Werk & Studie alle pijlers

Werk jij fulltime?

03-01-2018 11:04 131 berichten
De titel zegt het al...hoeveel werk je per week?

Zelf werk ik 5x8 en ik denk er steeds vaker aan om een dag minder te gaan werken. Qua salaris ga ik er dan natuurlijk wel wat op achteruit, maar ik zou er nog prima van kunnen rondkomen. Ik ben alleen, dus moet alle kosten wel in mijn eentje ophoesten.

Punt is dat ik mijn huidige (administratieve) werk best wel saai vind, er zit geen ontwikkeling in en doorgroeimogelijkheden zijn er in mijn functie ook niet. Hierdoor ga ik niet meer met heel veel plezier naar mijn werk. Gelukkig zijn mijn collega's gezellig en leuk, dus dat maakt wel weer wat goed.

Uiteraard kijk ik druk om me heen of ik een leuke vacature voorbij zie komen, maar tot die tijd denk ik dat 4 dagen werken me wat meer rust zou geven.
Alle reacties Link kopieren
Ergens tussen de 30 en 60 uur per week. Zoals het komt
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Waarom ga je niet de 5e dag een leuke opleiding volgen, daar krijg je energie van! En het maakt je aantrekkelijker voor toekomstige werkgevers.

Ik werk al jaren niet meer fulltime. Gewoon omdat er meer is in het leven dan werken. Financieel kon het ook prima uit. Dus waarom niet?
Ploegendienst. Gemiddeld 33.6 uur per week.
Been there, done that, got the T-shirt.
36 uur.
55 uur
40, na mijn bevalling ga ik 24 uur werken. Mijn werk bevalt me erg goed, maar ik wil er ook voor mijn kind zijn. Gelukkig is het geen probleem om minder te werken en ik vind ook wel heel fijn om minder te mogen gaan werken.
40+ uur werk en ook nog gemiddeld 4-6 uur vrijwilligerswerk per week
Officieel 4 x 8. In de praktijk meer.
36 uur volgens contract, in praktijk vaak 40 - 45 uur. Maar dat is allemaal extra vakantie :)
gemiddeld 32 uur
Ik werk ook fulltime en denk er ook af en toe wel eens over om minder te gaan werken, maar vind het nog een beetje zonde van het salaris wat ik dan in moet leveren. Daarnaast bouw je dan ook iets minder pensioen op.
Ik zou denk ik eerst terug gaan naar 36 uur (4x9). Dan heb je toch 1 dag in de week vrij en lever je iets minder salaris in.
36 uur op papier. In dag, vroeg en laat wat elke week weer wisselt. In de praktijk ivm 2 dagen per week cursus en reistijd ben ik wel een uurtje of 44 bezig en als ik het huiswerk er bij optel van de studie die ik vlg zit ik al snel op 50 uur.
Nee gelukkig niet, ik werk zo'n 25 uur en dat is genoeg.
Ligt eraan. Periodes dat ik meer dan fulltime werk en periodes dat ik 3 dagen per week werk. Al naar gelang de opdracht die ik heb. De andere twee dagen vul ik dan overigens op met mijn echte passie. Maar tot op heden is dat op vrijwillige basis. Ik kan slecht stil zitten. Dan moet ik echt weg van huis en op vakantie zijn. Dus voorheen stond ik dan gewoon twee dagen het huis te poetsen. Wat redelijk nutteloze arbeid was. Dus ben ik begonnen met mijn tijd nuttig te besteden aan iets waar ik meer voldoening uit haal dan het huishouden... en zelfs mijn werk.
Ik vind fulltime in mijn huidige beroep echt heel erg naar, dus heb het een jaar of 8 teruggeschroefd naar 80%. Soms gaat mijn aanstelling wat naar boven, maar dan ben ik dat jaar echt niet gelukkig. In mijn oude banen was fulltime meer dan prima te doen.
Nee gemiddeld zo'n 16,5 uur per week, daarnaast doe ik een vrijwilligersbaan. Dat is 6 maanden per jaar en daar werk ik dan nog 10-15 uur per week bij. Ik zou op mijn betaalde baan graag iets meer willen werken, maar niet fulltime. Zo'n 25 uur per week vind ik mooi. Gewoon ook omdat ik het vrijwilligerswerk nog kan doen, en naast mijn uren komen er nog administratieve uren en cursussen bij. Fulltime is in mijn sector ongeveer 41 uur exclusief die administratie. Dat vind ik te veel.

Ik woon ook alleen met hond, maar kan hier makkelijk van sparen. Dus geen directe noodzaak meer te werken.
32, kan niet meer vanwege ziekte helaas
Tjezus, wat vals
28 uur. Heerlijk. Volwaardig salaris en genoeg vrije tijd.
Edit: en ook genoeg uren om goed mee te draaien. Ooit had ik 18 uur en dan liep je altijd achter de feiten aan omdat je er gewoon te weinig was.
anoniem_357023 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 11:37
55.56% gewijzigd
Saoghail schreef:
03-01-2018 11:28
28 uur. Heerlijk. Volwaardig salaris en genoeg vrije tijd.
+1
Mevrouw75 schreef:
03-01-2018 11:19
Ik vind fulltime in mijn huidige beroep echt heel erg naar, dus heb het een jaar of 8 teruggeschroefd naar 80%. Soms gaat mijn aanstelling wat naar boven, maar dan ben ik dat jaar echt niet gelukkig. In mijn oude banen was fulltime meer dan prima te doen.
Docent? Ik bewaak mijn 0,8 ook als een havik, wil er echt niet overheen (en wordt elk semester geprobeerd!).
Nee, niet fulltime meer sinds de kinderen. Daarvoor 4x9
40 uur, heb 2 jaar geleden gevraagd of dit naar 4 dagen kon, maar mocht niet.
Ik ga binnenkort proberen om een halve dag minder te werken. Hopelijk kan dat wel.
Ik heb in mijn banen 40, 16, 24 en 32 uur gewerkt... Zelf vind ik 32 uur ideaal, maar het kon niet overal. Ik besteed die extra dag nu aan huishouden, klussen, doktersafspraken en gewoon voor mezelf. Het is erg fijn om die extra dag te hebben... maar ik heb die ook een tijdje gebruikt om een cursus te volgen. In jouw geval is die extra dag ook prettig om bijvoorbeeld sollicitatiegesprekken in te plannen, dat scheelt weer lastige vragen. Want als je het niet meer naar je zin hebt, dan helpt die extra vrije dag maar even.
36 uur is in mijn sector fulltime. Is prima te doen. Ik hou echter heel erg van mijn vrije tijd dus ik heb een paar jaar geleden laten uitrekenen of ik terug kon naar 32 uur. Dat kon financieel prima, dus nu zit ik al weer 2 jaar lekker op 32 uur per week.
Ik vind het heerlijk en ik zou niet meer fulltime willen werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven