Gezondheid alle pijlers

Brandblaar open

01-01-2018 22:01 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Ik was vuurwerk aan het afsteken met een aansteker, er stond harde wind waardoor de vlam op mijn duim kwam. auw! Nu heb ik een grote brandblaar. Ik stootte mijn duim net waar die blaar zat en nu zit er een klein gaatje in, maar wat moet ik nu doen!! Pleister? Gaasje? Huisarts? Want iedereen zegt dat san mijn duim kan gaan ontsteken en 'er van mijn hand af kan vallen door een ontsteking.' Is dat waar?

Help me snel plss
Je mag hier pas posten na een bepaalde leeftijd EN nu weet je meteen waarom je beter naar je ouders moet luisteren.
Ja, dat kan/is waar.
Ja, dat is waar.

Pleister er op en gewoon vanaf blijven.
Gewoon schoon en droog houden. Die hand valt er niet af hoor. Eventueel een gaasje erover, maar hoeft niet.
Tijd voor de huisarts is het pas als het vies/rood/pusserig en ontstoken raakt, maar in de meeste gevallen gaat dit gewoon vanzelf over.
tsja.....
Pleister erover en als het veel lekt een glaasje erop. Niet zo ingewikkeld. Probeer het velletje van de blaar te laten zitten als het nog redelijk vast zit, dat dekt de blaar ook wat af en het heelt daardoor sneller.

Verder een dag of twee, drie je handen een beetje schoon proberen te houden, dus niet je hand laten weken, in de blubber roeren of af gaan wassen zonder handschoenen.

Pas als het rood, dik en pussig eruit gaat zien is het ontstoken en moet je naar de dokter. Net zoals je bij een klein snijwondje wat ontsteekt moet doen.

Snap je er nog niets van, bel morgen gerust je huisarts
Ik snadan weet niet dat je je aan gaat melden om deze vraag te stellen in plaats van even te bellen met de huisartsenpost, waar mensen zitten die er voor geleerd hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoe lang heb je die vlam op je duim gehouden dan, dat je er een dikke brandblaar aan over houdt?
Als je gelijk je hand terugtrekt, heb je hooguit wat verschroeide haartjes.
Splinter_ schreef:
02-01-2018 00:46
Hoe lang heb je die vlam op je duim gehouden dan, dat je er een dikke brandblaar aan over houdt?
Als je gelijk je hand terugtrekt, heb je hooguit wat verschroeide haartjes.
Nee ik had hem eerst 3 seconde. Auw. Daarna probeerde ik het opnieuw, en weer 3 seconde tegen me duim. Daarna 5 sec later ging het goed. Rotje ging aan maar toen kwam dat lont tegen diezelfde plek
Volgend jaar een aansteeklont.

Of gaan roken, maar dat is geen aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven