Werk jij fulltime?
woensdag 3 januari 2018 om 11:04
De titel zegt het al...hoeveel werk je per week?
Zelf werk ik 5x8 en ik denk er steeds vaker aan om een dag minder te gaan werken. Qua salaris ga ik er dan natuurlijk wel wat op achteruit, maar ik zou er nog prima van kunnen rondkomen. Ik ben alleen, dus moet alle kosten wel in mijn eentje ophoesten.
Punt is dat ik mijn huidige (administratieve) werk best wel saai vind, er zit geen ontwikkeling in en doorgroeimogelijkheden zijn er in mijn functie ook niet. Hierdoor ga ik niet meer met heel veel plezier naar mijn werk. Gelukkig zijn mijn collega's gezellig en leuk, dus dat maakt wel weer wat goed.
Uiteraard kijk ik druk om me heen of ik een leuke vacature voorbij zie komen, maar tot die tijd denk ik dat 4 dagen werken me wat meer rust zou geven.
Zelf werk ik 5x8 en ik denk er steeds vaker aan om een dag minder te gaan werken. Qua salaris ga ik er dan natuurlijk wel wat op achteruit, maar ik zou er nog prima van kunnen rondkomen. Ik ben alleen, dus moet alle kosten wel in mijn eentje ophoesten.
Punt is dat ik mijn huidige (administratieve) werk best wel saai vind, er zit geen ontwikkeling in en doorgroeimogelijkheden zijn er in mijn functie ook niet. Hierdoor ga ik niet meer met heel veel plezier naar mijn werk. Gelukkig zijn mijn collega's gezellig en leuk, dus dat maakt wel weer wat goed.
Uiteraard kijk ik druk om me heen of ik een leuke vacature voorbij zie komen, maar tot die tijd denk ik dat 4 dagen werken me wat meer rust zou geven.
zondag 7 januari 2018 om 00:06
Dit vind ik ook, om die reden heb ik er moeite mee gehad om de knoop door te hakken en 32 uur te gaan werken.wendy7373 schreef: ↑03-01-2018 19:07Ik werk 40 uur in de week,met over werk waneer het nodig is.
Ik ben alleen,en het is onmogelijk om minder te gaan werken.
ik zou ook niet minder willen werken,het huishouden doe ik na het werk.
Zelf werk ik in de techniek,dus hele dagen werken,omdat er opdrachten af moeten,en dat kan niet als je parttime werk.
Zelfstandigheid vind ik erg belangrijk in mn leven,en ik moet er niet aan denken om afhankelijk te zijn van een man.
En ik moet er aan niet denken,om thuis een beetje te gaan zitten,en beetje liggen poetsen,daar ben ik binnen 2 uur klaar mee,natuurlijk scheelt het wel,dat ik geen kinderen en huis dieren heb.
Het enige waar ik een hekel aan heb,dat ik vroeg mn bed uit moet,ik ben geen ochtend mens.
Ik haal voldoening uit mn werk,en niet uit het poetsen.
Te lang poetsen vind ik tijd verspilling,en daar ben ik ook snel klaar mee,ik ga liever wat leuks doen met vrienden,
En minder werken is financieel ook niet haalbaar voor me.
Ik ben ook wel voor financiële zelfstandigheid (niet om problemen te voorkomen als een relatie uitgaat maar gewoon omdat dat volgens mij heel goed is voor het ontwikkelen van jezelf) maar het is wel wat ouderwets om te denken dat je financieel afhankelijk bent van je man als je minder gaat werken. Wie zegt dat de man meer verdiend?
zondag 7 januari 2018 om 00:08
Als ik vrij ben: uitslapen, met de hond lopen, gamen, winkelen, series bingewatchen, in huis klussen, mensen bezoeken, crea bezig zijn.Dolfine schreef: ↑05-01-2018 13:58Mantelzorg geven? Vrijwilligerswerk? Studeren? Tijdvretende hobby?
Genoeg te doen hoor, ook als je geen partner of kinderen hebt. Ik heb nooit problemen om mijn dagen vol te krijgen met andere dingen dan werken, alleen heb ik voor al dat soort dingen nu minder tijd nu ik 36 uur werk.
Ik zou het niet leuk vinden als het leven alleen maar bestaat uit poetsen en werken, ook al heb ik een leuke baan.
Er is echt meer in het leven dan alleen dat.
Alles behalve poetsen hoor.
woensdag 10 januari 2018 om 11:01
Ik ga volgende week beginnen met werken!
Ik begin met 4 uur in de week.
Als dat goed gaat, opbouwen naar 8 uur.
En dat is gelijk de max.
(ik ben bijna volledig afgekeurd etc, maar iets met participatie-wet en keuringsarts die een lekker troebel verhaal vertelt elke keer.)
Maar ik vind het geweldig, eindelijk weer maatschappelijke waardering!
Enkel (veel) therapie en huishouden is ook maar weinig he.
Ik begin met 4 uur in de week.
Als dat goed gaat, opbouwen naar 8 uur.
En dat is gelijk de max.
(ik ben bijna volledig afgekeurd etc, maar iets met participatie-wet en keuringsarts die een lekker troebel verhaal vertelt elke keer.)
Maar ik vind het geweldig, eindelijk weer maatschappelijke waardering!
Enkel (veel) therapie en huishouden is ook maar weinig he.