Twijfel om uiterlijk
maandag 1 januari 2018 om 17:14
Hoi, even een nieuw account aangemaakt ivm herkenbaarheid.
Het is zo: ik heb een hele lieve vriend van wie ik veel houd en hij van mij. Ik ben gevallen op zijn innerlijk. Hij is niet erg mannelijk in zijn doen en laten, maar is erg zacht van karakter en dat vind ik juist zo aantrekkelijk aan hem! Ik kan met hem lachen en huilen. Hij is geen prater en dat vind ik soms wel moeilijk, maar ik kan er inmiddels mee omgaan. Ik praat zelf vrij veel, dus dan is het weer in verhouding.
Toch is er een dingetje wat ik moeilijk vind en waardoor ik soms zelfs ga twijfelen. Hij is niet zo knap. Niet lelijk, maar gewoon niet bijzonder. Ik zou mijn hoofd er niet voor omdraaien op straat. Ik vind hem op zich wel aantrekkelijk, onze seks is erg goed. Maar ik denk dat hij misschien niet zo goed in mijn 'ideaalplaatje' past en dan ook voor de buitenwereld. Hij is ook wat ouder dan ik, maar ziet er veel jonger uit. Dat laatste vind ik persoonlijk geen probleem want we komen goed overeen, maar ik zit dan een beetje met mijn vriendenkring. Gaat dat wel klikken? Wat zullen ze van hem vinden? Dat soort dingen. Vind het lastig om daar over na te denken.
Maar dat was niet mijn voornaamste punt. Ik lijk soms te twijfelen door zijn uiterlijk. Kort door de bocht: ik had het leuk gevonden als hij wat knapper was. Ik schaam me niet als ik met hem over straat moet, maar had het anders in mijn hoofd gezien. Ik vind mezelf een oppervlakkige muts als ik zo denk, want op andere vlakken ben ik heel gelukkig met hem. Ik vind onze band erg bijzonder en moet er niet aan denken om hem kwijt te raken.
Iemand tips hoe ik hier wat redelijker mee om zou kunnen gaan? Ik vind het zo erg dat ik door dit ga twijfelen. Ik ga ervanuit dat dit aan mij ligt en dat deze denkwijze te veranderen is. Ik vind mezelf maar oppervlakkig, maar wilde het hier toch even kwijt, in alle eerlijkheid. Het maakt me onzeker, zo te denken, terwijl ik zo'n fijne vriend heb.
Het is zo: ik heb een hele lieve vriend van wie ik veel houd en hij van mij. Ik ben gevallen op zijn innerlijk. Hij is niet erg mannelijk in zijn doen en laten, maar is erg zacht van karakter en dat vind ik juist zo aantrekkelijk aan hem! Ik kan met hem lachen en huilen. Hij is geen prater en dat vind ik soms wel moeilijk, maar ik kan er inmiddels mee omgaan. Ik praat zelf vrij veel, dus dan is het weer in verhouding.
Toch is er een dingetje wat ik moeilijk vind en waardoor ik soms zelfs ga twijfelen. Hij is niet zo knap. Niet lelijk, maar gewoon niet bijzonder. Ik zou mijn hoofd er niet voor omdraaien op straat. Ik vind hem op zich wel aantrekkelijk, onze seks is erg goed. Maar ik denk dat hij misschien niet zo goed in mijn 'ideaalplaatje' past en dan ook voor de buitenwereld. Hij is ook wat ouder dan ik, maar ziet er veel jonger uit. Dat laatste vind ik persoonlijk geen probleem want we komen goed overeen, maar ik zit dan een beetje met mijn vriendenkring. Gaat dat wel klikken? Wat zullen ze van hem vinden? Dat soort dingen. Vind het lastig om daar over na te denken.
Maar dat was niet mijn voornaamste punt. Ik lijk soms te twijfelen door zijn uiterlijk. Kort door de bocht: ik had het leuk gevonden als hij wat knapper was. Ik schaam me niet als ik met hem over straat moet, maar had het anders in mijn hoofd gezien. Ik vind mezelf een oppervlakkige muts als ik zo denk, want op andere vlakken ben ik heel gelukkig met hem. Ik vind onze band erg bijzonder en moet er niet aan denken om hem kwijt te raken.
Iemand tips hoe ik hier wat redelijker mee om zou kunnen gaan? Ik vind het zo erg dat ik door dit ga twijfelen. Ik ga ervanuit dat dit aan mij ligt en dat deze denkwijze te veranderen is. Ik vind mezelf maar oppervlakkig, maar wilde het hier toch even kwijt, in alle eerlijkheid. Het maakt me onzeker, zo te denken, terwijl ik zo'n fijne vriend heb.
maandag 1 januari 2018 om 17:19
Het IS ook oppervlakkig en best sneu. Als jij zijn innerlijk fantastisch vindt, en zijn uiterlijk prima, de seks ook goed is.. Wat is dan je probleem? Waar gaat het mis dat het feit dat hij geen modellenkop heeft zó'n downer voor je is dat je zelfs gaat twijfelen? Ik snap oprecht niet zo waar je mee zit.
maandag 1 januari 2018 om 17:20
Ik denk dat het van jouw kant meer vriendschap is dan verliefdheid. Ik vind uiterlijk ook belangrijk. In een relatie wil ik een man die ik zowel uiterlijk als innerlijk aantrekkelijk vind. Voor minder ga ik niet omdat je het ook allebei kunt hebben. Als je twijfelt in de liefde dan zit het al niet god.
maandag 1 januari 2018 om 17:23
Nee, zeker niet! Ik vind het dan weer bijzonder dat hij mij mooi vindt.MinkeDeWit schreef: ↑01-01-2018 17:20Jij bent bloedmooi?
Volgens mij is 90% van de mensen gewoon gewoon, sommigen een 7, soms een puntje meer of minder.
Vind het dan ook heel stom van mezelf, dat het momenteel toch een puntje is. Misschien heb ik gewoon een schop nodig!
maandag 1 januari 2018 om 17:23
Ruil je hem dan in als hij door een ongeluk een oog kwijt raakt, of door noodzakelijke medicatie 30 kilo aankomt, of simpelweg ouder wordt? (niet bedoeld als sneer of wat dan ook, ik ben oprecht benieuwd hoe je dat dan ziet)Blondie456 schreef: ↑01-01-2018 17:20In een relatie wil ik een man die ik zowel uiterlijk als innerlijk aantrekkelijk vind. Voor minder ga ik niet
maandag 1 januari 2018 om 17:24
Mjah....ik weet niet precies wat je horen wil, maar toe maar.
Toen ik mijn (nu echtgenoot) leerde kennen, was ie behoorlijk aan de zware kant (zichtbaar). En toch zijn we nu bijna 32 jaar, een kind, wat gedoe en niet-gedoe verder.
Haal eruit wat je eruit wil halen, maar uiterlijk is niet per sé (voor mij dan) het belangrijkste.
Edit: inmiddels worden er wél al enige tijd hoofdjes gekeerd, en dat vind ik geweldig, want bij mij, al bijna 32 jaar! Hah!!
Toen ik mijn (nu echtgenoot) leerde kennen, was ie behoorlijk aan de zware kant (zichtbaar). En toch zijn we nu bijna 32 jaar, een kind, wat gedoe en niet-gedoe verder.
Haal eruit wat je eruit wil halen, maar uiterlijk is niet per sé (voor mij dan) het belangrijkste.
Edit: inmiddels worden er wél al enige tijd hoofdjes gekeerd, en dat vind ik geweldig, want bij mij, al bijna 32 jaar! Hah!!
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 01-01-2018 17:26
16.14% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
maandag 1 januari 2018 om 17:24
Het zou niet erg moeten zijn dat hij niet zo knap is. (wat is knap, sowieso?)
Wat wél belangrijk kan zijn is of je hem aantrekkelijk vindt, en het een hoeft niets te maken te hebben met het ander.
Als je hem niet aantrekkelijk vindt wordt het een moeilijke zaak, knap of mooi zou er niet toe moeten/hoeven doen.
Wat wél belangrijk kan zijn is of je hem aantrekkelijk vindt, en het een hoeft niets te maken te hebben met het ander.
Als je hem niet aantrekkelijk vindt wordt het een moeilijke zaak, knap of mooi zou er niet toe moeten/hoeven doen.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 01-01-2018 17:26
0.32% gewijzigd
maandag 1 januari 2018 om 17:25
Nee, natuurlijk niet.Koffiehagedis schreef: ↑01-01-2018 17:23Ruil je hem dan in als hij door een ongeluk een oog kwijt raakt, of door noodzakelijke medicatie 30 kilo aankomt, of simpelweg ouder wordt? (niet bedoeld als sneer of wat dan ook, ik ben oprecht benieuwd hoe je dat dan ziet)
maandag 1 januari 2018 om 17:26
Ik zeg ook vaak dat uiterlijk niet het belangrijkste is. Want stel, ik ontmoet iemand die knapper is, wie gaat mij garanderen dat we weer zo goed overeenkomen als ik nu doe met mijn huidige vriend? Daarom wil ik van die stomme gedachten af.Grobbekuiken_ schreef: ↑01-01-2018 17:24Mjah....ik weet niet precies wat je horen wil, maar toe maar.
maandag 1 januari 2018 om 17:27
Eens! Maar TO geeft aan hem wel aantrekkelijk te vinden, en kennelijk genoeg aantrekkingskracht te voelen om goede seks met hem te hebben. Het enige punt is dat hij fysiek niet voldoet aan haar initiële ideaalplaatje, en wat ze naar de buitenwereld toe wil laten zien.QueenArachnia schreef: ↑01-01-2018 17:24Het zou niet erg moeten zijn dat hij niet zo knap is. (wat is knap, sowieso?)
Als je hem niet aantrekkelijk vindt wordt het een moeilijke zaak, knap of mooi zou er niet toe moeten hoeven doen.
maandag 1 januari 2018 om 17:30
Zit je er zelf mee in je maag of ben je bang dat enkel je omgeving erover zal oordelen?VivaGebruikster222 schreef: ↑01-01-2018 17:14Dat laatste vind ik persoonlijk geen probleem want we komen goed overeen, maar ik zit dan een beetje met mijn vriendenkring. Gaat dat wel klikken? Wat zullen ze van hem vinden? Dat soort dingen. Vind het lastig om daar over na te denken.
Akkoord mensen kunnen soms oppervlakkig zijn/denken.
Maar je zal je geluk toch niet laten afhangen van wat andere eventueel kunnen denken?
Voor mij kom je eerder onzeker over dan oppervlakkig.
maandag 1 januari 2018 om 17:33
Joh, ik heb zo vaak mooiere mannen ontmoet, al die jaren.VivaGebruikster222 schreef: ↑01-01-2018 17:26Ik zeg ook vaak dat uiterlijk niet het belangrijkste is. Want stel, ik ontmoet iemand die knapper is, wie gaat mij garanderen dat we weer zo goed overeenkomen als ik nu doe met mijn huidige vriend? Daarom wil ik van die stomme gedachten af.
Maar dit maffe exemplaar pikt al mijn makken, vindt me nog steeds mooi, lief, gek, gestoord, leuk enz. etc.
En dat oma al zei: van een knappe tafel kun je niet eten.
There is always something happening, and it's usually right now
maandag 1 januari 2018 om 17:34
Wat is het dan precies wat je niet zo aantrekkelijk vindt?VivaGebruikster222 schreef: ↑01-01-2018 17:26Ik zeg ook vaak dat uiterlijk niet het belangrijkste is. Want stel, ik ontmoet iemand die knapper is, wie gaat mij garanderen dat we weer zo goed overeenkomen als ik nu doe met mijn huidige vriend? Daarom wil ik van die stomme gedachten af.
Ik viel altijd op niet zo lange beetje stevige (gespierd) mannen. Mijn huidige partner is 1,90 m en op zijn zwaarst 80 kg. Nu vind ik dat dus het leukst
maandag 1 januari 2018 om 17:42
Wat zou het je dan opleveren, een iets knappere vriend?
Je vrienden vinden het vast leuk hoor, de eerste keer dat ze hem zien, als ie knap is. Maar daarna gaat het toch echt om karakter.
Anders is het toch, oh daar heb je die saaie vent van VG222 weer.
Je vrienden vinden het vast leuk hoor, de eerste keer dat ze hem zien, als ie knap is. Maar daarna gaat het toch echt om karakter.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
maandag 1 januari 2018 om 17:45
Ik moet ineens denken aan de vriend van een collega van me. Collega was echt in de wolken straalverliefd dus ik verwachtte een soort George Clooney op een wit paard. Bleek het gewoon een gewone man te zijn met een klein buikje en een stomme bril, type boekhouder. Inmiddels is ze ermee getrouwd.lolapaloeza schreef: ↑01-01-2018 17:42Wat zou het je dan opleveren, een iets knappere vriend?
maandag 1 januari 2018 om 17:46
ziet er veel jonger uit. Dat laatste vind ik persoonlijk geen probleem want we komen goed overeen, maar ik zit dan een beetje met mijn vriendenkring. Gaat dat wel klikken? Wat zullen ze van hem vinden?
Denk je dat je vriendenkring hem beoordeeld op zijn uiterlijk? Stel dat ze hem alleen vanwege zijn uiterlijk niet leuk vinden, zijn het dan wel echte vrienden?
Denk je dat je vriendenkring hem beoordeeld op zijn uiterlijk? Stel dat ze hem alleen vanwege zijn uiterlijk niet leuk vinden, zijn het dan wel echte vrienden?
maandag 1 januari 2018 om 17:48
Als je vrienden hierover vallen, heb je wel heel oppervlakkige vrienden. Waarom zou je partner per se bloedmooi moeten zijn? Kunnen alleen heel knappe mensen een relatie hebben? En zo nee, waarom zou het bij een andere vrouw dan niet gek zijn als ze een vriend met een gemiddeld uiterlijk heeft, maar bij jou opeens wel?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 1 januari 2018 om 17:54
Jij bent bang dat je vrienden hem niet leuk vinden.VivaGebruikster222 schreef: ↑01-01-2018 17:14
ik zit dan een beetje met mijn vriendenkring. Gaat dat wel klikken? Wat zullen ze van hem vinden? Dat soort dingen. Vind het lastig om daar over na te denken.
Dat bedenk je alleen maar als je hem diep in je hart eigenlijk op niet zo leuk vindt.
Anders zou die gedachte niet eens bij je op komen.
Je schaamt je voor hem tegenover je vrienden.
Met hem over straat maakt je niets uit. Want van de mensen op straat hoef je niets maar je wil niet dat je vrienden je minder waarderen door hem
maandag 1 januari 2018 om 18:06
Tja je mag twijfelen of het niet leuk vinden. Relaties zijn niet verplicht (moet aan de film The Lobster denken nu) dus als het je zo stoort dan is uit maken een optie.
Maar de sex is goed zeg je (ik neem aan dat je opgewonden raakt van hem), en verder vind je zijn innerlijk ook heel leuk. Dan zou ik op papier het probleem niet zo zien, of er moet meer aan de hand zijn maar ja ik kan ook enkel af gaan op wat jij vertelt.
Maar de sex is goed zeg je (ik neem aan dat je opgewonden raakt van hem), en verder vind je zijn innerlijk ook heel leuk. Dan zou ik op papier het probleem niet zo zien, of er moet meer aan de hand zijn maar ja ik kan ook enkel af gaan op wat jij vertelt.