Gaslighting
vrijdag 5 januari 2018 om 09:09
Ja...ik was knettergek.
Heb haar zo vaak gezegd om t nu te zeggen,want dan kan ik verder.
Als je dan via via dat hoort dan is de bevestiging compleet.
vrijdag 5 januari 2018 om 09:16
Goh, weer een woord geleerd.
Doet het er toe of dit nou 'gewoon' de boel bedonderen is, of gaslighting? Ik kan me voorstellen dat je hoe dan ook in een afschuwelijke situatie zit waar je zo snel mogelijk uit wil komen. Is het een mogelijkheid dat jullie om beurten thuis zijn? Dat ze dit weekend ophoepelt zodat jij even tot rust kan komen?
En misschien kan je eens met een psycholoog gaan praten. Gaslighting of niet, dat kan heel verhelderend werken.
Doet het er toe of dit nou 'gewoon' de boel bedonderen is, of gaslighting? Ik kan me voorstellen dat je hoe dan ook in een afschuwelijke situatie zit waar je zo snel mogelijk uit wil komen. Is het een mogelijkheid dat jullie om beurten thuis zijn? Dat ze dit weekend ophoepelt zodat jij even tot rust kan komen?
En misschien kan je eens met een psycholoog gaan praten. Gaslighting of niet, dat kan heel verhelderend werken.
vrijdag 5 januari 2018 om 09:26
Gaslighting is een vorm van psychologisch misbruik waarbij de geest zodanig wordt gemanipuleerd dat het slachtoffer het zelfvertrouwen verliest en twijfelt aan zijn eigen geheugen, waarnemingen en gezond verstand. Bij gaslighting probeert de dader, heel vaak een persoon met een extreem narcistisch karakter, zijn slachtoffer van zijn gelijk te overtuigen door het verstrekken van onjuiste informatie. Vaak zijn mensen met een gevoelig en zorgzaam karakter slachtoffer van dergelijke vorm van mishandeling vanwege hun empathie en toegeeflijk karakter.
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/p ... bruik.html
Jouw vrouw is gewoon een ordinaire vreemdganger. Zorg dat je een woning voor jezelf regelt, TO, en vertrek. Dan kun je je eigen leven weer opbouwen. Sterkte.
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/p ... bruik.html
Jouw vrouw is gewoon een ordinaire vreemdganger. Zorg dat je een woning voor jezelf regelt, TO, en vertrek. Dan kun je je eigen leven weer opbouwen. Sterkte.
vrijdag 5 januari 2018 om 09:27
vrijdag 5 januari 2018 om 10:04
"Hoe kan ik in godsnaam met haar onder 1 dak blijven wonen ?"
Wat dacht je ervan om andere woonruimte te zoeken?
Is het een koop- of huurhuis? Zijn er kinderen in het spel? Als er geen kinderen zijn en het is jouw huis, kan je haar natuurlijk gewoon naar die ander sturen.
Het is vervelend (zwak uitgedrukt) dat je door jouw (ex)vrouw bent bedondert en dat zij al die tijd tegen je heeft gelogen, maar je bent géén slachtoffer van gaslighting. Je bent 'gewoon' slachtoffer van een vreemdganger.
Is het een koop- of huurhuis? Zijn er kinderen in het spel? Als er geen kinderen zijn en het is jouw huis, kan je haar natuurlijk gewoon naar die ander sturen.
Het is vervelend (zwak uitgedrukt) dat je door jouw (ex)vrouw bent bedondert en dat zij al die tijd tegen je heeft gelogen, maar je bent géén slachtoffer van gaslighting. Je bent 'gewoon' slachtoffer van een vreemdganger.
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
vrijdag 5 januari 2018 om 10:23
Rebound wil ik het niet noemen,want heb haar 1 keer gezien en niks gebeurd.
vrijdag 5 januari 2018 om 12:19
Zie OP. Daarom wonen ze nog samen.*Visje* schreef: ↑05-01-2018 10:04"Hoe kan ik in godsnaam met haar onder 1 dak blijven wonen ?"
vrijdag 5 januari 2018 om 12:35
Sorry hoor, wat is jou definitie van rebound? Je schrijft dat de vonken er bij deze mollige dame niet af vliegen zoals bij de prachtige aanstaande ex waarmee je nog samen woont. Als je er klaar voor zou zijn, zou je deze vergelijking niet maken.
Je steekt ondanks dat tijd in dit contact, omdat je op zoek bent naar een rebound.
Ik zou die scheiding eerst eens afronden. Zowel praktisch als emotioneel.
Zonder daar lieve mollige dames mee te kwetsen.
vrijdag 5 januari 2018 om 13:13