Koolhydraatarm het nieuwe jaar in!
donderdag 28 december 2017 om 11:52
Hoi allen,
Ik heb met mezelf de deal gemaakt dat ik in 2018 terug start met koolhydraatarm eten. Enerzijds omdat ik -18 kg kwijt wil, anderzijds om mijn energie terug te vinden. Ik heb hier in het verleden super resultaten mee geboekt, maar door omstandigheden ben ik hier helaas mee gestopt. Tijd om de draad terug op te pikken!
Het lijkt me leuk om ervaringen te delen, recepten uit te wisselen, en er gewoon een leuk klets-topic van te maken. Wie doet er met me mee?!
Groetjes,
Bea
Ik heb met mezelf de deal gemaakt dat ik in 2018 terug start met koolhydraatarm eten. Enerzijds omdat ik -18 kg kwijt wil, anderzijds om mijn energie terug te vinden. Ik heb hier in het verleden super resultaten mee geboekt, maar door omstandigheden ben ik hier helaas mee gestopt. Tijd om de draad terug op te pikken!
Het lijkt me leuk om ervaringen te delen, recepten uit te wisselen, en er gewoon een leuk klets-topic van te maken. Wie doet er met me mee?!
Groetjes,
Bea
woensdag 3 januari 2018 om 16:38
Het is mooi dat het een goed teken is. Maar ik voel me flink beroerd. Ik vraag me inmiddels af of ik niet gewoon de griep onder de leden heb... en ik dan maar denken dat het door andere voeding komt!

woensdag 3 januari 2018 om 16:38
Ik heb de laatste tien dagen van het vorige jaar geprobeerd KHA vegetarisch te eten, als blijk van dank voor de lieve diertjes, waar ik het voor wilde doen, ben ik 3 kilo aangekomen en ik vraag me ook af hoe mijn bloedonderzoek eruit komt te zien.
Niet vegetarionisch voor mij dus, is niet te doen met diabetes.

woensdag 3 januari 2018 om 17:08
Wat heb je dan zoal gegeten? 3 kilo aankomen kan te maken hebben met te veel zout of menstruatie.Cateautje schreef: ↑03-01-2018 16:38Ik heb de laatste tien dagen van het vorige jaar geprobeerd KHA vegetarisch te eten, als blijk van dank voor de lieve diertjes, waar ik het voor wilde doen, ben ik 3 kilo aangekomen en ik vraag me ook af hoe mijn bloedonderzoek eruit komt te zien.
woensdag 3 januari 2018 om 17:15
Gewoon wat bewuster vlees kopen, vaker een eitje of vis? Iedere dag hoeft niet. Met beter vlees en minder vaak help je meer het dierenleed te verminderen dan helemaal geen vlees te eten.Cateautje schreef: ↑03-01-2018 16:38Ik heb de laatste tien dagen van het vorige jaar geprobeerd KHA vegetarisch te eten, als blijk van dank voor de lieve diertjes, waar ik het voor wilde doen, ben ik 3 kilo aangekomen en ik vraag me ook af hoe mijn bloedonderzoek eruit komt te zien.
woensdag 3 januari 2018 om 17:18
Dat noemen ze de ‘ketogriep’, duurde bij mij 10 dagen.
Pieremachochel

woensdag 3 januari 2018 om 17:28

woensdag 3 januari 2018 om 17:29
Ik eet regelmatig vis, maar eieren moet ik zoveel mogelijk laten staan, die zijn niet goed voor mijn hart en bloedvaten.

woensdag 3 januari 2018 om 17:48
Voor mensen met diabetes ligt dat anders.Habbekratz schreef: ↑03-01-2018 17:38Een eitje is niet slecht voor hart en bloedvaten zolang je er geen 5 per dag eet.
woensdag 3 januari 2018 om 17:56
Weet je dit zeker? De inzichten over hoeveel eieren je mag eten zijn door de jaren heen behoorlijk veranderd.
https://www.eoswetenschap.eu/voeding/ho ... je-nu-eten
Teveel is niet goed inderdaad, maar je kunt dus best wat eitjes per week eten, deze site gaat uit van drie eieren per week voor diabeten.

woensdag 3 januari 2018 om 18:09
Ik eet hooguit een ei of zes in een maand of drie. Vind het op zich wel jammer, want ik ben gek op roerei, maar het is echt niet goed voor me en omdat er een hele wereld vol verschillende voedingsmiddelen voor me is, wil ik er geen halszaak van maken.zenga schreef: ↑03-01-2018 17:56Weet je dit zeker? De inzichten over hoeveel eieren je mag eten zijn door de jaren heen behoorlijk veranderd.
https://www.eoswetenschap.eu/voeding/ho ... je-nu-eten
Teveel is niet goed inderdaad, maar je kunt dus best wat eitjes per week eten, deze site gaat uit van drie eieren per week voor diabeten.

woensdag 3 januari 2018 om 18:16
woensdag 3 januari 2018 om 18:22
Hah dat klopt ik bedoel met het '/' teken OF. Dus ik kies dan elke keer uit een van die tussendoortjes.
Overdag is het me vandaag heel goed afgegaan moet ik zeggen maar nu ik relaxt op de bank voor de tv zit krijg ik toch zin in te gaan snacken of een warme chocomel te drinken etc pfff avonden zijn voor mij altijd t lastigste. Wat eten jullie savonds nog na t acondeteten? Heb nu maar weer n Grieks yoghurt bakje gegeten omdat ik anders echt de fout in zou gaan maar heb nog steeds die vervelende eet drang...

woensdag 3 januari 2018 om 18:36
woensdag 3 januari 2018 om 18:38
Gevulde eitjes, hamrolletje met kruidenkaas. Maar als je chocomel wil krijg ik het diee dat het vooral zoete trek is.Sunny2017 schreef: ↑03-01-2018 18:22Hah dat klopt ik bedoel met het '/' teken OF. Dus ik kies dan elke keer uit een van die tussendoortjes.
Overdag is het me vandaag heel goed afgegaan moet ik zeggen maar nu ik relaxt op de bank voor de tv zit krijg ik toch zin in te gaan snacken of een warme chocomel te drinken etc pfff avonden zijn voor mij altijd t lastigste. Wat eten jullie savonds nog na t acondeteten? Heb nu maar weer n Grieks yoghurt bakje gegeten omdat ik anders echt de fout in zou gaan maar heb nog steeds die vervelende eet drang...
Die gaat mettertijd over en chroomtabletten kunnen helpen. Het kan ook zijn dat je te veel khd naar binnen werkt, daar krijg je ook snaaizin van.
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 18:39
5.38% gewijzigd
woensdag 3 januari 2018 om 18:41
Oh lekker ja alleen erge is ik heb momenteel geen vleesbeleg in huis en ook geen kruidenkaas en kan wel een ei gaan koken maar heb geen idee waarmee ik t zou moeten vullen..
woensdag 3 januari 2018 om 18:45
Ah..! Even opgezocht en ik heb alle symptomen.
Dan troost ik me maar met de gedachte dat mijn lichaam goed reageert op de verminderde koolhydraten.

woensdag 3 januari 2018 om 19:08
Eh, met niks? Een ei an sich is toch al lekker?
En eet je niet gewoon te weinig? Er staan geen hoeveelheden bij je lijst. Hoeveel gram groentes/kip/vis etc. eet je bij de lunch en het avondeten? Hoeveel gram havermout met hoeveel melk 's ochtends?