Werk & Studie alle pijlers

Eerste baan

04-01-2018 18:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn brein is even gestopt met werken en ik kan even geen andere banen verzinnen dan vakkenvuller of krantenbezorger. Heeft iemand nog leuke ideeën? Of mensen die hun eigen ervaringen willen delen bij hun eerste baan?

En is je niveau op de middelbare school belangrijk voor je eerste baan of kan je voor alles solliciteren zonder dat er gelet wordt op je niveau?
Wat is je opleidingsniveau/afstudeerrichting?
Er zijn heel veel verschillende eerste baantjes te bedenken. Ik begon ooit in een callcenter, maar er zijn ook baantjes als winkelmedewerker, baantjes in de bediening of bijvoorbeeld de snackbar. Of oppas op kinderen huisdieren, huisdieren uitlaten etc.
Mijn eerste baan was magazijnmedewerker. Erg leuk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
SRCNN14 schreef:
04-01-2018 19:00
Wat is je opleidingsniveau/afstudeerrichting?
Ik zit nog op middelbare school.
Dat soort bijbaantjes is voor tieners en zo klink jij niet. Of probeer je op slinkse wijze informatie te krijgen voor een onderzoek of zo?

“mensen die hun eigen ervaringen willen delen bij hun eerste baan?”
Bij de bios kaartjes controleren en popcorn vegen

Zaterdaghulp bij de *roep eens een winkel

Bij de boer/manege

Schoonmaken in een hotel

Maar geen idee of ze dan kijken naar schoolniveau... wel naar motivatie
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Erizon schreef:
04-01-2018 19:03
Dat soort bijbaantjes is voor tieners en zo klink jij niet. Of probeer je op slinkse wijze informatie te krijgen voor een onderzoek of zo?

“mensen die hun eigen ervaringen willen delen bij hun eerste baan?”
Ja man, daarom ben ik hier. :facepalm:
Redt schreef:
04-01-2018 19:01
Er zijn heel veel verschillende eerste baantjes te bedenken. Ik begon ooit in een callcenter, maar er zijn ook baantjes als winkelmedewerker, baantjes in de bediening of bijvoorbeeld de snackbar. Of oppas op kinderen huisdieren, huisdieren uitlaten etc.
Callcenter klinkt wel leuk, maar nemen ze daar wel minderjarigen aan?
Oké. Ik heb als eerste baantjes gewerkt in bedrijfsrestaurants (zowel afwas als broodjes/drankjes/salades maken), als caissière in een multimediawinkel en in een tuinzaak. Vriend werkte onder meer in een callcenter (studententijd), in een supermarkt als vakkenvuller en in de ledenwerving voor natuurorganisaties (maar niet in winkelstraten of stations, noch telefonisch). Beetje vanalles dus!
------ schreef:
04-01-2018 19:05
Callcenter klinkt wel leuk, maar nemen ze daar wel minderjarigen aan?
Bij het callcenter waar ik werkte wel hoor! Ik weet niet waar je woont, waarschijnlijk hebben ze ook wel een organisatie bij jou in de buurt die zoiets doet!
Caissière zijn vond ik ook echt leuk.
Of kledingwinkel, drogist, bakkerij, Hema, Xenos etc
Zoveel keuze!
- Horeca (afwasser, keukenhulp, bediening)
- Folderen (minder vroeg op dan de krant..)
- Winkelmedewerker (van bakkerij tot kledingwinkel)
- Cassiere
- Schoonmaakwerk
- Callcenter
- Bijles geven
- In de kassen
- Oppassen
Mijn allereerste baantje was lopende band werk in een snoepjesfabriek, ik vond het vreselijk. Daarna was ik afwashulp in een hotel. Dat vond ik dan weer fantastisch. Bij beide deed opleidingsniveau er niet zo toe.
NIET QUOTEN AUB.

Poef

Niet quoten aub.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 21:33
76.51% gewijzigd
Je gaat nog gewoon naar school, neem ik aan?
Ik heb in mijn schooltijd gewerkt in een gaarkeuken en als servicemedewerker bij een tankstation (toen dat nog echt met service was, dus tanken en lampjes en olie en water enzo). Veel van geleerd.
Ik heb vooral veel oppaswerk gedaan en heb bij LaPlace gewerkt als servicemedewerkster (koffie, kassa, spoel, zaal schoonhouden). Beide erg leuk!
Hoe oud ben je TO?

Wat is er mis met krantenbezorger trouwens? Dat was ook mijn eerste bijbaantje, wat toch een leuk zakcentje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven