Mode & Beauty alle pijlers

Kwaliteit bril

01-01-2018 20:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn bril is vandaag stuk gegaan. Nu moet ik dus een andere gaan kopen morgen. Heb altijd brillen gehad van de optiek.
Echter even zo snel op internet gekeken en er zit echt veel prijs verschil in brillen waar zit dit nou in?

Is een bril van een specsavers of dergelijke nou veel slechter dan de optiek een stukje verder in de straat? Of betaal je voor service of is het iets anders??
Ik heb zowel bij de grotere ketens als bij zelfstandigen een bril gekocht.
Ketens hebben vaker kortingen, maar als ik alleen glazen wil, ben ik veel goedkoper uit bij niet-ketens. Mijn huidige bril komt van een zelfstandige, is prima en ik heb hem nu 3 jaar. Mijn vorige bril kwam bij de Pearle vandaag, na 5 jaar vervangen. Dit waren beiden duurdere monturen (100-150 euro), mijn zonnebril op sterkte was 29 euro en gratis met zo'n actie.
Een montuur van 29 euro is natuurlijk wel iets anders dan een montuur van 100 euro. Maar glazen hebben echt veel invloed op de prijs. Ontspiegelen en dergelijke doe ik niet meer en ik merk er niets van.
Maar over het algemeen ga ik voor een montuur dat past en leuk staat, en dan denk ik nog even over de prijs. Het beste is om te gaan passen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Passen in de winkel. Ik heb een duurdere en daarnaast een goedkope als reserve.
In Duitsland schijnt het verplicht te zijn om een reserve in de auto te hebben.
Het moet leuk staan en vooral passen.
Het is altijd lastig om te kiezen. Dan kan een ander dat ook niet voor jou doen.
Goedkoper zijn vaak de brillen uit een oude collectie of restanten.
Duurder is een breder en ruimer assortiment. Beter bij te stellen en in meer kleuren.
Ik merk het soms aan de glazen. Zo vond ik de glazen van Specsavers beter dan Hans Anders. Als ik een bril ga kopen loop ik gewoon overal binnen om te kijken en koop een bril bij de opticien die het leukste montuur heeft en of dat nou de specsavers. eyewish, Pearle of een andere opticien is maakt me niet uit tenzij ik er slechte verhalen over hoor.
Als je het recept kent kan je ook bij een online winkel een prima bril kopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De ergste krassen kwamen in een bril die krasvast behandeld was. In mijn binnenzak zat mijn telefoon; in de buitenzak had ik even mijn bril gestopt en door dat contact met een dun laagje stof ertussen kon ik zó 500 euro in de vuilnisbak gooien.
dianaf schreef:
01-01-2018 20:57
Ik heb zowel bij de grotere ketens als bij zelfstandigen een bril gekocht.
Ketens hebben vaker kortingen, maar als ik alleen glazen wil, ben ik veel goedkoper uit bij niet-ketens. Mijn huidige bril komt van een zelfstandige, is prima en ik heb hem nu 3 jaar. Mijn vorige bril kwam bij de Pearle vandaag, na 5 jaar vervangen. Dit waren beiden duurdere monturen (100-150 euro), mijn zonnebril op sterkte was 29 euro en gratis met zo'n actie.
Een montuur van 29 euro is natuurlijk wel iets anders dan een montuur van 100 euro. Maar glazen hebben echt veel invloed op de prijs. Ontspiegelen en dergelijke doe ik niet meer en ik merk er niets van.
Maar over het algemeen ga ik voor een montuur dat past en leuk staat, en dan denk ik nog even over de prijs. Het beste is om te gaan passen.
Je vertelt heel veel, maar geen antwoord op de vraag eigenlijk.
Van een bevriende brildrager heb ik gehoord dat er echt verschil is in kwaliteit van glazen. Zij zweert bij haar eigen optiek, ook al is de prijs van een complete bril zo 400/500 euro. Het glas maakt alle verschil.
Ja, de glasopties maken voor een deel het verschil. Dat is persoonlijk.
Het goed passen van een montuur bepaalt ook het gebruik.

(* Ik zag trouwens de vuurwerkbril. Kost geen drol, maar had bij 8 van de 10 ernstig letsel kunnen voorkomen. Mijn brillen poets ik alleen nog maar met een speciaal doekje en neem die mee in een brillendoos. Dat scheelt. Is net als een bos sleutels los in een jaszak. In een hoesje gaat de zak minder snel stuk. De jas kan veel kosten, maar gaat echt wel kapot van een bos losse sleutels. *)
Hier ervaring met Iris optiek, specsavers en eyewish. Iris beviel goed, maar vrij prijzig. Toen specsavers uitgeprobeerd met 2 brillen voor de prijs van 1, daarvan kregen allebei de brillen heel snel krassen op de glazen. Ook veel last van hinderlijke schitteringen in de glazen. (Ik deed ze trouwens altijd netjes in het hoesje en maakte ze alleen schoon met het brillendoekje). Daarna naar eyewish overgestapt, die vertelden mij dat mijn specsavers brillen niet ontspiegeld waren, terwijl ik wel voor die optie had betaald. o_o
De brillen bij eyewish bevielen wel heel goed, sindsdien altijd daar klant gebleven.
"Who would've thought it?"
Mijn prettigste bril heb ik ooit gekocht bij brillen24 voor maar een paar tientjes, maar toen ik later nog eens terugging was hij veel duurder geworden en heb ik daar niet meer gekocht.

Daarvóór Goggles4u; aanvankelijk had ik voor 15 euro een bril; een heel prettige ook, maar bij de tweede bestelling van een soortgelijke bril zou ik ineens uitkomen op 80 euro en dan nog invoerkosten.

Dat zie je met al die nieuwe shops; in het begin heel aantrekkelijke prijs-kwaliteitsverhouding maar zodra ze populair zijn geworden gaat de prijs omhoog.

Charlie Temple heeft een paar goedkope modellen met een goedkope uitstraling maar de rest scheelt niet veel met de gemiddelde shop.
De bril die ik dagelijks opheb komt van een plaatselijke opticien, mijn reservebril en zonnebril op sterkte van 1 van de ketens.
Ik moet jaarlijks een bril met andere sterkte.
Bij de opticien is het altijd in 1x goed, bij de ketens wordt bijna standaard het glas verkeerd geslepen waardoor ik soms tot 3x toe terug moet. De prijs geeft echter de doorslag.
Dit jaar wil ik voor het eerst meekleurende glazen via de opticien gaan proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven