Ik zoek bijverdiensten
maandag 1 januari 2018 om 17:59
Ik ben om psychische redenen volledig arbeidsongeschikt. Ik ben nu op zoek naar een manier om vanuit huis iets bij te verdienen. Als je daarop gaat googelen, zie je al gauw door de bomen het bos niet meer en vaak is het duidelijk dat het om werk gaat dat nauwelijks iets oplevert of dat het om oplichting gaat. Hebben jullie tips hoe ik betrouwbaar thuiswerk kan vinden? En ik besef ook heel goed dat ik daar niet rijk van ga worden, maar alle aanvulling op mijn uitkering is welkom.
maandag 1 januari 2018 om 18:04
Misschien een suffe vraag maar hoe is het mogelijk dat je volledig arbeidsongeschikt bent en toch op zoek naar werk? Je zit niet voor niets thuis denk ik zomaar en niet omdat je best een paar uur kan werken.
Dan zou je daar hulp bij krijgen voor zover ik weet.
Wat zou je willen doen dan en je weet toch dat je verdiensten in mindering gebracht worden op je uitkering? Ben niet goed thuis in die wereld maar echt veel meer geld zal je onderaan de streep niet over houden. Zwartwerken moet je echt niet doen, als je alles terug moet betalen over een paar jaar want het kan lang duren voor de belastingdienst je te pakken heeft ben je nog veel verder van huis.
Laat je uitkerende instantie weten dat je toch wil werken al is het maar een paar uur per week, dan vertellen ze je vast wel hoe je dat het beste aan kan pakken.
Succes!
Dan zou je daar hulp bij krijgen voor zover ik weet.
Wat zou je willen doen dan en je weet toch dat je verdiensten in mindering gebracht worden op je uitkering? Ben niet goed thuis in die wereld maar echt veel meer geld zal je onderaan de streep niet over houden. Zwartwerken moet je echt niet doen, als je alles terug moet betalen over een paar jaar want het kan lang duren voor de belastingdienst je te pakken heeft ben je nog veel verder van huis.
Laat je uitkerende instantie weten dat je toch wil werken al is het maar een paar uur per week, dan vertellen ze je vast wel hoe je dat het beste aan kan pakken.
Succes!
maandag 1 januari 2018 om 18:16
Als je WIA krijgt, mag je er zeker wel bij werken. Als dat enigszins kan (wat met een WIA heel goed mogelijk is), dan is dat ook aan te raden. En uiteraard in overleg met UWV.
Wat voor werk zoek je? Ken je moneypenny? Dat is een uitzendbureau voor thuiswerk. Ook ben ik wel eens vacatures tegengekomen voor online huiswerkbegeleiding.
Succes!
Wat voor werk zoek je? Ken je moneypenny? Dat is een uitzendbureau voor thuiswerk. Ook ben ik wel eens vacatures tegengekomen voor online huiswerkbegeleiding.
Succes!
maandag 1 januari 2018 om 18:18
Als je kan werken ben je toch niet arbeidsongeschikt? Alleen voor een bepaalde functie vertel ik snap er niks van!
Maar als je gewoon kan werken al is het niet fulltime dan gewoon naar een uitzendburo, krantenwijk, folders bezorgen, schoonmaken dat moet toch lukken lijkt me.
maandag 1 januari 2018 om 18:23
Puur belangstelling: zou je dan ook echt helemaal afgekeurd worden? Dat gaat toch met een bepaalde gradatie van ongeschiktheid dus als ze nog 1 dag in de week zou kunnen werken helpen ze je volgens mij zelfs zoeken naar een baan voor een paar uur per week.Splinter_ schreef: ↑01-01-2018 18:16Als je WIA krijgt, mag je er zeker wel bij werken. Als dat enigszins kan (wat met een WIA heel goed mogelijk is), dan is dat ook aan te raden. En uiteraard in overleg met UWV.
Succes!
Ik neem wel aan dat het geld wat je verdient in mindering gebracht word op de uitkering maar ik weet het niet zeker.
Lijkt me wel goed voor als het weer wat beter gaat. Staat toch beter op je c.v.
maandag 1 januari 2018 om 18:34
Lenn12345 schreef: ↑01-01-2018 18:23Puur belangstelling: zou je dan ook echt helemaal afgekeurd worden? Dat gaat toch met een bepaalde gradatie van ongeschiktheid dus als ze nog 1 dag in de week zou kunnen werken helpen ze je volgens mij zelfs zoeken naar een baan voor een paar uur per week.
Ik neem wel aan dat het geld wat je verdient in mindering gebracht word op de uitkering maar ik weet het niet zeker.
Lijkt me wel goed voor als het weer wat beter gaat. Staat toch beter op je c.v.
Er wordt voor een WIA uitkering gekeken hoeveel inkomensverlies je hebt door je ziekte of beperking.
Stel dat je als piloot gewerkt hebt en een keer een psychose hebt gehad, dan mag je niet meer als piloot werken. Misschien ben je wel helemaal hersteld en kun je prima een leidinggevende functie aan, maar niet meer in de cockpit.
Stel dat je filiaalchef bij het Kruidvat wordt, dan zal je inkomen flink lager zijn dan toen je nog piloot was. Als het inkomensverlies meer is dan 35%, dan krijg je een WIA uitkering.
En zo kun je een WIA uitkering krijgen en nog prima in staat zijn om te werken.
Maar je hebt wel gelijk: afhankelijk van het percentage inkomensverlies, kijken ze wel wat je nog wel kunt doen en kunnen ze ook helpen met het zoeken naar ander werk. Bij WIA word je volgens mij niet gekort op je uitkering als je bij verdient. Bij werken is juist gunstig voor je vervolguitkering, als je herkeurd wordt na een bepaalde periode.
anoniem_172829 wijzigde dit bericht op 01-01-2018 18:35
0.03% gewijzigd
maandag 1 januari 2018 om 18:35
Wat een bekend verhaal.
Kan het niet vinden maar weet 100% zeker dat zo een als deze OP (thuiswerk, particuliere uitkeringsverstrekker) al eerder voorbij is gekomen.
maandag 1 januari 2018 om 18:53
Ik ben beroepsarbeidsongeschikt en krijg daarom een uitkering van een particuliere verzekeraar en heb niks met WIA, UWV en dergelijke te maken. Als ik een baan in loondienst accepteer, raak ik die verzekering kwijt en zit ik als ik uitval, en dat gebeurt gegarandeerd binnen een aantal maanden, in de bijstand, omdat ik geen arbeidsverleden in loondienst heb. Daarom ga ik niet in loondienst werken. Dat kan je moreel verkeerd vinden, maar het is niet tegen de wet.
Voor een baan via het uitzendbureau oid ben ik er voorlopig nog te slecht aan toe, dat komt later misschien. Vandaar dat ik wil beginnen met iets dat niet te moeilijk en te veeleisend is en dat ik thuis kan doen in mijn tempo en op mijn eigen uren.
Voor een baan via het uitzendbureau oid ben ik er voorlopig nog te slecht aan toe, dat komt later misschien. Vandaar dat ik wil beginnen met iets dat niet te moeilijk en te veeleisend is en dat ik thuis kan doen in mijn tempo en op mijn eigen uren.
maandag 1 januari 2018 om 18:57
Je denkt verkeerd, al het werk telt mee of het nou in loondienst is, of loon uit overige werkzaamheden...dit werk kan dus ook gevolgen hebben.toffeltje schreef: ↑01-01-2018 18:53Ik ben beroepsarbeidsongeschikt en krijg daarom een uitkering van een particuliere verzekeraar en heb niks met WIA, UWV en dergelijke te maken. Als ik een baan in loondienst accepteer, raak ik die verzekering kwijt en zit ik als ik uitval, en dat gebeurt gegarandeerd binnen een aantal maanden, in de bijstand, omdat ik geen arbeidsverleden in loondienst heb. Daarom ga ik niet in loondienst werken. Dat kan je moreel verkeerd vinden, maar het is niet tegen de wet.
maandag 1 januari 2018 om 19:02
Dankjewel voor de uitleg! Nu snap ik het pas........Splinter_ schreef: ↑01-01-2018 18:34Er wordt voor een WIA uitkering gekeken hoeveel inkomensverlies je hebt door je ziekte of beperking.
Stel dat je als piloot gewerkt hebt en een keer een psychose hebt gehad, dan mag je niet meer als piloot werken. Misschien ben je wel helemaal hersteld en kun je prima een leidinggevende functie aan, maar niet meer in de cockpit.
Stel dat je filiaalchef bij het Kruidvat wordt, dan zal je inkomen flink lager zijn dan toen je nog piloot was. Als het inkomensverlies meer is dan 35%, dan krijg je een WIA uitkering.
En zo kun je een WIA uitkering krijgen en nog prima in staat zijn om te werken.
Maar je hebt wel gelijk: afhankelijk van het percentage inkomensverlies, kijken ze wel wat je nog wel kunt doen en kunnen ze ook helpen met het zoeken naar ander werk. Bij WIA word je volgens mij niet gekort op je uitkering als je bij verdient. Bij werken is juist gunstig voor je vervolguitkering, als je herkeurd wordt na een bepaalde periode.
Lijkt me ook goed om te stimuleren dat mensen blijven werken, als je salaris dan volledig gekort zou worden op je uitkering is dat niet bepaald een stimulans om toch te werken al is het een paar uur.
maandag 1 januari 2018 om 19:08
Het loon telt mee voor de belastingen, en zoals ik al zei, ik ben niet van plan om zwart te gaan werken, het telt niet mee voor mijn uitkering. Voor mij gelden andere regels dan voor mensen met een uitkering van de overheid.gizzmo-returns schreef: ↑01-01-2018 18:57Je denkt verkeerd, al het werk telt mee of het nou in loondienst is, of loon uit overige werkzaamheden...dit werk kan dus ook gevolgen hebben.
maandag 1 januari 2018 om 19:10
Thuiswerk wordt sowieso niet goed betaald, maar op dit moment zit er even niet meer in dan dit. Het gaat mij niet om het werk of het bezig zijn in de eerste plaats, maar om de neveninkomsten. Die maaltijden is inderdaad een leuk idee.
maandag 1 januari 2018 om 19:16
Bij aov kunnen de voorwaarden heel anders zijn dan in de wia.
Zou je post kunnen speren en rond brengen of folders?
Op bepaalde sites staan soms dicteer of uitwerk klussen, transcribeer werk. Vaak studenten die vragen of je van een bandje iets digitaliseert. Kan vaak in eigen tempo.
Zou je post kunnen speren en rond brengen of folders?
Op bepaalde sites staan soms dicteer of uitwerk klussen, transcribeer werk. Vaak studenten die vragen of je van een bandje iets digitaliseert. Kan vaak in eigen tempo.
viva-amber wijzigde dit bericht op 01-01-2018 19:22
3.42% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 1 januari 2018 om 19:21
Bijv: https://financieel.infonu.nl/diversen/1 ... ekken.html
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.