De postbode heb ik in de 9 maanden dat ik hier woon helaas nog nooit gezien.
diyer schreef:
01-11-2017 20:17
Best fijn als je tevreden bent over nonservice en je met liefde het loon betaald van goedemiddag met mevrouw huppeldepup. Ik kanniksvoorudoen, maar tochfijndattubelt. Nou daghoor.
Ik heb nog wel meer goede doelen die je misschien ook wilt sponsoren? Ik heb begrepen dat managers dolgraag gesponsord willen worden door klanten zoals jij, die een non kritische houding hebben en alles voor zoete koek slikken.

En beetje flauw om te zeggen dat ik in een bubbel leef, want ik heb -ja ook ik- met dat bijltje moeten hakken en het was me inderdaad te min om dat soort dommemans werk te doen. Ik heb toen gelukkig ander soort dommemans werk kunnen vinden. Werd niet beter betaald, maar ik hield de eer iig aan mezelf. Werkt een stuk fijner kan ik zeggen.

Maar nogmaals, ik ben heel blij voor jullie dat je je niet stoort aan dit soort praktijken. Misschien heb ik gewoon tijd teveel gehad vandaag en werk ik normaal met heel efficiente mensen in een heel efficiente setting en gaan we heel secuur om met klachten. Ben eigenlijk met terugwerkende kracht heel blij dat ik me iig niet hoef te schamen naar clienten die een klacht over ons hebben, want daar wordt iig netjes mee omgegaan. Zoals het hoort zou ik er bijna achteraan willen zeggen. Bijna zonde om met minder genoegen te nemen.
De arrogantie hoe jij praat over de postbezorgers en medewerkers bij het contactcentrum bah bah! Ik zou als postbezorger ook niet bij jou aan de deur willen komen.

In plaats van iedereen af te zeiken kan je ook gewoon je pakket laten afleveren bij een afhaalpunt als je je er zo aan ergert.

Ik heb gelukkig nooit problemen met de bezorger, maar ik ben dan ook aardig over hem
Gooischevrouw schreef:
20-01-2018 09:59
Ik heb gelukkig nooit problemen met de bezorger, maar ik ben dan ook aardig over hem
Jij mist volgens mij iets.Er zijn aardige en niet aardige bezorgers en goede en slechte bezorgers (en aardig en goed gaat niet altijd samen en onaardig en slecht ook niet).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven