Werk jij fulltime?
woensdag 3 januari 2018 om 11:04
De titel zegt het al...hoeveel werk je per week?
Zelf werk ik 5x8 en ik denk er steeds vaker aan om een dag minder te gaan werken. Qua salaris ga ik er dan natuurlijk wel wat op achteruit, maar ik zou er nog prima van kunnen rondkomen. Ik ben alleen, dus moet alle kosten wel in mijn eentje ophoesten.
Punt is dat ik mijn huidige (administratieve) werk best wel saai vind, er zit geen ontwikkeling in en doorgroeimogelijkheden zijn er in mijn functie ook niet. Hierdoor ga ik niet meer met heel veel plezier naar mijn werk. Gelukkig zijn mijn collega's gezellig en leuk, dus dat maakt wel weer wat goed.
Uiteraard kijk ik druk om me heen of ik een leuke vacature voorbij zie komen, maar tot die tijd denk ik dat 4 dagen werken me wat meer rust zou geven.
Zelf werk ik 5x8 en ik denk er steeds vaker aan om een dag minder te gaan werken. Qua salaris ga ik er dan natuurlijk wel wat op achteruit, maar ik zou er nog prima van kunnen rondkomen. Ik ben alleen, dus moet alle kosten wel in mijn eentje ophoesten.
Punt is dat ik mijn huidige (administratieve) werk best wel saai vind, er zit geen ontwikkeling in en doorgroeimogelijkheden zijn er in mijn functie ook niet. Hierdoor ga ik niet meer met heel veel plezier naar mijn werk. Gelukkig zijn mijn collega's gezellig en leuk, dus dat maakt wel weer wat goed.
Uiteraard kijk ik druk om me heen of ik een leuke vacature voorbij zie komen, maar tot die tijd denk ik dat 4 dagen werken me wat meer rust zou geven.
woensdag 3 januari 2018 om 11:44
woensdag 3 januari 2018 om 11:47
Ik krijg betaald voor 36, werk per week 40 en krijg daar 4 uur compensatieverlof voor die ik op zelfgekozen momenten kan inzetten. Ik twijfel er zelf ook wel eens over om bijvoorbeeld 4x9 te werken, of misschien zelfs 4x8 maar het salaris is wel erg lekker zo en ik vind dagen van 9 uur eigenlijk te lang. Ik ben dan het laatste uur gewoon niet productief meer, tenzij er echt een deadline is oid. In de praktijk weet ik dus niet of dat een goed idee is. Bovendien moet ik ook de rust hebben om die vrije dag dan niet alsnog aan het werk te zijn. Ik zit in een fase van mijn carrière dat ik die rust (nog) niet heb.
Maar het blijft in mijn hoofd zitten.
Maar het blijft in mijn hoofd zitten.
woensdag 3 januari 2018 om 11:54
Ik werk nu sinds kort 26 uur en wil dit straks juist nog iets proberen op te krikken naar 30/32 uur. Dat zou voor mij ideaal zijn. Ik heb wel veel plezier in mn werk. Als het voor jou financieel haalbaar is om 32 uur te werken zou ik gewoon eens aankaarten. Misschien kan je ook wel een opleiding binnen het bedrijf doen?
woensdag 3 januari 2018 om 11:58
Ik werk 16 uur, vanwege heel snel overprikkeld raken en concentratieproblemen (ASS). Vroeger op stages moest ik wel hele dagen werken en had dan geen energie meer als ik thuiskwam. Een hele dag tussen mensen zijn put mij uit. Nu houd ik nog voldoende energie over voor mijn huishouden en mijn hoofd leeg te maken. Mijn baan is vrij eentonig, productiewerk. Ik werk onder mijn niveau doordat ik niet op mijn denkniveau kan werken.
hondenmens wijzigde dit bericht op 03-01-2018 12:05
32.41% gewijzigd
woensdag 3 januari 2018 om 12:09
0,8 fte als docent is praktisch gezien ook gewoon fulltime (of zelfs nog meer).
Ik werk nu 32 uur. Daarvoor 36 en 38 (laatste was fulltime).
ceci wijzigde dit bericht op 03-01-2018 12:40
0.77% gewijzigd
woensdag 3 januari 2018 om 12:10
Lijkt mij nogal logisch dat je baas niet akkoord gaat met 4 x 10 uur werken.ChantalZr7 schreef: ↑03-01-2018 11:4040 uur, heb 2 jaar geleden gevraagd of dit naar 4 dagen kon, maar mocht niet.
Ik ga binnenkort proberen om een halve dag minder te werken. Hopelijk kan dat wel.
Dan ben je op het eind van de dag echt minder productief dan dat je gewoon 5 x 8 werkt.
Een halve dag minder werken zou geen probleem moeten zijn.
Gekopieerd van de site van de rijksoverheid
Ga direct naar inhoud
of
U bevindt zich hier:
Home Onderwerpen Arbeidsovereenkomst en cao Vraag en antwoord
Wanneer mag ik meer of minder uren werken?
Zoek binnen Rijksoverheid.nl
Open het zoekveld
Wanneer mag ik meer of minder uren werken?
U mag in overleg met uw werkgever meer of minder uur per week gaan werken. Hiervoor moet u een schriftelijk verzoek doen. Uw werkgever moet een goede reden hebben om uw verzoek te weigeren. Om zo’n verzoek te kunnen doen, moet u voldoen aan een aantal voorwaarden.
Voorwaarden wijziging arbeidsduur
Voorwaarden om uw werkuren (per week) te kunnen wijzigen zijn:
U moet werken bij een bedrijf met minimaal 10 medewerkers.
U moet minimaal een halfjaar in dienst zijn.
U moet uw verzoek schriftelijk doen en uiterlijk 2 maanden voor de gewenste ingangsdatum. In uw verzoek moet staan: de gewenste ingangsdatum en het gewenst aantal werkuren per week.
Reactietermijn op uw verzoek
Uw werkgever moet uiterlijk 1 maand voor de ingangsdatum reageren op uw verzoek. Doet hij dit niet? Dan mag u gaan werken zoals in uw verzoek staat.
Redenen om verzoek te weigeren
Uw werkgever kan uw verzoek weigeren (dit moet hij schriftelijk doen). Hij moet dan wel een goede reden hebben. Bijvoorbeeld:
Er is niemand om uw werk over te nemen;
Het geeft problemen met het werkrooster;
Er is niet voldoende werk of geld;
Er is geen ruimte in de personeelsformatie.
Let op: als uw werkgever uw verzoek weigert, moet u 1 jaar wachten voordat u een nieuw verzoek mag doen.
woensdag 3 januari 2018 om 12:17
0.8 FTE sinds komst kind. En eerlijk gezegd wou ik dat ik dat eerder had gedaan, wel eens over getwijfeld maar voordat kindje kwam toch maar fulltime blijven werken.
Zoals eerder al genoemd, lekker 4 dagen werken als dat kan en dan die ene dag gebruiken om ander werk te zoeken en eventueel een opleiding te doen!
Zoals eerder al genoemd, lekker 4 dagen werken als dat kan en dan die ene dag gebruiken om ander werk te zoeken en eventueel een opleiding te doen!
happiness = reality - expectations
woensdag 3 januari 2018 om 12:36
woensdag 3 januari 2018 om 13:23
woensdag 3 januari 2018 om 13:45
Full-time 40 uur, daarnaast volg ik momenteel een cursus voor mijn werk (ong. 10 uur per week mee zoet) en heb ik met grote regelmaat wat ZZP-klusjes.
Ik ben druk bezig met mijn studieschuld afbetalen en hypotheek aflossen, maar zodra dit een eind op de rit is zou ik graag terugstappen naar 4 dagen werken. Er zitten nu toch af en toe net iets te weinig uren in een dag voor al mijn hobbies
Ik ben druk bezig met mijn studieschuld afbetalen en hypotheek aflossen, maar zodra dit een eind op de rit is zou ik graag terugstappen naar 4 dagen werken. Er zitten nu toch af en toe net iets te weinig uren in een dag voor al mijn hobbies
woensdag 3 januari 2018 om 13:45
woensdag 3 januari 2018 om 13:50
24 uur. Sinds mijn zoon geboren is wordt er niet meer verder gevraagd. Alsof het dan legitiem is om parttime te werken, en anders niet.
In mijn vorige banen was 32 uur de standaard(medisch sec). Maar t werk paste niet bij me. Dat heeft me op een gegeven moment wel opgebroken. Huidige werk is een verademing, en parttime werken ook. Ik geloof niet dat ik het nog anders zou willen.
In mijn vorige banen was 32 uur de standaard(medisch sec). Maar t werk paste niet bij me. Dat heeft me op een gegeven moment wel opgebroken. Huidige werk is een verademing, en parttime werken ook. Ik geloof niet dat ik het nog anders zou willen.